Nakomelingen van Upper Class

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:34

Wat super Lemon!!!! Lijkt me echt super om er voor het eerst op te zitten.. en helemaal in jouw situatie! Ging het goed met je rug?

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:46

Het ging echt heel goed met mijn rug .. zelfs het opstappen ging goed en dat was de laatste keer dat ik op een paard zat het grootste probleem omdat ik dan alles belast wat ik eigenlijk niet mag/moet belasten ... het was een super gevoel ben nu nog blij

splenius

Berichten: 1116
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:48

lemon71 schreef:
Het ging echt heel goed met mijn rug .. zelfs het opstappen ging goed en dat was de laatste keer dat ik op een paard zat het grootste probleem omdat ik dan alles belast wat ik eigenlijk niet mag/moet belasten ... het was een super gevoel ben nu nog blij



Super leuk voor je dat je op je eigen paard hebt gereden.

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:00

Wat super dat je der op gereden hebt! Lijkt me een heel gaaf gevoel!

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:50

Wat onwijs gaaf zeg Lemon! Mooi dat het ook goed met je rug ging, lekker op je eigen paardje, snap dat je een heerlijk gevoel hebt!

Ik heb wat foto's van me kleine grote man geüpload. Iemand van school is een keertje mee komen helpen met hem, en dat ging super! Hij had eerst wat last van z'n mond maar nu er een ander bit inhangt is dat over. Had eerst een k&k watertrens met aurigan maar nu een heel simpel bustrensje en daar doet hij het super op.
Afgelopen 2 keer heerlijk los gereden. Doet hij beter dan aan de longe. Er komen zelfs al voltes in stap, draf vind hij in het algemeen nog moeilijk qua balans.

Afbeelding
Met mij, nog van september. Dit was nog toen we aan longe/hand erop werkten.
Afbeelding
Hij liep zo goed met m'n superhelper! Top! (1e keer los was dit hè, niet normaal meer)
Afbeelding
Z'n koppie na het werk <3

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:04

Wat gaat dat hard zeg! Leuke foto's. Volgens mij pakt die het allemaal prima op of niet?
Vind jouw uppie zo'n geweldig mooi hoofd hebben!
Wat fijn dat die het op dit bitje zo goed oppakt, hoe vaak heb je der nu op gezeten?

Ook ik kom weer even foto's spammen! haha!

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto is even voor de hoogte haha, ik be 1,72 dus wat zal ze zijn rond de 1,50 denk ik wel.

Afbeelding

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:15

Gaat zeker hard Anniek, moet ook zorgen dat het niet weer té hard voor hem gaat ineens dus ik zit maximaal 2x per week op hem. Hij vindt sommige dingen nog moeilijk, zoals die op die middelste foto loopt, loopt ie niet vaak en dat vind ik fijn ook. Hij moet lekker op ze eigen beentjes leren lopen!
Er heeft nu zo'n 9? keer iemand opgezeten waarvan 2x los.

Jouwe heeft anders ook een heerlijk koppie zeg!! Leuk zo'n aftekening erop, ook wel grappig dat bij haar ook haar achterste sokken hoger zijn dan de voorste, heb dorus ook.

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:20

Ja precies, lekker rustig aan doen! Niet te veel willen gelijk, super dat je het zo lekker rustig aan doet.
Echt een prachtig dier!

Ja leuk is dat he, vind ik ook leuk. Ze zijn alle 2 bijna even hoog en voor ook.

Afbeelding
De andere kant van der snoet is helemaal wit. En lijkt wel of die steeds groter wordt! haha.

Mijn uppie had eventjes behoorlijk wat wratjes op der koppie, maar die zijn er nu rustig aan allemaal aan het afvallen. Alleen nog onder der kin een beetje maar gelukkig al een stuk minder dan dat het was!

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:22

Haha, pas maar op! Dalijk wordt ze wit :+
Lief die foto, is het ook zo'n knuffelkont?

