Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 22:16

Fijn dat de jouwe zo 'koel' is met groot verkeer!
Ik ben ook zeker van plan nog eens te gaan, over een week gaat ze jammer genoeg wel weer naar huis (ze is bij me op stage) dus dan hebben we niet meer de bossen achter huis haha! Maar komende week nog genoeg tijd om er op uit te gaan :D

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:57

Sizzle, je hebt goede inspiratie. Ik ben ook bezig om mijn Houston ubercool te krijgen :), alleen ik denk dat het nog even duurt voordat ik die dingen op haar kan leggen.

Ik heb ze dit weekend kennis laten maken met een kraak-plastic-tasje van de Action vastgemaakt aan mijn zweepje. Na 20 minuten kon ik het zakje helemaal over haar heen wrijven inclusief tussen haar voor en achterbenen, onder haar buik en bij haar oren. Haar hoofd vond ze toch wel een beetje eng. Gisteren de sessie herhaald en der is wat blijven hangen :).

Celana is gelukkig niet zo dat als ze iets engs ziet dat ze dan direct aan de andere kant van de bak staat. Ze wordt er wel groot en mooi van, maar geen grote paniek. Traktoren en auto's reageerd ze ook niet heel heftig op. Laast stond er een traktor bij ons met bovenop de vork een grote baal kuil (hing in de lucht), daaronder hing het plastik los wat wat flapperde maar ook daar geen histerie :).

Mungbean

Re: Nakomelingen van Keur hengst Houston.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:43

Dat klinkt als een prima karakter :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 09:03

Whaha Sizzle,ik had dat wel willen zien ( dat andere paard wat binnekomt,hihi.
Die van mij is superbraaf in het bos en eigenlijk ook in het verkeer. Maar t scheelt wel, dat ik altijd met brave paarden op stap ga,dus daar kan ze veel van leren. En t is er wel eentje die,als ze iets een paar keer gezien heeft, besloten heeft dat ze het dan niet meer eng vindt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 20:57

prutmoment,maar t achterbeen doet t altijd:
Afbeelding
Afbeelding

en denk,dat ze ineens wel 1m68 is,ze lijkt groter als ik zelf.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 12:16

wat een leukerd!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:50

Ze is n beetje ( understatement) dik nog, maar binnenkort trekt dat wel bij....dan gaan we weer dressuren en regelmatiger rijden. Maar ik vind dit super voor n 4 -jarige, 4 keer pw lekker rechtuit gaan en veel zien. Ze heeft er echt veel van geleerd.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:25

ga je haar ook nog starten op termijn gu? vind het een leukerd!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:58

Ja,wil zeker gaan starten,maar heb geen haast. Wil haar eigenlijk deze winter wat springlesjes laten lopen en misschien 1 keer starten in de dressuur. Gewoon B hc, als ze mak is, ga ik verder trainen en later uitbrengen. Zo niet, dan regelmatiger meenemen en B beginnen.
tenminste, E, rijden duitse proeven hier.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:30

Hoe is het met alle Houstonnetjes?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:40

met die van mij gaat het prima we mogen nu M2 starten dus ik ben super trots!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 22:41

Goed zeg, dat je M2 mag!!

Met ons gaat 't ook wel oké, zaterdag de eerste onderlinge wedstrijd in het verschiet. Gaat een ramp worden, maar 't gaat om de ervaring nietwaar? :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:51

Afbeelding

:D

Hier nog alles goed.
Mijn 4 jarige Houston kan springen, zijn we laatst in de les achter gekomen :j
Superpeerd!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:09

Hahaha Dees geweldige foto!
Wat leuk van je merrie, gaat ze goed?

Met mijn poppetje gaat het ook heel erg goed, we zijn lekker aan het oefenen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:09

Haha, leuke kaart Dees!
Mijn Houston heeft even rust, heb even geen tijd. :(

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:45

Haha die kaart is leuk! Ik heb onlangs Oneta nagetekend en die zin eronder gezet :P
Hier gaat 't wel redelijk, we hebben een beetje een dipje door miscommunicatie. Ik verkramp teveel en zet mn binnenhand vast en paardlief snapt er niks meer van. Gisteren in de les wel heel fijn gereden, hopelijk kan dat zo doorgaan.. :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:20

:D

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:37

Dees, die kaart :')

Leuk dat het springen ook goed gaat.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-07-24 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:29

leuk weer wat te lezen...mijn DU gaat fijn. Staat nu op n stal met binnenbak tm maart,kan ik wat dressuren. Kan er al vrij veel mee, alleen de knop om aan te springen rechtsom is stuk...maar dat komt wel weer. Probeer er wel 1 keer pw mee naar buiten te gaan,heeft ze wel nodig.....ze wordt n beetje narrig nu van al dat gewerk. Thuis hoefde ze niet veel te doen,als we 4 x pw t bos in gingen was t veel,haha
Zal proberen eens iemand te vinden die n foto maakt

fijne feestdagen!!!!!

