De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Troelaatje

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:14

hier ook een elastiekje. best lastig soms buiten, maar het gaat steeds beter en ze went zelf ook goed.
mot zeggen dat in de 3 maanden dat ik haar nu heb ze heel erg veranderd. niet alleen qua doen en laten maar vooral qua uiterlijk. het dressuurpaard word helemaal omgeschoold naar endurancepaard. wat verander zo'n lijf dan enorm!

zal eens proberen de foto's van 'voor en na' van mn telefoon af te halen en te plaatsen..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:17

ooh ja dat is leuk!

Troelaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:00

die foto's moet ik nog even mee klungelen...krijg ze nog niet van mn oude foon af..

maar ze is behoorlijk slanker geworden. en wat mij het meest opvalt is haar achterhand. ze heeft geen ronde billen meer, zeg maar. haar billen zijn anders van vorm, soort van slanker bovenop maar aan de achter en zijkant veel meer gespierd.

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:27

vandaag heb ik met mijn 6 jarige unaniem merrie de laatste winstpunt gereden, we mogen Z1 starten, maar eerst weer even een crossje meepakken as zaterdag in texe; klasse L paarden, ben zo blij met haar !! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:09

6 Jaar en dan al Z?? En ook al L cross?
Hoe snel heb je dat gedaan?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 13:02

Zo dat is inderdaad snel gegaan..
Misschien zie ik je zaterdag nog bij de cross! Leuk om een andere Unaniem aan het werk te zien. Hoe laat moet je starten?

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:10

ik heb haar nu een jaar en 9 maanden, ze was zadelmak dat ik haar kocht en net afgespeend. het is een zeer grote merrie (1.79) en ontzettend leergierig, ze vindt dingen ook wel moeilijk, maar probeerd het toch en geduld wordt beloond.. ik moet ook al bijna M springen omdat we teveel wpunten in het L springen hebben, daarom heb ik haar ruim een half jaar thuis gehouden, omdat we in een luxe positie zaten, we gingen zo snel ! hoe ik zover kom ? toch wel elke week dressuur les, en om de week spring/cross les, en de afwisseling houden tussen rijden buitenrit en longeren :)

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 16:41

Heb je ook foto`s van je Unaniem!?

Edit: Al gevonden :+

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:46

Ook een grote Unaniem merrie! mijne is maar 161... :+

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:50

dm_89 schreef:
ik heb haar nu een jaar en 9 maanden, ze was zadelmak dat ik haar kocht en net afgespeend. het is een zeer grote merrie (1.79) en ontzettend leergierig, ze vindt dingen ook wel moeilijk, maar probeerd het toch en geduld wordt beloond.. ik moet ook al bijna M springen omdat we teveel wpunten in het L springen hebben, daarom heb ik haar ruim een half jaar thuis gehouden, omdat we in een luxe positie zaten, we gingen zo snel ! hoe ik zover kom ? toch wel elke week dressuur les, en om de week spring/cross les, en de afwisseling houden tussen rijden buitenrit en longeren :)

uh haar veulen was net afgespeend :+

rijden er hier ook nog mensen met unaniems cross ?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:38

Nog niet ;-)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:26

Nee nog geen cross, maar dat gaat zeker gebeuren (duimt alvast)

Jay groeit als kool, ze wordt al tegen de 165 geschat inmiddels, bizar hoe zo'n jong paard nog kan groeien.. Straks krijgt de fokker nog spijt dat ze d'r hebben verkocht omdat ze te klein was :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:31

Haha dat heb ik met die van mij ook die is inmiddels al tegen de 1.70 aan het lopen, als ie dat niet al is

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:41

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:55

dm; jij gaat rap!

