Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mar_tatricia

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:35

hallo allemaal,
ik ben er ook weer eens,heb een tijdje niets geplaatst maar wel het topic gevolgd.
Vervelend voor je Veloz van de blessure van je paard,ik hoop dat ie snel weer de oude is!
De foto's van Timbers zijn weer Top! Haha!
De winstpunten van iedereen vliegen hier ook om je oren ...leuk!!
Nou even mijn verhaal....het ging februari/maart niet zo lekker zeg maar tussen Tatrice en mij,ik met mijn onzekere gedoe en Tatricia die daar geweldig gebruik van maakte.
Ben maar hulp gaan zoeken en daar hebben we allebei heel veel van geleerd.
Inmiddels zijn we natuurlijk 2 1/2 maand verder en gaat het super tussen ons,eigenlijk komt het erop neer dat Tatrice heel dominant gereden moet worden,geen gezeik...we gaan het gewoon doen...klaar!!
Dat heeft mij natuurlijk wel wat moeite gekost want ik was dus maar een watje Bloos
Maar kort en duidelijk zijn heeft ze dus echt wel nodig.
Ik durfde haar eigelijk niet "aan te pakken"zeg maar, dat was een puntje voor mijzelf om aan te werken,maar ja na die herniaoperatie viel dat niet mee...
Op het moment kunnen we het weer helemaal vinden met elkaar en op 13 mei hebben we onze eerste landelijke wedstrijd gereden(ik dacht ik probeer het maar gewoon)
We hadden 184 en 187 punten..nou dat was een geweldige opsteker natuurlijk!
Zondag weer gestart en die proeven gingen echt zo fijn...200 en 190!
Echt al had ik geen winst gehad op dat moment intereseerde me dat geen reet(sorry) alleen al het gevoel van wow..dit gaat lekker!
Dus supertrots om mijn meissie(en ook een beetje op mezelf).
Hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn verhaal..
Even kijken of het lukt om wat fotootjes te plaatsen.[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=L4E8DVXP[img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=T4FLCWPR[img]

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:37

Afbeelding
Afbeelding

Zo. Knipoog

Super, joh! Echt heel mooi dat het nu zoveel beter gaat. Haha!
Foto's zien er goed uit. En je vliegt zo de klasses door als je zo doorgaat.

mar_tatricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 16:41

bedankt!!
op de een of andere manier lukt het me maar niet met die foto's...kom toch uit een ei zeker ha ha ha

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 16:55

Ziet er goed uit zeg!!

Die Negro's kunnen het wel Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:40

Tja met een paard als Timber is er geen dag die saai is. Geloof dat mijn paard het heel goed zou doen als clown Knipoog

Mijn aap vandaag.
Dorstig weer Clown
Afbeelding

Als jij even een appeltje haalt, hou ik de slang wel voor je vast Haha!
Afbeelding

Tja en dit koppie daar smelt ik elke keer voor, die vragende oogjes....*smelt smelt*
Afbeelding

Afbeelding

@mar-tatricia het rijden ziet er top uit hoor op de foto! Mooi peerd is die van jou ook Vork

@Iris ik hoop dat het al beter gaat met Veloz Ach gut Misschien kom ik van het weekeind wel op ziekenbezoek!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 20:25

@ mar_tatricia: Erg knap van je hoor Haha! , mijn mannetje kan er ook wat van hoor, ik hoor ook iedere keer dat ik strenger moet zijn Bloos . Maar als die Negro's toch eenmaal lopen.. Knipoog Gaan ze echt door het vuur voor je. Heel veel succes verder met de wedstrijden. Volgend jaar wil ik ook officieel gaan starten. Hoop na me mannetje ze blessure nog wat onderlinge wedstrijdjes te gaan doen voor we echt starten Haha!

@Timbers: Die laatste 2 foto's zijn echt heel mooi van zussie, wat een beauty! Haha!

Thanx voor de reacties! Met Veloz gaat het ondertussen steeds wat beter, gister even op het harde laten draven (en wat voelt meneer zich dan weer hengst Bloos , hij gaf gelijk weer een show weg..., dan is hij zo groot Bloos ) en hij houd alleen het been in het zweefmoment wat langer vast, maar hij belast hem wel helemaal. In overleg met de veearts mag ik eind van de week, begin volgende week dus kijken hoe hij loopt aan de longe.. Ben erg benieuwd, kan eigenlijk niet wachten om die heerlijke gangen weer te voelen Bloos Maar we doen heel voorzichtig aan...

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 17:32

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 12:41

@Veloz Wilde vandaag nog bij het broertje op ziekenbezoek gaan dus ben langs je stal gereden Iris....maar ik zag je auto volgens mij niet staan Huilen dus ben ik maar doorgereden. Durfde niet zo goed het erf op te rijden om te vragen of je er was Bloos
Jammer want ik wil Veloz best wel weer een keertje zien Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:35

@Timbers; ik heb wel een andere auto he? Knipoog Ik was er gister ook niet, want ik zat op AJOC Haha!

