Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 00:04

Nog meer foto's :D
haha vandaag heb ik een bal in de wei gelegd, en ik had het al verwacht maar Gio is echt een speelse doerak!!
Ik heb me rot gelachen om hem!

Wat is dat???
Afbeelding

https://lh6.googleusercontent.com/-rhj_ ... G_1018.JPG

snufsnuf
Afbeelding

lekker kappen
Afbeelding
https://lh3.googleusercontent.com/-Psvh ... G_1066.JPG

haha hij kan ook apporteren
https://lh3.googleusercontent.com/-8vkN ... G_1032.JPG
Afbeelding

Afbeelding

HAP, baasje, dit kan ik niet apporteren :Y)
Afbeelding

Nee echt niet
Afbeelding

lekker ertegenaan wrijven
https://lh6.googleusercontent.com/-DUSU ... G_1058.JPG
Afbeelding

Lekker knuffelen
Afbeelding
Afbeelding

knappe kop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://lh3.googleusercontent.com/-aTXR ... G_1127.JPG

Gaaaaaaaap :O
https://lh5.googleusercontent.com/-B2XZ ... G_1142.JPG

Afbeelding

https://lh5.googleusercontent.com/-yIJp ... G_1155.JPG

Nog een keer gaan kijken
Afbeelding

EL4a1990

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 08:12

Wat is het toch een gaaf dier :)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:26

haha wat een lekker ding! Hij word echt kei mooi!
zo'n bal is trouwens wel een leuk idee, moet ik misschien ook maar eens proberen!
Is dat een gewone skippybal of niet?

Evie had gistere een vreugde uitbarsting.. ging me een partij tekeer in de paddock :roll: heb wel al gezien dat steigeren haar veel te makkelijk afgaat.. was met mijn eigen paard aan het rijden in de bak en daar was ze het niet mee eens (tis háár vriend ;) ) dametje stond een paar keer recht overeind! :=

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:03

Het is zo'n fitness bal, van de aldi, kosten 5 euro ofzo. Maar die hebben ze denk ik niet altijd.

Nooit zo fijn om te zien als ze zo makkelijk steigeren he :P Mijn paard doet dat in de wei ook, maar onder het zadel heeft hij dit nog nooit gedaan. Er is nog hoop, haha

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:34

Wat een leuke foto's grappig he zo'n bal maar ik ben dan altijd weer bang dat ze eroverheen schieten en raar vallen.. maar vind ze wel mega leuk .

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:06

Haha, de mijne kan ook zo ontzettend bokken en steigeren. Hoop idd dat ze dat achterwege laat onder het zadel. Leuke foto's met die bal, wat een heerlijk beestje haha!

Ik heb m'n Zhivago'tje net even gelongeerd. Ze was heel braaf. 1 keer een flinke bok toen ze stil wilde gaan staan en ik een tik met de zweep gaf, maar daarna probeerde ze het niet weer haha. De eerste paar keer longeren zag ze van alles en was ze overal druk mee behalve met mij, maar nu let ze echt op me. De 'hoooo, stap' hulp begint zelfs al door te dringen. Binnenkort maar een keer met longeersingeltje en bijzet proberen. Zadel heeft ze op gehad in stal, vond ze allemaal best, dus ik denk dat dat wel een keer kan binnenkort.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 15:44

leuke foto's weer!
Lets; mooi dat ze braaf is, longeer je nog aan het halster over het hoofdstel heen of al aan het hoofdstel?
Zit zelf nog te twijfelen of ik met een enkel gebroken of dubbel gebroken bitje ga beginnen. Wat hebben jullie?

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:11

Dit was Evie vorig jaar tijdens een van haar dansmoves ;)
Afbeelding

Ik vind persoonlijk een dubbel gebroken bitje fijner, maar het verschilt denk ik ook wel per paard.. Maar zo heel veel verstand heb ik er ook niet van helaas haha!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:50

dat kan ze idd beter niet doen als je op dr rug zit, gaat behoorlijk hoog.
Steigeren doet die van mij niet, maar ze is verder wel behoorlijk lenig heb ik al gezien ;)

Borco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:23

Wat een leuke fotos!
Ik heb bij onze jaarling ook een speelbal liggen en ik zie hem er regelmatig mee spelen!

@ Frenka, een dubbel gebroken bitje is wat vriendelijker voor de mond. Wordt vaak gebruikt bij paarden die gevoelig zijn in de mond. Ik heb zelf eerst mijn jonge paard ook gereden met enkel gebroken, later kreeg ik aanleuningsproblemen en heb ik het dubbel gebroken geprobeerd. Dat ging wel beter maar uiteindelijk bleek het probleem bij een wolfstandje te zitten (die is er ondertussen ook uit).
Ik zou gewoon proberen waar ze nu het fijnst op reageert.

Mbt longeren kan ik je adviseren om de cirkel goed af te zetten. Hierdoor hoef je weinig aan het hoofdstel 'te trekken' om haar op de cirkel te houden en leert ze wel om met een bit in te lopen.

