holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:01

hey Annuh, ziet er goed uit. Let op dat je haar wel genoeg ruimte laat voor. Net iets meer neusje eruit rijden want ze loopt regelmatig net achter de loodlijn. Verder geen commentaar!

Empaier heeft vandaag voor het eerst besloten nageeflijk te lopen in de draf. Na 2 maanden stil staan ben ik vandaag voor de 2de keer opgestapt en opeens had hij het! Trots als een pauw natuurlijk. Hij liep wel heel diep, maar ik was allang blij dat hij de druk van mijn hand en mijn been nu omzet tot omlaag gaan! :D:D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:16

Jezus. Ik halve dag aan het knokken met youtube, stond er gewoon na de eerste keer laden al op alleen gaf hij dat niet aan.
Wie herkent het liedje voor de eerste 2 minuten zijn gepasseert?

http://www.youtube.com/watch?v=8P9JwXN4B-A

Ik vind in de galop mijn zit er nogal wazig uitzien, maar ik ga dan een beetje staan om hem te helpen. Vooral rechtsom heeft hij het er nogal moeilijk mee met iemand op zijn rug.
Feedback mag, maaruh is wel pas weer de 3de keer na 3 maanden :+
Denk dat ik er nu keer of 20/25 op heb gezeten :D en dan steeds minuut of 5 á 10. Nu opbouwen naar half uur.

Owja de galop zit pas na 6 min ofzo ;)

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:29

Wat leuk, een Dayano-topic.
Ik heb 3 weken geleden een Dayano gekocht die hier wel bekend blijkt te zijn, Compère.
Het gaat heel goed met em. Behalve dattie aan de longe wel eens te wakker is.
Zolang dat onder het zadel niet gebeurd, komt alles goed.
Hij is cool in het hoofd en schrikt nergens van, dat vind ik wel een hele fijne eigenschap.
En zoals ik bij meerdere Dayano`s heb gezien, heeftie een lief koppie.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 12:57

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Covels!!! :D

Hoe is het met alle Dayano's hier?
Mijn Ctje doet het geweldig! <3

Een wazig fototje van vorige week:
Afbeelding

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 13:24

Ziet er goed uit Nexus!

Wat leuk Covels! Foto!!!

Met die van mij gaat het goed. Ik ben nu alleen even uitgereden omdat ik met een ander paard achterover ben geklapt. Die is op me heup terecht gekomen en dat schijnt er niet goed voor te zijn. Dus we longeren maar een beetje tot ik weer kan rijden. Doet nu echt nog teveel pijn :(.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:38

Nexus, ziet er toppie uit!

Vandaag is Gilly-Gail weer gescand en heeft de veearts groen licht gegeven voor terugplaatsing in de groep. Na wat jagen en dreigen van de andere dames keerde de rust uiteindelijk weer (al waren er in de paddock dan wel twee kampen).
Gilly helemaal blij:

Afbeelding

De twee jaarlingen links op de foto kennen haar nog het langst van toen ze samen op de wei liepen. De schimmel, GoGo-Sina, ging als eerste contact zoeken met Gilly en de bruine uiterst links, Gogh, kwam daarna.
Ik nu ook helemaal blij, dan kan ik nu namelijk weer zelf Gilly's moeder gaan rijden. Vanwege reuma kon ik de afgelopen maanden niet beiden, stappen met Gilly en Bridie rijden. Maar nu ik niet meer hoef te wandelen, kan ik weer gaan rijden! *\o/*
Gilly hoeft niet meer te worden gescand (tenzij er iets mis gaat). Die mag de komende 2/3 jaar lekker verder groeien.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:11

Wat goed Diane! Wat een onwijs goed nieuws! Al iets verder met de kosten terugkrijgen enzo?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:24

@Leonie, ja, ik vond het wel een beetje eng, haar weer terug in de groep te doen, maar 1 mei gaan ze dag en nacht het land op en dan moet ze toch echt weer in de merriegroep zijn ingevoerd. En ze stond sinds januari toch al in de lege loopstal naast de andere jaarlingmerries in de ochtend dus kon ze al neuzen (vooral met GoGo-Sina). En ze deed in die lege loopstal ook rare dingen (met vier benen de lucht in enzo) en op de scan zag het er goed uit, dus die acties kan ze met het been wel aan. De veearts zei nog dat dit wel het maximaal haalbare was om met boxrust te krijgen, ze moet het nu vooral van bewegen hebben.
Nee, verzekeraar van de hoefsmid is aan het traineren, dus ik ben bang dat ik straks over een jaar nog juridisch geharrewar heb. Helaas.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:57

Beterschap Leonie!!! Dat zal wel flink pijn doen ja... #)
Fijn dat het goed gaat met Empaier!

