Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:13

Oooooooh moooooooi paard. Wat een plaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:45

Welkom Liins!

Owowow die merrie, het is me dr 1... }:0 ~~}> :+ Soms kan je dr wel opknopen aan de hoogste boom, maar ze heeft ook hele fijne en goede stukken! Maar dan heb je zo'n fijn stukje en dan ineens uit het niets kan ze gaan protesteren, stoppen/achteruit/omhoog.. |o Geen pijl op te trekken :n

Binnenkort komt er een keer een ostheopaat. Ze schijnt volgens de instructrice op stal een keer met zadel op achterover te zijn geklapt. Best kans dat ze dus ook echt ergens last van heeft.. Ze is ook zo scheef als wat.

Hoe gaan die van jullie?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 19:21

Mooie foto's in je profiel Liins! Ben benieuwd na je verhaal.

Lastig zeg, dat je paardje zo wisselend is. Denk ook wel dat een osteopaat veel kan verbeteren, die heb ik ook regelmatig bij Adidas.

Ik zit nu lekker in Frankrijk aan de zuidkust sinds gister. Kwamen gister avond aan, vandaag lekker de hele dag gebakt op het strand. Al wel aardig verkleurd, en een beetje rood maar goed. Ad heeft lekker 2 weekjes vakantie, daarna nog een weekje Griekenland met mn vriendje. Wordt Ad gelongeerd door mn moeder, en mn zusje gaat hem dan rijden. Dan komt de osteo en gaan we het weer oppakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:18

De osteo komt begin augustus al :D Ben zeer benieuwd. Heb dr vanavond voor het eerst aan de pessoa gelongeerd, ik had 1 bokpartij verwacht met dat ding achter dr kont langs, he-le-maal niks! Maf paard :D Ze liep aan de longe echt heel fijn :j Dus blijf het lekker zo afwisselen..

Heerlijk in Frankrijk! Fijne vakantie!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:06

Wat een rust zeg hier.
Hoe gaat het met jullie paardjes??

Hier in Frankrijk is het echt heerlijk, elke dag zon en strand en 's avonds beetje stappen en zo. In Nederland was het ook erg warm hoorden we, arme paardjes. Heb ook wel zin om straks (we gaan volgende wk donderdag) weer na huis te gaan, kijken hoe het dan weer zal gaan met Adje. Alleen ben ik 't weekend thuis en dan ga ik maandags al weer met mn vriend weekje weg dus kan mn moeder hem longeren en mn zusje wilde hem wel een paar x rijden. Kan die beetje rustig aan weer opstarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:09

Jaaa het is hier bloedheet! Ging gister ff longeren, maar haalde dr al nat van het zweet van stal.. Heb dus ook niet teveel gedaan.. Verder gaat ze heel fijn, dinsdag galopeerde ze aan omdat ze eerst niet op mijn hulp reageerde, linksom en zowaar in de goede galop zonder meteen om te springen :+ Dus maar even wat doorgegalopeerd en pas voor de overgang terug sprong ze weer om.. Hoop dat dat na de ostheopaat beter is..

Lekker hoor, zoveel op vakantie :D

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:05

Vind het altijd zo zielig als de paarden zo zweten, en dan moeten ze ook nog werken.. Mooi dat het wel zo goed gaat bij jou!

Het is indd lekker, maar mis mn paarden wel hoor. En ben nu best een poos uit de training..

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:32

Rustig hier, naja ik ben er zelf ook schuldig aan, pagina 7 voor t laatst gereageerd :+
Mijn Haarlempie gaat echt lekker ! Volgende week 4 wedstrijden, hopen dat ik hem naar het M krijg, moet lukken als ie zo loopt :)
Laatst fotoshoot gehad en paar sprongetjes gemaakt, ben normaal niet zo van het springen maar denk dat ik binnenkort maar eens een wedstrijdje in ga schrijven, hij springt eigelijk wel heel graag :j

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:24

Het is hier inderdaad erg rustig. Ik ben net terug van Kreta, mijn moeder en zusje hebben Ad een weekje gedaan. Mn moeder heeft hem gelongeerd en mn zusje gereden. Vanmiddag heb ik hem zelf even gelongeerd. Hij liep echt lekker te dansen en ziet er best tof uit. Alleen linksom vindt hij nog wat lastig, dit was voor de vakantie ook zo. Morgen komt de fysio wordt hij weer even lekker gekraakt. Dan paar daagjes longeren en zaterdag laten we de zadels weer controleren. Dan de training weer oppakken. :)
Hoe is t bij jullie?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:26

Fijn dat Ad zo lekker gaat :D

Wij hebben kampioenschappen gehad, maar zijn een beetje teleurstellend gegaan. Dus heb t even gehad met de dressuur, want punten voor t M zijn toch binnen, maar wil nog niet naar het M overstappen. Nu gaan we ons concentreren op t springen.

