De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

andamoon

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 09:27

Inderdaad Kitbits !!

Ik heb gisteren te horen gekregen dat onze Unaniem via de moederlijn verwant is met VALEGRO en APACHE. VALEGRO stamt uit dezelfde merriestam als onze paarden. Het mooi is dat de moeder van VALEGRO net als de moeder + overgrootmoeder van onze paarden, een vos is. Deze zeer predikaatrijke geeft veel sportpaarden die op nationaal en internationaal niveau presteren.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:34

Mijn god wat een afstammeling! Haha

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:41

Fijne foto Diannb! komt met de tijd wel goed die oprichting :j

Gaaf Andamoon! Dat beloofd wat :j

Gister met Drummer weer crosstraining gehad. Wat een fijn paard is het toch *\o/* Is nog wat snel afgeleid en wordt daardoor wat sterk, maar de hindernissen stonden nog op de baan, dus mooi vanuit tempo kunnen springen voor het eerst! Sinds hij die ijzer + hemoglobine gehad heeft is hij een stuk beter te doen, meer energie en geeft wat minder snel op.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 09:54

Th0mas en Nacho_lein ik was ook wel blij verrast met deze informatie !

Nacho_lein top dat Drummer zo lekker liep met de crosstraining !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:11

Dat had ik toen ik hoorde dat De Sjiem ook een van Aram was ;-)

Top papa en dan nog top opa ook ;-)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 12:56

Daim heb ik vandaag ook heel fijn getraind, basis wordt erg goed bevestigd en er zijn nog dingen waar ik nog kan aan werken. Het is vooral heerlijk dat ik met volle vertrouwen langst de weg kan uitstappen, het maakt voor ons niet uit hoe hard die auto's rijden en hij kan ook mooi ontspannen stil staan.

Dat geeft mij toch een enorme kick :D

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:01

Silly1972 schreef:
Dat had ik toen ik hoorde dat De Sjiem ook een van Aram was ;-)

Top papa en dan nog top opa ook ;-)

Onze stammoeder heeft ook een nakomeling van Aram gehad dus een halfzus van De Sjiem. Ook dit paard scheen een vreselijk moeilijk karakter te hebben gehad.....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:06

oke die van mij gelukkig niet, hoewel die momenteel aardig aan het puberen is haha

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 14:16

Silly1972 schreef:
oke die van mij gelukkig niet, hoewel die momenteel aardig aan het puberen is haha

Gelukkig maar :j maar goed die van jou is een UNANIEM uit een ARAM moeder. Ik weet niet of je de moeder ook nog hebt of kent ?
Het was waarschijnlijk gewoon toeval destijds. Onze merrie heeft meerdere nakomelingen gekregen waaronder dus ook onze Unaniem en zowel zij als de Unaniem hebben een TOP karakter. De Aram was schijnbaar een uitzondering op de regel. Die was heel erg vervelend. Toen ik het filmpje van De Sjiem zag moest ik er meteen aan denken !

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:58

Nee, helaas ken ik zijn moeder niet, dus durf het niet te zeggen

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:46

ik heb ook een afstammeling van unaniem x pacific, super gave merrie om mee te werken ! meet nu 1.79m en is donkerbruin.
in de omgang kan ze soms wat de kat uit de boom kijken, als ze je kent is het een paard van goud.
ik heb haar nu 1,5 jaar en heb haar zadelmak gekocht. we zijn nu M2+8 drs, L+18 springen en L+1 sgw.
ze heeft 2 jaar geleden een veulen van azteca gebracht, hengst veulen, deze staat bij wiepke vd lageweg.

belinda is geslaagd voor ibop springen met 80 punten en is dus een elite merrie

Afbeelding

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:25

Gaaf paard, hoe oud is ze nu?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:40

Zo knap paard hoor!

