Ferro!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pops

Re: Ferro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:47

De 2 jaar hebben ze nu een keer of 4 laten vrijspringen, de eerste keer was heel gewoon maar de laatste keer begon hij toch al erg knappe sprongen te tonen. :)
't zal geen paard zijn die de 150 proeven zal meelopen maar een leuk veelzijdig paard zie ik er wel in :j

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:49

Suelza: Ik zie net op de vorige pagina ook de foto van jouw ferro, knap paard! Straalt veel power uit!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:54

Shanna_W schreef:
De 2 jaar hebben ze nu een keer of 4 laten vrijspringen, de eerste keer was heel gewoon maar de laatste keer begon hij toch al erg knappe sprongen te tonen. :)
't zal geen paard zijn die de 150 proeven zal meelopen maar een leuk veelzijdig paard zie ik er wel in :j

Dat denk ik van die van mij dus ook...

Ja knappert he!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:18

Ik spring ook wel eens met mn Ferro'tje, maar ik durf zelf niet zo heel hoog, maar ze heeft al een keer een B-parcoursje gesprongen met een vriendin van mij, en gewonnen :')

Ze vind springen iig wel leuk :Y)

rientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:37

Wat een leuke Ferro's komen er weer voorbij!
Erg knap paard heb je, Kaitlin!!

Ik spring ook regelmatig met mijn Ferro! Meer voor het paard (heeft er erg veel plezier in) dan voor mezelf, ben zelf geen held!!
Springparcours en SGW op B-niveau gaat prima, maar zodra het hoger wordt :o
Paard is erg enthousiast in het parcours en laat mij ook nooit zitten, heerlijk beest!!

Enkele springfoto's:
Afbeelding

Afbeelding

En mijn Ferro kan ook een kunstje, ze kan 'AF'.. ;)

Afbeelding

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:49

Leuk Rientje! Tof om een crossende Ferro te zien! Ik rijd zelf ook eventing :-)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:51

Komend jaar hoop ik ook SGW debuut te maken met die van mij. Start waarschijnlijk na sgw training meteen in het L... Dus ben benieuwd!

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:55

Suelza: Spannend! Na wat training moet dit zeker lukken! Mijn vorig paard had ik twee weken officieel en twee weken gereden, dus we kenden elkaar een maand, ik heb haar direct in de B gestart (wat blijkbaar gelijk is aan L bij jullie?)
Is zeker te doen! Veel succes en vooral plezier iig!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:56

Dankjewel iedereen! :D Ben heel trots op haar!
En wat een leuke ferro's komen er weer voorbij zeg! De aftekeningen op het hoofd komen ook vaak overeen,zo grappig!

heb met mijn merrie een paar keer gesprongen,1x op een andere stal, daar stonden ze allemaal te kijken van haar techniek,ze bleek enorm vlug te zijn. Ach..ik heb niets met springen!

@suelza: hele knappe merrie! mijn merrie is ook erg kort in de rug, miste de laatste 5 punten voor het sterpredikaat. Gelukkig is ze wel PROK en straks hopelijk ook Sport!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:58

Kaitlin schreef:
Dankjewel iedereen! :D Ben heel trots op haar!
En wat een leuke ferro's komen er weer voorbij zeg! De aftekeningen op het hoofd komen ook vaak overeen,zo grappig!

heb met mijn merrie een paar keer gesprongen,1x op een andere stal, daar stonden ze allemaal te kijken van haar techniek,ze bleek enorm vlug te zijn. Ach..ik heb niets met springen!

@suelza: hele knappe merrie! mijn merrie is ook erg kort in de rug, miste de laatste 5 punten voor het sterpredikaat. Gelukkig is ze wel PROK en straks hopelijk ook Sport!

Nou die van mij dus ook! Miste ook 5 punten... Heb jij die van jou 1x voorgebracht als 3 jarige of daarna nog eens?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:08

Mijne heb ik pas voorgebracht als 5 jarige,daarna de sport in gegaan en eigenlijk niet van gekomen. Ze had met een beetje moeite goed Ster kunnen worden, maar had de dag ervoor nog wedstrijd gehad, dus beestje was op. Wou haar het jaar daarop nog eens meenemen maar niet meer van gekomen! Beetje dom ook he, en wedstrijd en keuring. Meestal toch een maand bezig om beestje te longeren en goed op het voer te zetten. :P

Heeft jou merrie ook moeite met het verzamelen in stap? Heb helemaal geen problemen met haar 'compactheid' in alle gangen en zijgangen omdat ze erg sterk is achter,maar in stap blijft het een strijd met gedribbel om maar die achterhand niet te hoeven belasten. In de proef kan ik dat rijtechnisch wel corrigeren, maar dat is natuurlijk niet de manier!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:12

Nee, dat herken ik niet direct. Ik werk haar veel aan de lange teugel en dan moet ze alle gangen verzameld laten zien. Maar heb daar eigenlijk geen moeite mee.

Ik zeg gewoon: "Hop hop" en dan verzameld ze, ongeach de gang, haha

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:39

whahaha nee dat doet ze jammergenoeg niet. Maar nog nooit -2 gehad op wedstrijd daarvoor? :P Heb een keer 'braaf' gezegd,kreeg geen puntenaftrek maar wel commentaar,belachelijk eigenlijk whaha!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:07

Ik zie weer leuke foto's voorbij komen :D :D

Zal ik er ook maar nog een posten :P
Mooie hoofdfoto van Vienna'tje
Afbeelding

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:14

zijn die van jullie allemaal rechtstreekse ferro's?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:23

die van mij wel!:D

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:26

Die van mij bijna :P

( vader = Osmium (v. Ferro))

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:59

ja bijna heb ik ook :P, vader = ferrolan. Die van mij heeft echter wel een NRPS pony moeder die van Romiro is :). Dus niet zo gefokt als veel van jullie ( KWPN)

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:25

Ik heb ook een bijna ferro.
BWP gefokt van Warkant Van't Gestelhof

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:27

De 28e wordt mn paard gebracht, ze is van Troy, haar overgrootopa is Ferro, ik ben zelf helemaal gek van Ferro, geweldige hengst met geweldige nakomelingen! Enne dat is ook te zien aan jullie paardjes, mooie beestjes zeg!!!!!! :D

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:32

Ik rij sinds een jaar ook een Ferro merrie, mooi donker van kleur en een lekker wakker ding..
Ze heeft een heel fijn karakter, af en toe wel heel erg op zoek naar bak kabouters en spoken, herkennen mensen dit??

Raggnaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:25

Ik heb ook een bijna Ferro ( v Metall )
Pas 4 jaar maar heel dapper ( ofwel ziet geen spoken of kabouters ) 8-)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:28

Oefh.. de mijne is al 10, en is nog steeds als de dood voor alles dat los en vast zit,haha! :D

Maar ze zal nooit link doen,hooguit opzij springen!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:41

Hallo!

Ik heb van de week een 5jarige Ferro x Zeoliet gereden! Half jaar zadelmak, kijkerig maar op zich heel braaf :D.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:55

Hee RCHLLKE: heb je een foto van die ferro x zeoliet, want ik heb ook een ferro x zeoliet, echt vetjes! weet je de verder afstamming ook?