Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 18:00

@margriet daar is t wel mooi weer...haha

had je em aan iemand verkocht aan handelsstal?

Is het een volle zus van wonderland?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 15:18

zo dat is niet echt dichtbij margriet!
hoe is het gegaan sharon?

ik had gisteren weer wedstrijd. ze vond het heel eng maar toch 183
nu gaan we even anderhalve maand doortrainen

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:20

Oooh toch nog een wp ondanks dat ze het spannend vond.. :) Lekker doortrainen idd :j

Vooraf: Zanita is de laatste tijd een beetje in de weigermodus dus vandaar ;) Haha.. Verslagje gister:
Nou ik ben dik tevreden over het rondje van gisteren :D hahaha.. iedereen langs de kant verklaarde me voor gek (op 2 mensen na ;) mijn vriend en meisje waarvan ik les heb gehad bij de pony's, bij haar heb ik dus ook de laatste 2 x geoefend) haha.. Mevrouw trok met inspringen al super aan op de hindernis.. En in het parcour heb ik gewoon een hoog basistempo aangehouden wat echt lekker liep.. Had wel 3 balkjes door de snelheid maar dat boeide me niet.. Op 5 stopte ze weer laf.. dus ff aangepakt en haar eroverheen gedrukt.. En daarna alleen nog een stop op 10 wat eigen fout was daar kwam ik niet lekker uit.. Verder sprong ze het rode muurtje, veel verschillende plankjes en zelfs de paarse dubbelsprong (waar ik haar nog nooit overheen heb gekregen) heeft ze foutloos genomen! Was zo trots.. hahaha.. Mijn doel was de finish halen en dat is gelukt!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:10

nou super toch!
als je dit nu vast kan houden komt het weer helemaal goed!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:47

haha precies.. daar ga ik vanuit.. ben nu wekelijks op andere terreinen aan het trainen. dus afwisselen met hindernissen en dat lijkt goed te werken :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:13

wat is het weer rustig hier!
niks meer meegemaakt met jullie corlandjes?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:13

nou die van mij die mag elke dag even paar uurtjes op t land met haar vriendin een fries veulen...

ze word wel wat brutaal , en is ook bijterig....

ik zal binnenkort even nieuwe fotos maken....

dan zal ik haar weer ff showen.....

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 19:15

herkenbaar haha, die van mij is ook zo bijterig

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:04

2 weken geleden onderlinge wedstrijd gehad met me paardje 196 punten en een 2de prijs :D gehaald L1 proefje ging voor me gevoel niet zo goed maar blijkbaar wel dus.
ze is al behoorlijk aan de maat maar ik rij haar nog steeds lekker door zolang ze zelf nog gewoon lekker kan bewegen ;)
hier foto van haar nieuwe outfit tijdens de wedstrijd ;) let niet op mijn chagie hoofd haha

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:27

Ik heb nu ook een bijna kind weer van corland onder het zadel. Vader is niet goedgekeurd, per ongeluk uit de wei gesprongen en merrie gedekt, hiervan de vader is Corland. Vader van de moeder is germanico. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen, 4 jaar en L springen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:27

Het topic ligt al een tijdje stil, Maar misschien dat er weer nieuwe leven in kan? :)

Ik heb sinds 1,5 week een corland x Stornello x Amor merrie van 3,5 :)
Dus over het karakter kan ik nog weinig vertellen..

En nog een fototje van dr, rij technisch issie belabberd.. Maar dit was ook de eerste keer dat ik er thuis op zat..

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0755_n.jpg

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 16:58

mooie schimmel.....moet nog wel beetje groeien zeker......??

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:41

Nini_roosjes: Mooi diertje zeg!! Ben benieuwd hoe die er over een poosje uit ziet na wat training :D

Bonny: heb je ook een foto van jouw Corlandje?

Dieketje: super punten zeg!! Hoe ver is ze al?

