nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:51

Ja, gezellig toch? Nakomeling is het wel.. :D

Kleinzoon, lijkt hij beetje op opa? Hengst of ruin?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:27

Zit nu ff op m'n telefoon dus zal later uitgebreider reageren.

Even voorstellen dan maar: ik ben Franca iig, vorig jaar in mei heb ik na enkele pony's te hebben gehad m'n eerste paard gekocht, Cadiz la Haya :) tis een vos ruin van dus Odermus R met Indoctro als vader van de moeder. Volledig springgefokt dus haha maar ik durf niet te springen :') wel hebben we een vliegende start gemaakt in de dressuurring, waar we eind augustus ons debuut hebben gemaakt in de B zijn we nu L2 en onlangs kringkampioen geworden in die klasse :D over twee weken gaan we dus de regio doen waar ik echt onwijs veel zin in heb! Verder qua karakter is het echt een doedel, erg lief en aanhankelijk, beetje onderdanig. Ohz denkt hij graag mee af en toe op het irritante af :P maar erg werkwillig en slim, haha zoals jullie misschien al door hebben kan ik nog wel pagina's doorlullen over hem dus zal het hier maar even bij laten :P ben benieuwd of hij bepaalde karaktertrekken weg heeft van de indoctro kant!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:58

ooh gezellig, allemaal nieuwe indoctro (klein)kinderen erbij in het topic *\o/* *\o/* *\o/*

van de zomer hoop ik weer leuke foto's van universal te kunnen maken ( of als mn goede vriendin meegaat, dat ze foto's van ons maakt) :P :D :D

de binnenbak is totaal niet fijn te fotograferen helaas, dan heb je donkere beelden helaas ;( ;(

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:59

Wat leuk myour herken die van mij in de van jou!
Ook springgefokt en zelf durf ik ook niet graag te springen. Dressuur gestart en nu ook vanaf oktober al B + 12
Ze is ook erg werkwillig en mee denkend wat ik juist wel schattig vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 14:21

Gezellig! Mijn naam is [naam] met een K, wat leuk *\o/*

Ik herken ook een aantal karaktertrekken, aan het onderdanige niet zo :=

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:07

@ Ketaki: ja balen he ik wil ook al zo lang weer wat rijfoto's maar in de binnenbak is dat niet echt fijn helaas..

@ Jamiefris: zo jij gaat dus ook lekker! Dat werkwillige is idd heel fijn! Dat meedenken kan ook prettig zijn maar op gegeven moment kon ik bv bijna geen AC lijn meer rijden want meneer dacht elke keer doodleuk: woeiiiii we gaan lekker wijken :D of als ik enkele keren even galop aanspringen wilde meepakken dan dacht ie na de tweede keer: woeiiiii gaan we lekker zelf galopperen :') zit je echt zo van: neeeee mannetje éven wachten op de hulp haha. Ook aan het einde van een wending (bv AC of BE) dan voelde je 'm meedenken met we gaan links! We gaan rechts! We gaan links! Nee toch rechts! Grapjas :D

@ _Dreamer: dat onderdanige wordt wel steeds minder, in het begin was het echt een mietje. Maar nog steeds met neuzen met andere paarden, is het altijd het andere paard dat even moet gillen en een been verheffen, dan staat ie er zelf zo bij van: ik doe niets hoorr.... maar hij durft wel steeds meer z'n mannetje te staan en laat zich niet meer zomaar wegjagen :)

@ Dreamy: heb jouw topic hier en daar gevolgd, wat ontzettend jammer dat het uiteindelijk toch niet gaat werken tussen jullie. Maar wel een dapper besluit :j sterkte met de verkoop.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 15:46

Haha dat meedenken op de AC lijn herken ik! De mijne denkt bij het afwenden al aan halthouden :P

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:27

Dat meedenken in galop heel erg bij doe van mij! Heb ik vaak in de proef dan ga ik doorxitten en denkt ze jaaaaaa galop en dan ik idd neee en van mezelf wordt ik dan onrustig. Dus niet altijd handig

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:01

Dat doet die van mij als ze fris is, dan is élke kleine aanwijzing kennelijk ook galophulp. :D

Onderdanig? Helemaal niét dus. Kreeg van de vorige eigenaar te horen kan echt niet bij anderen in, maar ik had mijn oude merrie thuis. Nog nooit zo'n aparte gehad. Dachten toen al, nah.. Die heeft dat even gefixt. ~~}> Riri ging echt loeihard op haar af, draaide om maar voor ze kon meppen beet m'n merrie haar in de staartwortel dus én bleef vasthouden.. Riri zakte gewoon door haar achterbenen van de pijn.
Toen hebben we met kluiten zand op haar gegooid, wilde er ook niet tussen gaan staan. Maar meteen genezen.. veulens alles bij in gestaan en staat nu met B pony samen.
Maar Riri is aparte, met fles groot gebracht.