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:34

Hoi! Wij hebben in IJzendoorn een nakomeling van Houston staan. Een prachtig veulen, erg groot, en lijkt heel veel op haar vader. Zoals ik al zei is ze een mooie merrie genaamd Hillary (spreek uit: Hillurie, maar dan op z'n Amerikaans, zegmaar), en ze komt van Mei (1 dag na Moederdag). Ze is nu denk ik rond de 1.45 á 1.50
Ze is wel pittig hoor, vind alles toch wel heel erg leuk, en oh wee als ze word gescheiden van mijn verzorgpony, dan rukt ze het touw uit je handen en dan heb je je
vinger(s) gekneusd (dat is dus mijn zus overkomen, haha)

Ik heb nu geen foto's van haar, maar ik zal ze wel maken als ik zaterdag weer in IJzendoorn ben, ;)

x Carmen

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:43

Oh, dan heb je een goed paardje hoor, de merrie die bij ons staat is echt een zeurpiet wat dat betreft (ze is een veulen welliswaar, maar ze staat bij mijn verzorgpony die nergens bang voor is, behalve voor varkens, en ze staat nog aan de andere kant van de wei)

Misschien als ze onder het zadel komt dat het goed gaat, maar toch, als het zo'n bangerik blijft zou ik niet met haar de weg op willen.. Want als ik in de uiterwaarde wil gaan rijden, moet ik eerst nog door een dorpsstraat (erg druk) en over een dijk, en dan kan je een bang paard niet echt gebruiken, toch?

x Carmen

Indomitable schreef:
Sizzle, je hebt goede inspiratie. Ik ben ook bezig om mijn Houston ubercool te krijgen :), alleen ik denk dat het nog even duurt voordat ik die dingen op haar kan leggen.

Ik heb ze dit weekend kennis laten maken met een kraak-plastic-tasje van de Action vastgemaakt aan mijn zweepje. Na 20 minuten kon ik het zakje helemaal over haar heen wrijven inclusief tussen haar voor en achterbenen, onder haar buik en bij haar oren. Haar hoofd vond ze toch wel een beetje eng. Gisteren de sessie herhaald en der is wat blijven hangen :).

Celana is gelukkig niet zo dat als ze iets engs ziet dat ze dan direct aan de andere kant van de bak staat. Ze wordt er wel groot en mooi van, maar geen grote paniek. Traktoren en auto's reageerd ze ook niet heel heftig op. Laast stond er een traktor bij ons met bovenop de vork een grote baal kuil (hing in de lucht), daaronder hing het plastik los wat wat flapperde maar ook daar geen histerie :).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:44

Mijn merrie was een echt spookje als veulen, kon er amper aan zitten etc,maar nu is ze super. nergens bang voor en totaal niet rillerig.
Maar dat had anders af kunnen lopen, hier zit veel tijd en vertrouwen in, en dan is ze erook echt voor je.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:51

Oneta is tijdens grondwerk (poetsen, lopen, etc.) heel rustig, relaxt enzo. Tijdens het rijden en longeren is het echt compleet anders, dan is ze wel behoorlijk rillerig! Maar dat ze aan de hand zo rustig is, is nu wel extra fijn. Ik ben namelijk met haar onderuit gegaan, ik enkel gebroken en Oneta kreupel, dus we kunnen nu enkel een beetje poetsen, in de bak lopen en benen koelen maar ik kan haar rustig met krukken uit de paddock halen en ze past zich echt aan mij aan, voorzichtig doen, langzamer lopen etc. echt heel lief! :)

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:25

Jeetje UMayDream, heftig zeg!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:30

Best wel ja. Maar goed, ik heb er wel van geleerd. Voor 2013 is mijn voornemen om beter naar mezelf en Oneta te luisteren, om dit soort dingen te voorkomen! Ze was wel bang voor mn kruk trouwens, maf paard. :')