Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 21:36

mellamoshan

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 07:12

Wat een geweldig mooie foto's weer van franco!! Gaaf hoor!!

Wij zitten dit weekend op de Veluwe. Vrijdag aangekomen, vandaag laatste rit en dan weer naar huis. Het is toch prachtig hier, heel wat anders dan dat polder gebeuren bij ons thuis.

Eas heeft zich keurig gedragen en laat zich steeds iets beter rondsturen. Langzaamaan krijgt hij iets meer kracht en balans, hetgeen ik in de bak ook al terug merkte. Ik krijg een fijne redelijk constante aanleuning van hem en hij probeert niet meer telkens onder me vandaan te schieten. Soms krijg ik zelfs van die wauw! Momentjes van hem. Dan voelt hij zo goed, dan weet je weer waar je naartoe wil.

Nog een lange weg te gaan, maar ik geloof dat we eindelijk op 1 lijn beginnen te zitten. Het is nog steeds een heethoofd maar hier kan ik eindelijk wat mee!
Zo blij nu he!

Jabalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:56

Hoi,

Ik heb twee ruinen Voice maal Flemmingh. 4 en 3 jaar zelf gefokt. pikzwart die van 4 is 1.70m nu en die van drie jaar al 1.73 denk ik.
Dit terwijl mijn merrie maar 1.63m is. Grappig he,Voice kan dus ook groot fokken!
Die van vier heeft iets klassieker model met mooi front en die van 3 is modernee gebouwd,langere benen en ieler van model.

Allebei lief in omgang.
De oudste is gelongeerd nu en is vorig jaar even onder zadel geweest,pakte hij goed op ,maar weer op weide gestaan ivm zijn groei. Tijd geven aan jonge paarden vind ik wel belangrijk.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 13:43

Hoi Fanucci, welkom in dit topic! :p
Wat gaaf dat je twee Voicejes hebt! Merk je verschil tussen de twee qua karakter, leergierigheid en werklust?

Heb je foto's? :D :+

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:10

Wilde.ook net naar de foto's vragen haha ;)

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:10

Wat gaaf Kim! Op het strand! Supertof!

Mijn voice doet het ook heel fijn. Hij is een paar weken terug mee geweest BB springen. Gewoon leuk voor de afwisseling.

Tijdens het inspringen:
Afbeelding

En tijdens het parcours:
Afbeelding

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 18:37

Wauw! Wat kan Detroit springen!!!
Super gave foto's!

Jabalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:27

Hoi,
wat grappig Detroit lijkt op mn ruin van 3.
Zal gauw eens wat foto s maken plaatsen en uitzoeken hoe dat eigenlijk moet op bokt......
Ze zijn allebei heel lief in omgang. De een is wat voorzichiger dan de ander,die van 3 staat altijd met zn neus vooraan zeg maar!
Bloed komt meer onder t rijden eruit volgens mij net als hun moeder.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:14

Geloof dat dat toch wel heel typerend voor voice nakomelingen,dat hete onder het zadel. Heeft die van mij ook, al wordt hij steeds fijner controleerbaar daarin.

Gave.foto's van dertroit zeg! Heel mooi!

Hier trouwens een paar foto's van easy die een vriendin van me heeft gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 10:54

Hallo, ik lees al een tijdje mee bij jullie in het topic, ik rijd ook een Voice. 6 jarige Voice x Sultan. 1.78 groot en veel talent voor het verzamelen en het hogere werk. Wil heel graag voor je werken.
Leuk om zo ook andere voice's te zien!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:28

Haha, leuk weer een grote Voice (die van ons is 1.80m). Welkom Stalleke.

Ik heb even niets meer geplaatst. Druk met van alles en nog wat. Onze Voice was na het trekken van zijn tand nog steeds niet altijd even fijn te rijden, maar werd ook in de omgang steeds brutaler etc. Hij is nu 5 en hij begon echt een beetje streken te krijgen.

We hebben hem daarom nu ff wat consequenter aangepakt zowel met rijden als in de omgang en het lijkt erop dat het nu weer de goede kant op gaat. Mijn zusje gaat daarom ook nog niet over naar het M maar wil hem nog een seizoen L2 starten. Voor het M moet ie nog meer op het achterbeen gaan lopen en wat meer oprichting krijgen. We hebben hem daarom ook maar weinig gestart de laatste tijd.

