Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:13

Ja echt vervelend.. Ad had zn masker afgekregen, maar er staat nu veel wind dus weinig vliegen, zn oog was weer zo goed als normaal. Heb het masker wel weer omgedaan.

Gefeliciteerd met je resultaten! Haha. Dat is ook weer wat anders, te hoog jureren. Wanneer zijn de regiokampioenschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:40

Elise gefeliciteerd! Wanneer zijn de regiokampioenschappen?

Vliegen en dazen zijn idd heel irritant! Je kan amper rustig uitstappen momenteel.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:40

O hehe, anders vraag ik ff hetzelfde :+

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:42

haha 10 augustus pas. Daar heb je 2 ringen van 20, waarvan de helft van elke ring doorgaat naar de 2e dag (11 augustus) en die ochtend gaan de beste 10 weer door naar de middag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 18:43

Zow wat hebben jullie dan al vroeg je wedstrijden zeg? In Drenthe heb je helemaal geen voorselecties, alleen de 1e dag van de kampioenschappen.. Is wel jammer, je hebt dan echt te maken met de vorm van de dag.. Over meerdere wedstrijden selecteren is veel eerlijker imo..

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:07

Als ik kampioenschappen wil starten, start ik ook in Drenthe. Wanneer zijn deze eigenlijk voor dressuur en springen, weet jij dat relaxed??

Gaan waarsch rond de 17e op vakantie, dus zal wel weer in onze vakantie vallen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:10

Ik denk ook dat weekend van 11 augustus, volgens mij is het altijd rond die tijd.. Weer in de Wijk dit jaar?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 21:32

Oke! Ik starte vroeger altijd bij Groningen, maar was 2jr geleden ofzo? Verandert van vereniging, ben nu lid van Roden.
Sindsdien nog nooit meegedaan aan de kampioenschappen. :)

Maar als ik mee wil doen is het in de vakantie. :P Zou rond 5 augst 8 dagen met mn vriend weg dus dan ben ik er ook weer niet.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:05

Gefeliciteerd Elise. Goed gedaan hoor!
Arme Adje. Het houdt ook niet op voor jouw Empress. Gelukkig gaat het nu weer goed met hem.
Met jouw paard alles goed relaxed?
Met Bas gaat het weer goed. Zijn been is nu twee dagen helemaal dun, gelukkig. Alleen mag ie niet de wei op. Gaat zijn vakantie voorlopig niet door. Gaan nu proberen hem nog begin augustus twee weken op de wei te zetten en daarna nog twee weken bossen in Drente.
Zitten hier zelfs dazen. Die zie je ook bijna nooit. Wel vliegen. Bas zijn ogen zijn er ook gevoelig voor. Gebruik dan ook veel bright eye om zijn ogen schoon te houden en een vliegenmasker.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:52

Mooi dat het met bas goed gaat zeg, alleen enorm balen dat hij de wei niet op mag..
Hier zitten zoveel van die dazen/horsels... Niet normaal, nu al. Mn andere paard had ook iets dikke ogen onder de ogen, maar Ad had net twee tennisballen op zn oog (onder en boven) toen het zo gezwollen was. Schrok me echt dood toen ik het zag.
Gaat gelukkig nog steeds goed, ziet er wel hip uit zo'n zwart paard met roze masker. :P
Zaterdag hebben we zoals het nu lijkt de laatste springwed voor de vakantie.

paardenman24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:49

kameraad van me heeft een jazz maal haarlem
supper dier maar wel met karakter

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:57

Hoi, leuk dat je hier post.
Heb je misschien een foto van het diertje?
Jazz vererft ook wel veel karakter. =) Ben op zich wel benieuwd naar het diertje.
Kun je er misschien wat meer over vertellen?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:28

Leuk! Jazz x Haarlem, dat hoor je niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:43

