holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffieA

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:52

O en Covels natuurlijk van harte gefeliciteerd met Compere!
Ik vind dat zo'n lekker paard met een geweldige uitstraling.
Foto's zouden idd heel leuk zijn...

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:40

hahahh och proberen kan altijd en die dame van mij die kan beter springen dan dressuuren maar ik ben ook niet bepaalt een dressuuruiter ;)
we hebben pas geleden nog een wilde internationale wedstrijd gereden in Roggel bij de leistert een CSI daarbij ben ik 6e geworden van de 110 en dat was haar eerste in de B dus klagen over haar springen mag ik niet! maar netjes lopen zo als haar knape pappa lukt haar ook wel allen nog niet met mij maar wel op d'r eigen beentjes ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:52

Netjes hoor Beau. Kan jou foto's ook gewoon zien.
Ik heb het nog niet uitgeprobeert. Denk dat hij te lomp is. Met Holland als vader zou hij het toch verdomd goed moeten kunnen maar hij tilt zijn voeten aan de longe niet eens op voor een balk. Hij pleurt er dan gewoon overheen, let dan weer 2x op zovan daar lag wat en dan is hij weer afgeleid en dondert er weer overheen hahaha.

Foto foto covels :) Mag ook telefoon foto.

Vind Dayano idd heel erg stempelen op zijn nakomelingen. Gelukkig is het een aangename, mooie stempel :)

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:41

Wat een drukte hier ineens weer! Leuk!

Leonie gefeliciteerd met je jurybrevet! Hoe ging het jureren de eerste keer?!

Wat een knapperd Beau! Een echte spring-Dayano! :j
Triest dat het soms zo met een paard moet lopen! Gelukkig is ze nu bij jou!

Van Surprise ben ik ook wel weer benieuwd naar een foto Steffie!

Mijn Dayano kan eigenlijk best goed springen en heeft ook een prima techniek; misschien van moeders kant meegekregen dan waarschijnlijk. Hij vindt het nog wel spannend, dus een balk op 10cm moet gesprongen worden alsof er 1.50m staat... :Y) Ik gebruik ook regelmatig balkjes of een hindernis bij het longeren; goed voor de coördinatie en de spieren! :D

Aanstaand weekend voor het eerst sinds een hele tijd weer eens een wedstrijdje!
Vanwege de rhino heeft dat natuurlijk helemaal stil gelegen. Nog een paar puntjes in de L1 en dan gaan we direct over! Wordt helemaal kriebel van die rotproeven met dat lichtrijden-doorzitten-lichtrijden-doorzitten-lichtrijden! :P Doe mij maar gewoon alles doorzitten!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:10

Thx Nexus! Ja ging goed. Eerste paar waren spannend en toen voelde het heel natuurlijk. Soms dat ik nog wel even twijfelde. Vooral omdat het pony's waren en je wil die kinderen positief benaderen.

Die L1 proeven zijn heel irritant, ben ik met je eens. Maar L2 is ook vervelend rijden! Doe mij maar M1 haha. dat rijd lekker weg.
Met mijn andere paardje heb ik even een stop. A omdat ik me aandacht bij het jureren wil houden en B omdat ik met mijn been zit nog steeds.

Empaier is gewoon nog wat te snel afgeleid haha. Ook met rijden dan hoort ie wat en dan is ie even de weg kwijt haha. Komt wel goed. Hij is pas 3.

foto's zijn altijd leuk!

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:57

Nog heel even geduld. Ik ga er voor zorgen dat er mooie foto's komen.
Na het komende drukke weekend ga ik daar voor zorgen.
Leuk dat jullie zo benieuwd zijn.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:28

Gisteren met mijn Dayano twee hele fijne proeven gereden en eerste en derde geworden met 188 en 191 punten! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:30

Gefeliciteerd! Welke klasse had je gereden Nexus?