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:15

ze is nu 6 jaar, en 2 jaar onder het zadel nu.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:50

Ze heeft heel wat gehaald in 2 jaar de tijd, knappe prestatie!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 10:41

dm_89 welkom en wat een mooie Unaniemmerrie zeg !!! en zo veelzijdig. Mooie foto ook. Houd ons maar op de hoogte. Inderdaad heel wat gehaald in 2 jaar tijd en het veulen dat bij Wiepke staat gaat die voor de hengstenkeuring ?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:58

Wat gaaf al die nieuwe foto's! Wat doen ze het goed allemaal :D
Gister voor het eerst alleen langs de weg een rondje buiten geweest. Wispelturig geval is het, niet schrikken van langsdenderende trekkers met aanhanger, en wel achterstevoren staan als er een paaltje in de berm staat. Het was met het ritje wel..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:06

ooh ja dat had ik gisteren met die van mij ook, bus die langsrijd niets aan de hand, maar een breed openstaand hek waar we door moesten was doodeng, soms snap je er toch niets van.

Hele stukken gedraafd en dan hoef ik geen greintje been te geven, maar in de bak is hij nauwelijks voorwaarts haha

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:19

Gave merrie hierboven!!

Drummer was vanochtend een vriendin van me aardig aan het uittesten in het bos := Hij was me een partij druk! Vriendin heeft hem in het begin nog wel eens gereden, en kent hem nog uit zijn "luie" tijd. Die was lichtelijk verbaasd toen ze been gaf en hij vrolijk weggaloppeerde :') Nog een aantal keer met 4 benen de lucht in := En ook ineens bang voor vanalles en nog wat, maandag alleen het bos nog in geweest (zelfde rondje), toen wel wat druk, maar overal vrolijk doorlopen, maar nu, van klein duimpje naar grote draak in 5 minuten! :Y)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:22

oke dus dat luie gaat voorbij?? haha

dm_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 13:42

Belinda was in het begin eigenlijk heel fris, gewoon niet aan de hulpen, maar ja wat wil je na net beleerd te zijn. na 2 maanden hadden we de basis al weer veel meer onder controle en zijn we ook verder gegaan in training, het "probleem"is nu dat ze alles echt zo fijn aanpakt, dat we regelmatig rust pauzes in moeten lassen..ik ben net M2 gestard en met 8 proeven ook al weer 8 winstpunten, ik start zondag nog een keer M2 en hopen dat ik dan de 2 laatste punten kan rijden, dan gaan we weer ff op het crossen en springen richten :)dat hebben we nu vanaf december 2011 even niet meer gedaan..ze is ook zo groot dat ze ook de kans moet krijgen om te kunnen ontwikkelen..veulen dat bij wiepke vd lageweg staat, weet ik niet of ze hem voor gaan brengen. ik probeer in contact te komen, maar helaas geen reactie op mijn mail :)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 13:51

Geweldig die frisse Unaniems allemaal !!!! dm_89 jou Unaniem doet het dus bijzonder goed ! Jammer dat je geen reactie krijgt op je mail, weet je een naam van het veulen ?

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:11

Silly1972 schreef:
oke dus dat luie gaat voorbij?? haha

Naja, Drummer had er een spuit IJzer+hemo voor nodig hoor :') Over twee weken weer zo'n spuit, hopen dat ie niet nog frisser wordt := al kunnen we dan altijd nog terug in voer.

Dm_89, die van jou pakt echt goed aan :j Gaaf hoor! jammer dat je geen reactie krijgt op de mail. Zou leuk zijn als ze het veulen voor gaan brengen :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:23

is dat uit zijn bloedonderzoek gekomen?

Dandy gaat 1 sept. naar de osteopaat, toch heb ik niet de indruk dat het iets lichamelijks is aangezien hij buiten een flink tempo heeft zonder dat ik hem aan moet sporen

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:46

Jay gaat morgen naar de Ostheo. Ze zet haar rug af en toe vast, is wel doorheen te rijden, maar klopt natuurlijk niet helemaal.. Hoop dat het gaat helpen!

Denk je niet dattie gewoon onder het werk probeert uit te komen Silly? Buiten is natuurlijk recht en makkelijk, en vind ie vast ook leuker dan in de bak ;)