Nakomelingen van Voice!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:22

Gefeliciteerd haasje! Mooie punten +:)+

lizzy1

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 00:03

So, daar kun je nog eens mee thuis komen. Heb je nog een recente foto?

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 02:16

Twee weken terug hebben we een shoot gehad met een bekende paardenfotograaf, dus even geduld nog! Als ik ze heb zal ik wat laten zien :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:53

Wat een rust hier.

Elsom is even uit de running geweest. Bij een bezoekje aan de tandarts is gebleken dat hij een gebroken kies had die flink ontstoken was. Deze moest op de kliniek verwijderd worden. Deze kies hebben ze deels via zijn wang/kaak eruit moeten halen. Echt een mega (stinkende) kies kwam eruit. Hij heeft 3 dagen op de kliniek moeten blijven, maar is nu weer helemaal genezen verklaard.

De tandarts en dierenarts vinden het een raadsel dat hij geen echte pijnsymptonen heeft gegeven. Ze verwachten dat hij, nu de pijn weg is echt beter moet gaan lopen. We zijn dus zeer benieuwd naar de komende weken. Mijn zusje is nu op vakantie, dus hij heeft 3 weken gehad om te herstellen.

Hoe gaat het met jullie Voicejes?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:53

Haasje20, heb je al foto's?

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:28

lizzy1 schreef:
Haasje20, heb je al foto's?

Hoop deze week! Duurde iets langer...

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:04

Een eerste foto staat inmiddels op Facebook! Voor wie benieuwd is, stuur even een berichtje dan zorg ik dat je de foto kan zien :D afgelopen weekend geselecteerd voor het nk in de klasse z2, hoe stoer is dat!
Hoe is het met jullie stoere paarden?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:10

Ik wil wel foto's zien! Ben heel benieuwd!

Ik zie net dat Voice dit weekend mee rijdt op het NK. Leuk!!!

Onze Voice is helemaal hersteld van zijn kies'operatie'. Hij lijkt er echt beter door te lopen. Achterwaarts gaf eigenlijk altijd verzet en het lijkt erop dat dat nu helemaal weg is. A.s. donderdag mag ie voor het eerst weer mee op wedstrijd.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:28

Das gaaf haasje! Foto's zijn altijd leuk! Zeker z2 is iets om tegenop te kijken ;)

Lizzy, mooi dat hij fijner loopt!

Wij zijn intussen verhuisd en hebben de.paardjes aan huis gekregen. Het heeft heel wat voeten in aarde gehad maar ze staan er. Heerlijk! De voice is vandaag voor de 2e x weer onder het zadel sinds weken. Hij stond stil ivm wederom een vervelend hoestje en de verhuizing.
Gister kon ik hem wel wurgen, hij was vreselijk drammerig en heet, maar vandaag eigenlijk best heel fijn gereden in ons mini bakje!
Hoop dat dit de eerste stap naar de wedstrijden is. :D :P

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:50

Ja dat is super stoer haasje! Hoop dat Evitha het ook zo goed gaat doen...
Ik was zaterdag mee met Annelies en heb geschreven bij je kür op muziek, dus kon het nog eens vanaf de beste plek bewonderen ook ;-)
Volgens mij heb ik de foto voorbij zien komen op FB van sjoert. Kan dat kloppen?

Fijn dat het weer goed gaat Lizzy! Succes morgen op wedstrijd.
Mijn vakantie begint vandaag, dus ik denk dat ik nog wel bij het NK ga kijken!
Jullie ook plannen om te gaan?

Mellamoshan, heerlijk dat je paardjes nu aan huis staan. is de verhuizing goed gegaan?

Mijn knappe Voice mag deze vakantie een paar dagen mee naar het strand!
Ik hoop dat ze de zee leuk vindt...

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 15:00

Ohh lekker naar de zee! Waar ga je heen rl?

Verhuizing is prima gegaan, geen gekke dingen gelukkig wat paarden betreft ;)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:23

RivellaLight schreef:
Ja dat is super stoer haasje! Hoop dat Evitha het ook zo goed gaat doen...
Ik was zaterdag mee met Annelies en heb geschreven bij je kür op muziek, dus kon het nog eens vanaf de beste plek bewonderen ook ;-)
Volgens mij heb ik de foto voorbij zien komen op FB van sjoert. Kan dat kloppen?