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:27

Haha, ja wie weet is het een undercover schimmpie! :')

Ja sinds kort, eerst was ze heel schuw. Pas sinds een paar maanden kan ik der aaien en knuffelen.
Komt ook een beetje door de merrie waar ze van is, die is ook een beetje zo en al helemaal met veulen kan je der niet bij komen.
Maar met veel geduld en eten is het behoorlijk goed gekomen.
Ze is voornamelijk gek op mn haar :+ zit ze altijd in te kroelen en te trekken.

Andere upper die ik gereden heb was ook zo'n knuffel.
Heerlijk vind ik het!

Misschien heb ik er over heen gekeken maar wat is de merrie er voor een?
Dit is een upper classXGribaldi dus ze is wel behoorlijk wakker zeg maar, echt bijna het zelfde als der moeder met der gedrag.

Edit* even verder gekeken dan mn neus lang is! Elcaro zie ik

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:01

Elcaro inderdaad! Ik werk zelf zelden met andere paarden dus geen idee hoe Gribaldi's zijn. Weet wel dat bijna alle nakomelingen van Elcaro wel eens heet kunnen zijn op aparte momenten, klopt wel ja. Maar ik schuif het niet zo snel op een hengst af hoe me paard reageer, elke nakomelingen is wel anders toch.
Het is inderdaad super als je zo met je kleintje kan kroelen, echt maatjes voel je je dan hè? =)

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:37

Hai iedereen, ik ben nog steeds erg blij met mijn Uppie hoor hahahah heb er inmiddels alweer een paar maal opgereden en hij blijft het goed doen en word zo mooi en rijd heerlijk dus helemaal in love ... alleen vandaag weer naar het ziekenhuis geweest om een nieuwe pijnblokkade te zetten in mijn rug want helaas speelt mijn hernia weer op snik snik

@ Ruth, gaaf hoor dat het bij jou ook zo goed gaat en wat is je paard knap ik vind dat al onze uppies knap zijn ;-) Ik rij (samen met mijn bijrijder) mijn Uppie toch wel al 4 a 5keer per week dit ook op advies van iemand van dit forum (nogmaals thanx daarvoor want ik denk dat het een heel juist advies was) omdat die van mij in het begin zo ondeugend en dominant was wil ik hem nu even aan de gang houden ik doe niet elke dag hard trainen soms loopt hij een kwartiertje en dan is hij klaar hij gaat wel elke dag in de paddock. (hoop niet dat dit teveel voor hem is als ik lees dat jij hem maar 2 keer rijd) Maar volgens mij zit ik op deze manier goed met hem hij ziet er goed uit en voelt zich goed en IS BRAAF hahahahahah ..

@ Aniek, mijn paard lijkt wel een beetje op die van jou .. ook zo'n lekkere grote ondeugende bles ... sorry hoor maar hoe oud is jouw paardje nu .. je zal het best wel ergens geschreven hebben maar kan het zo snel niet vinden ? ? Lekker genieten van die enorme knuffel zou ik zeggen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:49

Haha Aniek.. die van jouw lijkt (ook) op die van mij :') Maar wel minder bles.

Die benen komen echt bij pa vandaan, die heeft ze ook zo.

Ruth_

Berichten: 204
Geregistreerd: 18-01-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:56

Lemon ( hoe heet je ? Om je telkens lemon te noemen klinkt zo fruitig XD ) , wat super dat je lekker alweer paar keer op hem heb kunnen rijden. Wel jammer dat je zo last heb van je hernia weer, hoelang duurt zoiets?
Dorus rijd ik maar maximaal 2x per week omdat hij nog volop in groei is en ik vind het belangrijk dat hij het allemaal leuk blijft vinden. Als ik dingen te vaak ga doen ben ik bang dat hij ze enthousiasme beetje kwijtraakt, en dat heeft ie nu juist zo lekker! Bovendien heb ik nog een ander paard die ik wel zoveel mogelijk moet trainen en daar heb ik in combinatie met school wel genoeg aan.
Deze winter komen we waarschijnlijk weer helemaal stil te staan omdat we geen binnenbak of fatsoenlijke buitenbak hebben. Zit nog te twijfelen om eens per week/2 weken met hem naar andere bak te gaan maar da's met de gladheid ook niet zo makkelijk.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:05