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:00

L1 :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:30

Gefeliciteerd Nexus, dat zijn mooie punten!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:32

Wha Empi liep zo goed vandaag :D Het was heel rustig op stal dus hij kon zich echt ff op mij richten en hij deed het echt heel goed! Helemaal happy met hem :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:57

Kom even foto's spammen. Zijn van begin maart dit jaar. De leukste staan op mijn profiel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:26

Wat een leuke foto's Leonie en wat een knapperd is Emp!!!
Fijn dat het zo goed gaat!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:47

Thx Nexus, ben er zelf natuurlijk ook helemaal weg van haha.

Hoe staat het met de rest hier?
We wachten nog op foto's van covels
Hoe is het met annuh in het L2?
Hoe gaat het met Gilly en al enig zicht op vooruitgang in de zaak tegen de bal gehakt?
Wanneer moet jij weer weg Nexus? En waar? jij zit in mijn regio toch?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:27

Hoi Leonie, wat een lekker dier is Empire zeg!

Nee, ik moet de rechtsbijstand weer eens achter de broek aan zitten. Die zou achter de dupliek van de hoefsmid aangaan ten aanzien van de getuigenverklaring, want dan kunnen we zien op welke punten hij vooral ingaat en kunnen we inschatten of aansprakelijkstelling persoonlijk een haalbare kaart is. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik als ik geen gelijk krijg zijn griffierecht moet betalen (is 280 euro ongeveer) en eventueel zijn kosten voor rechtsbijstand (advocaatkosten dus) en voor mezelf moet ik ook griffierecht neertellen. Er moet dus echt even een deskundige naar deze zaak kijken en een inschatting maken. Ik vind het nog steeds de moeite waard om door te zetten, maar ik heb geen liggende gelden om dit op te vangen als de rechter toch zou besluiten dat het 100% mijn eigen risico was.....

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 21:53

Thx Diane!
Vandaag wel bijna vliegles gehad. Begon opeens heel hard te waaien en hagelen en ik heb alleen een buitenbak. En de bomen die erlangs staan zitten veel vogels in en die waren heel druk dus meneer vond dat hij niet meer langs de bomen af hoefde. Toen ik hem er eindelijk weer fijn langs had lopen schoot er een duif uit langs zijn hoofd af. Dus hij draaide 100Graden en bokte paar keer haha. Daarna stond hij heel beduusd stil zovan foutje bedankt hahaha!

Sjee als dit ook al onder eigen risico valt... Als die Hoefsmid het gewoon op zijn verzekering gooit is iedereen blij en krijgt ie zelf ook niet zulke slechte reclame!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:54

Leonie: Gave foto's! Hij wordt echt al meer paard! :D

Nexus: Proficiat nog! Erg mooie punten!

Bon gaat lekker met rijden! We hebben afgelopen weekend weer voor het eerst concours gehad sinds de winter. Ik heb lekker kunnen rijden, maar het moet toch echt nog veel meer bevestigd worden. Had 181 en 189 punten, dus was voor de eerste keer toch wel weer tevreden. Heb besloten het lessen toch weer op te gaan pakken, heb met Bon eigenlijk nog nooit echt gelest en merk dat ik er nu toch wel aan toe ben!
Dinsdag de eerste les gehad van de nieuwe instructrice. Ze merkte meteen de punten waar we tegenaan liepen op. Hebben flink moeten werken maar het was het resultaat waard. Op het eind liep ze echt fijn. We moeten meer gaan werken aan de lossigheid en moet haar sneller in het achterbeen maken. Veel draf-halt-draf overgangen gemaakt, daar was Bon het af en toe niet echt meer eens. Wachten vind ze moeilijk en dan gaat ze maar omhoog :P
De dag daarna was het kwartje gevallen en liep ze echt hemels! Fijn in de hand en heerlijk op eigen benen! Straks maar weer eens rijden! Zal eens kijken of mam stukje wil filmen! ;)

Aankomende zondag weer wedstrijd, dus hoop dat we deze vorm een beetje kunnen houden!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:22

klinkt goed annuh! Ben wel benieuwd naar weer een filmpje!
Waar moet je zondag heen?

Hijs nog wel baby hoor. Maar de spieren beginnen langzaam te komen. We hebben hem gemeten trouwens eindelijk. 1.68 nog maar (dacht dat hij al 1.70 was!)

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:52

Haha Leonie en dat vind je niet groot genoeg?
Surprise is maar 1.64m of zo. Eigenlijk vind ik haar ook te klein voor mij :o maar op stal vinden ze dat onzin.

Maar klinkt idd goed Annuh. Ben ook heel benieuwd hoe zij er nu uit ziet.
Ik heb inmiddels ook een nieuwe instructeur gevonden. Nog even mijn eerste (proef)les afspreken, ben benieuwd.
Ik heb ook gewoon les nodig hoor. Veel dingen kan ik zelf maar ik kreeg al te horen dat ik te lief ben voor haar :D

Empaier is echt een lekker ding ja. Fijn dat het zo goed gaat.

En Diane nog steeds gezever met de smid... Wat ongelooflijk balen. Dat hij gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt! Is hij nog je smid eigenlijk?

Ik ga nieuwe foto's beloofd maar stonden op mijn tel en die is gecrashed.
Heb een vriendin gevraagd om foto's te maken maar zij moet even wachten totdat ze haar camera terug heeft van haar zus. Dus dat komt zsm

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:06

SteffieA, neeeeeee! Die gozer mag nooit en te nimmer meer in de buurt van mij of mijn paarden komen! Dat hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt kan aan een aantal zaken liggen. Hij is eigenwijs en niet zo heel erg slim, hij is niet verzekerd voor bedrijfsrisico's of hij denkt sterk te staan met de zaak.
De hoefsmid die sindsdien mijn paarden doet, kan Bridie helemaal alleen doen (moest ik bij die vorige ook steeds bij zijn want mijn merrie deed bij hem ook moeilijk (omdat hij geen geduld heeft) ), de jaarling doet zij met hulp, die heeft dan wel een praam op, maar platgespoten vanwege het opgelopen trauma hoeft al niet meer.

Ben benieuwd naar je nieuwe foto's!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:39

haha iedereen vind het een lekker ding. De hele stal is verliefd op hem nu hij zijn "ik-ben-een-enge-hengst"status kwijt is.
Foto's foto's! Ben echt benieuwd. Altijd leuk om half broertjes en zusje te zien! hij drukt wel echt een stempel vind.

Snap dat je die smid niet meer wil Diane! Zou ik ook niet willen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:40

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:41

Zo Leonie, die heeft ook al zo'n mooie ruime draf. Het lijken mij allemaal van die makkelijke bewegers en allemaal hoogbenig ook al zijn ze niet allemaal ruim 1.70m. Mooie paarden!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:11

ja hij beweegt heel makkelijk en ruim. Erg fijn.

Was vandaag om de hoek aan het jureren en morgen is daar een onderlinge. dat is 5 min van stal af dus morgen gaat Empi voor de eerste keer een keer mee naar ander terrein met paarden! Ik ga niet meedoen, maar gewoon keer rondrijden zal heel leerzaam zijn. Spannend!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 17:55

Wat heb ik toch een topknol! Hij deed echt net alsof hij het iedere dag deed! Trein gaf hij niks om. eigenlijk gaf hij nergens wat om. Even gelongeerd, maar hij vond het allemaal best. Toen opgezadeld, en opgestapt. Wel alleen gestapt, maar hij voelde echt fijn aan. Had denk ik best kunnen draven enzo maar wilde hem niet over de zeik helpen en was nu ook al heel tevreden. Naderhand nog wat staan grazen op het terrein en toen weer die hele rit terug (2 km enkele reis op de trailer haha). Ik ben helemaal trots en happy :D