Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:08

Tanden kunnen ze idd last van hebben. Ik laat daarom bij voorbaat voor of net na het zadelmak maken altijd de tandarts komen...

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:08

Ik laat de tandarts zeker om de 6 maanden komen. Zeker al voor mijn oudste paard dus dan kan hij Celo wel bekijken ook :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:00

Chilli was ook gedaan voordat ze bij ons kwam te staan net na het zadelmak maken ;)

Ze had op haar achterste 5 tanden flinke haaken zitten, en haar wang was ook al wat open daarvan, dus het was wel nodig.
Ze heeft eerst een klein roesje gekregen, en hij is 3 kwartier bezig geweest, haar gebit is nu weer helemaal goed :D
Ze liep daarna wel zwalkend naar de trailer, en toen ze thuis kwam ging ze gelijk staan slapen :+:

Nu even een 2 daagjes niet rijden en dan weer rustig op pakken :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:21

Mo0wtjee schreef:
Chilli was ook gedaan voordat ze bij ons kwam te staan net na het zadelmak maken ;)

Ze had op haar achterste 5 tanden flinke haaken zitten, en haar wang was ook al wat open daarvan, dus het was wel nodig.
Ze heeft eerst een klein roesje gekregen, en hij is 3 kwartier bezig geweest, haar gebit is nu weer helemaal goed :D
Ze liep daarna wel zwalkend naar de trailer, en toen ze thuis kwam ging ze gelijk staan slapen :+:

Nu even een 2 daagjes niet rijden en dan weer rustig op pakken :)

Verdoof je altijd? Ik doe het zonder, beide paarden van me kunnen er goed tegen :D Had niet gedacht dat Celo zo braaf ging zijn de 1ste keer. Dus ze hoeven geen verdoving :) Die van ons komt bij ons aan huis, is wel handig :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:34

Stephtj schreef:
Ik laat de tandarts zeker om de 6 maanden komen. Zeker al voor mijn oudste paard dus dan kan hij Celo wel bekijken ook :)

Elke 6 maand :oo Jeetje dat is wel heel vaak. Mijn tandarts zegt dat als je in het begin het ff jaarlijks doet het daarna elk anderhalf jaar voldoende is. De pony van 19 hier wordt soms zelfs overgeslagen omdat het niet nodig is.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:53

Ja de dierenarts zei dat hij uit voorzorg altijd verdooft, om problemen te voorkomen.
Vondt het opzich wel heel fijn en paardvriendelijk.

Hij zei dat bij jonge paarden het vaak vertandig is om 1 keer per jaar te controleren en als ze wat ouder worden elk ander half jaar ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 08:31

Onze tandarts heeft nog nooit verdoofd. Hij wacht gewoon net zo lang tot ze rustig zijn en eigenlijk gaat het altijd super simpel :j

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 12:15

Welja mijn oudste heeft toch vaak de tandarts nodig. Het ene paard kan langer wachten dan de andere... Nuja er staan nog andere paarden ook bij ons dus hij komt nooit voor niets langs :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 09:04

:wave:
Gister Chilli weer rustig gereden, ze deed het echt super :)
Kon goed het verschil merken :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:18

Wanneer heb je de kampioenschappen Moowtje?

Ik wilde gistermorgen de paarden uit de wei halen (ze staan s nachts buiten) en schrok me helemaal wezenloos. Avi kwijlde gigatisch en haar mond was 4x zo groot en dik als normaal. Ik dacht meteen: Oh god, een trap tegenaan gehad. Foute boel! Meteen DA gebeld en 'gelukkig' bleek het een accute en zeer heftige allergisch reactie te zijn... Althans dat blijkt het nu te zijn. Ze is daar nl tegen gespoten gister en gisteravond was haar bekkie godzijdank weer normaal!

Pfff, wat was dat verschrikklijk om te zien. T was net of al haar tanden uit de mond waren geslageN :\

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:18

Jeee wat schrikken zeg, gelukkig was het een allergische reactie.

Kampioenschappen zijn 12 augustus. ik ga maandag 12 dagen op vakantie, als ik terug kom heb ik nog 1 weekje om te oefenen :)

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:16

een nieuwe rubiquil is geboren! haha meet Greatfull (rubiquil x burggraaf):
Afbeelding
Afbeelding
oja het is een merrie en 24//7 geboren

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 12:13

Kannie, she's Great :D Heel mooi veulen ;) Leuk vosje en met dat blesje :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:20

Die oren :+:

Mijn Rubje heeft het weer super gedaan dit weekend. Zaterdag 2x 2e met 192 en 195. Gister 1e en 2e met 197 en 198 :D

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:53

kannie schreef:
een nieuwe rubiquil is geboren! haha meet Greatfull (rubiquil x burggraaf):
Afbeelding
Afbeelding
oja het is een merrie en 24//7 geboren

wat een leukertje zeg!
ga je haar zelf houden?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:05

ja ze is voor mijn dochter, die is nu 15 en rijdt nog op haar d-pony. als ze 18 is kan ze mooi met deze beginnen :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:17

Wat een schatje! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar wat duidelijkere foto's van haar :)

