nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:36

Anoniem schreef:
Die van mij schrik altijd van vogels, maar das m'n eigen schuld, ben zelf als de dood voor die beesten :=

:') Ja, dan krijg je dat.

Nah, deze duif zit áltijd bij de bak enzo. Heel handig, ze land ook wel op onze lichtpalen en daar zitten bouwlampen op, de ene moet wat stijver in de houder, want als ze daar op land klapt deze achterover en schijnt het licht omhoog :+

sophie, is er dan nu nog geen foto gemaakt? Mijn vriend had toen zijn hand/arm verbrijzeld, die hebben ze pas na 3 dagen op de foto gezet, maar hij lag in het ziekenhuis dan met zijn arm omhoog aan een infuusrek.

Het is was die paarden van ons. Hoop vandaag even kans te krijgen om haar even rond te slingeren, even loswerken. Anders ben ik bang dat ze stijf word.

Moet zeggen, aan de longe zag ik niet echt dat ze stijf was, maar voelde het gister wel. Natuurlijk tijd stil gestaan.
Heb nu trouwens besloten om zelf te kijken of ik kan rijden. Dan maar wat minder, maar wel zelf en geen bijrijder.

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:49

Mijn paard is helemaal niet bang aangelegd. Wat dat betreft zou hij uitstekend geschikt zijn als politiepaard.
Als ik zelf iets spannend vind, dan reageert hij meteen, hij "spiegelt" snel.

Hij kan wel heftig zijn, maar dat is enthousiasme en dominantie. Onze vorige pensionstal was van een Westfriese boer die ook paarden fokte. Hij vond mijn paard: "Puur het mannetje."

Vogels, landbouwvoertuigen, geiten en kinderen laten hem tegenwoordig koud, een hinnikend paard krijgt altijd antwoord.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:59

Die van mij is erg angstig onder de man. Daarom heb ik gisteren ook de knoop doorgehakt om hem toch te verkopen. We zijn nu in training, maar ik ben gewoon te bang dat als ik het straks over moet nemen (wat zo nog wel een jaar kan duren, eer hij een beetje stabiel is) ik de ballen er toch niet voor blijk te hebben en het mis gaat..

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:07

hartstikke bedankt voor jullie lieve berichtjes !
het is al wel op de foto gezet en nu zit ik maar thuis.
de behandeling word er toch niet anders op, het is gewoon puur voor de rust periode belangrijk om te weten of het gebroken is of niet..
zit gelukkig wel thuis op de bank, naja niet echt zitten maar een beetje half hangen.
heb namelijk echt een hekel aan ziekenhuizen :Y)

@dreamer ik ben bang voor vogels, maar gelukkig denkt uloma altijd ach stel je niet aan en loopt er zo langs hahaha

@dreamy vervelend dat je hem moet verkopen..
zoiets is nooit leuk wat de reden ook is :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:12

Nou dreamy, had ik niet verwacht zeg!
Heel lastig zo'n beslissing, is het echt al definitief? :(:)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:13

Oh, dat had ik even niet zien aankomen Dreamy. Jammer dat het niet blijkt te klikken en als je er nu al niet naar uit kijkt kan je idd beter verkopen en dan een paard wat je wel past.

Oh, op die manier Sophie, ik dacht meer straks wel gebroken en er moet gips om ofzo.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:14

Wat zonde Dreamy -O-
Het is toch een droom die je nu op geeft.

Misschien kan je hem ruilen voor een paard wat verder in zijn ontwikkeling is met iemand die weer toe is aan een nieuwe uitdaging. Het is wel een leuk beest wat je daar hebt.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:15

Hay

Als jullie niet erg vinden kom ik even binnenvallen. Heb namelijk ook een indoctro! X wolfgang.