Veloz is heel vervelend Bloos Boos! aangezien hij de laatste tijd niets doet. Ik wilde hem vanochtend "voorzichtig" longeren maar dat werd rennen geblazen, dus daar maar mee gestopt. Morgen ga ik er maar op en kilometers maken door de bak (mag alleen rechtuit stap en draf). Ook is hij weer "in lovë" op een merrie bij ons op stal, daar word hij ook erg vervelend van. Dus meneer treft het Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:13

Hallo Negro-vrienden,

Vandaag voor het eerst weer op me mannetje geklommen, wauw wat was dat een goed gevoel Bloos Aan de longe werd alleen maar rennen en erop heb ik toch wel meer te zeggen Knipoog . Stappen ging prima, aandraven werd een galopje met een aantal flinke vreugde bokken. Het was geweldig om te zien en ook te voelen hoe leuk me mannetje het vond. Daarna heel braaf over de hoefslag gehobbeld, moest hem wel erg inhouden, maar het ging best aardig voor een paardje wat heel heet werd Knipoog Het was weer een machtig gevoel om erop te zitten, die gangen Bloos en dan die flinke nek voor je neus (al is die inmiddels wel wat minder geworden Bloos ), heerlijk... Haha! Ik wilde het even kwijt Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:56

Wat super. Haha! Ja, dat zal vast een heerlijk gevoel zijn geweest!

En hij loopt weer prima en zuiver?

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 07:02

Ja hij loopt prima, alleen ben ik nog wel erg voorzichtig, aangezien het nog zo kort geleden is. Jeetje wat wil hij weer graag aan het werk zeg... Bloos Hij daagde me gewoon uit om eraan te rijden Knipoog Ik wilde lekker lange teugel en hobbelen, maar doordat meneer er zo veel zin in had, was ik hem alleen maar aan het inhouden en ging hij gelijk aan de teugel lopen en passen maken die ik nog niet eerder gevoeld had... Knipoog Dat was niet helemaal de bedoeling. Bloos Aangezien hij alleen maar rechtdoor mag en rustig aan, dat is erg moeilijk voor zo'n jong dier, die al bijna 4 weken niets heeft gedaan... Hebben die van jullie ook zo'n werklust? Haha!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:00

wij hebben er 1 gehad, die was voor de geboorte al verkocht anders hadden we er nooit mee gedekt en om eerlijk te zijn volgens mij hebben we nog nooit zo'n slecht veulen gehad.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:37

Gisteren liep me mannetje toch nog niet helemaal lekker Boos! Had ie eergister maar niet zo debiel moeten doen Bloos Heb besloten om er voorlopig nog maar niet op te klimmen. Erg jammer voor hem en natuurlijk ook voor mij, want oh wat mis ik het rijden op me ventje... Bloos Hij wil zo graag weer aan het werk...Maar het is nu even niet anders. Iemand nog suggesties wat ik dan met hem kan doen? Hij staat gelukkig wel de hele dag op het land. Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 09:36

Veloz schreef:
Gisteren liep me mannetje toch nog niet helemaal lekker Boos! Had ie eergister maar niet zo debiel moeten doen Bloos Heb besloten om er voorlopig nog maar niet op te klimmen. Erg jammer voor hem en natuurlijk ook voor mij, want oh wat mis ik het rijden op me ventje... Bloos Hij wil zo graag weer aan het werk...Maar het is nu even niet anders. Iemand nog suggesties wat ik dan met hem kan doen? Hij staat gelukkig wel de hele dag op het land. Haha!

Jemig wat balen Zeg Boos!
Wat ik wel eens doe als ik Ti amo een dag niet rij is extra goed borstelen en manen trekken, sokjes weer netjes maken of oren scheren enz.
Nou sterkte weer en laat het ons weer weten.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 09:38

avonturein schreef:
wij hebben er 1 gehad, die was voor de geboorte al verkocht anders hadden we er nooit mee gedekt en om eerlijk te zijn volgens mij hebben we nog nooit zo'n slecht veulen gehad.

ja en ik vind dit ook niks toevoegen. Verward
slechte veulens heeft elke hengst wel ligt ook een hoop aan de moeder.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:48

Veloz schreef:

Ach gut dat is echt kl*te man Ach gut
gewoon lekker met hem wandelen en misschien wat vrijheidsdressuur? blijft hij toch lekker bezig.

Wat was er dan zo slecht aan het veulen? En zolas lisa idd al zei, iedere hengst heeft wel een mindere nakomeling Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 16:39

Ik rij bijna nooit en kan je vertellen dat je op de grond ook een hele hoop leuks kan doen Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:26

avonturein schreef:

Met wat voor merrie?

Dat vind ik net even interessant als WEL goede veulens (maar ik ben dan ook nogal veel bezig met fokkerij). Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 17:38

avonturein schreef:

Wat is de toegevoegde waarde hiervan?

