Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:02

Wat gaaf! Bijna alle weltmeyers zijn groot en vos :D

Bij ons op stal staat ook een grote weltmeyer. Is hiervoor kazernepaard geweest. Superstoer en heeft verkering met mijn paard, helaas staat ie te koop, dus ik hoop niet dat mijn merrie te verdrietig wordt als haar vriendje weggaat.. ;(

Optiwolk

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 08:36

@ Ania: kende ook een klein Weltmeyertje!
Nuja, geen 1.70, eerder 1.60.
En ken een zwarte Weltmeyer, maar dat is omdat hij geloof ik niet in haar vaderlijn zit.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:47

Ania: de Weltmeyer van jouw stal heeft ook al zo'n lieve goedaardige uitstraling en de typische Weltmeyer vos-kleur. Jammer dat het vriendje van jouw paard weg gaat.

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 17:24

Leuk paard Ania, jammer dat het vriendje van je paard weggaat, zoals sussie85 al zegt een echte Weltmeyer. Ik herken mijn merrie er ook helemaal in. Mijn merrie heeft ook zo'n vriendelijk hoofdje.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:42

Ik heb 2 juni een fotoshoot met onze paarden. Dus er komt snel weer beeldmateriaal van mijn Weltmeyer. We hebben hem nu anderhalf jaar en hij is echt al zo veranderd. Heb vandaag wat foto's terug gekeken. Hij is veel gespierder geworden en loopt echt heel veel beter.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:54

Ja ik vind het ook erg jammer, maar ik begrijp de keuze. Willem is een vriendelijke reus die weet dat hij groot is en daar gebruik van maakt. En als je daar niet mee om kunt gaan..
Ik zal eens foto's zoeken van hem en de mijne samen, ze zijn echt een koppeltje. Als de mijne de wei opgaat en het gaat Willem niet snel genoeg om bij haar te zijn, dan springt ie zo zijn paddock uit. Als ie maar bij haar kan zijn! Of als ze gaan drinken, dan drinken ze steeds om de beurt, eerst hij dan zij dan weer hij. Of ze eten de lange grassprieten uit elkaars mond =D
Of als ze hengstig is, dan pist ze echt bijna over zijn hoofd (of door de tralies in zijn stal) En hij maar hummeren en flehmen en aan haar snuffelen hahaha
Echt keiharde verkering! superleuk.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:23

alweer even rustig hier :)

Ik heb vandaag de dierenarts bij Duncan gehad, omdat hij al lange tijd maar niet dikker wilt worden (kijkt hem behoorlijk tegen de ribben, terwijl hij wel super in zijn vel lijkt te zitten) en omdat hij laatst op een buitenrit opeens ziek werd. Staleigenaresse is me toen met de trailer komen halen, hij bleek te koud te zijn, maar verder al snel weer ok.

DA zei dat zn hartslag te hoog is (48 waar hij 30 hoort te zijn) en dat de hartslag ook wat onregelmatig is. Bloed wordt nu opgestuurd naar het lab om te testen, ben benieuwd wat daar uitkomt. Hij mag iig voorlopig wel 6kg (!!) voer per dag, met maïs en wel 400 ml olie (wel rustig opbouwen uiteraard). Voer wordt ook uiteraard gesplitst over meerdere momenten over de dag. Hij staat sinds gisteren al apart van de anderen omdat hij erg langzaam zijn hooit eet (is zijn gewoonte, deed hij ook toen hij net van de tandarts kwam) en daardoor niet genoeg binnenkrijgt. Ik hoop zo dat hij weer wat aan gaat komen!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:08

Wat balen dat Duncan niet helemaal gezond is! Hopelijk is hij snel weer oke!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:57

zo, 't is weer stil hier... Ik heb de bloedtest-uitslag: Duncan's bloed is helemaal goed, geen tekorten (ik moet het rapport nog ophalen, maar dit werd me alvast verteld). Nu een tijd flink doorvoeren, en dan hoop ik dat zijn hartslag ook na verloop van tijd normaliseert...
Hoe ist verder met alle paardjes?

edit: Sussie, hoe was je fotoshoot? Krijgen we een linkje?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:17

Lon: lief dat je ernaar vraagt! Ik heb alleen nog maar een voorproefje gehad met deze 3 foto's. De rest komt later.

