I.P.S. Bon Bravour

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:55

_O-

Ik wens ze altijd 10 cm (of iets minder mag ook) groter :D .
Mijn merrie fokt niet groot, meestal zo tussen de 1.60 en 1.65.

Aan de andere kant heb ik gemerkt dat internationaal de markt voor goed gereden dressuurpaarden van dit formaat groter
is van voor kastelen. De kastelen raak ik aan de straatstenen niet kwijt hoor :n . Toch veel dames
die goed gereden (en vooral ook paarden zonder een lange gebruiksaanwijzing) paarden zoeken en
die zien zich over het algemeen toch niet op 1.70+ zitten.

fokfanaat

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:58

hij is erg royaal en de opfok verwacht dattie zeker 175 gaat worden, dus dat wordt me een beer! hopen maar dat hij zo braaf is als ik verwacht en hoop en goed investeren in ruim zadelmak laten maken maar.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:06

Ach, als hij maar braaf en vooral werkwillig is :j .

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:20

Onze merrie ziet er idd goed uit. Ze krijgt ook nog kuil sochtends en savonds en 2 kilo brok plus nog 1 kilo merrie brok. Terwijl zij snel aanleg heeft om mager te worden. Maar dat is nu niet te zien! Ons veulen is trouwens niet meer van ons af te slaan. Als we de merrie staan te poetsen gaat ze tussen jou en de merrie langs lopen omdat he dan haar moet poetsen hahah ze vind elk plekje lekker.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:33

Mijn merrie staat 24 uur in het volle gras, krijgt een emmer pulp bij en 3 kg brokken en nog staan de ribben erop. Ze glimt overigens als een spiegeltje verder en is goed ontwormt. Het is echt het veulen dat een aanslag op haar pleegt. We hebben dat eens eerder met een veulen zo erg gehad.

Maar die van ons is ook zo'n aandachttrekker hoor. Die wurmt zich ook overal tussen en speelt liever met ons dan met haar shetvriendje.
Ze moet nog wel wat fatsoen leren, want bijten en je proberen te bespringen dat doet ze ook maar al te graag. Dat je met mensen anders moet omgaan moet ze nog even doorkrijgen :+ .
Vanmorgen is ze gechipt. Het ging zo snel dat ze schrok en daarna gelijk om zich heen keek met een blik van: WTF was that? _O-

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:43

hahaha ja ze hebben echt een leuk karakter! ja dat kan hoor onze pony had dat ook erg met haar veulen. Die van ons glimt ook als een spiegel niet normaal!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:50

Wat ga jij met die van jou doen als ze gespeend wordt snissje?

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:52

Ze gaat de opfok in dat is bij ons op stal. Dus dat is echt relaxt. Zomers dag en nacht buiten en swinters paar uur naar buiten. Ik haal haar uit de opfok als ze 2/2,5 is voor de keuringen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:58

Die van mij blijft gewoon hier thuis. We hebben een mooi groepje waar ze in kan. Wij zijn geen keuringgangers. Uiteraard laten
we ze tzt altijd wel een keer in het stamboek opnemen, maar verder gaan wij voor de sport.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:05

Oke! Ja ik ben vaak op de keuringen te vinden. Ook vaak zonder paarden. Mijn merrie gaat volgend jaar om te kijken of ze keur kan worden. Doe je ook nooit mee aan de pavo?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:10

Oeps, PAVO....tsja, wat zal ik zeggen. Nee, wij doen daar niet meer aan mee na wat teleurstellingen om het maar netjes
te zeggen :x .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:38

Die van mij staan op een kale wei en zijn moddervet
Krijgen alleen vitamine korrel bij

Vanavond gaan ze naar een schoon land, vorige week gemaaid dus staat ook niet zoveel op. Wormspuiten erin, dan nog 1 keer over het stuk waar ze nu oplopen en dan is het alweer stalseizoen bleh

Ik neem de camera ook even mee, kan niet achter blijven :Y)

Mooie veulens! Ze hebben idd wel wat massa gemeen

Die van mij zou best een pavo cup paard kunnen zijn. Maar eerst 1 of 2 veulens bij leven en welzijn dus dan weet ik niet of dat in de planning past

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:39

Ik heb 3 merrieveulens dus houd ze thuis. 3 in de opfok wordt beetje prijzig

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:47

Ben benieuwd naar foto's Janne :j :D .