En als je goed voelt in de staart, zitten nog steeds tand-afdrukken in...

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:28

Aaaauww.

Is er ook iemand met een luchtzuiger hier? Of komt dat van moeders kant?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 22:37

Mijn paard heeft (gelukkig) geen stalgebreken.
Hij is dominant en een beetje ongeduldig en helemaal niet bang.
Van springen wordt hij erg vrolijk, dan heb ik mijn handen er aan vol om alles zelf te controleren, anders neemt hij het roer over. Weigeren staat niet in zijn woordenboek.

Bij dressuur wil hij zich graag recht maken, we moeten echt op de lengtebuiging letten.
Hij is verder wel lenig, als ik op gestegen ben, krijgt hij altijd een brokje als hij echt stil gestaan heeft. Dat weet hij natuurlijk al en dan kan hij zich helemaal ombuigen zodat hij het uit mijn hand haalt terwijl ik er op zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 09:38

Mijne heeft ook geen stalgebreken!
Nouja... Ze stoot werkelijk waar aan alles d'r kop, is dat ook een gebrek? :')

Verder zet ik d'r ook niet snel bij andere paarden, ben daar wel voorzichtig mee omdat ik 99,9% zeker weet dat ze klappen uit gaat delen om te laten zien dat ze d'r baas is. Zet d'r dus echt alleen bij paarden die t niet zoveel interesseert. ;)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:06

Die van mij best heel goed in groep niks aan de hand.
Ze heeft wel een grote zwak voor schimmels daar is ze stapel gek op. Gelukkig is zomers haar weide maatje een schimmel dus die zijn hele maal verliefd. Als ik swinters met haar langs hem loop moet ze ook altijd even snuffelen.

Op wedstrijd ook vaak als ik aan het inrijden ben en er komt een schimmel de bak in dan gaat ze helemaal waaaaaaaauuuuuwwwww doen :')

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 11:35

Indoctro merrie die ik reed was onder het zadel in een groep prima te doen. Als ze los in het land of buitenbak is, is en was het drama.

Als 2 jarige is ze tijdens de zomer maanden in een koppel geweest. Kwam wegens omstandigheden ruim als laatste ik de groep. Zeiden al, die gaat klappen krijgen. Nou mooi niet nals kleinste ukkie liep ze 5 minuten door de groep heen en was al de baas. Wat dat betreft is het echt een zeer dominante draak.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:10

Als er bij ons een nieuw paard komt zetten we ze altijd eerste even samen in de bak, maar Riri is inmiddels zo vertrouwd, valt best mee.
Dan zetten we als de nieuweling, meestal staan die wat te piepen er bij in en mijn B pony is een vreselijke etter in de groep, dan gaat ze achter de nieuweling aanjagen en meestal zijn ze groter, dus dan komen ze vanzelf een keer achter haar aan en dan gaat ze snel naast Riri staan die haar dan weer beschermd :+ dat is ons draakje dus eigenlijk.

Grappig Jamie, valt dus op blondjes! Haha

Dreamer, mijne heeft een keer haar hoofd gestoten, op zich niet erg, maar de voorpluk zat er tussen, die was ook weg :oo Gelukkig weer aangegroeid, maar stond heel stom, net of had ik de schaar gepakt en het kort en recht afgeknipt.

(Oh, de Kerstmannen en zwarte pieten smiley's zijn eindelijk verdwenen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:13

haha [naam] stoot echt met enige regelmaat dr hoofd :roll: En 9 vd 10 keer ook op dezelfde plek
Nooit open, maar wel altijd dr vacht eraf... De leukste was wel deze:
Ze had het gepresteerd dr hoofd te stoten in de vorm van een klein hartje :D
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:21

universal heeft door een domme manege ruiter ( die door een te laag gangpad met hem aan de hand liep, zijn hoofd gestoten)

sindsdien heeft hij (lichte) vorm van ataxie.

ik kan er heel goed mee, en hij slingert bij mij ook veel minder dan bij anderen, maar soms hebben wij er dus ook last van.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:39

Ai, dat Ketaki is echt niet fijn! Zal je maar gebeuren zeg. Jeetje..