Veel geluk in ieder geval met je kleine Rubi!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 15:59

kannie schreef:
ja ze is voor mijn dochter, die is nu 15 en rijdt nog op haar d-pony. als ze 18 is kan ze mooi met deze beginnen :)

Wat leuk! Rubiquil heeft alvast paarden met fijne karakters dus dat zou al mooi meegenomen zijn :) Ben ook wel benieuwd naar meer foto's van de kleine rubi :D

SiMooN15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:28

Ik heb er ook 1 van Rubiquil, maar er zit ook een beetje arabiertje in, weet iemand waar dit vandaan komt, want van moeders kant komt het niet, en bij de rubiquil's zie je allemaal een beetje arabisch bloed..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 16:36

SiMooN15 schreef:
Ik heb er ook 1 van Rubiquil, maar er zit ook een beetje arabiertje in, weet iemand waar dit vandaan komt, want van moeders kant komt het niet, en bij de rubiquil's zie je allemaal een beetje arabisch bloed..

Welkom! Toevallig een foto van je paard? Mijn merrie heeft ook wel beetje dat deukje in haar hoofd (beetje als een arabier) maar het is nog dat niet :) zou echt niet weten vanwaar ze het halen :D

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:51

hier nog een paar foto's van Greatfull op verzoek :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:25

Wat een leukerd! :D Blijf je regelmatig foto's posten? Is leuk om te zien hoe zo'n veulen zich ontwikkeld. Als je het leuk vindt heb ik ook foto's van mijn 2 jarige Rubiquil in mijn profiel staan, van veulen tot nu.

SiMooN15, Rubiquil voert zelf niet veel arabisch bloed dus dan zou het toch van moeders kant moeten komen. Tenzij je inderdaad het deukje in het hoofd van veel Rubiquil nakomelingen bedoeld, maar dat staat los van arabisch bloed.

Rubiquil's pedigree: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=2663

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 20:25

Greatfull is echt leuk! :D Is idd ook leuk voor ons om zo'n veulen te zien opgroeien.
Hebben jullie paarden ook zo'n last van vliegen rond hun ogen? Bij ons is het niet te doen. Zeker wel 10 op elke oog en ze bijten dan nog ook! Heb mijn 2 paarden maar zo'n vliegenmasker aangedaan met oren en ze zijn er erg fijn mee :)

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 14:03

Wat leuk dat er een actief topic is over Rubiquil-nakomelingen. Bij het Havidoff-nakomelingen-topic was het erg stil (mijn vorige paard was een Havidoff).

Ik heb sinds afgelopen donderdag ook een Rubiquil, en wel een Rubiquil X Parcival.
Ze is een 3 jarige vosmerrie met 4 witte benen. Ze is nu ongeveer 1.64m en we denken dat ze nog uitgroeid naar 1.66/1.67m.
Een erg lief en braaf paard, maar wel met pit en looplust. Ze is net een kleine 2 maanden onder het zadel, dus ik begin weer van voren af aan (ik heb met mijn vorige merrie LT gestart).
Ik zal van het weekend even foto's maken, dat heb ik nog niet gedaan (erg he)
Ik heb haar gekocht bij Leunus van Lieren, mijn instructeur (en hij heeft mijn oude merrie gekocht).

Ik heb al gemerkt dat ze echt een Rubiquil-karakter heeft (heel lief en braaf) en ze heeft (natuurlijk) ook het befaamde deukje in haar neus.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 16:13

prakkie schreef:
Wat leuk dat er een actief topic is over Rubiquil-nakomelingen. Bij het Havidoff-nakomelingen-topic was het erg stil (mijn vorige paard was een Havidoff).

Ik heb sinds afgelopen donderdag ook een Rubiquil, en wel een Rubiquil X Parcival.
Ze is een 3 jarige vosmerrie met 4 witte benen. Ze is nu ongeveer 1.64m en we denken dat ze nog uitgroeid naar 1.66/1.67m.
Een erg lief en braaf paard, maar wel met pit en looplust. Ze is net een kleine 2 maanden onder het zadel, dus ik begin weer van voren af aan (ik heb met mijn vorige merrie LT gestart).
Ik zal van het weekend even foto's maken, dat heb ik nog niet gedaan (erg he)
Ik heb haar gekocht bij Leunus van Lieren, mijn instructeur (en hij heeft mijn oude merrie gekocht).

Ik heb al gemerkt dat ze echt een Rubiquil-karakter heeft (heel lief en braaf) en ze heeft (natuurlijk) ook het befaamde deukje in haar neus.

Welkom! Heel leuk dat je ook een Rubiquil gekocht hebt :) Het leuke aan zo'n paard is dat je ze ook wel beetje heet kan maken ;) Die van mij is ook geen lamme kikker. Toen ze net zadelmak was moest ik haar wel erg aansporen om te lopen maar nu loopt ze vanzelf en dat is erg leuk! Zeker foto's maken, we zijn alweer heel erg benieuwd naar je merrie :D Mijn merrie was ook maar 1m64 toen ze 3 was en nu is ze al 1m69 voor haar 4 jaar ;) Zo leuk dat je haar gekocht hebt bij Leunus! Dus Rubiquil heb je zelf al gezien? Ik ga binnenkort eens een afspraak maken om eens langs te gaan om Rubiquil te gaan bezoeken :)