Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:11

Henrieke schreef:
Leuke foto's weer voorbij zien komen! Die van Reinandje is ook best aan de maat of niet?
Wat een mooie trouwfoto, Whisper zit dus ook Weltmeyer achter?
Haha alleen maar leuk juist die foto's, kunnen we inderdaad mooi ideeën op doen _O-.

ja klopt hij is 1,75 en een stevig karakter zeg maar hij laat duidelijk weten wat hij wel en niet wil!

Trudy_dJ

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:33

Whisper is een nakomeling van weltmeyer idd. Die van mij is ook groot. Ze zeiden zondag dat ze wel 1.78 maar of dat zo is.....?

Ja m'n trouwdag was echt een heel mooie dg!!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:36

Reinandje: Haha oke, nog even wat werk mee dus..?
Trudy: Leuk, kan er op de foto zo nog niet veel van zien maar groot is ie dan wel zeg!
Wel veel vossen dus over het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:37

Waren die van julie ook zulke laatbloeiers? Die van mij is net 4 en nog aan he groeien..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:43

Leuk weer eentje! Foto's zijn nog niet heel veel van te zeggen.. zie er zo nog niet zo heel snel Weltmeyer in maar misschien met een duidelijkere foto van dichtbij wel. Hij was nog onbeleerd of dat niet? Hoe groot is ie dan?

Ik rij hem nog niet zo lang dus kan niet veel over z'n groei zeggen. Hij is met 3.5 zadelmak gemaakt geloof ik en met 4 pas echt wat meer doorgereden dacht ik dus opzich wel rustig op gebouwd (gelukkig). Nu mag ie natuurlijk wel (steeds wat) harder aan het werk en het gaat ook steeds beter, maar dat mag nu ook wel een keer.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 09:32

volbloedfan schreef:
Waren die van julie ook zulke laatbloeiers? Die van mij is net 4 en nog aan he groeien..

Goh, eigenlijk wel.
Hij is er nu tien en eindelijk echt 'paard' aan het worden.
Nuja, staat ook wel niet meer zo afgetraind als vroeger, toen was hij echt pezig.
Maar vriendjelief zag overlaatst foto's van Wolk als 5jarige, en dacht niet dat dat hetzelfde paard was.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:26

Henrieke schreef:
Reinandje: Haha oke, nog even wat werk mee dus..?
Trudy: Leuk, kan er op de foto zo nog niet veel van zien maar groot is ie dan wel zeg!
Wel veel vossen dus over het algemeen.

jazeker wat werk haha hij is nogal eigenwijs!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:08

poedersuiker schreef:
Ik ken er wel een. Is ietwat lui maar kan fantastisch bewegen. Loopt Grand Prix. Wel echt een mannetje, is een beetje arrogant :D

haha wat leuk die van mij kan ook echt ze hoofd zo omhoog doen en je aankijken van wat wil jij nou haha

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:14

Zijn die van jullie eigenlijk competitiebeesten?

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:19

Memuska schreef:
Ik meld me ook even!
Grappig dat de combinatie Weltmeyer x Airport hier al een paar keer langsgekomen is, zo heb ik er ook eentje staan... Willow heeft dus Weltmeyer als papa, en zijn mama Anja was een Airport :-)
Hij is er nu 10 en heeft een ongelooflijk ego. :+ Hij vindt zichzelf de ster van het veld en kan zo héérlijk arrogant kijken. Werkt ook wel, want iedereen gaat voor hem opzij in de inrijpiste (of zou dat komen omdat hij 1.82 is?). Verder is Willow een heel lief paard, soms wat bruut - kent z'n eigen kracht niet - en wil hij graag voor je werken.
Genoeg getaterd, wat foto's van mijn jongen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

super gaaf paard!! en net zulke oogjes als mijn weltmeyer en indd die van mij is ook zo lekker arrogant haha.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:27

een prachtpaard! Mijn paard heeft ook zo'n extra 'rimpel' boven zijn ogen :) Misschien een typisch trekje? (hoewel bij mijn paard weltmeyer redelijke verweg zit, zijn moeder was van weltmeyer II). Geeft ze een zeer uitdrukkingsvolle blik.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:05

Wat een leukerd die van Memuska! Herken Adventure er wel in. Ook zo'n groot hoofd haha.. maar wel in verhouding vind ik. Af en toe kunnen ze ook zo'n blik in de ogen hebben, echt heel eerlijk/lief :).
Het rijden gaat hier toppie! Van de week weer les gehad en flink aan de bak geweest, hij pakt het echt super op, nu nog wat meer bij elkaar zodat die achterhand er nóg beter onder komt. Hij heeft ook echt altijd zin om te rijden, die van jullie ook? Altijd blij en vrolijk. Die wind kan 'm ook niks schelen.. rij gewoon langs de (al best hoge) mais en al dat gewapper overal maar hij kijkt nergens van op heerlijk! Daar kunnen veel paarden nog een voorbeeld aan nemen :P. Volgende week weer wedstrijd en als het zo door blijft gaan dan gaan we over een paar wedstrijden ook wel over naar het L.
Alleen dat wijken zie ik nog niet zo zitten.. heb dat altijd al een vervelende oefening gevonden :o. Iemand nog tips?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:30