AAH, cute Dreamer, hahaha. Ik heb het 'toefje' wat er nog zat destijds maar helemaal omhoog gehouden en toen wat ingeknipt, leek het in elk geval niet zo raar meer. Ik dacht nog, nou dat word lastig vlechten in de toekomst, maar ze heeft nu wel weer een aardige pluk. Snel afgeklopt.. hihi.

Zou longeren, maar kiddo dacht er anders over. Was de hele tijd wakker en dan sliep ze weer.. durfde het niet aan. Nou ja, het erf is heel mooi aangeveegd nu. :Y)

Net het kuil uit mijn haar gevist. Ze zou even de box uitlopen toen ik kuil pakte. Ik doe altijd de deur open en dan pak ik het. Waarom weet ik niet maar ineens dacht ze vandaag, oh ik loop de box even uit, dus ik woest en met het kuil wat ik in handen had richting haar gesmeten met een aantal 'bemoedigende' O:) woorden haar achteruit terug de box in gekregen.
Maar had dus met mijn actie ook kuil in mijn haar gekregen, mijn dochter van 4 net. Je hebt gras in je haar.. :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:42

Myour schreef:
Kan ik hier misschien ook meekletsen? :) Mijne is een kleinzoon van Indoctro, zat in de eerste instantie in het Odermus R topic maar die ligt eigenlijk al vanaf het begin beetje dood. Zag onlangs pas dit topic voorbij komen en dat t nog n actief topic is ook! :)

ik rijdt toch ook een kleinzoon van indoctro,
universal =
orame x monaco x cavalier x voltaire x pastroccio xx

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:44

Elan_GV schreef:
Ai, dat Ketaki is echt niet fijn! Zal je maar gebeuren zeg. Jeetje..

veel mensen die gezond zijn, hebben moeite met uni ( zoals hij op stal genoemd wordt)

ik heb zelf dus standaard last van mn rug, dus ik heb er dan GEEN moeite mee *D *D :D :D

hij is echt te leuk, ben benieuwd hoe die het maandag weer doet.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:50

Vandaag hebben wij een PTV/TREC training gehad in Heiloo.

Het was een leuke dag, ik lag er wel bijna naast bij de afsprong :D
Eerst vond Twister het eng, toen stapte hij er heel cool van af.
Toen de opsprong terug en weer er af, ik dacht dat het nu easy zou gaan, maar hij nam een wapper en zette daarna een sprintje in. Ik lag bijna achterover op zijn kont, maar het ging net goed.

Boomstammen, bezembak, water enzo was geen probleem. Het hek open/dicht doen was wel een punt, je moet contact houden met het hek, maar wij konden er alleen doorheen door hem open te zwaaien, er doorheen en aan de andere kant weer dicht te zwaaien.
Toen we het parcoursje het ineens moesten doen, vond Twister het hek nog griezeliger.

Afbeelding
Foto Heleenxx

De slalom hebben we maar in draf gedaan, ik denk dat ik paaltjes zou missen in galop.
Het labyrint heeft ook nog wat fine-tuning nodig en de laaghangende takken ook.

Al met al weer een leuke leerzame dag. Een goede afsluiting van het weekend.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:08

oooh Myca, dat klinkt alsof het een erg geslaagde dag was.

krijgen we ook een foto- topic te zien :) :):) :):)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:18

Gaaf klinkt idd als een geslaagde dag!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:23

@ Regenpier: hahah dat is ook niet handig :P daar hier gelukkig nog geen last van.

@ Jamiefris: ja precies! Hier geen stalgebreken gelukkig, maar dat was voor mij ook een no-go tijdens de zoektocht.

@ Elan: oh oh dat is idd tegenovergestelde van die van mij haha.

@ Myca: herkenbaar, hier letten we ook altijd op de goede buiging :j klinkt leuk je dag in Heiloo!

@ _Dreamer: ohw een koppenstoter, grappig plekje zo hartvormig.

Hier weinig nieuws, we zijn lekker bezig met trainen voor de regio :) gisteren naar jumping geweest, was echt super leuk, en me helemaal te buiten gegaan aan spulletjes kopen haha. Maar wel heel erg blij met m'n leren rijlaarzen:

Afbeelding

Vandaag gelijk mee gereden en is zo mee weg te rijden, ze zitten top!

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:24

Oeh DeNiro's zo te zien! Suuuper fijne laarzen!!