.

Klopt helemaal! Nog best een uitdaging zo'n kür maar wel heel leuk om te rijden!
En die foto was idd van Sjoert :D Verlaat verjaardagscadeautje van mijn ouders en oom en tante.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:36

Super knap!! Heb je al vaker kür gereden?
Om te schrijven is de kür juist makkelijk.. heb ik tijd over om te kijken ;-)
Wauw :D dat is nog eens een leuk verjaardagscadeau!!
Wanneer krijg je de andere foto's?

Gisteren bij het NK in Hoofddorp geweest.
Leuk om Voice weer in actie te zien!

mellamoshan: we gaan naar Ouddorp!
Ik ben heel benieuwd wat ze van de zee vindt...

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:49

So, Voice mag onverwachts toch naar de wereldruiterspelen! Ben benieuwd. Wel balen van Siro en Undercover.

Hoe gaat het met jullie Voicejes?

Die van ons was de eerste wedstrijd na z'n tandoperatie nog niet echt in vorm. Hij begint echt een beetje te puberen. We moeten 'm momenteel ff wat meer aanpakken :o

Afgelopen weekend heeft ie meegelopen in het 4-tal op de Brabantse kampioenschappen. Hier zijn ze op 0,4% verschil nét geen Brabants kampioen geworden maar wel door naar het NK. Zo zie je maar, individueel was het dit seizoen niet veel maar in het 4-tal is het echt een stabiele factor.

Mijn zusje heeft besloten om komend seizoen ook lekker nog L2 te blijven rijden. Voor het M mist ie echt nog kracht en verzameling. Maar ja, wat wil je met zo'n slagschip van 1.80m. :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:36

Zooo is die van jou 180?! Wow!
Die van mij begint nu lekker alle kanten weer op te groeien. Hoogte lijkt hij nu een beetje minder in te schieten, eindelijk na mega veel voer gaat de breedte nu ook komen.

Rijden staat op een laag pitje. Tandarts moet langskomen want zag een haak zitten. Hij eet nog prima maar zou wel verklaren waarom hij Links nog een beetje vast houdt.
Verder hoest hij nog wat en staat hij daarvoor op de ab, lijkt wel langzaamaan beter te gaan.
Wij zitten dus nog een beetje in de lappenmand.

Gaaf nieuws dat voice mee gaat naar de weg. Zonde van undercover hoor, maargoed, hoop natuurlijk dat voice het minstens zo goed gaat doen als undercover.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:36

Hallo allemaal!!!

Jeetje, wat is dit lang geleden! Heb een tijdje niet op bokt gekunnen, maar ben er gelukkig weer!
Wat is er veel gebeurd in de tussentijd. Ik heb nog geen kans gezien alles terug te lezen, maar dat ga ik straks doen :D
Met Franco is er ook super veel gebeurd in de tussentijd. Zo ben ik met hem naar onze eerste outdoot clinic in Woudenberg geweest. Hier was hij echt super braaf! Verder hebben we ons eerste buitenritje gemaakt. Wat een heethoofd van een paard heb ik, maar we hebben het heel erg naar ons zin gehad. Vandaag heeft meneer voor het eerst in zijn leven gesprongen! Welliswaar met iemand anders ivm mijn zwakke onderrug, maar ik heb staan kwijlen langs de kant. Het Argentinus bloed aan moederskant kwam sterk naar voren. Ook al was het zijn eerste keer: hij vond het kei leuk, koppie en oortjes erop, richting hindernis trekken en mooi in balans springen. Super gaaf om te zien! Verder trainen we lekker verder voor ons wedstrijddebuut eind dit jaar <3 .Hieronder enkele foto's van de laatste dingen!

De clinic:
Afbeelding
Afbeelding

Training:
Afbeelding

Knappe Franco zelf <3 <3 :
Afbeelding
Afbeelding
(een beetje verkleurd, haha)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:58

Die van ons wordt ook bruin in de zomer.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:25

Elke keer als je foto's van franco plaatst zie je dat jullie lekker vooruit gegaan zijn met rijden. Leuk te zien!
En dan je buitenrij primeur! Leuk!

