Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:58

Qleke, wat goed dat je door op je ademhaling te concentreren gelijk resultaat krijgt van hem .
Klote van je werk , heerlijk dat het aftellen is begonnen en je uit kan kijken naar je nieuwe uitdaging..

De Regiokampioenschappen zijn as zondag , ik ben vorig weekend verhuisd met Hudson en het gaat prima .. Hij is wel wat van slag en dat uit zich door aan de hand druk gedrag en te brullen .. Onder het zadel is hij super braaf . Gisteren voor het eerst les gehad van m'n nieuwe instructie .. WAuw wat een eyeopener , ik was aan het draven en ze vraagt " draaf je altijd zo truttig " hahaha ik zeg " uhh ja " hij mag meer naar voren , ben benieuwd hoe hij hier op reageerd zegt ze ;).. Hij ging toch lopen :D ze zegt zooo net draafde je voor een 5,5 en nu voor een 7 en dat voor de eerste keer .. Dat wordt straks een dikke 8 ;) .. Zaterdag gaan we nog even aan de gang en dan zondag knallen ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:18

Ow spannend :D Blij dat de les je bevalt!! Ik neem nu 3,5jaar les bij iemand en zou nooit meer iemand anders willen!! Afgelopen winter had ik een les gewonnen bij iemand, maar die had ik achteraf gezien liever niet gewonnen :')
Veel succes alvast he!! En goed dat hij flink is, zou het best spannend vinden, de week ervoor verhuizen en dan naar een kampioenschap :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:25

Ik ben expres een week eerder verhuisd ;) ik lesde bij de eigenaresse van de vorige stal waar ik stond ..dat was eigenlijk tijd een beetje het zelfde beetje toet toet pep pep :') nu is het tijd om " echt" aan het werk te gaan ;)
Ik breng zeker verslag uit na de Regio ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:37

Spannend Moniek! Succes alvast en een extra les met nieuwe inzichten is altijd fijn!

Bah Qleke, echt vervelend van je werk. Kan zoveel stress en irritatie geven... Gelukkig nu aftellen en beginnen aan een nieuwe uitdaging!

Hier gisteren ook een superfijne les gereden, Gina was aan het stuiteren en wegspringen. Toen zijn we alleen aan mijn houding gaan knutselen en hebben we haar gedrag eigenlijk genegeerd en hop toen ging ze lopen :') heel bijzonder..! Af en toe dacht ze ineens 'nee, we gaan de andere kant op' en dan zei ik 'nee, dat gaan we niet, hop neus tegen het schot en omdraaien maar weer!' Dat grapje was na 3 keer niet leuk meer dus toen hield ze ermee op. :D vandaag gaan ze met de hogedrukspuit aan de gang naast de bak, dus ik denk dat ik maar oversla :o

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:45

Straf he Jeska :)) hoe ze reageren op onze houding, ik blijf er steeds door verrast :D
Tegenwoordig moet ik meer zonder beugels rijden, in galop leuk hoor! Maar in draf...niet echt :+

Edit: weet trouwens niet of het bij jullie ook zo is, maar mijn Krack is heel moeilijk door te zitten :Y)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:49

Haha echt heel bijzonder! Gina gaat zelfs een beetje kreupelen als ik te scheef zit, echt heel gevoelig op mijn houding dus.. Gina is wel makkelijk door te zitten als ze écht goed over haar rug loopt, anders is het drama!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:56

[***] is ook gevoelig op m'n houding! Heb een tijdje in een stoelzit gezeten (nog steeds voor aan het werk trouwens := ) en [***] begon te stressen/staken, net zoals hij in begin deed... Hij kan echt geen pijn of last verdragen, dan heb je gedaan met zingen! Maaar zo kan het ook nooit heel erg worden natuurlijk! :) Heb onlangs iemand gesproken met een Krack, zij zei dat hij ook een heel gevoelige rug had!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:34

Hudson is iets week in de rug , maar die zit best goed tijdens het doorzitten ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:11

Gevoelige paardjes die krackjes haha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:18

Zo dat is alweer eventjes geleden.

Heb je het naar je zin op je nieuwe stal? Blij dat Hudson het goed doet! Echt bizar wat een andere instructie ineens kan doen hè?

Ben nu met fancy precies een maand bij prinsenstad maar ook wij hebben al enorme stappen gemaakt! Heb nu 2 privé lessen gereden bij Anton Duindam en heb nu al meer bereikt als 2 jaar daarvoor op die andere stal. Echt bizar wat een andere instructie kan doen (niks tegen mijn oude instructie overigens hoor!). We werken inderdaad heel erg met mijn houding en wat dat doet voor haar houding. Wist niet dat het zoveel verschil in lopen ook betekenen. Ik ben blij in ieder geval! Helaas heb ik denk iets te hard geoefend en voelde fancy zich de afgelopen dagen niet zo heel lekker ,dus een paar daagjes rust en vandaag weer ff wat gelongeerd.

Fancy is overigens ook behoorlijk gevoelig op haar rug. Merk het nooit echt met rijden/poetsen en doen, maar de osteopaat en therapeut zeggen het inderdaad wel eens. Ze is over het algemeen heel gevoelig.. een klein speldenprikje is voor haar ook genoeg om ineens een dik been te hebben :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:29

Ja dat heeft Gina ook heel sterk Sharkj, klein wondje en hup; dik been!