Succes!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:48

Ik heb het hoofdstel nog over het halster heen, is wel even makkelijk. Maakte de longeerlijn de eerste paar keren ook nog vast aan het halster, maar nu gewoon aan het bit. Hoef er ook niet hard aan te trekken, heb een cirkel afgezet in de hoek van de bak. Ik heb gewoon het trensje van mijn andere paard erin, enkelgebroken met normale dikte. Maar die is al aardig gesleten, dus ik schaf binnenkort even een dubbelgebroken aurigan aan denk ik. Daar reageren bijna alle paarden wel fijn op, ook als ze iets rommelen in de aanleuning. Bij een jong paard heb ik zodra ik begin met rijden eigenlijk altijd het liefst een dubbelgebroken.

debelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:36

Mychamp, wat een gave Zhivago heb je!!! :9 :9 :9

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 21:07

Hele mooie foto's mychamp!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:53

dubbel gebroken is idd wat vriendelijker, maar had ook weer gehoord dat ze daar teveel mee zouden spelen.
Nou ja, ga in ieder geval een dubbel gebroken proberen en dan zien we wel wat ze daar op doet. Longeren kan ik in een longeercirkel dus dat is wel erg handig dadelijk.
Thanxs voor de tips in ieder geval.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 15:57

dubbel gebroken bitje inmiddels getest, daar geeft ze helemaal niks om. Vanavond wil ik voor het eerst een longeersingel proberen, eens kijken wat mevouw daar op doet. Ik verwacht geen gekke uitspattingen, maar je weet het maar niet ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:29

Dat verwachtte ik bij de mijne ook niet, maar ze bokt me toch op het zadel.. Wel logisch, maar zo schaapmak is ze dus nog niet :P

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:29

Bokt ze op het flapperen van de zadelflappen?
een zadel erop zit bij bij voorlopig nog niet in de planning, singel heeft ze op gehad, geen probleem mee gehad. Niet 1 bokje (tot nu toe)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 08:18

Ja en op de singel. Ze kijkt heel kwaad, je ziet haar denken 'HAAL DAT VAN MN RUG!!' haha.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:20

Gaaf hoor al die 3 jarigen die nu toch rustig aan opgepakt gaan worden :) ben natuurlijk ook erg benieuwd naar de eerste actie fotos :)
Vandaag bij Fidelity toch spoelwormen in de mest gevonden en ook echt behoorlijk grote.
Snap er geen zak van we ontwormen netjes houden de wei,stallen,paddock netjes schoon doen geregeld mestonderzoek wat altijd weer schoon blijkt te zijn en zelfs uit het bloedonderzoek laatst kwam geen wormbesmetting naar boven terwijl we wel zoiets verwacht hadden ivm de bloedarmoede die er uit kwam.
Net gelijk de dierenarts maar weer gebeld maar die was niet bereikbaar dus hoop dat ik hem snel spreek.
Gekke is dat dit niet de eerste is waarvan ik dit nu hoor of zie want heb al vaker gehoord dat mestonderzoeken schoon zijn terwijl er wel wormen in de mest zitten.
Dan slaat het hele ontwormen op basis van mestonderzoek toch nergens meer op?

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:43

Zo ben weer even bijgelezen.
Ik was heerlijk een weekje op vakantie.

Gave foto's met en zonder die bal Mychamp!

Leuk om te lezen dat er alweer wat mensen bezig zijn met de Zhivago's en dat ze het allemaal wel goed oppakken.
Mijne moet echt nog wat langer wachten helaas. Ik heb wel zin om er mee te beginnen, maar ik denk dat hij het echt nog niet aan kan.

Dat is wel apart Ajesca en slaat inderdaad nergens op.
Ik ben denk maar gewoon een boerin. Ik ontworm wanneer ik denk dat nodig is haha en die van mij hebben vrijwel nooit wormen.

Heeft er al iemand op zn zhivago gezeten?

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 14:04

nou hier niet hoor en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren.
Als dr iemand zover is, is het wel leuk om foto's te zien :j
Ajesca; balen van die wormen en met spoelwormen moet je nog opletten ook.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 12:24

Ajesca; hoe is het met die van jou?
Lets; die van jou heeft volgens mij ook karakter. Dat heeft die van mij zeker ook. Misschien toch de afstamming dan. :+

Mijn dame heeft ook erg veel GO, de HO knop heb ik nog niet echt kunnen vinden. Met de singel heeft ze inmiddels ook kennisgemaakt, maar daar geeft ze niks om.

kirstenm87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:37

Erg leuk om te lezen hoe het gaat met alle nakomelingen.
Die van mij is intussen onder het zadel, tot nu toe erg braaf alleen wel sterk en snel.
We zullen zien hoe hij zich gaat ontwikkelen, ben erg benieuwd!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:45

@Frenka: afgelopen week heb ik nog een keer ontwormd en het spul dat ze krijgt tegen de bloedarmoede helpt ook echt wel heel goed.
Ze is een stuk fitter en speelser geworden en de dikke benen zijn ook helemaal weg :)
Nu de haren nog maar daar komt iedere dag echt een heel kussen aan haren af dus dat duurt niet meer lang denk ik haha..
Heerlijk toch die GO :) ik zet ze altijd liever een keer terug dan dat ik ze vooruit moet duwen.
Fidelity begint dat nu eindelijk ook wat meer te krijgen want dat was toch wel een beetje een trage dweil maar ja dat had natuurlijk ook een oorzaak dus zoals het er nu uitziet komt het wel goed met die GO hahaha
Ben wel weer erg benieuwd naar foto`s van de 3 jarigen hoor *\o/*

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:14

een goed teken als ze fitter en speelser is. Fijn ook dat die dikke benen zijn weggetrokken. Al met al goed nieuws dus.

Ik heb inderdaad ook liever een paard met GO hoor, maar als ze een beetje naar de HO willen luisteren is toch ook wel handig. :P Dat komt vast wel goed, met wat meer ervaring. :j