Maar heb je PAVO plannen dan Janne tzt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:44

Ik wil wel aan alles een keer meedoen :o :Y)
Dus HK, Pavo, Vion.
Nmk en Nvk ben ik al geweest maar wil ik ook gerust nog een keer heen. Veiling ook al geavonturierd was ook leuk.
En nouja, langere termijnplan zie ik meer als een soort lot uit de loterij maar Verden, Lanaken, olympische spelen, het wordt toch allemaal een stuk specialer als er een eigen gefokt paard meeloopt :j
Maar zal er tzt eerst eens 1 inschrijven voor de Pavo, de Bon Bravour die ik nu heb kan qua lopen wel meedoen denk ik. Winnen doen de dekhengsten toch maar als je door zou mogen naar Ermelo dan vind ik dat al mooi. Eerst maar eens 5 jaar worden. Weg is lang. Mens moet wat te dromen hebben

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:55

:D :D

Zeker moet je wat te dromen hebben :j .

Maar ik ben wel klaar met de PAVO hoor :j . Wij gaan gewoon voor zo hoog en succesvol mogelijk in de sport van onze fokprodukten.

Ik droom van op de tribune zitten in Rio in 2016 :D . We zijn onderweg, maar er zijn nog zoveel hobbels en onzekerheden :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:59

Hoog in de sport is altijd mooi maar als ze zich in het traject daarheen in de kijker kunnen lopen...

2016 red ik denk ik nog niet :+
Of mijn 5 jarige moet heel best terechtkomen maar dan is 8 wat jong :')
En er loopt nog een aparte 7 jarige door mij gefokt in de sport maar of die het laatste heeft is nog even afwachten
Ik denk eigenlijk dat iedere fokker stiekem wel zoiets mee wil maken

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:09

Uiteraard is het traject er naar toe mooi en om 2016 in Rio te kunnen verschijnen moeten ze voor die tijd
al het nodige hebben laten zien hoor :j .
En dan moet je nog zien dat je ze helemaal heel houdt :j .

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:55

Al die dingen die jullie zeggen te willen bereiken als fokker zou ik ook graag willen! Gelukkig ben ik nog jong en heb alle tijd, haha. Maar je moet idd wat te dromen hebben.
Ik denk dat de bb (mits ie natuurlijk gezond blijft) de pavo gaat lopen, kwa beweging kan ie goed genoeg lopen, maar net wat al genoemd werd, de hengsten winnen, maar ermelo zou al mooi zijn.

Staan een paar knappe veulens op de pagina hiervoor. Ik zal eens een foto zoeken van mijn bb tje is nu 1 jaar oud. Ti's nu echt een lelijk eendje haha

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:02

Dromen kan geen kwaad :D .

Ben benieuwd naar de foto :j .

Overigens ligt het in de planning om volgend jaar weer een merrie te laten dekken. Nog geen idee welke het precies gaat worden,
maar met het huidige resultaat is BB zeker weer in de race :j .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:41

de mijne, niet de mooiste, wel de liefste!
Afbeelding

onvoorstelbaar, jaar terug liep hij nog bij mams

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:07

Wat een paard al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 21:33

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:03

Zo dat is al een paard!

Hier die van mij, slechte foto's maar goed, zijn 2/3 maand geleden gemaakt, hij heeft maat genoeg maar is heel bloederig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:14

En overbouwd, dat wordt vast ook een joekel.
Dat is wel de bloederigste hier in het topic denk ik