Bastiaan, paard gaat goed! Heb nu ook 2x gelongeerd en dan galopeert ze wel goed, vanavond eens kijken of het onder het zadel nu beter wil en anders lekker veel galoperen aan de longe en sterker worden.. Wou dr van de week inspuiten met anti daas, vond ze eng! Haha! Gewoon doorgespoten, ze went er maar aan :+

Vanavond weer les!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:07

Precies Relaxed. Heeft Bas ook. Vindt het nog steeds niet prettig. Volgens mij komt het door de lucht ofzo.
Antiklit vindt ie veel minder vervelend.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 11:23

Adidas geeft er niet zo veel om gelukkig.
Met ad vanmorgen springles gehad, ging echt zooo goed. Mooie lijntjes gereden en zo en krijg zelf steeds meer het inzicht in de afstanden. Dus dat was erg fijn, en ad springt het allemaal netjes uit.
Zaterdag weer op wedstrijd.

Ging ad terug zetten, mn andere paarden had wel 10/15 dazen op zich, zo zielig. Heb haar maar snel ingespoten, en een aantal doodgeslagen.. Stomme beesten.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:53

En nog mensen op wedstrijd geweest?

Ik vandaag wel :) 195 en 189, ondanks wat 4en door wat foutjes, dus nu de foutjes er nog uit en dan rijden we top punten :) Ook 2x eerste en clubkampioen geworden :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:26

Zooooooooooo, Elise, je gaat suuuuuper!. Goed gedaan hoor.
Wij hebben geen wedstrijden meer tot in September. Gaan waarschijnlijk toch nog twee weken naar Drente.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:41

Dankje :) Ben zelf ook erg blij vooral met de 195 (toch weer even de 2 wp grens aantikken haha)

Wij hebben dan de regio, maar wil tussendoor ook nog een keertje starten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:46

Super gereden weer Elise :D
Bastiaan, waar ga je heen in Drenthe?

Heb vandaag weer gereden, voor die tijd ingespoten met anti daas en ze lijkt nu redelijk spuitbus proof :+ Rijden begon heel fijn, tussendoor even gestapt en als ik dr dan weer oppak begint het protest.. Heel raar, net of ze er dan geen zin meer in heeft.. Nou ja, ze went er maar aan, vind het voor ons beide wel fijn om even te stappen tussendoor..

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:13

We gaan naar Wateren.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:32

Nette punten ja Elise!!

Bastiaan, lekker twee weekjes vakantie duss. :D

En Relaxed, handig dat ze spuitproef worden. Hoop dat de protest er vlot uit gaat, misschien tijdens het stappen tussendoor niet het paard helemaal lang laten, maar in de aanleuning lekker laag rijden? Moet ik altijd van mn instructeur, maar weet niet hoe je stapt tussendoor ofc. :D

Ad gaat ook goed, afgelopen weekend op concours 3 balken, die niet echt nodig waren.. Kwam ik er gister achter dat er geen vulling in het padje zat die onder mn zadel lag, verklaart weer wat (ligt het zadel wat te laag..) waardoor hij denk ik niet goed omhoog kon komen, maar het was ook suuper warm.. Hij was wat suf.
Vanmorgen thuis weer eens gesprongen, van de week al zonder zadel dik een meter. Nu 1,20 met zadel. Ging maar niet zonder, had me toch een spierpijn gister.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:27

:wave: ,

Sinds een tijdje lease ik een Haarlem!
En zag dit topic. Inmiddels bij pagina 20 met lezen hahahah!

Sommige lijken best op mijn haarlem hahaha!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:03

Hoi Liins, leuk dat je je hier meld!
Heb je misschien een foto van je haarlem, of kun je iets over hem vertellen?

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:46

Op dit moment op me telefoon dus heel verhaal typen zou ik jullie niet aan doen! :))

Morgen als ik tijd heb ga ik is even een mooi verhaaltje maken. Voor alvast enkele foto's zie profiel! :j inmiddels wel nieuwe maar profiel is biet up to date!