Ik zou de 15e (Gorssel) mijn eerste cross hebben. Maar het zit weer eens niet mee. 1,5 week terug met drummer en al in de hindernis geklapt. Hij ging te vroeg af. Ik lag er hard naast. Er weer op geklomen. Nog twee sprongetjes genomen, daarna ging hij in de stop (20m) voor de sprong. Daarna bleek dat ik toch iets teveel adrenaline in mijn lijf heb gehad (zou zaterdag starten met mijn merrie en zondag voor het eerst op concours met drummer) en vrijdagavond bijna van mijn stokje gegaan. Concoursen dus maar afgezegd voor dat weekend. Paarden een weekend vrij gegeven, dus ook niet meer gesprongen. Zou deze week oefencross hebben, maar omdat ik nog niet weer gesprongen heb, ook gecancelled. En om nou op SGW te gaan als je 1 oefencross gedaan hebt, nog niet met hem op dressuur of springwedstrijd bent geweest vond ik toch echt niet eerlijk tegenover Drum. Hij heeft vermogen zat, dat was ook het probleem. Nu moet ik alleen nog wat handiger worden met die stomme losse balken :=

Silly, hoe was het bij de osteo? en hoe is het bloed?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:33

Bloed is nog niet gechecked, dat wordt na de vakantie pas.
Osteo viel mee, linkerschouder voor zat wat vast, bekken zaten iets vast (ze denkt dat daar ook de moeite voor de galop vandaan komt) En de hals zat iets vast. Rug was helemaal goed.
Dus valt reuze mee, ze vond hem mooi en gelijk gespierd voor zo'n jong paard en dat vond ik een mooi compliment.
Deze week niet rijden, wel fysio oefeningen met hem doen, en dan volgende week op vakantie lekker veel lange stukken doen en daarna weer aan de slag.

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:58

nacho_lein, tis goed hoor dat je de tijd neemt ! jong paard zo te lezen en dat overspringen moet gewoon slijten, veel meters maken op laag werk, dat hoge komt dan later wel weer, enne het is hobby he :) we moeten nog langer plezier kunnen houden van onze paardjes, dus liever een lange maar uiteindelijk de juiste weg, als dat je de korte weg pakt en daar spijt van krijgt !

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 08:27

Nacho_lein jeetje wat een verhaal gelukkig is het goed afgelopen.

Silly1972 het viel dus mee bij de osteo, fijn om te horen !!!

Wij hadden dinsdag een bijna ongeluk. Niet met onze Unaniem maar met de int. springhengst op de trailer. Ëén of andere idioot kwam met zeker 120 km/u op ons af en we hadden de keuze : OF die weggebruiker ramt ons met alle gevolgen van dien of we maken een noodstop....... We hebben voor het laatste gekozen. De hengst is daarbij lichtgewond geraakt (schaafplekken op zijn croupe) maar gelukkig valt het allemaal mee. Hij is NIET stijf geworden en we zien ook nergens verdikkingen. Wel meteen antibiotica en pijnstiller/vochtafdrijvers gegeven, want we willen geen risico nemen. Dat betekent wel dat de ZZ wedstrijd van a.s. zondag dus NIET door kon gaan, maar gezondheid gaat voor !!! We zijn ons wezenloos geschrokken op het moment dat die automobilist op ons afkwam en we op een haar na elkaar hadden geraakt........ Alle drie (mijn man, ik EN het paard) stonden daarna als een rietje te trillen op onze benen. Gelukkig is het goed afgelopen. Wat een idioten heb je op de weg zeg..... Hij vroeg niet eens naar het welzijn van het paard.....

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:32

@ andamoon, ik heb altijd een hekel aan roeleloze rijders, hier op de enkhuizen-lelystad dijk heb je 1 baans, en daar gaan ze ook inhalen als er tegenliggers aan komen, en wie moet er dan vol in de remmen, juist ja de bestuurder met een paard achterin.gelukkig is het met jou redelijk afgelopen, hopen dat het paard geen blijvende letsel of littekens er aan overhoudt. was dit een afstameling van unaniem ?

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 09:16

dm_89 schreef:
@ andamoon, ik heb altijd een hekel aan roeleloze rijders, hier op de enkhuizen-lelystad dijk heb je 1 baans, en daar gaan ze ook inhalen als er tegenliggers aan komen, en wie moet er dan vol in de remmen, juist ja de bestuurder met een paard achterin.gelukkig is het met jou redelijk afgelopen, hopen dat het paard geen blijvende letsel of littekens er aan overhoudt. was dit een afstameling van unaniem ?

