maestro! (contango x joost x abgarxx)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:27

Wij hebben ook twee driejarige staan. De ene is ook echt schaapmak.... die wordt nu ook gelongeerd met hoofdstel en zadel en daar stap ik binnenkort op. De andere is wat jeugdiger en heeft wat meer het rilligere karakter van zijn moeder, daar wacht ik nog een paar maandjes mee voor ik er op ga.

hildatje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:14

renske is ook bezig met evie schaapmak nog steeds geen naam voor veulen???

Fiebie

Re: maestro! (contango x joost x abgarxx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:55

Knappe Evie! Benieuwd hoe ze eruit ziet!

Naamloos veulen dus nog.... Moet t Engels zijn? Of maakt het niet uit?

Marcha, klinkt goed! Heb je foto's?

hildatje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 16:23

het veulen heet hero zal foto,s maken van evie

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:54

Marcha, zijn dat allebei Maestro's die nu zadelmak gemaakt worden? En inderdaad foto's!

Nou ik heb er afgelopen zondag voor het eerst opgezeten en rond gestapt, niks aan de hand natuurlijk! Ze wilde zichzelf erg graag bekijken in de spiegel! En nu vanmorgen heb ik er ook nog op rond gestapt, beetje halthouden en wegstappen met been en stemcommando's. Wel nog vast aan de longeerlijn en langer dan 10 min. zal het niet geweest zijn. Zo wil ik het een beetje gaan uitbouwen dat ze straks gelongeerd wordt en ik er op zit en natuurlijk straks los. Maar ik wil niet te overmoedig worden omdat ze zo braaf is haha.

Hierbij foto's, niet heel duidelijk maar het geeft wel een idee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:58

essiesilly schreef:
haha ja ze zijn echt allemaal zo braaf (de maestro s :D ) heb ineens een heel makkelijke baan :D :D
ziet er goed uit motje, gewoon op gaan zitten joh :)
haha ja stel jij het maar voor ;) wel op dagen dat ik er ben he dan kan ik er een paar rijden :P

Vorige zomer had Twan me gebeld hoe ze het deed, dacht hij dat ze toen al 3 was! Had toen nog wel foto's naar hem gemaild.
Misschien moeten we wachten met een reunie totdat er meer nakomelingen onder het zadel zijn. Want de 'E' jaargang is toch pas de 2e jaargang van Maestro onder het zadel?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:59

Wat gaaf Motje! *\o/*

Wij hebben idd twee meastro's.

Ik ben bijna net zo ver als jou.... die van mij loopt nu braaf aan de lijn en vind het prima als ik op een krukje naast hem sta te dansen en op zijn zadel sta te kloppen, hangen etc etc. Ik ben alleen vaak alleen als ik hem doe, dus wanneer ik hulp heb ga ik er op.

Nog even een vraagje, hoe zetten jullie je jonge paarden bij met het longeren? Die van mij loopt nu braaf zijn rondjes hoofdstel en zadel maar wil hem nu heel ligt bijzetten.

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:00

Motje schreef:
essiesilly schreef:
haha ja ze zijn echt allemaal zo braaf (de maestro s :D ) heb ineens een heel makkelijke baan :D :D
ziet er goed uit motje, gewoon op gaan zitten joh :)
haha ja stel jij het maar voor ;) wel op dagen dat ik er ben he dan kan ik er een paar rijden :P

Vorige zomer had Twan me gebeld hoe ze het deed, dacht hij dat ze toen al 3 was! Had toen nog wel foto's naar hem gemaild.
Misschien moeten we wachten met een reunie totdat er meer nakomelingen onder het zadel zijn. Want de 'E' jaargang is toch pas de 2e jaargang van Maestro onder het zadel?

Vind een maestro meeting ook wel een leuk idee! Maar dan wel in het najaar of volgend jaar, dan zijn onze jonge beesten een beetje bevestigd.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 17:30

wat goed motje!! (had ook niet anders verwacht ;) )

dat zal twan denk ik ook wel leuk vinden :) en ik ook, heb een stel leuke maestro s te rijden nu :) de nu 3 jarigen staan nog/weer even in de wei die zijn zadelmak en daarna weer terug gegaan. weet niet precies wanneer die weer binnen komen
vandaag weer lekker naar het bos geweest met een jonkie :)

bijzetten doen wij gewoon met (lammert haanstra) touwtjes eerst heel losjes zodat ze het alleen voelen als ze hun hoofd omhoog doen dan iedere keer als ze goed reageren een paar cm korter. als ze erg gevoelig zijn doe je een stapje terug :)

een maestro die bij mij in de opfok stond is ook naar belvedere, daar ga je zo zonder zadel opzitten denk ik :D :D echt zooo braaf, mijn buurmeisjes (ong 6 jaar) poetsten die heel vaak konden er alles mee :)

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:37

Longeren doe ik met een bijzet. Ik ben heel los begonnen en deed hem elke x een gaatje strakker. Nu zit hij goed en aan de zijkant van de longeersingel. Ze loopt er super laag, rond en ontspannen mee. Ik heb het heel rustig opgebouwd, volgens sommige te rustig maar dat interesseert mij niet. Alles wat we nu doen vind ze gewoon normaal en vertrouwd het allemaal. En uiteindelijk ben ik toch de gene die er het langst plezier van wil hebben... :)

Heb je foto´s van die van jou Marcha, ben benieuwd? Wil je ze in de toekomst ook uitbrengen op wedstrijd? Ik wel, zou leuk zijn want we zitten in dezelfde regio.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:41

ja dat vind ik ook hoor, gewoon zo doen, zadelmak maken kan je maar 1x doen!! dus laat ze maar lekker lu llen en doe het rustig op je eigen manier :)

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 08:52

Ik wil die van ons tzt wel uit gaan brengen ja. Het vosje is echt een dressuurpaardje en daar hoop ik lekker de dressuur mee in te kunnen en de bruine hoop ik van dat hij springen een beetje leuk vind zodat we eens een B SGW wedstrijd kunnen rijden. Maar dat duurt natuurlijk nog lang, maar dromen mag toch.

Ik heb gister 2 filmpjes op facebook geplaats van Enjoy even kijken of ik ze hier krijg.

http://www.facebook.com/profile.php?id= ... =2&theater
http://www.facebook.com/photo.php?v=323 ... 5751060632

Weet niet of je ze kan zien zo? Maar anders moet je me maar even toevoegen op facebook.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 08:58

ziet er goed uit marcha... t eerste filmpje een beeeeetje slecht gefilmt :+ haha
uit wat voor moeder kwam die bruine? (maestro is trouwens ook spring gefokt he ;) ) kunnen er veel heel fijn springen :)

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:02

essiesilly schreef:
ziet er goed uit marcha... t eerste filmpje een beeeeetje slecht gefilmt :+ haha
uit wat voor moeder kwam die bruine? (maestro is trouwens ook spring gefokt he ;) ) kunnen er veel heel fijn springen :)

Longeren en filmen tegelijk is idd niet een van mijn sterkste kanten :+

De bruine komt uit een farrington x Ferro moeder.

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:07

Ik kan de filmpjes helaas niet zien, hij opent nog niet eens de pagina helaas, want ik ben wel erg benieuwd.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:17

Schopje! :+

Wat leuk om te lezen over maestro nakomelingen :)

Ik ben sinds 3 weken ook in het bezit van een Maestro.
2 jarige merrie Maestro x Ferro.
Ze staat nu nog lekker in het land maar wil der volgend jaar graag voor de keuring hebben en misschien IBOP mee rijden..

Afbeelding
Dit is Flynn <3

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 11:23

hee wat leuk :) gefeliciteerd met je nieuwe paardje, je gaat er vast heel veel plezier aan hebben!! :D

Motje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:14

He, wat leuk! Ik heb een 3 jarige Maestro X metall....

Fiebie

Re: maestro! (contango x joost x abgarxx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:19

Zo leven in de brouwerij 8-)

Leuk Amigo!! Knappe dame :j

Zal eens kijken of ik nog even een foto-update kan maken van mijn Maestro's :Y)
Genghis is bijna net zo groot als zijn zuster.... :=
Faiza wordt ineens een paard... wat een karakter he <3

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:30

Idd erg leuk leven in het topic!

Hoe is het met jullie maestro's?

Die van mij zijn inmiddels onder het zadel. (Heeft bij de ene nogal erg veel moeite gekocht :roll:)
Nu doen ze het beide zo goed en ze zijn zo braaf ook. Zijn ook echt wel twee hele verschillende paarden ook al hebben ze dezelfde paarden, maar dat maakt het juist extra leuk.

Ik zal vanavond thuis eens wat foto's plaatsen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:01

echt waar joh marcha? waarom heb je m niet naar ons gebracht dan?
gelukkig dat die nu wel braaf is :)

hier niet echt veel nieuws.. de Etjes komen binnenkort weer binnen en dan ga ik er weer opzitten :) en de Dtjes doen het ook erg goed :)

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:46

Hij is ook weg geweest.... heb hem naar Jan van Beek gebracht. Heb er wel over gedacht om hem naar jullie te brengen, maar mij instructrice rade mij Jan aan omdat die vaker moeilijke gevallen binnen krijgt. Ik had hem zelf zo ver dat hij netjes aan de longeerlijn liep met zadel en alles erop, waar hij schaapmak mee was. Dus toen ik het tijd vond om er eens op te gaan zitten, mijn instructrice gevraagd om te helpen. Maar ik ben er nooit op gekomen, want zodra ik nog maar wilde gaan hangen stijgerde hij zo ontzettend hoog dat hij nog net niet achterover sloeg en hij sloeg daarbij met zijn benen echt levensgevaarlijk. Ik heb toen gelijk besloten hem weg te bregen, jan heeft er ook nog best wel zijn handen vol aan gehad. Die is er ook pas na 2,5 week longeren met een pop op kunnen komen. ^)

Nu is hij zo ongeveer 2 maanden echt onder het zadel, waarvan hij 6 weken thuis is en sinds dat ze er echt op konden komen heeft hij geen pas fout meer gezet. Ik rij hem een keer of 2/3 in de week maar 20/30min nu en ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen. In de bak rijden, door de wei heen galloperen, wat balkjes springen, hij vind echt alles prachtig. Dinsdag mag hij mee naar mijn instructrice en ga ik daar een rondje door het bos doen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:50

jeetje joh zo heb ik ze (gelukkig) nog niet mee gemaakt!
fijn dat het nu wel goed gaat :)

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:55

Gek hè? Heb hem vanaf zijn half jaar en weet dat er nooit iets geks gebeurt is met hem en toch dat gedrag. Maar goed, hij is er gelukkig mee gestopt. *\o/*

Jij bent nog steeds elke week in Hoeven te vinden? Zelf heb je geen maesto meer toch?

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:55

BTW Fiebie.... dankjewel voor je voorstel van de meest geweldige smiley! *\%/* *\%/* *\%/*