Ik zal me idd eens normaal voorstellen hahahah Ik ben Patricia 42jaar , getrouwd en moeder van Tim die nu 4jaar is en in het bezit van Diego (Uppie) en een hond Lady ;-)

Die hernia kom ik waarschijnlijk nooit meer van af het is proberen te leven met de pijn en kijken wat ik wel kan en wat ik niet kan , de pijnblokkade kunnen ze drie maal per jaar zetten en dat verdoofd bij mij de zenuw die de hernia veroorzaakt evt, kan ik een operatie laten doen maar daar zitten ook weer heel veel risico's aan vast dus liever niet.

Ik wilde Diego eigenlijk ook maar maximaal drie keer per week rijden maar ik denk dat dit momenteel voor hem niet genoeg is omdat hij zo vreselijk dominant is en graag een loopje met me neemt , ik werk niet hard met hem hoor we rijden rechtuit en rijden stap draf en galop, dat is alles zijn galop is trouwens zijn beste gang, stappen vind hij nog enorm moeilijk en dan vooral het doorstappen.

Oh wat balen dat je afhankelijk bent van een buitenbak , in de winter is dit echt balen maar tsja het is niet anders misschien wel leuk om hem zo af en toe mee te nemen maar dan is hij misschien wel heel erg fris ... en hopen dat de vele regen en de vrieskou voorlopig nog even weg blijft ... wat heb je voor ander paardje ? ?

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:09

HoiiHoii
Hier mijn upperclass..
Naam: Botox
Afbeelding

Hier nog eventjes een wintervoorproefje
Afbeelding

Is het geen schatje ;)

Eerste keer dat ik wat upload.. hoop dat het lukt hihi :=)
Groetjes Mariskaa!!

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:44

Wat zien ze er allemaal goed uit zeg!! Het zijn allemaal super brave Uppie's als ik het zo lees..

Elliot heeft afgelopen weekend voor het eerst een bitje in gehad.. Hij was echt super relax en we hebben gezellig een uurtje gewandeld.. Na een minuut stopte hij al met zijn poging om het bit uit te krijgen. Had het hoofdstel wel even over het halster om gedaan. Volgende keer zoals het hoort :D

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 20:58

Heb 2 foto's van dezelfde omgeving.. Hij begint al langzaam een echt paard te worden :)

Elliot een jaar geleden...

Afbeelding

Elliot nu..

Afbeelding

En voor het eerst een bitje in..

Afbeelding

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:10

@ Ruth Klopt zeker, elke nakomeling is anders. Heb der moeder een tijdje gereden dus vandaar dat ik zo merk dat ze met dingen over een komen. Ben benieuwd hoe het onder het zadel gaat zijn, want dat is een paard wat ontzettend graag wil werken en die lekker wakker is.
Ja is heerlijk zo lekker knuffelen!


@ patricia Ze is van 31 maart 2010 dus bijna een jaar en 7 maanden. Genieten doe ik zeker van der, tijd gaat veelste snel.. Was eerst bang dat het zo lang zou duren voordat ze groot zou zijn, maar het vliegt en geniet echt van mn muppet!

Ik herken inderdaad veel van die van mij in de uppies, vooral de blik!

@ sammie ja die benen zijn echt van pa! Was ook het eerste wat ik zei tegen een vriend van mij toen we bij lauw waren, mocht even bij uppie kijken en het waren precies de zelfde benen!
Ik vind het leuk! haha.

@ marizkaa Ziet er goed uit!

@ clouwdy het begint echt een paard te worden!
Mooi dat die het bit zo makkelijk aan pakte!

Even een vraagje voor de Uppers die al wat langer onder het zadel zijn, hebben jullie wel eens een sprongetje gemaakt en zoja hoe deden ze het?