Inderdaad wat een aso's heb je op de weg soms......... Ik denk niet dat het paard er blijvend letsel aan zal overhouden. De dierenarts was op stal voor een ander paard op het moment dat wij dit bijna ongeluk hadden en we zijn direct terug gereden naar stal en hebben de dierenarts laten kijken. Het zijn alleen schaafplekken en we hebben geen verdikkingen kunnen waatnemen, ook is de hengst NIET stijf geworden. We stappen hem nu iedere dag aan de hand en zijn ook weer rustig aan het rijden. Hij loopt ook gewoon helemaal goed. De dierenarts heeft wel direct antibiotica en pijnstillers/vochtafdrijver gespoten dus de ZZ wedstrijd van a.s. zondag konden we vanwege het medicijn gebruik niet door laten gaan.
Het was niet de Unaniem nakomeling, maar onze ggk int. springhengst.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:33

Dat is flink schrikken zeg, Andamoon. De bestuurder van de andere auto is nog wel gestopt begrijp ik. Is hij nog aansprakelijk? Gelukkig is het dan toch nog redelijk goed afgelopen, wel balen van je wedstrijd.

Ik heb niet erg veel te melden. De 3-jarige Unaniem loopt a.s. weekend een kür op muziek. Eerlijk gezegd vind ik dit nogal vroeg maar het is meer een geintje, aldus de eigenaar en er wordt nog niet veel verwacht behalve dat ze als clown mag optreden. Ik kan helaas niet komen kijken. Na de kür gaat ze naar een trainingsstal om zich te gaan voorbereiden voor de IBOP.

Een ander fokproduct van me loopt zondag op de horse-event. Ook leuk maar ook hier kan ik niet komen kijken.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 10:25

Dat was zeker flink schrikken kitbits, denk er ook vandaag nog de hele tijd aan...... Tja aansprakelijk ? Ik heb niet eens zijn naam of kenteken genoteerd. Ik was alleen maar bezig met het paard, dat vond ik op dat moment het belangrijkste ! Toen we bekeken hadden hoe het met het paard was en ik de dierenarts had gebeld die nog bij mij op stal was, was de kamikaze piloot al verdwenen..........

Wat grappig de 3 jarige Unaniem die een kür op muziek loopt ! Jong geleerd is oud gedaan toch ? Waar gaat ze de IBOP lopen kitbits ?

Wij hebben geen jonge KWPN'ers meer die naar de keuring/IBOP moeten. Volgend jaar wel een 3 jarige Hannoveraanse merrie die naar Duitsland gaat voor de stutenleistungsprüfung.

Welk fokproduct loopt zondag op horse event ? Wat jammer dat je niet kunt gaan kijken.

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:39

Wat een oetl**l zeg!

De Unaniem is ook erg cool in het hoofd. Dat had ik niet verwacht want als veulen was het een behoorlijk hittepetitje. De IBOP zal wel Vlaardingen worden maar dat weet ik niet zeker.

Op de horse-event komt Zamora, de moeder van mijn elite-merrie. Ze wordt gereden bij een eventing-clinic.

Lijkt me wel lastig al die stamboeken bij te houden, hou me maar bij het KWPN.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 11:55

WAT je ZEGT een oetl met een HOOFDLETTER !!!! Wat heb je toch a sciale mensen in het verkeer !

Wat leuk zeg dat het zo'n koele is je jonge Unaniem ! Je zei dat dit ook een eigen fokproduct is ? De moeder van je elite merrie wat goed !!!

We fokken KWPN'ers en Hannoveraanse paarden, dus twee stamboeken valt gelukkig wel mee !

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:28

Maar je moet voor een keuring wel naar Duitsland. Is een stutenleistungsprüfung net zoiets als een IBOP?

Ik vond de IBOP-springen best wel meevallen. De hindernissen staan natuurlijk wel op hoogte maar zijn niet dik aangekleed en het zijn er maar een paar. Met een jong paard heb je natuurlijk wel een handige ruiter nodig. Er was vorig jaar ook een 6-jarige en die slaagde met gemak. Nu hebben we in Zuid-Holland traditioneel niet zoveel springers en is de concurrentie wel een stukje minder dan in andere provincies. Ik vond wel dat er weinig verschil was, volgens mij niks, met de hoogte voor de 4- en 3-jarige paarden.

Heb je al een ruiter voor Brunine?