Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:48

Wat leuk zeg Lon dat je zoveel complimenten kreeg, ach en terug naar de basis is soms alleen maar goed.. hebben wij ook wel gedaan en nu gaat het steeds weer een beetje beter. Altijd mooi om te horen dat je op de goede weg zit :).

Leuke foto's Sussie! Wat een paar dagen rust dan al niet kan doen, gelukkig gaat het nu weer goed dan! Dat hebben ze soms even nodig volgens mij. Adventure had van de week ook zo'n dagje dat ie niet helemaal lekker was.. dus toen ook maar wat eerder gestopt, gelukkig liep hij die keer erop wel weer goed.

Gisteren weer concours gehad, weer 2 winstpunten erbij en we zijn L startgerechtigd! Klinkt altijd leuk natuurlijk :).
De jury en vooral de schrijfster waren helemaal gek van hem.. volgens mij wou ze hem zo meenemen, zoveel complimenten dat ze gaf.
Ik heb zo geen standfoto van Adventure maar heb nog wel een foto van gisteren, alleen jammer dat ik zo voorover zit :oo.

Afbeelding

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:37

Ik heb net even Duncan lekker in de bak laten rennen, zijn staart gewassen en wat foto's gemaakt :)

soort van standfoto... :')
Afbeelding

ter vergelijking: dit was november...
Afbeelding

en een filmpje van zn ren-acties in de bak, zou hij geschikt zijn voor de reining? ;)
https://picasaweb.google.com/lonnekeopsteegh/DuncanInDeBak?authkey=Gv1sRgCNO-6rGLtau7CQ#5621886481716447650

zo komt hij altijd in de wei naar me toe :)
[url]
https://lh6.googleusercontent.com/-UfGv ... C03344.JPG[/url]

edit: foto van november ter verduidelijk onder de andere gezet :) Beetje ge-foto-husselt :D

Sussie85

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:54

Henrieke: mooie foto! Complimenten zijn altijd leuk :D
Lon: ik vind Duncan qua bouw wel op Weltsieger lijken. Denk hem vos en het lijkt al aardig. Ook een echte duitser vind ik. Hij is wel mooi opgeknapt!

Ik had vandaag weer wedstrijd. Het was echt hondeweer en laat Weltsieger nou echt een hekel hebben aan regen. Normaal gaat hij dan de hele tijd schudden met zijn oren. Nu een orennetje erover gedaan en hij hield zijn hoofd stil! :D Vorige wedstrijd was hij te gespannen, dus ik ging nu voor een brave proef en dat is gelukt. Ik had 2 keer 180 punten en daarmee middenmoot. Ik was tevreden. Volgende keer maar weer kijken of hij wat spectaculairder door de baan kan gaan.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:20

Hallo allemaal!

Ik zie hier mooie foto's van erg leuke paarden voorbij komen! :9

Lon: Wat een verschil zeg! Echt paard geworden.
Sussie Toch weer 2 winstpunten. Was het terrein nog wel een beetje te doen dan? Vaak gaan ze ook zo voorzichtig lopen als het nat wordt...

Welderin heet vanaf gister ook echt Welderin; ze is ingeschreven in het Haubtstutbuch. (ster)
Het veulen had een 7.5 op de keuring en heeft nu ook een brandmerk op haar bil.
( ik mag het misschien niet zeggen nu die hele discussie aan de gang is, maar ben blij dat Bella er nog eentje heeft gekregen; ik vind het toch wel heel mooi) :o

Nu blijkt alleen dat de regels mbt Staatpremie (elite) verscherpt zijn. Eerst konden ze op hun 5e ook nog een Zuchtstutprufung afleggen (soort Ibop), maar nu alleen op hun 3e of 4e.
Kortom: Ik ga er vanmiddag maar weer eens op zitten... :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:18

Sussie85 schreef:
Henrieke: mooie foto! Complimenten zijn altijd leuk :D
Lon: ik vind Duncan qua bouw wel op Weltsieger lijken. Denk hem vos en het lijkt al aardig. Ook een echte duitser vind ik. Hij is wel mooi opgeknapt!