Leuk zeg een springende Voice! Met die van ons hebben we van de zomer een poging tot springen gedaan maar meneer heeft echt 0,0 talent :(

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:40

Die van mij heeft ook echt geen springtalent :D

Lizzy ik heb jullie voice volgens mij ooit in de B een keer gejureerd in Moergestel, een hele grote zwarte toch:??

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 12:16

Ja klopt idd, wat grappig! Wat is dan jouw achternaam als ik vragen mag?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:07

mellamoshan schreef:
Geloof dat dat toch wel heel typerend voor voice nakomelingen,dat hete onder het zadel. Heeft die van mij ook, al wordt hij steeds fijner controleerbaar daarin.

Gave.foto's van dertroit zeg! Heel mooi!

Hier trouwens een paar foto's van easy die een vriendin van me heeft gemaakt.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuke foto's Mellamoshan! Wat ik jouw Voice zie doen, doet mijn Voice ook! En dat is zijn mond openen tijdens het rijden. Ikzelf ben ik al een tijdje mee bezig waarom Franco dat zou kunnen doen. Ik denk dat het grotendeels door de spanning komt en als Franco volledig relaxt is blaast hij mooi door de neus heen. Wanneer doet jouw Voice zijn mond open? Alleen met rijden of ook met aan de hand lopen of longeren oid?

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:41

Vandaag weer voor de 2e keer sinds anderhalve week op Franco gereden.
Een week na de strandrit reed ik in de buitenbak. We galoppeerden rechtsom (wat hij nog best lastig vindt), dit ging goed totdat Franco ergens op fixeerde en weg sprong. Daarna rustig weer aangegalopeerd, maar weer sprong hij weg. Hij kreeg van mij een tik op zijn kont waarop hij twee hoge bokken gaf en ik mijn linkerbeugel verloor. Daarna ging hij in volle rengalop op het hekwerk af. Alles wees erop dat hij naar rechts zou gaan, maar over dat hek hing mijn fleecedeken. Hij schrok daar opeens van en ging toen onverwachts naar links. Toen hij dit deed heb ik mijn bekken verdraaid en kreeg mega rugpijnen. Ik kon helemaal niks meer, was echt een ramp. Franco heeft hierop anderhalve week een "vakantie" gekregen. Op zich geen hele erge ramp, omdat mijn zadel opgevuld moest worden en hij nog geen vrij heeft gehad dit jaar.
Gisteren is mijn zadel gevuld en ben ik er weer opgegaan. Hij was erg voorwaarts, maar erg braaf en heb heerlijk 20 min gereden. Vandaag weer gereden, nu 25 min en weer was hij erg braaf. Ben toch wel trots op mijn jonkie dat hij het weer zo goed op pakt. Hij heeft weer veer in zijn passen, reageert snel, denkt met me mee, is lekker voorwaarts en doet gewoon zijn best. Heerlijk! We're back in business!!! *\o/*

Afbeelding

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:01

Was je van franco afgevallen of was.je wel weten blijven te zitten?

Eas had echt altijd zijn mond open. Tijdje geleden zijn we met hem naar de tandarts geweest en sindsdien gaat het beter. Nog wel met spanning doet hij zijn mond open met rijden of aan de longeerlijn.

Gaat al stuk beter, We vorderen gestaag! :p

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:04

Aangezien wij sinds vorige week dinsdag ook een Voice nakomeling op stal hebben, is het heel leuk om zo wat familie te zien! Veel bekende dingen (vooral karakter) zag ik al voorbij komen, leuk zeg! Fanucci is een Voice x Flemmingh van 4 jaar oud en we hebben hem vandaag voor het eerst even gelongeerd en daarna lekker gewassen (vandaar dat hij nat is op de tweede foto). Hieronder 2 foto's van onze nieuwe trots! *\o/* (en ja aangezien alles overeenkomt, kan het niet anders dan dat dit paard eerst was van fanucci hier op bokt :D )
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 16-01-18 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's uit bericht verwijderd

Jabalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:13

He hoi,

Ja dat klopt! Je hebt nu dat mooie paardje van me gekocht en mag er heel veel geluk van hebben! T is je gegund! ik had me nog maar net aangemeld en nu moet ik mn topic naam maar veranderen in de naam van mn 3 jarige haha!

Muriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 10:47

Leuk he! Ben ook heel benieuwd hoe de 3 jarige het gaat doen! :D Volle broer, toch bijzonder vind ik!

Scott

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 15:55

Hee wat grappig ik lees hier dat er 2 voice's hun mond opendoen bij het rijden.. nu doet mijn ceas dit ook.. en juist dan loopt hij lekker door zijn lijf.. hij doet het ook tijdens t longeren. Normaliter zou je zeggen dat je dan te hard met je hand inwerkt maar bij mij is dit echt niet zo.. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:22

Die van mij doet het met spanning meestal. Het wordt steeds iets minder. Het is wel een "dingetje" van hem geworden dus zie steeds vaker zonder spanning dat hij hem ook wat open heeft. :p

fayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:12

Ik had ook een voice E pony

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 23:24

mellamoshan schreef:
Was je van franco afgevallen of was.je wel weten blijven te zitten?

Ik ben wel blijven zitten, maar dit was echt geluk hebben! Ik had zo het gevoel dat ik eraf zou gaan vallen -O- ... Zodra de bocht zou gaan komen, heb ik een pluk van zijn manen gepakt en mezelf vastgeklemd op het zadel. Misschien maar goed ook, want bij het hek draaide hij dus ineens scherp naar links. Helaas stopt de mijne niet met rennen als ik ongelukkig in het zadel zit... Heb dus een hele tijd "ho, ho, ho!" geroepen en hem op een steeds kleiner wordende volte gestuurd, totdat hij stopte met lopen. Maar mijn hart zat in mijn keel. Ik had ook niet direct pijn, die kwam in de loop van de dagen. Maar op dat moment was ik zo ontzettend boos... :O Ik heb mijn zweep aan de kant gegooid (anders ging ik hem verkeerd gebruiken) en hem een paar schoppen verkocht en ben weer verder gaan rijden. Maar ja, hele ontspanning weg natuurlijk..... :s

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 23:29

Scott schreef:
Hee wat grappig ik lees hier dat er 2 voice's hun mond opendoen bij het rijden.. nu doet mijn ceas dit ook.. en juist dan loopt hij lekker door zijn lijf.. hij doet het ook tijdens t longeren. Normaliter zou je zeggen dat je dan te hard met je hand inwerkt maar bij mij is dit echt niet zo.. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Ja, die van mij wil het ook nog wel eens aan de longe doen, dus het heeft dan niks te maken met inwerking hand, maar meer te maken met spanning. Ik vraag mijn instructrice geregeld of Franco met open mond loopt, ja of nee. Nu geeft ze dit vaak zelf bij me aan, dat hij in het begin met open mond loopt bijvoorbeeld en andere stukken zijn mond dicht heeft. En op stukken die hij moeilijk vindt, is zijn mond vaak weer wat open... Vaak als een paard door zijn neus ademt, is dat goed, hoorde ik...
Ook heel apart is... volgens mij loopt Franco eerder met zijn mond open als ik hem lager instel, dan wanneer ik hem hoger instel, maar dat weet ik niet zeker. We hebben geen spiegel in de rijbak en merk toch dat ik dat mis, maar ja...

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 23:30

Muriel schreef:
Aangezien wij sinds vorige week dinsdag ook een Voice nakomeling op stal hebben, is het heel leuk om zo wat familie te zien! Veel bekende dingen (vooral karakter) zag ik al voorbij komen, leuk zeg! Fanucci is een Voice x Flemmingh van 4 jaar oud en we hebben hem vandaag voor het eerst even gelongeerd en daarna lekker gewassen (vandaar dat hij nat is op de tweede foto). Hieronder 2 foto's van onze nieuwe trots! *\o/* (en ja aangezien alles overeenkomt, kan het niet anders dan dat dit paard eerst was van fanucci hier op bokt :D )

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hihi,, op die tweede foto ziet hij eruit als een verzopen puppy :D , maar wat een mooi koppie zit erop! Ik herken toch weer ook dingen in de mijne. Zo leuk dat ze ergens allemaal verschillend zijn en toch ook allemaal weer op elkaar lijken! <3