Henrieke: die van mij heeft echt geen groot hoofd en juist een heel klein neusje. Die Weltmeyers hebben vaak wel dezelfde ooguitdrukking.
Fijn dat het rijden zo goed gaat. Het L1 is echt niet veel moeilijker als het L1. Het enige is dat in het L1 de oefeningen iets sneller op elkaar volgen. Wijken vind mijn Weltmeyer niet moeilijk. Eigenlijk vind hij geen een oefening moeilijk. Hij heeft het meeste moeite met gewoon simpel sluiten en door zijn lichaam blijven lopen. Hij gaat het liefst groot en hij moet nu ook klein leren gaan. Bij de meeste paarden is het andersom, maar groot gaan vind hij van zichzelf erg gemakkelijk.

Ik heb nog een mooie foto van mijn fotoshoot:
(als jullie nog meer willen zien dan moeten jullie maar roepen)
Afbeelding

en hier nog een waar hij netjes klein gaat:
Afbeelding

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:42

Mooie foto zeg! Rijden ziet er goed uit. Meer foto's altijd welkom, leuk juist :). Nee die van jou heeft inderdaad niet zo'n groot hoofd.
Ik vind het ook wel fijn dat we straks ook eens wat anders hebben.. heb die proeven nu wel een keer gezien en een keer wat nieuws en wat sneller achter elkaar is alleen maar goed/fijn lijkt mij. Ed vindt wijken ook niet moeilijk maar ik zelf wel en dat werkt natuurlijk wel tegen. Maargoed, we blijven door oefenen en m.b.v. les komt het vast goed. Herken dat wel wat jij zegt! Ik heb dat van de week ook opgepakt met mijn lesgeefster, hij moet compacter gaan lopen, net wat jij dus ook al zegt. Hij loopt van zichzelf vrij makkelijk en groot.

Rijdt je vader hem nog steeds (op concour) of rij je hem zelf ook wel?

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:55

Mijn bijrijdpaard heeft als opa weltmeyer, zijn vader is welkanto. Hij is nu 10 en is z1 uitgebracht 2/3 jaar geleden door grand prix amazone en daarna 6 maanden getraind door een lichte tour amazone. Zij waren beide verliefd op zijn geweldig lieve en rustige karakter. Maar kan soms echt een draak zijn en midden in een proef geen zin meer hebben en ermee stoppen. Dan moest er worden afgegroet want meneer had geen zin :') hij is heel lief en rustig in de omgang. Dressuuroefeningen schud hij zo uit zijn mouw en springt zonder problemen wissels om de pas. Zal kijken of ik morgen een foto plaats, internet nu vanaf mijn mobiel.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:59

Wat leuk Sterre, ben benieuwd naar een foto! Wat vervelend dat hij dan zo ineens niet meer wil in de proef.
Rij je er zelf ook mee en zo ja wat?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 06:52

Henrieke: ik rij hem nu weer gewoon zelf op concours. Helaas heeft hij hetzelfde trekje als het paard van Sterre. Soms zegt hij halverwege de proef: doe het maar zelf. En in een proef is dat erg lastig op te lossen. Ik rij dan wel door en pak hem ook gewoon aan. Maar punten heb je dan niet meer.

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:44

Sussie85 schreef:
Henrieke: ik rij hem nu weer gewoon zelf op concours. Helaas heeft hij hetzelfde trekje als het paard van Sterre. Soms zegt hij halverwege de proef: doe het maar zelf. En in een proef is dat erg lastig op te lossen. Ik rij dan wel door en pak hem ook gewoon aan. Maar punten heb je dan niet meer.

die van mij heeft het ook als ie der ff klaar mee is gaat tie stilstaan en zeg tie ook bekijk het maar gelukkig krijg ik m wel weer aan de gang en ik heb m ook nog niet zo lang dus het kan ff uit proberen zijn.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:55

mijne kan het op buitenrit hebben (rijd geen wedstrijden, dus daar geen ervaring mee). Hij gaat dan ook vol in de achteruit als hij niet meer wilt. Heel lastig, aangezien ik vaak tussen sloten rij. Zo zijn we afgelopen weekend al op het schuine stuk naar beneden richting brede sloot gegaan. Ben er toen maar afgesprongen. Viel daarbij, en Duncan raakte me enigszins met een hoef. Stond gelukkig niet op me ofzo. Leek allemaal wel mee te vallen, gewoon weer opgestapt en nog een tijd gereden, maar is toch vooral een erg lelijke blauwe plek naast mijn knie geworden... 't Is elke keer wat met ons geloof ik... :')