Fijn dat je zo lekker vooruit bent gegaan met slechts 2 lessen zeg! Zelf ook al een beetje gewend op je nieuwe stal? Qua drukte enzo? Sterkte voor Fancy, komt vast goed!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:21

Haha ben ik niet de enige! Word af en toe echt gek van die dikke benen om zo'n inimini dingetje. Ze gaat nu ook helemaal ingepakt los :') geen risico's.

Was echt verbaasd na les nummer 1 al hoe fancy kon lopen.. en dan zijn we er nog lang niet natuurlijk. Maar dat voelde heerlijk haha. Ik ben helemaal op me plek daar , vind het wel fijn dat er altijd wat te doen is en altijd mensen zijn. Kwa rijden heb ik er totaal geen last van, iedere dag voor 4 uur kan je lekker rijden. En anders zoek ik wel de rustige plekjes op als het wel druk is. Fancy word in ieder geval niet onrustig van al die drukte. Ze maakt zich alleen druk om het feit dat ze vanuit de longeerringen haar landje ziet.. dat kan natuurlijk niet!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:02

Haha wat een verschillen. Die van mij is dan echt ongecompliceerd. Dat met die dikke benen herken ik ook niet :')

Had gisteren concours met fly, in dat vreselijk frisse rotweer.. heb zo veel mensen van hun paard zien donderen en zien longeren.. fly deed niks, kon er zo op en gaf geen spanning. Deed keurig zn ding door dat baggerweer en die drassige grasbodem. Echt zo trots op 'm! Had 198 en 195,5 -2 vanwege en kleine storing :') en 2e en 4e prijs. Echt leuk!

Wat rot qleke van je werk :(:)

En moniek verhuisd, succes zondag!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:25

Sharkj super dat het zo goed gaat!! Voor dat gevoel doe je het echt he <3

Essie, da's super nieuws :) (meestal ben ik ook zo iemand die staat te longeren met zo'n weer :') haha)
Proficiat en leuk dat hij zo flink bleef!!
Bij ons in de LRV lopen er elke keer paarden los op het parkeerterrein. Kom je 's ochtends toe, zie je plots in een andere gang van camions een paard draven zonder ruiter :') Dan moet ik wel stiekem lachen :=. Gelukkig is de parking op grasvelden in de zomer!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:30

Oh god wat erg :') ja hier vloog iemand van zn paard, die vervolgens terug naar de trailers rende.. waarvan weer andere paarden schrokken en aan de kletter gingen. Het is allemaal langs Fly heen gegaan, die zat in z'n eigen wereld :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:43

Gelukkig :P Hij is uiteindelijk toch nog jong hé? Heel flink van hem vind ik :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:47

Super goed Essie , zag de foto voorbij komen ;)
Hudson kan ik ook beter gewoon opstappen ipv longeren voor het rijden .. Dan is hij veel braver dan wanneer hij " vrij baan " heeft hahahaha

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:54

Wauw wat super braaf van jullie paarden! Ik weet niet hoe die van mij zou reageren, sommige dagen is hij echt bom proef, en sommige dagen is iedere grasspriet eng.. :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:03

Ja denk ook dat sommige paarden alleen maar heter worden :) en heb ook liever niet dat ze door krijgen dat ze op concours eerst mogen dollen. Maar soms is t niet anders en werkt het juist goed. :)

Hij is inderdaad pas 6!
even nog hier een foto uit t filmpje vd proef :)

Afbeelding

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:38

Geeft een mooi beeld hoor! :j

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:42

Ah bah wel echt rotweer ja! Hier regent het nu nog steeds... Wel fijn dat hij zo relax is Essie!

Ik wilde vanmorgen gaan rijden, maar er zat een roofvogel in onze binnenbak die ze aan het proberen waren eruit te krijgen :') Geen idee hoe die er in is gekomen en of ze hem er ook weer uit hebben gekregen haha maar dat ga ik zo maar is bekijken. Poging twee :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:18

Nou het weer was echt dramatisch de afgelopen dagen ja!

Vandaag voor het eerst sinds een kleine week weer gereden met fancy. Was niet echt om over naar huis te schrijven. Ze is altijd wel even wat dwars als ze even een paar dagen niet gereden is , maar nu moest ik in een andere bak gaan rijden vanwege werkzaamheden in de grote binnenbak. Nou geen land mee te bezeilen.. :') dwars en spanning. Ze sloot zich compleet af voor mijn hulpen. Was echt goed diep zitten en teugels op maat houden en hopen dat ze wat ging kalmeren. Was me het uurtje wel haha.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:38

Haha nou lekker dan Sharkj! Moet ze ook leren..

Ik trok Gina vandaag op 3 benen van het land af... Dierenarts kan niks vinden dus nu het weekend op boxrust en dan kijken of het beter wordt. Als het slechter wordt, misschien een diepe hoefzweer en anders gewoon verstapt. Echt balen, gisteren zo fijn gereden en niks aan de hand en nu kan ze amper een stap verzetten!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:19

Dat is mooi balen jeska! Lijkt soms wel alsof ze het plannen om het precies te doen als je een heel fijn stuk heb gehad. Maar laten we hopen dat het mee valt!

Heb gister gelukkig wel fijn me les kunnen rijden. Ze was alleen halverwege al op omdat ze de dag ervoor te veel energie heeft verbruikt aan het stressen :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:34

Klinkt wel als een zweer zo opeens.. laten we dat maar 'hopen'! Heel vervelend..

Fijn sharkj van je les! Maar wat eerder gestopt dus? :)

Fly gaat ook erg goed in de training, hij is zo geconcentreerd en doet echt z'n best. Soms nog wat zwabberig met verruimen, maar ook dat gaat beter.