*\o/* Wat een goed nieuws Diane! *\o/*
Super dat Gilly-Gail weer lekker in de groep staat!
Ze heeft echt een 'Dayano-snoet' :)

Ben ook wel benieuwd naar een foto van Compere Covels! :j

Anne, hoe is het met C'est Bon?!
Zijn jullie al in de M gestart?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:11

Ja dat wel een gehakketak worden Diane... Maar in ieder geval gaat het goed met haar.

Ja zeer doet het zeker, maar komt vanzelf wel weer goed...

Ja ik ben ook wel benieuwd annuh, Hoe het nu gaat.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:27

Hoi allemaal!

Nexus: Leuk!! Mooie foto hoor! Lijkt er goed uit te zien zo! :D Ben je al gestart ofzo?

Covels: Compere kennen we hier idd wel!! Ben erg benieuwd (zo te zien niet de enige hier) naar een foto :) Hoe doet hij het??

Leonie: Jeetje wat een pech, klinkt idd erg pijnlijk! Jammer dat je nu weer even niet kunt rijden... :( Ga zo even je filmpje kijken!

Diane: Wat een heerlijke foto!! :D Wat fijn dat ze eindelijk weer 'paard' kan zijn!! Ook heerlijk dat je weer kunt gaan rijden! Nu nog wat beter weer! :P

Met ons gaat het ook goed!! Ik heb over 2 weken weer wedstrijd sinds lange tijd. Maar gaan starten in het L2 ;) Heb mijn punten nog niet bij elkaar om over te gaan! :P Ze loopt erg fijn, maar we missen wat regelmaat in het rijden de laatste weken, ik stap er morgen weer op sinds donderdag hihi. Maar we gaan de komende weken flink oefenen :) Gaat goedkomen! Binnenkort ook weer eens filmpje of foto's maken. :)

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 18:30

Leonie, zie nu net pas dat het al een wat ouder filmpje was ;)

Wel leuk trouwens dat er weer wat leven in het topic zit! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:30

Ja mijn filmpje is al oud. Hij loopt ondertussen al veel constanter :D. Maar ja nu dus even niet haha.

Ik ben trouwens inmiddels geslaagd voor de jurycursus :D. Superleuk! vrijdag mag ik voor het eerst jureren. Spannend!

Ik zal als ik weer kan rijden wel weer even een cameraman/vrouw strikken haha.

Covels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:59

Ik moet nog met het fototoestel aan de gang, maar dat zal ik gauw gaan doen. Dan kan ik wat foto's plaatsen. Hij doet het goed en begint al aardig aan z'n nieuwe omgeving te wennen.
Ik ga hem eerst thuis wat doortrainen en vanaf oktober gaan we het in de wedstrijdring proberen.
Heb er heel veel zin in!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 12:29

Gefeliciteerd met Compere Covels. Zag dat hij te koop stond, blijf het een schitterend dier vinden. Kan me voorstellen dat je zin hebt met hem aan de slag te gaan.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:12

[ITP] Gilly-Gail: einde revalidatie in zicht!

Heb het revalidatieverhaal met wat foto's nog even in een apart topic gezet. Vooral de foto's terug in de groep zijn erg leuk/mooi geworden (Sannah hier op bokt fotografeert regelmatig bij ons op stal). Heel stuk prettiger om naar te kijken dan de foto's van het kapotte beentje *\o/* .

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 09:29

Diane65 schreef:
Nexus, ziet er toppie uit!

Vandaag is Gilly-Gail weer gescand en heeft de veearts groen licht gegeven voor terugplaatsing in de groep. Na wat jagen en dreigen van de andere dames keerde de rust uiteindelijk weer (al waren er in de paddock dan wel twee kampen).
Gilly helemaal blij:

Afbeelding

De twee jaarlingen links op de foto kennen haar nog het langst van toen ze samen op de wei liepen. De schimmel, GoGo-Sina, ging als eerste contact zoeken met Gilly en de bruine uiterst links, Gogh, kwam daarna.
Ik nu ook helemaal blij, dan kan ik nu namelijk weer zelf Gilly's moeder gaan rijden. Vanwege reuma kon ik de afgelopen maanden niet beiden, stappen met Gilly en Bridie rijden. Maar nu ik niet meer hoef te wandelen, kan ik weer gaan rijden! *\o/*
Gilly hoeft niet meer te worden gescand (tenzij er iets mis gaat). Die mag de komende 2/3 jaar lekker verder groeien.

dat paardje lijkt heel veel op die van mij is dat er 1 van dayano? mooi beestje

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:00

BeauWertz, inderdaad, anders zou ik haar niet melden in dit topic. Het valt me op dat de hengst behoorlijk stempelt. De nakomelingen lijken in meerdere opzichten op elkaar. Ik zit er ook over te denken om volgend jaar opnieuw Dayano te gebruiken voor mijn merrie Bridie.

