Edit: Zie de foto's net staan! Knap ding hoor, lange benen ook! Ben benieuwd over een paar weken als ze wat voller is
Miran71
Geplaatst: 29-05-11 20:46
Saltika, gefeliciteerd met jullie mooie merrie veulen. Mooi meisje hoor!! Hoe heet ze
Jolanda, heeft jullie knappert al een naam? Ben erg benieuwd naar de buiten foto's van vandaag.
Vandaag was Charmeur te zien tijdens de lente fair op manege de Prinsenstad in Delft. Hij liet zich fantastisch zien.
viaj
Geplaatst: 30-05-11 02:01
En ja hoor! Ook wij mogen jullie ons prachtige hengstveulen presenteren! Vanavond is Glamour geboren! Donkerbruin met n smal blesje! hele lange benen en een snelle jongen! Binnen t uur al door de stal heen rennen! Morgen de foto's!
Ik denk dat ik binnen nu en 2 dagen ook nieuws heb!! Vannacht heb ik erbij geslapen, maar ze was vrij rustig. Vanmorgen is ze begonnen met kegelen en de harsdruppels hangen eraan. :D ik loop dus al de hele dag met een big smile rond. Als het vandaag gaat gebeuren heeft ze wel een lekker dagje uit gekozen emt dit weer. Puf puf! I'll keep you all updated.
*Jolanda*
Geplaatst: 30-05-11 13:39
Gefeliciteerd Saltika en Viaj Foto's hebben wat vertraging, onze new forest pony verraste ons gisteravond met een prachtig vosmerrietje
overzee2
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-11 19:30
Saltika en Viaj van harte gefeliciteerd met het kleine spul.
Saltika, mooie meid hoor, zo op de foto te zien!
Viaj ben benieuwd naar foto's
Sjarett
Geplaatst: 30-05-11 22:39
Gefeliciteerd Salitka en Viaj. Ben reuze benieuwd naar meer foto's, het vosje is ieder geval veelbelovend. En Jolanda ook gefeliciteerd met je pony veulen.
Vandaag is bij ons de Lurano merrie geinsemineerd. Charmeur zit al op de 200 merrie's dit jaar. Als onze Charmeur volgende maand geboren is en het is een merrie dan ga ik toch naar een andere hengst voor de Doruto merrie.
*Jolanda*
Geplaatst: 30-05-11 23:26
Hier even wat buitenfoto's geupload; http://www.mijnalbum.nl/Album=MOUQLBYI Ik ben alleen niet zo'n beste fotograaf En de naam is Gigolo! Maar hij luisterd ook naar Guus
Ben hard aan het nadenken of we weer zullen terugdekken bij Charmeur. Jullie nog alternatieve ideeen? Het is een Rhodium x Sultan merrie mist wat lengte in het lijf en kan een beter voorbeen gebruiken, ze heeft zelf een mooi sterk achterbeen.
Ook ik heb een naam gevonden, ze heet Geneve. Haar moeder heeft ook een plaatsnaam, en zo zetten we de lijn toch een beetje voort.
marieke _0_
Geplaatst: 01-06-11 15:29
Gisteren was het dan zover. Een zwart hengstje met 3 witte sokjes en 10 witte haartjes op zijn voorhoofd. De bevalling verliep prima. De dierenarts is er smorgens nog wel even bij geweest omdat mijn merrie nog aan de nageboorte stond. Dit was gelukkig zo gepiept. Het duurde wel erg lang voordat het veulen ging drinken. Meneer vond het namelijk leuker om de stal rond te huppelen/bokken en daarna pas op zoek te gaan naar de uier van moeders. Het is dus een behoorlijk pienter ding. Foto's volgen!
overzee2
Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-11 17:45
Gefeliciteerd marieke!!!!!!!!!!! Alweer een zwarte! Hoe heet hij we wachten met smart op foto's
Gefeliciteerd Marieke!!!!! Alweer een zwarte, wat super voor jullie allemaal zeg! Blijf het apart vinden hoor, een vos die zwarte veulens geeft, maar wel een erg leuke bijkomstigheid van zo'n goed paard!
Marieke: We wachten met smart op de foto's, het blijft leuk om ze te zien
fokfanaat
Geplaatst: 01-06-11 18:45
salitka schreef:
Blijf het apart vinden hoor, een vos die zwarte veulens geeft, maar wel een erg leuke bijkomstigheid van zo'n goed paard!
dat komt bij de merrie vandaan, hij vererft (net als alle andere vossen) enkel het vosgen, wat ze van de moeder krijgen bepaald de kleur.
Anoniem
Geplaatst: 01-06-11 18:46
Gefeliciteerd!
_coquette_
Geplaatst: 01-06-11 18:51
Wij wouden hem eigenlijk dit jaar ook gebruiken, op een San Remo x OOSeven merrie! Dit hebben we toch niet gedaan i.v.m. dat veel mensen deze hengst nu gebruiken! We hebben daarom gekozen voor de jonge hengst Dorado (Krack-c x Rousseau). Maar blijf Charmeur een geweldige hengst vinden!
*Jolanda*
Geplaatst: 01-06-11 19:36
Gefeliciteerd Marieke!! Op hoeveel staat de teller nu eigenlijk? Kunnen we alvast een viertal oprichten met zwarte charmeurs ?
Gefeliciteerd Marieke. En ja hoor alweer een zwarte, ik blijf het gaaf vinden al die zwarten. Nog drie weken en dan is het bij ons eindelijk zo ver.
Vanavond wordt de Lurano merrie weer geinsemineerd, het tweede ei was helemaal afgerijpt en de baarmoeder nog volledig gezwollen. Jammer hoor, twee keer verzendkosten en een heleboel gedoe.
pullaar
Geplaatst: 01-06-11 22:38
Salitka, Viaj en marieke gefeliciteerd met jullie veulentjes !! En alweer een paar zwartjes erbij, het zal dan wel bij de moeder vandaan komen, maar toch vind ik dat hij wel veel zwartjes geeft, leuk toch !
Ik denk dat we ondertussen al wel " een zwart-bokt-viertalletje" hebben
Jolanda, heb je al een keuze gemaakt voor je merrie ? Ik denk dat Lord Leatherdale nog niet zo verkeerd zou zijn, hij heeft igg de punten die jij opnoemt bij mijn merrie verbeterd.
Sjaret, ik duim voor je mee dat het lukt deze keer.
Wij dekken dit jaar niet, we hebben ondertussen 4 merries en gaan toch eens nadenken wat we gaan verkopen. Ik kan er alleen zo moeilijk afstand van doen
Ons veulentje doet het trouwens goed, ze is al flink gegroeid, maar ze was dan ook heel dunnetjes toen ze geboren werd. Ze beweegt met veel veer door de wei.
*Jolanda*
Geplaatst: 02-06-11 08:52
Ja de keuze is gemaakt, toch weer terug naar Charmeur Morgen insemineren! Zat te twijfelen tussen Johnson en Charmeur. En ben ook wel benieuwd wat Dude (vivaldixhavidoff) gaat doen maar dat wordt nog even te lang wachten
covergirl
Geplaatst: 02-06-11 22:32
pfff...mijn merrie is 18 dagen en heeft er 2 op zitten, bleh! Over een paar dagen weer kijken of er 1 afgeknepen kan worden...
*Jolanda*
Geplaatst: 02-06-11 22:53
Dat is vervelend zeg! Hadden wij vorig jaar ook, dat is goed gelukt met wegknijpen, het resultaat staat nu hier op stal