De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:46

ik denk wel dat dat het is inderdaad, maar ja hoe lossen we dat op?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:58

Ja, hij had te weinig rode en witte bloedcellen. Mineralen en dergelijke waren wel gewoon goed. Drummer gaat ook eens in de zoveel tijd naar de osteo, die merkte toen al wel dat hij zijn spieren erg gespannen houd. Ik kreeg hem met rijden ook niet echt los zonder gevecht, en daarbij ging hij niet echt vooruit. Met de dierenarts overlegd omdat ik wel wou weten of dat het voor zijn spieren ook kon helpen. Ben blij dat ik het gedaan heb. Nu om de 4 weken zo'n spuit en dan in Januari nog een keer testen om te kijken hoe hij dan zit.

Heb overigens wel geleerd dat paarden iets niet voor niets doen. Drummer was buiten ook altijd voorwaartser dan in de bak. In het bos worden ze meer gestimuleerd om én op eigen benen te lopen én letten ze minder op de ruiter. Vooral voor jonge paarden is elke 40 meter de bocht om moeten gewoon heel zwaar, aangezien wij van ze verlangen om op een compleet andere manier de bocht om te gaan (met correcte stelling en buiging naar graad van africhting) dan dat ze van nature zouden doen. Drummer zat ook wat vast toen hij uit de opfok kwam, maar hoop nu (dat kan ik pas in januari met zekerheid zeggen) dat het voor een deel ook komt omdat hij te weinig zijn afvalstoffen af kon voeren. Heeft als jaarling een zware wormbesmetting gehad toen hij terug kwam van de zomeropfok, dus kan best zijn dat hij daar het slechte bloed aan over gehouden heeft. Kan me niet voorstellen dat hij anders binnen 36 uur zo compleet kan veranderen met alleen 30 cc ijzer+hemo erbij. Verder was hij bij de laatste keer osteo toch mooi los voor zo'n jong ding gelukkig.

Welke Osteo heb je Silly?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 21:44

Ik ga deze voor het eerst proberen, maar heb er zeer goede verhalen over gehoord.
Miranda Wildschut, hier voor had ik Ellen kral zij is ook erg goed.

Ik heb aan de ene kant het idee dat het puberen is, maar aan de andere kant ook niet, dus neem het zekere voor het onzekereen laat het gewoon bekijken.
Aan de longe liep hij vandaag weer super

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:57

Interessant verhaal nacho_lein! Dat afvalstoffen afvoeren zou bij mijne ook nog wel eens kunnen kloppen. Toen ze in juli op de trainingstal stond is ze na 3 weken onwijs stijf en kort achter geweest. Volgens de voedingsdeskundige kon dat ook met het niet goed afvoeren van afvalstoffen te maken hebben, ben op haar aanraden Sportsfit muesli gaan voeren en extra vitamine E.. Nouja, we zullen het straks horen van de Ostheo :)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:19

En hoe was het bij de Osteo Sneeuw?

Over instelling niks te klagen met drummer.. Heb voor zondag eerste BB parcours opgegeven, dus wouden nu in de les even met afstanden aan de slag gaan, dus oxer op de diagonaal en op de lange lijn een oxer en stijl op 21 m. Ging een aantal keer goed, toen op 95cm, kwam hij goed over de diagonaal, goed over de eerste oxer, maar maakte een slinger (of hij nou wat zag, of dat ik zo erg uit balans was dat ik hem uit balans haalde geen idee :? ) maar merkte zelf dat de afstand niet ging kloppen, dus drukte iets been aan, waardoor Drummer veuls te groot afging. Gevolg: met paard en al in de hindernis, paard op z'n snuffert, ik een mooie snoekduik en een mooi deuk in de bakbodem :+ Heb wel wat last van m'n knie en hoofd, en drummer was aardig zijn vertrouwen kwijt. Heb hem ook niet meer fijn aan het springen kunnen krijgen :( Dus hoop morgen nog even een laag kruisje met hem te kunnen doen, en even kijken hoe hij loopt. Hij was echt bang daarna, arm beest :(:)
Dan heb ik toch liever dat ze een keer stoppen hoor. Dit is echt niet grappig, tis namelijk niet de eerste keer dat ie te groot af gaat als ie maar even twijfeld of het wel past |o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:26

Och jeetje, hoop niet dat hij zijn vertrouwen nu kwijt is, dandy springt ook alles of het nou wel of niet uitkomt, maar we springen nog lang niet zo hoog, dus we redden het altijd wel

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:17

Drummer begint gretig te worden op de sprong, en wil perse naar de andere kant. Als mijn lijf het toelaat straks maar even kijken of hij een kruisje wil springen. Ik merk wel aan hem in het springen in het algemeen, dat hij gewoon nog niet rap genoeg is met zijn benen. Hij heeft vermogen zat, en ook een goede sprong, maar is soms gewoon wat laks met z'n benen invouwen := Instructeur zij heel terecht, oefenen met in-uit en krappe dubbels. in-uits springt ie dus fijn in 1 keer... :+

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 10:24

Er gebeurt van alles in het topic. TOP dat jullie zo lekker intensief met jullie Unaniempjes bezig zijn !!!!!

