Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mo0wtjee

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:01

Zo wij zijn ook weer thuis van de 2e selectie wedstrijd :wave:
Gelukkig hebben we het redelijk droog kunnen houden.
Chilli was fijn aan het been, en ik kon er fijn aan rijden.
1e proef was ze eigenlijk net iets te vlug en hadden we 195 punten.
2e proef was fijner en hadden we 207 punten :D
Daarmee de hoogste score over 2 dagen en het rabobank talentenpakket gewonnen *\o/*
Echt blij mee, Chilli heeft zich weer super gedragen, wat een heerlijk paard is het toch :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 20:34

Wat super voor je ;) Heerlijk om zo'n talentenpakket te winnen :D Je hebt altijd wel goeie punten hé :D Leuk toch, wil zeggen dat je echt wel een fijn sportpaard hebt ;)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:04

Wat goed, zeg! *\o/*
Volgens mij heb je inderdaad een superpaard aan Chilli!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:06

Ja ik heb echt een heerlijk paard aan haar!
het stormde ook en regende af en toe ook erg tijdens de proef, maar ze liep alsof er niks aan de hand was.
heerlijk paard :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 21:14

Mo0wtjee schreef:
Ja ik heb echt een heerlijk paard aan haar!
het stormde ook en regende af en toe ook erg tijdens de proef, maar ze liep alsof er niks aan de hand was.
heerlijk paard :D

Erg leuk hé :D Ik had donderdag buiten gereden in de regen en piste begon wat te worden als een zwembad maar Celo bleef braafjes doorgaan :D Was toch wel weer trots op haar! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:33

Gefeliciteerd Moowtje, goed zeg :D :D Je gaat echt hard!

Ik had mijn L2 debuut vandaag. Had 194 (4e prijs) en 188 - 2 (net er buiten). Op naar de volgende keer.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:32

Hardstikke netjes toch voor een eerste keer, super :D
Chilli deed het weer goed vandaag, hebben even goed de puntjes op de i gezet voor de laatste selectie a.s zaterdag :)

Ik reed normaal op wedstrijden met mijn zwarte laarzen.
Maar zou ik ook met mijn bruine laarzen kunnen rijden of is dat geen gezicht? :o
even ter aanvulling, jasje + cap zijn blauw ;)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 14:50

:wave:

Net terug van de laatste selectie.
Wat een kl*te weer zeg :(
Chilli deed braaf dr rondjes, 2e met 202 en 1e met 205 :D
Toch een verveldende na smaak, kijken wat jullie er van vinden.

Reed de eerste proef, de selectie proef voor het kampioenschap.
Was bij het 6e onderdeel, middenstap had ik al gehad die ze super doorliep.
Toetert de jury, die zegt je rijdt de verkeerde proef, dus mijn instructeur zegt nee hoor gewoon proef 5 B paarden.
Had ze proef 12 van de L2 paarden voor zich, want ze dacht dat we L2 reden.
dus ze zegt: overnieuw beginnen, dus ik begin overnieuw, dribbelt ze in de middenstap iets aan.
Nr. 1 had 204 punten en ik 202, en een 4 op de middenstap, dat kost mij dus het kampioenschap.
Heb een klacht ingediend, zal niks uit halen. maar toch baal ik er flink van!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 17:55

Mo0wtjee schreef:
:wave:

Net terug van de laatste selectie.
Wat een kl*te weer zeg :(
Chilli deed braaf dr rondjes, 2e met 202 en 1e met 205 :D
Toch een verveldende na smaak, kijken wat jullie er van vinden.

Reed de eerste proef, de selectie proef voor het kampioenschap.
Was bij het 6e onderdeel, middenstap had ik al gehad die ze super doorliep.
Toetert de jury, die zegt je rijdt de verkeerde proef, dus mijn instructeur zegt nee hoor gewoon proef 5 B paarden.
Had ze proef 12 van de L2 paarden voor zich, want ze dacht dat we L2 reden.
dus ze zegt: overnieuw beginnen, dus ik begin overnieuw, dribbelt ze in de middenstap iets aan.
Nr. 1 had 204 punten en ik 202, en een 4 op de middenstap, dat kost mij dus het kampioenschap.
Heb een klacht ingediend, zal niks uit halen. maar toch baal ik er flink van!