En woensdag gaan we waarschijnlijk een crosslesje doen en dan volgende week een oefencross rijden :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:27

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:34

Leuke foto's ! :) Jammer van de kampioenschappen.. Naar mijn ervaring is dat meestal teleurstellend.. Dus doe er ook nooit meer aan mee, even lekker trainen is ook erg fijn.
Heb ik ook met Ad gedaan, nu bezig om de punten voor t M2 te rijden, en dan ook weer een stop tot we echt klaar zijn voor t M2. Moet er nu nog 3 volgensmij, over 3 week weer wedstrijd dus hoop dat t dan gaat lukken, week erna ook nog eentje en dan is t ook weer bijna indoor. Wil ik weer veel gaan springen en de dress evn laten liggen. In sept/oktober komen hier ook nog wat oefencrossen, wilde ik ook aan meedoen, erg leuk vind ik dat, alleen t water...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:35

Hier doe ik om die reden ook nooit mee aan de kampioenschappen, maar hier hebben we ook maar 1 selectiemoment.. Dan krijg je dus vaak kampioenen die het hele seizoen niet zo eens zo heel goed hebben gereden. Echt de vorm van de dag kampioenschappen :+ En idd, het valt altijd tegen..

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:58

En dan heb je soms ook die giga puntenverschillen omdat je 2 jury's bij 1 proef hebt.. Vind dat zelf niks aan.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:33

Empress schreef:
Leuke foto's ! :) Jammer van de kampioenschappen.. Naar mijn ervaring is dat meestal teleurstellend.. Dus doe er ook nooit meer aan mee, even lekker trainen is ook erg fijn.
Heb ik ook met Ad gedaan, nu bezig om de punten voor t M2 te rijden, en dan ook weer een stop tot we echt klaar zijn voor t M2. Moet er nu nog 3 volgensmij, over 3 week weer wedstrijd dus hoop dat t dan gaat lukken, week erna ook nog eentje en dan is t ook weer bijna indoor. Wil ik weer veel gaan springen en de dress evn laten liggen. In sept/oktober komen hier ook nog wat oefencrossen, wilde ik ook aan meedoen, erg leuk vind ik dat, alleen t water...

Aah leuk oefencross :)
Wij hebben waarschijnlijk volgende week oefencross. En heb eergister crossles gehad. Paard vind het zo ontzettend leuk :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:53

Nou, het is geluk! Wij gaan vandaag ons M debuut maken.
Zal vanavond even een foto plaatsen ! :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:47

Jullie hebben daar wel een erg mooi terrein. Bij onze manege is er ook wat, alleen daar staat wat minder en dan de helft hoger. Over het algemeen springt hij ze daar allemaal wel. Alleen het water...
Ad net gelongeerd en gister ook na de fysio. Ging wel lekker. Net 3 paarden gedaan, + hindernissen verven ben nu even moe met dit weer haha. Zo douchen en weer verder verven.

Hoe is je wedstrijd gegaan montekarlo?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:00

Empress schreef:
Jullie hebben daar wel een erg mooi terrein. Bij onze manege is er ook wat, alleen daar staat wat minder en dan de helft hoger. Over het algemeen springt hij ze daar allemaal wel. Alleen het water...
Ad net gelongeerd en gister ook na de fysio. Ging wel lekker. Net 3 paarden gedaan, + hindernissen verven ben nu even moe met dit weer haha. Zo douchen en weer verder verven.

Ja heel mooi terrein om te beginnen. Netjes en het zijn allemaal ontzettend lieve huppeltjes. En je kan goed op je controle oefenen en je lijntjes rijden.

Druk bezig! Ik doe op dit moment helemaal niks. Naja beetje autotheorie leren. En straks buitenritje met paard :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:50

Empress schreef:

Dankje, het ging heel goed ! Alleen ik was best wel zenuwachtig dus we hadden heel veel spanning, ook met losrijden dus hij sprong een paar keer weg enzo :Y)
In de eerste proef 176 punten, door die spanning dus want hij kan écht wel beter, en in de tweede proef konden we de spanning gelukkig loslaten en ging ie écht goed dus 194 punten en een tweede prijs gereden ! Zal even een foto opzoeken :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:53

Losrijden:
Afbeelding
En tijdens de proef:
Afbeelding

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:07

Ziet er goed uit joh! Nette punten. :)
Vandaag lekker niks met de paarden gedaan, t was zoo warm.. Gister zadels wezen passen, Ad zn dressuurzadel wordt iets opgevuld zodat hij weer wat beter ligt en springzadel lag nog goedd. Dus ga morgen nog even longeren en dinsd denk ik er weer op.
Is hier nu feestweek dus elke avond wel wat te doen, deze wk maar even rustig aan doen met de paarden. :P

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 21:32

ik heb ook een haarlem x zuidhorn x zeoliet gereden, was een erg snel paard die ook snel ergens van opkeek...
ik heb ook een ongelukje met hem gehad, werd zomaar wakker in het ziekenhuis met een gescheurde ruggenwervel, gebroken schouder en een zware hersenschudding ;( kan me ook niets meer van het 'ongeluk' herinneren, van de hele dag niet trouwens..
het paard is daarna ook weg gegaan, heb geen idee wat er met hem gebeurd is maar ben eigenlijk wel benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:19

Och jeetje, dat is ook niet niks. Het is wel een mooi diertje!
Wat is er precies gebeurt dan tijdens het ongeluk, of was er niemand bij?

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:15

mijn vriendin was bij de stallen achter, die hoorde wel een hoop lawaai maar die heeft niet gezien wat er gebeurd is, en ik werd wakker in het ziekenhuis en kan me er heelemaal niets meer van herinneren...

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:31

Dat is wel erg zeg.

Zat even op je profiel te kijken, je rijdt voor v Es toch?