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:22

Wat leuk dit topic had ik nog niet eerder gezien.

Ik had een Unaniem x Zuidhorn ruin. Heel fijn dier helaas verkocht naar Duitland.

Cembel kon echt heel goed bewegen! Veel ruimte in beweging alleen wat moeite met verzameling. Wel behoorlijk wat gewonnen met hem met de dressuur. Springen was die voor mij eigenlijk net te pittig. Hij was wel braaf maar hij had zo veel techniek en kwaliteit dat dat best moeilijk is voor iemand zonder springervaring ;)

Afbeelding

aaah telkuns als ik foto`s van hem zie word ik weer spontaan verliefd <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:33

Wauw! Die lijkt echt veel op de mijne!
Hij is erg leuk, jammer dat je hem niet meer hebt.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:09

Oh jeetje! Dat is wel even schrikken zeg.. Hoe ging het vandaag met Drummer?

Ostheopaat geweest, d'r rug zat vast zoals we al dachten, alleen op wat andere plek.. Ze dacht misschien toch door die val van paar maanden geleden, toen ze bovenop me lag. Of toch door het zadel wat net te lang was. Maar verder voelde ze helemaal goed en soepel, en de rug is weer los.. Moet d'r alleen een week met rust laten, dus volgende week maar weer rustig oppakken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:11

oke valt gelukkig mee dus

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:55

Jeetje sneeuw gelukkig valt het mee !!! Beterschap.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 14:58

Amigo_ welkom wat een leuke Unaniem heb je gehad. De bles en de kleur komen ook wel heel erg overeen met die van ons
Afbeelding
Inderdaad jammer dat je die niet meer hebt. Loopt die Unaniem nu in de springsport ?

Silly1972 schreef:
Wauw! Die lijkt echt veel op de mijne!
Hij is erg leuk, jammer dat je hem niet meer hebt.

Grappig hè dat je net als bij Jazz, heel vaak kunt zien dat het een Unaniem is ?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:23

Jaa idd veel unaniems haal je er zo uit ;) Net zoals bij Jazz en Ferro ;)

Ik weet niet wat hij nu doet. weet dat ie in Duitsland staat. Dat ie tijdje terug erge mok had maar voor de rest weet ik het niet..

Zijn die van jullie ook heel los en soepel in het lijf? Die van mij was echt een balletje elastiek. Daar mag mn dressuur paard die ik nu heb echt heel erg jaloers op zijn ;)
Was er ook 1 die graag voor je wou werken en altijd plezier in het werk had :) This wel echt een dondersteen..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:36

Die van mij niet echt, maar hij zit ook een beetje vast, osteo komt zaterdag.
verder is hij niet superwerklustig, maar leert daar en tegen wel heel snel.
En een dondersteen is hij absoluut! haha

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:53

Inderdaad Amigo_ ook onze Unaniem is een bolletje elastiek en mega makkelijk !!! Merrie heeft heel veel instelling en weet wanneer ze moet werken. Naast het werk is het een hele fijne merrie in de omgang.

Silly1972 zo zie je maar dat er dus wel degelijk ook verschillen zijn tussen de Unaniempjes !

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:05

Mijne is ook een bolletje elastiek, makkelijk te rijden, enthousiast meewerken en pakt dingen erg snel op. Kan gerust met lange teugels langst het weg stappen, net als bij Andamoon is het een hele fijne hengst in omgang :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 13:27

Fijn in de omgang is hij zeker!

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:02

Jup, hier ook een elastiekje :-) Zelfs met die vaste rug haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 08:23

Morgen gaat Dandy naar de Osteopaat en laat van de week even bloed trekken, want ik vind hem echt te sloom voor een 4 jarige, zelfs de 25 jarige bij hem in de wei heeft nog meer energie

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 10:12

Silly1972 schreef:
Morgen gaat Dandy naar de Osteopaat en laat van de week even bloed trekken, want ik vind hem echt te sloom voor een 4 jarige, zelfs de 25 jarige bij hem in de wei heeft nog meer energie

Succes Silly1972 met Dandy. Als een 25 jarige meer energie heeft dan hem, moet je dat inderdaad maar eens laten onderzoeken !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:13

ja precies, ik heb het rijtechnisch geprobeert, met ander voer, dus nu maar eens verder gaan zoeken

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:47

Silly1972 schreef:
ja precies, ik heb het rijtechnisch geprobeert, met ander voer, dus nu maar eens verder gaan zoeken

Heel veel succes ! Hopelijk vind je de oorzaak snel en knapt Dandy weer helemaal op !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:56

ja dat hoop ik ook