Urola van 13 jaar ook niet heel groot 1,65 ongeveer. Hartstikke braaf!
Nadeel bij haar vind ik alleen dat ze wat lang over de rug is. Dit zit haar alleen totaal niet in de weg want ze zet zich er wel door heen en wil altijd aan het werk!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:22

Toen ik [naam] zo'n 3/4 maanden had heb ik er ook serieus over nagedacht. Niet omdat ik niet durfte, maar gewoon omdat het me niet lukte... Heb enorm aan mezelf getwijfeld, of ik niet toch een ouder paard moest nemen wat meer kon en een stuk verder was in de ontwikkeling, fisiek maar ook mentaal. Ik was er van overtuigt dat ik dit niet kon en het mij nooit zou lukken... Ik was tenslotte pas 16 en dit was mijn eerste eigen paard. Ik ging niet met plezier naar stal als ik wist dat ik moest rijden, gewoon omdat het weer een enorm gevecht zou worden waar we beide niet beter van zouden worden...
Totdat mijn instructrice tegen me gezegt heeft 'dat ik me niet moest aanstellen en moest gaan rijden, echt rijden, en dan zien we wel waar t schip strand. Niet zeiken maar rijden'.
Bikkelhard, ja dat is ze. Maar dat had ik even nodig, iemand die me kent, weet hoe ik rij en me een schop onder m'n kont geeft.

Je zal hier vast al 82619x over na gedacht hebben, maar misschien heb je er wat aan dat het echt wel kan lukken, misschien jezelf een schop onder je kont geven?

Vat dit alsjeblieft niet verkeerd op, het blijft jou keuze. Ik ken jou en je paard niet, maar misschien beslis je toch te snel? :(:)

PB staat open! :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-15 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:22

Anoniem schreef:
Nou dreamy, had ik niet verwacht zeg!
Heel lastig zo'n beslissing, is het echt al definitief? :(:)

Ja, heb met Menke (trainer) besproken en het kan sowieso nog lang duren eer ie stabieler is onder het zadel, en dan moet ik daarna ook nog eens de ballen hebben om het over te nemen. Ik kan er geld in blijven pompen, maar de kans is groot dat het mis gaat als ik het weer over kan nemen. Ik ben te onzeker geworden..

Dit is al de 4e keer dat ik twijfel en het wordt alleen maar erger.
Ik ben al vanaf april vorig jaar bezig (eerst trainingstal wat helaas langer duurde omdat hij toen al paniekerig was, daarna thuis heel even maar door verkeerd leenzadel ging dat mis, dus toen weer vertrouwen opbouwen en nu dan weer Menke)..

@ Jamiefris; wat een bloedmooi paard :9

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:28

heel vervelend dreamy...
zo'n beslissing is altijd moeilijk en ook ik heb in het begin vaak getwijfeld, maar in jou geval snap ik dat heel goed.
je haalt er dan meer plezier uit als je hem wegdoet en een rustiger of in ieder geval meer ervaren paard terug koopt..
als je wilt praten kan je me altijd een pb sturen !

@Elan, mn kont en onderrug in het gips zie ik niet zo gebeuren :P
ik zie t nu wel helemaal voor me maar lijkt me niet zo heel comfortabel :=

jamiefris wat een leukie ! heel schattig koppie

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:33

Bedankt hihi

Verkopen is idd dan soms de beste optie. Ik heb zelf in ongeveer zelfde situatie gezeten maar toch er veel geld in gestopt en het werd er niks beter van omdat ik het niet aan kon. Denk dat je een goede keuze maakt

Sterkte met je rug en je kont! Wat balen!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:36

@jamiefris haha jaa nogal.. was ook niet echt gepland :P
maar gelukkig heb ik 3 super stalgenootjes ( eigenlijk heb ik alleen maar leuke stalgenootjes) die ik als enige echt vertrouw met mijn paard alleen aangezien ze niet makkelijk is en die vallen nu voor me in.
echt heel fijn als je betrouwbare mensen hebt die je graag willen helpen!

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:48

Gelukkig maar dat die er zijn!