En YAY, morgen eerste les weer sinds november :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:34

reinandje schreef:
Sussie85 schreef:

die van mij heeft het ook als ie der ff klaar mee is gaat tie stilstaan en zeg tie ook bekijk het maar gelukkig krijg ik m wel weer aan de gang en ik heb m ook nog niet zo lang dus het kan ff uit proberen zijn.

Stilstaan dat waagt hij niet hoor! Hij weet dondersgoed dat als hij dat doet dat hij dan gigantisch op zijn mieter krijgt of we in de proef zitten of niet dat maakt dan niet uit. Ik heb het meer over het niet meer zijn best doen. Dan wil hij een beetje op de voorhand gaan hangen en niet meer zo goed op mijn been reageren.

Lon: hoe is je les gegaan? Met buitenrijden en in het bos is Weltsieger juist heel voorwaarts. Helaas wil mijn handrem dan soms ook niet helemaal meer doorkomen. Dan duwt hij in mijn handen en wil dan gewoon doortrekken. Gelukkig krijgt hij dat meestal niet voor elkaar.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:20

Duncan is meestal ook erg voorwaarts hoor, zeker als hij een mooi gallop-pad ziet ;) maar op hol slaande koeien vond ie toch wat vreemd...
Ik heb vanavond om 20.30 les, ben benieuwd :) Mijn hele stal lest bij deze instructrce en zijn over het algemeen erg tevreden, dus zal wel goedkomen. Hopen dat hij wat minder last heeft van de vliegen en 'boompluisjes' dan gisteren, dan valt hij bijna niet te rijden...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 09:09

Lon: is de les bevallen? Veel geleerd?

Weltsieger heeft een korte vakantie gehad met tussendoor alleen een keer naar het bos. 4 dagen rust gehad. Dat had hij blijkbaar even nodig. Vorige week zat hij niet helemaal lekker in zijn vel. Hij was een beetje te rustig. Niet alleen met rijden, maar ook in de wei. Gisteravond heb ik weer gereden en hij is weer de oude gelukkig. Hij was weer lekker voorwaarts en deed goed zijn best. Ook in de wei is hij nu weer aan het spelen met ons kleintje. Vanmiddag weer les. Ik zal ze nu eerst eens buiten gaan zetten.

Bij deze nog een hoofdfoto:
Afbeelding

En een standfoto:
Afbeelding

Nu ben ik wel benieuwd naar jullie vergelijkingen qua uiterlijk :o

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 10:11

Ik zal binnenkort ook eens een standfoto van Duncan maken, al een tijd niet gedaan, en hij is al een stuk dikker geworden *\o/*

Mijn les was leuk, zeker weer wat nieuwe aandachtspunten. Zijn behoorlijk terug naar basis gegaan, Duncan kan namelijk nogal eens lastig zijn in de nageeflijkheid. De knik zit vaak te kort achter de oren, en dan spant hij zijn onderhals ook nog wat aan. Nu dus lager en ronder gaan rijden. Hij pakte het wel snel op, en ze vond mijn timing van hulpen geloof ik goed 8-) Altijd leuk zoiets te horen.
Ook kreeg Duncan nog complimentjes over zijn mooie lange benen. Wel grappig, hij is best grof gebouwd, maar als ie loopt zie je daar niks meer van, behoorlijk lichtvoetig en mooie ruime gangen.
Les was wel minder intens/ heftig dan ik ze bij mn vorige instructrice kreeg. Ik sta alleen niet meer op die manege, dus kon niet door met die lessen.

Weltsieger heeft ook zo'n mooie rustige blik in zn ogen! Ziet er zo heerlijk relaxed uit :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:08

Weltsieger is een binnenvetter. Als hij het spannend vind dan gaat hij snuiven en maakt hij zich wat strak maar verder gebeurd er niets. Het is een ontzettend lief en gemakkelijk paard in de omgang. Wat dat betreft kun je echt geen gemakkelijkere hebben.

Wat dik worden betreft is Duncan blijkbaar het tegenover gestelde van Weltsieger. W is echt een grasmaaier. Die eet ieder grassprietje tot een millimeter van de grond af. Ik moet dus ook echt oppassen dat hij niet tonnetje rond wordt.

Fijn dat je les nieuwe aandachtspunten heeft opgeleverd waar je weer mee verder kan!