Zoals ik al postte, hoestte eas weer erg. Maar vind het echt te lang duren. Dacht van de week even dat het wat beter ging maar gisteren aan de lijn hoestte die weer de.longen uit zijn lijf.
Gisteren dus ook besloten een afspraak te maken bij de kliniek. Daarnaast liep hij ook wat stijf, ze moeten hem maar eens helemaal doorlichten want hadden we eindelijk weer een paar fijn e stukjes onder het zadel, lopen we hier weer tegenaan.
Lijkt ons niet gegunt met de paarden...
Ben benieuwd naar ons kliniek uitje...

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 00:20

mellamoshan schreef:
Elke keer als je foto's van franco plaatst zie je dat jullie lekker vooruit gegaan zijn met rijden. Leuk te zien!
En dan je buitenrij primeur! Leuk!

Zoals ik al postte, hoestte eas weer erg. Maar vind het echt te lang duren. Dacht van de week even dat het wat beter ging maar gisteren aan de lijn hoestte die weer de.longen uit zijn lijf.
Gisteren dus ook besloten een afspraak te maken bij de kliniek. Daarnaast liep hij ook wat stijf, ze moeten hem maar eens helemaal doorlichten want hadden we eindelijk weer een paar fijn e stukjes onder het zadel, lopen we hier weer tegenaan.
Lijkt ons niet gegunt met de paarden...
Ben benieuwd naar ons kliniek uitje...

Krijgt jouw paard hooi? Wij hebben nl. Ook een paard wat bleef hoesten. Antibioticakur hielp wel maar zodra die uitgewerkt was kwam het weer terug. Achteraf bleek er veel stof in het hooi te zitten. Nu geven we kuilgras en heeft er niet 1 paard meer gehoest.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:16

Ka nu krijgt hij hooi sinds een week of 2, maar het is al begonnen toen hij nog op gras en kuil stond...
Heb er wel ook aan gedacht maar betwijfel of dat het is. Goeie tip in ieder geval :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 17:58

Een paard bij mij op stal hoest ook zoveel, maar dan voornamelijk op stal en niet tijdens het rijden. Bij haar is bronchitis geconstateerd, misschien bij jou paard ook?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 20:03

We zijn naar de kliniek geweest en er is vocht uit zin longen genomen en opgestuurd naar utrecht. Ik verwacht de uitslag eigenlijk morgen. Ben heel.benieuwd :)

Hoe gaat het met jullie voicejes.

Jammer dat hij op de WEG niet beter.heeft gepresteerd he.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 08:56

Mellamoshan, wat was de uitslag van de kliniek?

Dat Voice niet beter heeft gepresteerd op de WEG vind ik wel een beetje Edwards schuld. Had er nog een discussie over met mijn hoefsmid, deze durfde te beweren dat hij dacht dat Voice niet enige zou zijn voor Edward Gal, omdat deze het gewoon niet meer kan maken om als 25ste te eindigen. Ik weet dat Voice het wel kan, dat heeft hij begin dit jaar super laten zien. Maar dan krijgt hij een blessure, staat weer een tijdje stil, is nog niet volop in training voor de GP, en dan verwachten ze dat hij direct als reservepaard aan de slag kan. Natuurlijk weet ik er het fijne niet van en die blessures helpen ook niet goed mee, maar de piaffe is een traingskwestie en de eners een grote communicatiefout. Wat betekent dat? Trainen, trainen, trainen... En natuurlijk Voice veeeeel meer meenemen, zodat hij niet mee zo onder de indruk is van de accommodatie.
Ik blijf het een toppertje vinden, hoor!

Heb trouwens via Facebook (like&share) weer wat gewonnen! Een fotosessie op het strand met ondergaande zon met Franco'tje!! 28 sept gaan we het doen, echt super gaaf! Ben alleen nog op zoek naar een mooi strand! Wie weet wat?