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:48

ik ben ook wel heeeel kieskeurig en gierig als het om mn meisje gaat hoor..
maar dit zijn echt toppers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:54

Ah okee, dan heb je er dus al lang over nagedacht en nu de knoop doorgehakt.
Dan vind ik het knap van je, dat je 'toegeeft' dat dit toch niet het juiste paard voor jou is. Jammer maar helaas, heel simpel gezegt. Ik denk dat inderdaad dat je de juiste keuze gemaakt heb. Als je zegt dat ie wat paniekerig is en jij nu al bang bent is het misschien wel vragen om ongelukken.
Dan nogmaal respect dat je deze keuze gemaakt heb! Heel veel succes met het zoeken naar een fijn huisje voor m en sterkte! :) "Jammer" dat ik er al eentje heb, je staat dichtbij en vind die van jou een leuk beest ;)

Ga ik t toch vragen, komt er weer een nieuw paardje?

En Jamie leuk ding! :D
Ik heb een handvol stalgenootjes die ik m'n paard toevertrouw, maar maar 1tje die ik er ook echt op zou laten rijden of überhaupt meer mee zou laten doen dan in de paddock/molen zetten :=
Ik ben er echt heel moeilijk in, echt een extreem geval ;) Vind het sowieso lastig om mensen om hulp te vragen, doe alles liever zelf :) Ook niet-paardgerelateerd, niet altijd even handig ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-01-15 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:56

ik heb je advertentie gezien, hij is echt onwijs leuk !

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 10:59

Hij is inderdaad erg leuk :D

En ik gun hem gewoon iemand die 't voor hem leuk kan maken onder het zadel, niet de eeuwige spanning!

Ik wil wel weer een nieuw paard, maar alles op z'n tijd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:00

goh, waar staat ie nu precies als ik vragen mag? :)

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:01

aaah wat een liefje, hij heeft ook echt een heel hoog knuffelgehalte als hij je zo aankijkt :D

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 11:36

Wat een dropje! Die zou ik er nog wel bij willen hebben..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:39

Whahaha, ik dacht meer aan voeten, armen en dat soort ledematen.
Ik ben ook beelddenker, zie het ook helemaal voor me nu. :Y)

Ik vind het een leuk paard, denk dat je hem wel snel kwijt bent hoor. Alleen dacht lees je topic even door, maar foto's zijn weg, jammer.

En wat je zegt, eerst dit goed afsluiten en dan weer rustig om een geschikt paard zoeken. Dat is verstandigste.
Ik was niet verstandig dus, aantal paarden ook ruil/inruil gedaan. Nooit spijt van gehad, gewoon wel mijn gezonde verstand meegenomen natuurlijk.
Verkoop heeft bij mij alleen de reden gehad dat ik minder wilde.

Jamie, die van jou heeft écht mijn favo bloed.trouwens, grote fan van Wolfgang. Een van zijn nakomelingen komen op mijn lijstje als ze wel drachtig raakt dit jaar.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:56

oooh Dreamy, wat zonde dat je hem moet verkopen.
-O- -O-
wel heel eerlijk om ervoor uit te komen, dat het toch niet zo klikt met je paard ( angst) :j :j

Jamie, wat heb jij een gave indoctro zeg <3 <3

ik heb een appje teruggekregen van mn instructrice, enne maandag rijd ik universal weer gewoon in de les.
de klik die er totaal niet is, en het feit dat hij zo erg hangt, dat mn polsen er zeer van doen,
heeft mij besloten om gewoon niet meer met de tinker verder te gaan. :o

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:34

Kan ik hier misschien ook meekletsen? :) Mijne is een kleinzoon van Indoctro, zat in de eerste instantie in het Odermus R topic maar die ligt eigenlijk al vanaf het begin beetje dood. Zag onlangs pas dit topic voorbij komen en dat t nog n actief topic is ook! :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:57

Natuurlijk Myour, een kleinzoon is ook een nakomeling.
We zijn benieuwd, stel hem maar voor!