Met mijne gaat het super! Loopt de oefeningen heel lekker zijn nu aan het oefenen met contragalop maar achterwaarts, wijken, schouderbinnenwaarts zit er allemaal al goed op.. Heerlijk! Laatst ook wedstrijd gehad waar ze super fijn sprong.. was 2x foutloos met 49 stijlpunten (3e) Dus hopelijk houdt ze deze lijn vast en gaan we over een poosje weer L springen.. (voor het vertrouwen ff nog B blijven) Ook gaan we in maart voor het eerst officieel crossen :D Ben benieuwd hoe het gaat.. :D

Recent filmpje:
barrage van bovengenoemde wedstrijd

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 18:54

mijn merrie moet eind maart veulen krijgen dus die is echt tonnetje rond ;)
eigenlijk is ze met zwangerschaps verlof maar iedere keer als ik langs haar loop kijkt ze zo sneu als ik haar niet pak om te rijden dus stiekum rij ik haar nog klein beetje O:) met lang teugeltje haha ;) als ik me been eraan leg merk ik echt dat ze het gewoon niet fijn vind dus lekker weinig tot niks doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:10

Donna gaat nog wel wat groeien hoop ik.. Ze is nu ong. 164cm maar ik hoop dat ze de 166cm toch nog wel gaat halen..

Ik lees dat er hier veel Corlandjes het ook leuk doen in de dressuur? Ik hoop dat Donna dat ook gaat doen, aangezien ze voor de cross gekocht is :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:21

Ik heb wel een filmpje, foto is niet van rijden. Op het filmpje had ik haar net week onder het zadel bij mij. Ze is nu bijna een jaar onder het zadel. Het is de vos in het filmpje met witte chabrak.

http://www.youtube.com/watch?v=3DCP2VVnMXI
Hebben zaterdag onze 1e onderlinge dressuur wedstrijd, en donderdag 1e keer springen samen. Ze heeft in het verleden wel 4 parcoursen ofzo gelopen, waaronder 1 keer L. Ging best goed

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:28

Zo het word ineens weer levend hier!
Super sharon dat het nu zo goed gaat! Nu vast proberen te houden.

Met c'est vrai gaat het ook goed. Afgelopen weekend heeft ze zaterdag gedressuurd, resultaat was 2e en 2x 191, en nu ook L2 startgerechtigt!! Zondag moest ze springen en was ze foutloos. Topweekendje dus

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:14

Bonny: leuk paard zeg :D Succes met de wedstrijd.. Ziet er al goed uit hoor! Ben benieuwd hoe het gaat..

Nini: denk dat die vast nog wel iets gaat groeien hoor.. 3,5 is nog jong! De mijne loopt idd wel goed dressuur.. Moet wel zeggen dat ik haar erbij moet houden want ze let echt op alles.. Springen is meer haar ding en cross zijn we mee begonnen dat pakt ze ook leuk op.. dus ben benieuwd..

Dieketje: haha haar lekker veel aandacht geven dus.. Zou haar ook niet aan het werk zetten idd.. Ze moet lekker rustig aan doen.. Straks als het veulen er is kan je haar weer langzaam aan oppakken :D

M9ara: jaa hoop zeker dit vast te houden.. Tot nu toe loopt ze weer heel fijn.. Nu wel een beetje fris met het weer maar nog wel goed te rijden gelukkig.. Wat een nette punten zeg!! HEb je je L2 debuut al gepland? Super dat het springen ook zo goed ging.. Had je nog prijs?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 20:20

Sharon: mijne is ook nog goed te rijden met dit weer. C'est vrai had geen prijs zondag. Ze word door iemand anders gesprongen die officieel geen B meer maf starten dus mocht geen barage rijden.

Ik denk dat mn L2 debuut maart/april word. Eerst het achteruitknopje vinden. Dat vind ze erg moeilijk hihi

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 12:32

Aah vandaar.. Maar wat leuk dat diegene met haar springt :D
Veel oefenen op de achteruit. Als het kwartje eenmaal gevallen is doen ze het zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:27

Zijn die van jullie trouwens ook zo drammerig? De mijne wel.. Als het haar niet vlug genoeg gaat op de poetsplaats..

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 22:59

Ooh nee ze houd wel van tutten alleen met scheren duurt het haar soms te lang. Gaat ze stampvoeten. Haha. Ze is nu wel fris met dit weer van elk geluidje wil ze rennen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:59

Ja die van mij is ook zo drammerig! Idd op de poetsplaats en bijvoorbeeld met vlechten, na 3 knotjes is haar geduld al op en staat ze alleen nog maar vervelend te doen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 11:35

Gelukkig dan ben ik niet de enigste :) al begint het wel beter te worden :)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 00:17

die van mij is ook heel ongeduldig vooral met voeren en dat hebben al haar kinderen ook weer van haar gekregen haha ;)
maar op de poets plaats is ze zolang ze me kan zien heel rustig alleen kan ik haar daar bijvoorbeeld niet vlechten want dan is ze wel weer ongeduldig haha de gebruiksaanwijzing is nog in de maak haha ;)