Dat meen je niet! Echt wel balen zeg... :( Maak dat maar mee

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:41

Ja ik baal er echt van!
Heb nog met de federatie vertegewoordiger gesproken.
kan een klacht indienen moet ik eerst 50 euro betalen, en de kans dat je in gelijk wordt gesteld is klein en je schiet er niks mee op.
Dus we laten het achter ons, we zijn als nog reserve kampioen geworden, dus super trots :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:44

Mo0wtjee schreef:
Ja ik baal er echt van!
Heb nog met de federatie vertegewoordiger gesproken.
kan een klacht indienen moet ik eerst 50 euro betalen, en de kans dat je in gelijk wordt gesteld is klein en je schiet er niks mee op.
Dus we laten het achter ons, we zijn als nog reserve kampioen geworden, dus super trots :D

Oké ja dan laat je het misschien beter achter je... Wat doen jullie het anders wel goed zeg ;) Super! :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:38

Hoi hoi, is het in Nederland daar ook zo warm? Niet normaal hé zo'n temperaturen zeg! Gisteren was het hier 33 graden aan de kust en vandaag ook wel terug 30 graden.
Gisteren heb ik even gereden met Celo. Mijn vriendin was mee en heeft eens wat foto's genomen van ons.
We zijn op goede weg, op de rechterkant heeft ze nog wat moeite met haar te ontspannen, soms zitten er wel al goede stukjes in.
Ook in haar galop moet ze zich nog meer buigen rond mijn been en meer gaan ontspannen. Ze durft dan nogal met haar hoofd in de lucht gaan lopen.
Zal je wel terug zien op een galopfoto :) Maar we werken eraan :D

Afbeelding
Celo beginnen instappen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier heeft ze nog wat moeite in haar galop

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:44

Leuk om wat rijfoto's te zien! Ziet er ook chique uit zo :D

Maar jullie zijn fijn bezig zo te zien :)

Ik heb afgelopen weekend wat foto's van Orenda gemaakt, als ik tijd heb zal ik ze vanavond plaatsen.
Het gaat overigens wel goed met haar! Ze is de afgelopen weken enorm vooruit gegaan! Ik zie haar nu dagelijks draven, galoperen en bokken :D Ze loopt meestal nog niet helemaal goed maar iemand die het niet weet zou er overheen kunnen kijken. Gaat dus wel echt de goede kant op :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 15:47

Daan_Ordeal schreef:
Leuk om wat rijfoto's te zien! Ziet er ook chique uit zo :D

Maar jullie zijn fijn bezig zo te zien :)

Ik heb afgelopen weekend wat foto's van Orenda gemaakt, als ik tijd heb zal ik ze vanavond plaatsen.
Het gaat overigens wel goed met haar! Ze is de afgelopen weken enorm vooruit gegaan! Ik zie haar nu dagelijks draven, galoperen en bokken :D Ze loopt meestal nog niet helemaal goed maar iemand die het niet weet zou er overheen kunnen kijken. Gaat dus wel echt de goede kant op :D

Dankje :D Het is nog niet helemaal perfect maar ach ze is nog maar 4 jaar :) ze loopt anders wel al fijn voor zo'n jong ding :D Zeker vanavond plaatsen die foto's! We zijn benieuwd :) Ben echt blij dat ze zo goed hersteld ;) Nog even tanden bijten en ze is weer helemaal de oude :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:00

Het ziet er heel plezierig uit, Stephtj! Mooirpaard is het toch en je ziet de spieren ook ontwikkelen.
En dat van de galop herken ik ook goed.

Casheme heeft ook veel moeite een beetje bij elkaar te blijven en maakt zich graag lang of gaat versnellen. Soms op de lange zijde als hij eigenlijk iets anders moet doen (bv. overgang stap-draf) springt hij dan wel ineens perfect aan :? Heeft die van jou ook zo de neiging om steeds te changeren tijdens de galop? Cashmere doet dat vaak, soms helemaal en soms alleen voor, wanneer hij het wat moeilijk vindt. In de volgende hoek springt hij dan meestal wel weer terug. Hij doet dat zo makkelijk dat je er soms bijna geen erg in hebt maar het is toch niet echt de bedoeling..... Laat hem daar nou maar een paar jaartjes mee wachten en eerst gewoon goed aanspringen :P

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:47

Martie schreef:
Het ziet er heel plezierig uit, Stephtj! Mooirpaard is het toch en je ziet de spieren ook ontwikkelen.
En dat van de galop herken ik ook goed.

