Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dm_89 schreef:ik heb haar nu een jaar en 9 maanden, ze was zadelmak dat ik haar kocht en net afgespeend. het is een zeer grote merrie (1.79) en ontzettend leergierig, ze vindt dingen ook wel moeilijk, maar probeerd het toch en geduld wordt beloond.. ik moet ook al bijna M springen omdat we teveel wpunten in het L springen hebben, daarom heb ik haar ruim een half jaar thuis gehouden, omdat we in een luxe positie zaten, we gingen zo snel ! hoe ik zover kom ? toch wel elke week dressuur les, en om de week spring/cross les, en de afwisseling houden tussen rijden buitenrit en longeren

we moeten nog langer plezier kunnen houden van onze paardjes, dus liever een lange maar uiteindelijk de juiste weg, als dat je de korte weg pakt en daar spijt van krijgt ! 

dm_89 schreef:@ andamoon, ik heb altijd een hekel aan roeleloze rijders, hier op de enkhuizen-lelystad dijk heb je 1 baans, en daar gaan ze ook inhalen als er tegenliggers aan komen, en wie moet er dan vol in de remmen, juist ja de bestuurder met een paard achterin.gelukkig is het met jou redelijk afgelopen, hopen dat het paard geen blijvende letsel of littekens er aan overhoudt. was dit een afstameling van unaniem ?