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 10:50

okeey jah het zijn geweldige paarden ;) ik zag de foto en ik dacht gelijk dat kan wel chayenne zijn maar dat was ze niet toen ik iets beter naar de voetjes keek voor je rest lijkt ze heel veel op die van mij, mooi beestje ;)
ik heb haar net een jaar en ben er nog steets heel blij mee, zo lief kunnen sppr lopen en je kan er bijna alles mee maar dat staat dayano ook wel om bekent ;) die van mij is ook heel braaf erbij dus het zou geen fout idee zijn om er weer 1 vanaf te halen ;) suc6 ermee nog!!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:15

BeauWerz, heb je geen fotootje van jouw Chayenne, ben heel nieuwsgierig ;-).

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:17

ik heb ook een dayano een merrie van 2007 van Dayano X Contango hele mooie lijnen heeft ze
heb haar 5/05/12 gekocht zelf ingereden, en ben hard op weg in de springsport met haar https://www.facebook.com/media/set/?set=a.240897159302330.59914.100001461428692&type=3 maar ze draagt ook een heel verhaal met zich mee, ze is al veulen verwaarloost, en op 3jarige leeftijd in beslag genomen daarna is ze naar een kenis van ons gegaan, die heeft haar min of meer bom proef en zadelmak gemaakt , daar heeft ze 1 jaar gestaan en 5 mei 2011 hebben ik haar van hem over gekocht, daarna ben ik zelf verder gegaan met inrijden. toen we haar kochten was ze mager wij dachten dat dit kwam doordat ze op een magere wei had gestaan zo vlak na de winter, maar na een tijd ondekte we dat ze bloedworm en lintworm had en zkkr niet te weinig blijkbaar heeft ze het opgelopen in d'r jaarling/twenter tijd , we zijn inmiddels bijna een jaar verder dat ze bij ons is en we hebben het goed onder controle, ze is er nu helemaal vanaf en gelukkig heeft ze er niks vanover gehouden , ook de veearst vertelde dat ze heel veel geluk had gehad als we het niet op tijd hadden ontdenkt had ze het niet overleeft ze is hier dan ook een tijd heel ziek van geweeest zo ziek dat ze haar levenszin echt weg was, en het op kantje boord stond, maar gelukkig heeft ze zich er goed doorheen gevochten, en heb ik nu een pracht merrie die bijna op gewicht is :) het is een geweldig lief dier , dat heel graag voor je wil werken en een echte knuffel is, inmiddels ben ik klaar met inrijden, en zijn we bezig met wat wedstrijdjes dit doet ze heel goed dus klagen over een Dayano mag ik zkkr niet het zijn hele lieve, brave, mooie, werklustige paarden met hele mooie gangen waarmee ik graag werk en ik ben trots dat ik een dayano heb!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:18

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:25

Jouw Facebook mag ik niet op ;-).

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:12

hhmm hoe krijg ik dan die foto's er op :S :thinking: anders stel ik even mijn Fb open ;) en anders kun je mis je fb even geven in een pb voeg ik je even toe? als dat gaat natuurlijk , ben namelijk nog niet zo heel handig met bokt ihihi ik liet de foto van gail net zien aan mijn moeder eerste wat ze zei was: DAT IS CHAYENNE!! ik neee dat is een ander paardje ;) ze vond d'r wel heel mooi

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:51

Nou sorry voor mijn lange afwezigheid maar er heeft zich nogal wat in mijn priveleven afgespeeld. Ach ja komt allemaal weer op de rit dus tijd om jullie knappe Dayano'tjes te spotten :D

Diane wat ziet Gilly-Gail er geweldig uit zeg!
Ze is al echt een hele dame aan het worden. En wat super dat haar beentje goed hersteld is en ze weer lekker in de groep kan.
Hebben ze haar al weer helemaal opgenomen?

Beau Wertz van harte welkom.
Zojuist jouw foto's bekeken en Chayenne is een lekker ding zeg :D
Ook leuk om te horen dat Dayano's kunnen springen haha

Surprise heb ik onlangs laten vrijspringen naar ze lijkt toch meer een dressuurpaard :D
De techniek is niet echt om over naar huis te schrijven haha. Zou ze toch moeten kunnen met haar bloedlijn (Dayano x Purioso) maar het was voor haar dan wel de eerste x. We zullen het nog eens proberen binnenkort en als ze dan nog geen verbetering laat zien laat ik het maar voor wat het is haha. Ik ben toch geen echte springruiter meer hihi.
Ik heb nog een paar foto's maar nog geen computer om ze te kunnen plaatsen en lukt niet met mijn telefoon dus dat zal ik zsm proberen