Verschilt natuurlijk ontzettend per paard, maar was er toch eens benieuwd naar!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:42

Die van mij is bodemschuw, balken zijn doodeng en hij is een keer over de omheining van een buitenbak gesproken á 20 cm. :+ Daar heeft ie vier keer een aanloop voor moeten nemen en dan nog als Bassie de Clown eroverheen gaan :') En dan te bedenken dat z'n moeder de punten had voor 't ZZ en provinciaal kampioen is geweest. _O-

_Ivana_
Berichten: 108
Geregistreerd: 23-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:50

De mijne springt wel redelijk moet ik zeggen (komt uit een Ulft moeder). Maar ik doe het weinig, ik vind er niet zo veel aan. :o Bo doet het heel braaf, maar wordt niet enthousiast ofzo, ik geloof ook niet dat ze er zelf veel plezier aan beleefd.

lemon71

Berichten: 190
Geregistreerd: 26-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:53

Anniek ... je zult het niet geloven want normaal gesproken is mijn uppie niet een van de makkelijkste maar ............. die van mij kan wel goed over balken lopen en ze hebben er voor de lol wat mee gesprongen en dit deed hij heel erg goed en keek ook niet raar op van de balken, hindernissen enzo ... ik wil er verder totaal niet meer mee springen hoor ik ben echt een dressuur muts en ben ook bang voor zijn benen maar om een keer te kijken was het wel leuk.

Afbeelding

Afbeelding

splenius

Berichten: 1116
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:44

De mijne is eigenlijk negens bang voor vind springen ook leuk maar is geen springpaard.
Komt wel gewoon over een hindernis van 60 of 80 cm.
Maar doe het niet veel, wel bijna 1 x per week balkjes draven.
Maar rij ook bijna elke week met haar in het bos en dat doet ze ook super.
Ze is ook heel makkelijk in de omgang maar dat is ook zo omdat ik zelf ook makkelijk ben
zet haar gewoon vast aan de trailer en loop weg en dan moet ze maar gewoon blijven staan.
Nieuwe dingen met haar doen gaat ook goed ze had nog nooit in een molen gelopen was ook geen
probleem als of ze dat al jaren had gedaan.
Het verbaast me nog steeds dat ze alles zo maar doet.
Met rijden in de bak ziet ze wel af en toe dingen maar gaat dan ook niet gek doen. Maar kan dan wel
erg heet worden.
Ze is altijd goed voorwaarts en soms even iets te veel voorwaarts, dat was in het begin helemaal niet
zo toen was ze meer sloom met rijden vond het moeilijk om balans te houden met een ruiter op haar rug.
Maar omdat ik nu veel met haar buiten rij is dat zo anders geworden en ze is nu super snel voor het been.
Het is best een sensible paard om te rijden maar als je zelf niet druk maakt dan is ze makkelijk te rijden.
En de combinatie upper-class x jazz vond ik ook een goede keuze van de fokker van mijn paard.
Het is een leuk en mooi paard met veel uitstraling en een super mooi exterieur.
(dat hoor ik vaak als ik ergens kom met haar)

anniek_uc

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Utrecht.

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:07

Oke, wat grappig! Het is voor mij voor het eerst een paard waar ik de dressuur echt mee in wil, heb altijd liever gesprongen.
Die andere upper class die sprong wel een grappig sprongetje, maar die was zo braaf en keek nooit ergens van op dat die dus eigenlijk nooit echt moeite deed.

Clouwdy

Berichten: 291
Geregistreerd: 25-11-09
Woonplaats: Achter de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:37

Sorry.. ik ga jullie weer stalken met foto's :D Hij lijkt met de dag weer te veranderen..

Vandaag voor het eerst aan de longe gehad.. gewoon rustig aan.. aan het halster.. Wilde dan hij alleen ging stappen.. maar hij vond draven al leuk..haha.. een paar keer geprobeerd om de ring uit te lopen..maar na twee keer een zwieper met de zweep te hebben gehad haalde hij het niet meer in zijn hoofd.. Een keer twijfelde hij..toen ik niet stond op te letten en iets te ver naar voren stond.. ipv iets achter hem te blijven.. Ben super trots op hem!! Gaat mij overigens nog niet om het longeren..maar om zijn gedrag.. dat hij leert van mij af te lopen en daarbij niet zijn eigen plan trekt..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding