Sir Oldenburg nakomelingen

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:59

Haha wat een leuk filmpje! Hoe groot is die van jou eigenlijk? Lijkt wel een reus!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:23

Ja grappig he...was een probeerseltje...best wel grappig maar wel iets ver weg.

Helaas ging de camera spontaan uit na een tijdje dus heb alleen losrijbeelden en geen echte werkbeelden erop staan.

Hij meet 1m76 en is in april 4 jaar geworden, hij is nu even groot als mij haha.

De pony van mijn dochtertje (wordt deze maand 10) is 1m43 hoog en 21 jaar.

Hoe gaat het met jullie SOtjes?

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:49

Vind het erg leuk! Idd jammer dat het wat ver weg is..maar volgende keer dan :)

Dacht al zoiets ja, vond hem erg groot lijken op het filmpje hihi. Mijne is 1.62, maar groeit waarschijnlijk nog iets.

GJ9

Berichten: 4482
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:24

Leuk om te lezen over hoe de SO'tjes het doen!
Volgens mij kunnen we allemaal meepraten over het fijne karakter.

Met Esprit gaat het ook goed. Ze is super werkwillig, zonder daarin heet of oncontrolleerbaar te worden. Echt, zo'n fijn paard tref je maar 1x in je leven volgens mij.

Ze is veelzijdig, doet het zowel onder het zadel als voor de kar erg fijn! Hier een plaatje:

Afbeelding

Heb haar al een tijdje niet meer gemeten, en heb wel het vermoeden dat ze de lucht in is gegaan. Vorig jaar meette ze 1,69.

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:29

Wow ziet er stoer uit, zo voor de kar! Ik heb afgelopen weekend mn L1 debuut gemaakt en hij deed goed zn best, kan nog veel beter, maar we hebben de eerste 2 winstpunten binnen.
:)

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:40

Esprit is een knapperd! Super goed match qua bloedkruizing, top!

Hier ook nog steeds een superbrave SO die al heerlijk met meer kracht begint te lopen en al mooi gedragen en in balans blijft in het schakelen in tempowisselingen, heerlijk!

Fijne constante aanleuning, geen moeilijke mond en een heerlijk open karakter.

Ook onze tempocontrole is erg fijn maar oefen&speel er wel elke keer veel mee en dan worden ze ook gehoorzamer.

Hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf "hoe" ze getraind worden, hoe preciezer je bent hoe preciezer het paard kan worden.

Ik heb nog steeds een big smile op mijn gezicht staan zo happy ben ik met mijn SO en kan deze hengst ook zeker aanbevelen aan fokkers!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:44

Hoe reageren jullie paarden op halthouden? De mijne wil zo graag vooruit, dat halthouden als het 'moet' hij zeer kort stilstaat of niet eens probeert stil te staan en/of tegen het bit in gaat/hoofd omhoog. De ene keer gaat het super goed, maar altijd in de proef gaat het fout.

Ik ben al bezig met tempowisselingen in stap en dan steeds verder terug tot halthouden. Hij kan opzich wel goed halthouden, maar hij heeft er geen schik in. We oefenen nog even door... ;)

GJ9

Berichten: 4482
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:36

Leuk Mara, je eerste WP binnen! Esprit kan heel fijn halthouden. Hoe ze dat in een proef zou doen weet ik nog niet, maar als ik op buitenrit voor de oversteek moet wachten, of als ik stil wil staan om een praatje met iemand te maken of voor een foto, dan doet ze dat keurig. Soms met een been op rust zelfs, terwijl de vrachtwagens voor dr neus voorbij denderen :D

Wittedirk, ja interessant qua papier he. Ik vind haar voor de Geldersen leuk, ik kan hier bijna iedere Gelderse hengst wel weer op zetten, en fok dan een leuke Gelderse met een scheut rijpaardenbloed. Meestal pakt dat wel leuk uit :)
Ik herken Esprit wel uit jouw verhaal, graag alles goed willen doen, wat je ook vraagt, en een open en mensgericht karakter.

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:06

Hier enkele foto's van gistermiddag.

Helaas niet veel zonlicht waardoor de foto's niet altijd superscherp zijn en ik moest ze verkleinen anders pakte deze site hem niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:01

Wat een knapperd zeg! Loopt lekker zo te zien :)

Ik ook wat fototjes die van de week zijn gemaakt:
Ging even kijken hoe de wedstrijd outfit haar zou staan, nou zeer geslaagd dacht ik zo? :D
Afbeelding
Afbeelding

Ben zo trots op mijn knapperd!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:57

Dank je! Die van jou is ook erg mooi!

De mijne begint echt een kasteel te worden zowel in de hoogte als in de breedte, gelukkig wel met een scheut chique-heid erbij!

Je wedstrijd tenue staat mooi en het paard past ook super bij jou qua hoogte en breedte, super geheel om te zien!

Ik ben ook nog steeds enorm blij met de mijne, heerlijk dier met veel aanleg voor wat hoger werk!

Hoe gaat het met de andere SOtjes? Ook foto's van de laatste tijd?

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:12

Dankjewel :) Ben ook erg blij met haar. Die van jou is inderdaad een mooie reus! Ik ben zelf niet groot (1.60) dus wilde een niet te groot paard, dus deze past inderdaad goed kwa bouw bij mij :)
En idd, ze kunnen makkelijk het hogere werk aan!

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:03

Die van mij loopt de laatste dagen extra fijn! _/-\o_

Hij begint te dragen in overgangen&tempowisselingen en als ik in draf terug rij blijft hij gedragen en losjes van voren en blijft van achteren aktief lopen.

Hij gaat ipv kleiner lopen meer verheven lopen met nog meer afdruk, passage hoeft van mij nog niet hoor haha!

Ben zooooooooo happy met hem!!! :D _/-\o_ *\o/* :):) +:)+ :o

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:51

Jeetje wat is het rustig hier.
Lekker he wittedirk als het zo lekker gaat! Ga je met hem de sport in?

Hier gaat ook alles zo zijn gangetje. Vanmorgen even wezen stappen en toen kwamen we koeien tegen, ze ging even lekker uit der panty naast me. Dat paard van mij heeft echt een koeienfobie.

Vanavond les, maar het gaat de laatste tijd echt lekker met rijden :)

GJ9

Berichten: 4482
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:52

Nah, dat meen je niet. Esprit heeft ook een koeienfobie.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:56

haha zit in de familie? Ze vind ze echt dood eng! Ze ging er absoluut niet langs en was echt een beetje wild, maargoed kan er nu wel om lachen maar dat gaan we dus zo nu en dan even oefenen :)

GJ9

Berichten: 4482
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Provincie Utrecht

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:01

Geen idee of dat ook erfelijk kan zijn. Je zou het wel denken :D

Esprit gaat er nu al heel goed langs, ben afgelopen maandag een koe op 2 meter afstand gepasseerd. Kwestie van heel veel blijven oefenen, goed voorwaarts houden. Een half jaar geleden zou ze zich nog omgedraaid hebben.
Ze gaat er welliswaar dansend en snurkend voorbij, maar dat vind ik prachtig. Denk dat daar haar Gelderse roots bovenkomen.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:04

Haha ja je zou het denken ja. Ja idd, en nu was ik ernaast als ik erop zit vind ik het zelf wat fijner, ben zuinig op mijn tenen. En ze is pas 4 dus moet ze leren, maar jemig, wat kan die zich druk maken..;)

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:10

Haha grappig de mijne weet ook nog niet zo goed wat hij van koeien moet vinden. Als ik ernaast sta dan wil het nog wel, maar in het zadel erlangs vind ie nog wel eng. We blijven oefenen... grappig dat het misschien wel in het bloed zit ;)

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:17

Precies, zo hebben we altijd wat te doen haha! Ja wie weet? Al las ik op de zoekfunctie wel meerdere paarden die het erg eng vinden.

Maja ze zijn dan ook hele enge wezens. De vorige keer wilde ze er ook niet langs, toen zat ik erop. En toen gingen die koeien ook nog is wegrennen, tja?! :P

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:32

hahahaha....geweldig! Hier nog eentje die een stilstaande of liggende koe een beetje eng vindt en een bewegende koe een beetje meer dan een beetje hahaha

Gelukkig heeft hij nu al een tijdje een stier kunnen bewonderen vlakbij het land waar hij staat...hopelijk heeft hij er wat van geleerd :P

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:08

Hahaha! Ja stel je voor dat ie achter je aankomt..! Oh oh die paarden ook..;)

wittedirk

Berichten: 273
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:51

Sir Oldenburg staat op nummer 3 voor de meest gebruikte KWPN-ggk hengsten in Zweden :-)

Dat worden weer vele baby's van hem volgend jaar!

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:00

Wat een leuk nieuwtje! Ik zie nog niet zoveel nakomelingen van hem in onze buurt, dus hopelijk wordt ie ook nog populairder in Nederland.

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Sir Oldenburg nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:19

Leuk! Het is natuurlijk ook een prachtig paard om te zien!