Thanx voor jullie reacties! Vanmiddag ff met m in het weilang gezeten, erg gezellie Knipoog Lekker poetsbeurt gegeven en ben maar weer weggegaan. Ik mocht ook geen ander paard aaien, want hij ging er gewoon tussen staan.. Wel schattig Ach gut @ timbers; ik vind het erg moeilijk om niet te rijden, ben best een fanatieke ruiter! Wat doe jij zoal als je niet rijdt? Vrijheidsdressuur pakt ie wel goed op, maar het nadeel is dat hij het overal gaat doen... Bloos Heb hem "kusje" geleerd en nu heb ik vaak genoeg uit het niets ineens zijn mond tegen mijn hoofd, omdat meneer het dan tijd vind voor wat lekkers.. Net zoals de spaanse pas.. Zie ik al helemaal voor me.. krijg ik uit het niets ineens een knietje Bloos

Wandelen vind ik niet zo leuk, aangezien hij nu al best aardig een energiebommetje aan het worden is Knipoog Ja manen trekken enzo hou ik eigenlijk altijd wel goed bij dus daar kan ik niets meer aan doen ff. Als er nog meer suggesties zijn hoor ik dat graag Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 18:58

Veloz schreef:

De titel van het topic is "Wie heeft er een afstammeling van Negro?" en die heeft hij, dus is het zijn goed recht om te reageren. Knipoog Zie het probleem niet zo...

Denk trouwens dat het eigenlijk geen slecht idee is om een [HK] topic te maken, want dat is het ondertussen wel geworden en hoort dan niet meer echt bij fokkerij in mijn ogen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 19:07

Anjatjeuh schreef:
Veloz schreef:

De titel van het topic is "Wie heeft er een afstammeling van Negro?" en die heeft hij, dus is het zijn goed recht om te reageren. Knipoog Zie het probleem niet zo...

Je hebt gelijk hoor, maar vond het een beetje rot overkomen Knipoog

Denk trouwens dat het eigenlijk geen slecht idee is om een [HK] topic te maken, want dat is het ondertussen wel geworden en hoort dan niet meer echt bij fokkerij in mijn ogen.

Is denk ik wel een goed plan ja Knipoog Het word inderdaad wel HK...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:02

Veloz schreef:
@ timbers; ik vind het erg moeilijk om niet te rijden, ben best een fanatieke ruiter! Wat doe jij zoal als je niet rijdt? Vrijheidsdressuur pakt ie wel goed op, maar het nadeel is dat hij het overal gaat doen... Bloos Heb hem "kusje" geleerd en nu heb ik vaak genoeg uit het niets ineens zijn mond tegen mijn hoofd, omdat meneer het dan tijd vind voor wat lekkers.. Net zoals de spaanse pas.. Zie ik al helemaal voor me.. krijg ik uit het niets ineens een knietje Bloos

Wandelen vind ik niet zo leuk, aangezien hij nu al best aardig een energiebommetje aan het worden is Knipoog Ja manen trekken enzo hou ik eigenlijk altijd wel goed bij dus daar kan ik niets meer aan doen ff. Als er nog meer suggesties zijn hoor ik dat graag Haha!

Tja wat doe ik zoal ehm inderdaad gezellig in de wei zitten, longeren a la Chris Irwin, werken aan de lange teugels, 7 games van Parelli maar inderdaad ook VD. Spaanse pas kan inderdaad een gevaarlijke zijn, maar alle ongevraagde spaanse passen moet je negeren en niet belonen. En eigenlijk sowieso alle ongevraagde kunstjes.
Maar je zou hem ook kunnen leren een bal of een zweep op te pakken ofzo of over en zeil wandelen.

Mag hij wel gewoon los in de longeerkraal of niet, want dan zou je dus roundpenn werk kunnen doen.....tja noem maar op.

Gister is de chiropractor bijv. voor Timber geweest en nu mag ik 3 dagen niks doen.....nou dan ga ik dus lekker fröbelen in de wei en wandelen in de bak of de wei waarbij ik probeer dit zonder halster te doen en haar toch mee te laten wandelen. Dat soort dingen Haha!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:07

Anjatjeuh schreef:
Veloz schreef:

nee maar ik zou het dan wel interessant vinden, wat er dan zo slecht was aan het veulen Knipoog en dat is jammer dat dat er niet bij staat.

Jammer dat Veloz weer niet goed loopt Ach gut zif was ook heel druk toen ze alleen mocht wandelen, toen heeft ze nog eens op de achterbenen gestaan en mn pink een beetje kapot getrokken Clown hij staat nog scheef Clown

Vanmiddag heb ik les met zif Haha! de vorige les is al weer een tijdje geleden, en ze is naar mijn idee hard vooruit gegaan, dus ik ben benieuwd wat de instructrice er van zegt Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:47

Succes met Zif! Haha!

Nou mijn mannetje mag eigenlijk niets nog.. Alleen op het harde stappen. Heb vanmiddag wat VD geoefend, maar hij is heel snel afgeleid en verveeld.. We hebben een nieuwe merrie op stal, waar hij helemaal lijp van is. Handig joh een paard die niets mag en steeds vervelender word Knipoog Word er af en toe wel heel moe van hoor.. Bloos een 5 jarige die niets mag en zoveel zin heeft om iets te doen en die stil houden Bloos