Laat m maar niet horen dat ie op een duitser lijkt ;) Hij is namelijk BWP-er, een echte belg dus! :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:23

Maar Weltmeyer is toch echt een duitser hoor!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:24

Klopt, maar Duncan is een wat-verder-weg-weltmeyer ;) Hij is een Sir Lui van de Zuuthoeve x Weltmeyer II.

Mag ik nou nog wel blijven? Y;(

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:31

Tuurlijk mag je blijven! Weltmeyer stempelt wel enorm vind ik, want ook bij de paarden waar Weltmeyer achter de moeder zit zie je diezelfde exterieurtrekken terug.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:32

Lon; wat een verschil zeg, hij is al mooi opgeknapt! +:)+

Sussie: waar zo'n oornetje dan al niet goed voor kan zijn!
Wat fijn dat de proef goed ging en mooi dat je toch 2 winstpunten binnen hebt.
Hananya: Over die zuchtstutprufung heb ik laatst ook iets over gehoord.. Welderin heeft dus ook die proef gelopen of moet ze die nog lopen?

Adventure is ook geen directe nakomeling van Weltmeyer, dat is zijn opa. Zijn vader is Hero.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:42

Wolkenstar ook!
Is eigenlijk een Wolkentanz II x Western Star, maar Wolkentanz II komt uit Weltmeyer ;)

Da's wel een echte Duitser, een Hannoveraan.
Ben er zo content van dat ik me nog eentje bijgekocht heb :P

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:35

Weltmeyer vandaag gestorven...

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:37

Weltmeyer eingegangen
Im Alter von 27 Jahren musste der Stempelhengst Weltmeyer v. World Cup/Absatz (Z.: Hermann Meyer, Allwörden) eingeschläfert werden.

Bei Weltmeyer trat in den frühen Morgenstunden eine starke Kolik auf. "Aufgrund seines Alters haben wir auf eine OP verzichtet. Im Laufe des Vormittags hat sich sein Zustand rapide verschlechtert, so dass wir ihn einschläfern mussten", sagte Landstallmeister Dr. Axel Brockmann.

Mit Weltmeyer tritt einer der großen Hengste Hannovers von der Bühne ab. Als Körungs- und Hengstleistungsprüfungssieger zog er 1988 in das Landgestüt Celle ein und verbrachte seine Beschälerlaufbahn auf der Besamungsstation Ankum. Im selben Jahr gewann er mit Hans-Peter Klaus das Bundeschampionat der Vierjährigen Hengste.

Ausstrahlung und Bewegungsqualität machten Weltmeyer zum Vorzeigehengst Hannovers und bescherten von Beginn an volle Decklisten. 4610 Fohlen verzeichnen die Statistiken, 433 Staatsprämienstuten und 86 gekörte Söhne haben ihn zum Vater. Endlos die Zahl der erfolgreichen Dressurpferde und erstklassigen Auktionskandidaten. Er war nicht nur DLG-Siegerhengst, sondern wurde 1988 als Jahrgangsbester mit dem Freiherr von Stenglin-Preis ausgezeichnet. 1998 war Weltmeyer Hannoveraner Hengst des Jahres.

http://www.hannoveraner.com/2651.html

Hij is niet meer...

Henrieke: Nee, ze moet dit jaar nog die prufung doen wil ze Staatspremie worden.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:37

Umeo: Je was me net voor... ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:58

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:02

Ik kijk nooit op de voorpagina maar zag in een flits ook Weltmeyer staan dus toen heb ik even snel terug gekeken en toen las ik het inderdaad.
Wat jammer zeg, maar hij heeft inderdaad een hele mooie leeftijd mogen bereiken.

Gisteravond nog les gehad, ging erg goed! Hij had er ondanks de hitte nog flink zin aan en af en toe ook nog wel even praatjes.
Kon het zelf gelukkig ook wel goed volhouden, hij heeft hard mogen werken. We hebben alleen geen vol uur gedaan maar 3 kwartier.. dat was anders wel iets teveel van het goeie. Hij was nl. al bezweet voor het rijden.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:22

Inderdaad een mooie leeftijd weten te behalen. En ik denk ook goed om zo'n oud paard niet meer te laten lijden onder operaties en dergelijke, om dan misschien het leven met een jaartje te rekken. Zonde dat hij er niet meer is!
Ik ging hem gisteren een beetje zoeken in google images, en daarna ook weltmeyer II. Kom ik een foto tegen van Duncan. Ik kijken welke website dat dan was, stond hij gewoon in een advertentie op horses.nl!! Ik schrok er wel van, al vanaf februari. Het leek gewoon de oude advertentie waarop ik destijds gereageerd had, maar dan met aangepaste leeftijd. Belachelijk. Heb meteen een mail naar de site gestuurd, en hij is weer verwijderd. Was echt wel pissig!
Ik heb gisteravond ook nog les gehad, maar Duncan viel echt niet te rijden. Niet vanwege de hitte, maar vanwege de hoeveelheid beestjes :') Hopeloos soms, dan kan je er echt niks meer mee. Doe mij maar weer wat meer kou, dan is ie tenminste relaxt ;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:33

Jeetje waar de mensen het lef vandaan halen om zomaar andermans paard op internet aan te bieden. Gelukkig hebben ze hem er snel afgehaald. Vervelend dat ie zoveel last heeft van de vliegen.

Las dat Wolkenstein ll ook al plotseling overleden is.. snel achter elkaar zo zeg.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:44

Lon: wat asociaal om jouw paard op het internet te zetten zeg! Gelukkig wilde de site het er snel afhalen.
Henrieke: wat fijn dat je les zo goed ging!

Ik had vandaag weer wedstrijd met Weltsieger in het L1. Er werd ontzettend sterk gereden in mijn ring. Een grote ring ook van 30 combinaties. Maar W ging ook erg goed vandaag. Ik was negende in de eerste proef met 191 punten en in de tweede proef de zesde prijs met 203 punten. Ik had achten voor de middendraf en het halsstrekken. Hij lijkt nu toch echt vooruit te gaan ook op wedstrijd.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:52

Wat goed, gefeliciteerd me je hoge punten en je nette prijzen +:)+. Fijn dat er nu dan zo'n vooruitgang in zit zeg, daar doe je het voor! Goed van de middendraf en halsstrekken.

Ik heb van de week weer gesprongen.. hij vondt het super.. hij werd op een gegeven moment erg fanatiek, maar prima te rijden. Hij is erg flexibel.. moest na de sprong een korte wending maken maar hij is érg lenig :=. Hij draait zich zo 180 graden om, niet gemeen hoor.. maar zo soepel is ie gewoon :=, goed teken dus :).
Ik heb de komende week weer wedstrijd en volgende week ook! Ook nog even de proefjes geoefend, ging toppie. :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:11

Fijn Henrieke dat het zo goed ging met springen. Weltsieger vind springen ook erg leuk, iets te leuk. Zijn enthousiasme moet altijd een beetje getemperd worden, want anders is er geen controle meer over.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:20

Wolkenstar weigert over balkjes te gaan :P
Zelfs gewoon eens stappen zit er niet in :')

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:53

Whahaha, ik heb de combi hier tussen... Duncan vindt springen hartstikke leuk.

Met zijn voorbenen.

De rest loopt door de hindernis heen :')

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:34

Mijn Zoelaine afgelopen weekend. Mn vader kwam voor het eerst in 3 jaar bij mijn wedstrijd kijken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:49

Jeej! Duncan is zojuist gezond bevonden! :D Hartslag is weer in orde, en volgens de DA wel 100kg aangekomen. Weer een heel ander paard *\o/*

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:49

Trudy: Zoe ziet er goed uit! Wat leuk ook dat je vader een keer kwam kijken. Hoe was je wedstrijd verder gegaan?
Lon: Fijn dat Duncan gezond is bevonden! Nu kun je weer zonder zorgen echt aan de slag. Bij ons komt dinsdag de DA voor een algemene check-up van onze paarden.