Gisteren Franco voor de allereerste keer geschoren. Hij was er niet heel blij mee, vooral niet toen hoofd en benen aan de beurt waren. Toen toch een praam moeten gebruiken. Voor de rest heeft hij het voor een eerste keer super gedaan!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:11

Joh moest je nu al scheren?! Jeetje, die van mij zitten nog.strak in het pak ^^

Uitslag was eigenlijk niet veelzeggend. Er zijn cellen gevonden die duiden op een ontsteking en er zijn cellen die kunnen eventueel duiden op een allergie. Duidelijkheid 0 dus. Hij staat sinds anderhalve week op de prednison en met beide kanten van de uitslag verwacht je verbetering met de prednison.
Ik twijfel alleen erg over of hij wel verbeterd.
Advies is nu hooi nat maken en liefst 27/7 buiten, hetgeen hij op het moment al staat.
We maken het hooi nu nat en hij lijkt wat te verbeteren.
Is het gewoon een heel langdurige infectie? Of toch allergie...? Ik eet het niet, de tijd zal het leren. Komende week zou ik met de.kliniek contacten over hoe het ging.

Zit.voice trouwens niet ook volop in het dekseizoen? Vond de prestatie teleurstellend maar ik denk dat er echt een stuk meer in hem zit. Zonde dat hij zo weinig mee genomen wordt, net wat kim al zegt.

Qua strand vind ik schoorl zeker fijn. Je hebt bos, duinen, zandvlakte en strand. Kunnen zeker mooie foto's gemaakt worden. En het is niet allemaal vlak.

Castricum is ook wel mooi qua bos/duin/strand gebied alleen moet je daar een dagkaart hebben om te mogen rijden. Daarnaast is de boswachter daar een * pieeeeeep*.
Heb daar met vandaag mee al 2x een boete gehad voor wat onbenulligs. Grrrr #_(8_(~+}€'

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 23:04

Hallo allemaal!

Wat is het stil in het Voice-topic! ;)

Heb afgelopen zondag mijn shoot op het strand gehad. We zijn naar Wassenaarse Slag geweest op aanraden van iemand op facebook die haar paard vlak bij het strand heeft staan.
Het was ons derde buitenritje en dan zouden we ook nog eens alleen (lees: zonder een ander paard erbij) naar het strand gaan. Dat was van tevoren even duimen draaien, maar ik had moeten weten dat Franco mij nooit in de steek laat als we ergens naartoe gaan.. Bij de trailer echt uber relax met poetsen en zadelen. Hij vond het geweldig om om zich heen te kijken. Moesten 160m lopen en zouden dan op het strand uitkomen. Moesten een smal pad omhoog, langs een strandpaviljoen met schommelende kinderen en toen... de zee! Hij keek zijn ogen uit maar bleef netjes naast me lopen. Van de schommels veranderde hij in een heet knorrend varkentje met uitpuilende ogen haha :D Op het strand werd dat nog erger toen hij de golven zag en vooral hoorde klappen. Heb een aantal rondjes met hem gelopen, maar zijn heetheid werd alleen maar erger. Mijn vriend gaf nog aan "Ik weet niet of dit hem gaat worden vandaag, Kim" en ik had zoiets van "Jawel! Heb niet 2u voor niks gereden, ik moet er gewoon zo snel mogelijk op". Hoe langer we aandacht zouden besteden aan het feit dat hij het eng zou kunnen vinden, hoe enger Franco het zou gaan vinden. Dus aansingelen, vriendjelief paardjelief even vasthouden (want stil staan zat er echt even niet in) en toen erop! Franco kalmeerde meteen wat toen hij mocht lopen. Hij was zo braaf!!!! *\o/* Hij vond de golven erg eng, maar langzaamaan kon ik langs de zeelijn draven en galopperen. Zelfs een stukje rengalop gedaan! Een droom die uit kwam en dat met mijn eigen jonkie. 4,5 jaar oud en dan al op zijn 3e buitenritje alleen naar het strand. Wat ben ik trots op die knol! <3

Ik heb al drie foto's binnen, krijg deze week de rest! Ben benieuwd! *\o/* <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Heb wel een slofje om gedaan, dit doe ik nog alleen op buitenritjes. Heb ik net even wat meer te zeggen als hij het op een lopen zou zetten ;))