Casheme heeft ook veel moeite een beetje bij elkaar te blijven en maakt zich graag lang of gaat versnellen. Soms op de lange zijde als hij eigenlijk iets anders moet doen (bv. overgang stap-draf) springt hij dan wel ineens perfect aan :? Heeft die van jou ook zo de neiging om steeds te changeren tijdens de galop? Cashmere doet dat vaak, soms helemaal en soms alleen voor, wanneer hij het wat moeilijk vindt. In de volgende hoek springt hij dan meestal wel weer terug. Hij doet dat zo makkelijk dat je er soms bijna geen erg in hebt maar het is toch niet echt de bedoeling..... Laat hem daar nou maar een paar jaartjes mee wachten en eerst gewoon goed aanspringen :P

Dankje, haar spieren zijn idd goed aan het ontwikkelen. Celo heeft dus ook veel moeite om bij elkaar te blijven. Als ik haar meer wil bij elkaar rijden gaat ze dan ook gaan versnellen. Die van mij heeft weer de neiging om in de rechtergalop verkeerd aan te springen. Was een tijdje goed maar nu is er weer wat werk aan. Die van mij heeft het ook al gedaan, ineens changeren. Is idd niet echt de bedoeling :D Dus we weten weer waar we werk aan hebben maar dat is natuurlijk volkomen normaal. Zou wel erg zijn moesten alle knopjes er al op zitten hé :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 17:14

Heb ook nog foto's van op de baan :D We hebben kort stukje uitgestapt op de baan. Ze was erg flink! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:30

[quote="Stephtj Dus we weten weer waar we werk aan hebben maar dat is natuurlijk volkomen normaal. Zou wel erg zijn moesten alle knopjes er al op zitten hé :D[/quote]

Helermaal mee eens maar het zou wel fijn als hij de knopjes niet zo af en toe ineens wilde verwisselen.... :P
Overigens vindt hij de rechtergalop ook moeilijker dan links. Al wil hij dan op de linkerhand soms wel ineens spontaan rechts aanspringen als je het niet verwacht :?
Dan soort dingen dus :D

Leuke foto's buiten, ze is braaf!!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 18:48

@ Martie, Hehe ja die knoppen mogen dan ook wel blijven zitten haha :D Het komt wel goed, veel oefenen :D Zal ik ook doen. Ja ze was echt wel braaf buiten, trots *\o/*

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:06

Hier dan eindelijk eens wat foto's van Orenda. Ze waren niet echt goed gelukt maar even voor het idee :) Ze is nu 2 jaar (en bijna 2 maanden) en dus herstelende van een zware blessure, daardoor is ze veel bespiering kwijt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:41

Ze ziet er goed uit! Vooral op die tweede foto is ze al veel veranderd zeg ;) Ziet er ook groot uit op die foto! :) Super zeg!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:14

Dank je! Ondanks alle ellende ziet ze er inderdaad wel goed uit, maar nu gaat het ook wel weer goed met haar :)

Ze is nu ongeveer 1.58/1.60, door haar lange benen toont ze wel groot denk.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 12:38

Daan_Ordeal schreef:
Dank je! Ondanks alle ellende ziet ze er inderdaad wel goed uit, maar nu gaat het ook wel weer goed met haar :)

Ze is nu ongeveer 1.58/1.60, door haar lange benen toont ze wel groot denk.

Ja toont lekker groot :D Denk dat Celo nog niet zal stoppen met groeien... Velen zeggen dat :) Hoop dat ze toch maar op die 1m69 blijft hoor :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:08

Wat een leuke foto's allemaal zeg :)

Stehp, het rijden ziet er heerlijk ontspannen uit!
Voor het mooie zou ze inderdaad wat meer bij elkaar mogen lopen!
Maar wat toont ze ontzettend groot zeg, kan me voorstellen dat je hoopt dat ze 1.69 blijft.
Celo mag wel wat centimeters aan Chilli geven :+

Orenda ziet er ondanks alles echt goed uit, je kan goed zien dat ze lekker aan het op knappen is! :)
& ze toont ook groot, komt denk ik door haar lange benen ja ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 15:30

Mo0wtjee schreef:
Wat een leuke foto's allemaal zeg :)

Stehp, het rijden ziet er heerlijk ontspannen uit!
Voor het mooie zou ze inderdaad wat meer bij elkaar mogen lopen!
Maar wat toont ze ontzettend groot zeg, kan me voorstellen dat je hoopt dat ze 1.69 blijft.
Celo mag wel wat centimeters aan Chilli geven :+

Orenda ziet er ondanks alles echt goed uit, je kan goed zien dat ze lekker aan het op knappen is! :)
& ze toont ook groot, komt denk ik door haar lange benen ja ;)

Er zaten momenten bij dat ze heerlijk bij elkaar liep en dan weer niet. Stonden net die dag paar mensen van op stal te kijken en ze had meer oog voor hen dan wat ik vroeg :D Maar al bij al zijn er wel leuke foto's van gemaakt. Ze ziet ook zo veel om zich heen in die piste dus dat moet ze nog wat afleren van zoveel te willen kijken :D Maar dat komt allemaal wel in orde. Jah en van haar cm's, zal eens een paar opsturen met de post naar Chilli :D