Afbeelding

http://www.lc-f.nl/Ilse/medium/0008.jpg

Afbeelding

Wat fijn dat bij Duncan alles goed was in zijn bloed!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 18:27

Wat fijn dat het weer beter gaat met Duncan, gelukkig dat alles goed is.. dat scheelt al heel wat, nu hopen dat hij ook weer wat aan komt en zijn hartslag beter wordt.
Sussie: Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's van je shoot!
Ania: Hoe is het met je paardje, heeft ie al een nieuw maatjeof staat z'n 'oude vertrouwde' :P maatje er nog wel?

Hier gaat alles prima! Tijdje ging het wat minder met het rijden maar nu gaat het weer helemaal de goede kant op.. heb nu ook privéles en laatst nog 2 keer in de prijzen gezeten in de B dressuur. Krijg van iedereen ook positieve reacties dus dat is ook wel fijn en geeft weer een bevestiging. Nog 1 puntje en dan zijn we L1 startgerechtigd maar ga nog niet direct over hoor.. wil eerst alles goed bevestigd hebben en zeker weten dat we beide klaar zijn voor het L.

Edit: Sussie: Mooie foto's hoor, hij ziet er mooi uit, glimt mooi en loopt ook leuk daar! Zo'n lage neusriem zie je niet vaak meer of wel?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:52

fijn dat de wedstrijden weer beter gaan Henrieke! En idd, niet overhaasten lijkt me :) Gewoon overgaan als je voelt dat jullie daar klaar voor zijn. (zegt de niet-wedstrijdruiter :') )

Mooie foto's Sussie! Hij glimt je tegemoet :D Ik zag afgelopen weekend nog een ruiter in het Z met een trensje en lage neusriem, dus t kan allemaal ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:00

Henrieke: fijn dat de wedstrijden zo goed gaan! Lekker prijzen rijden in het B en ervan genieten. Dat is veel leuker als middenmoot rijden in het L1.
Lon83: Hij zit inderdaad super goed in zijn vel op het moment en dat straalt er ook vanaf. Wel fijn dat de bloeduitslagen van Duncan goed zijn, maar eigenlijk weet je nu dus nog niets. Hopelijk gaat die onregelmatige snelle hartslag snel over.

Ik rij meteen lage neusriem, omdat hij daar gewoon veel fijner mee loopt. Ik vind het geen gezicht persoonlijk, maarjah ik heb liever dat hij goed loopt. Met een hoge neusriem maakt hij zich veel sterker en wil hij zich meer vastzetten in de kaak.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 23:08

wauw sussie!! hij heeft het hoofd van willem(die van bij mij op stal)! wat een lieve uitstraling! Is het hoofd een bekende weltmeyer erfenis?

Radna heeft haar vriendje nog! Maar niet voor lang ben ik bang, zijn prijs is verlaagd en ze is nu zelfs handelsstallen aan het bellen ;(

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:28

ik wil me ook even melden met een weltmeyer:d in me profiel staan fotos van hem het is de vos!

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 00:34

Afbeelding

hier ff een foto van mijn weltmeyer afstammeling!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:55

Oehhh, wat lijken ze allemaal op die van mij ;-)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 07:56

Hier even een foto van mijn Whisper.
De linker is een Gribaldi, rechts ben ik met de Whisper merrie.

Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:41

Trudy: ik had al gereageerd op je prachtige bruidsfoto's, maar ze blijven mooi!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:49

@ Sussie: Dit is de laatste hoor ;-)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:56

van mij mag je bruidfoto's blijven spammen hoor! Bruidsfoto's zijn altijd leuk om te kijken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:05

:j

Zo kan ik ideeën opdoen :D

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:05

Haha, wanneer ga je trouwen??

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:17

Nog niet de komende 2 jaar, maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met rondkijken :D

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:01

Leuke foto's weer voorbij zien komen! Die van Reinandje is ook best aan de maat of niet?
Wat een mooie trouwfoto, Whisper zit dus ook Weltmeyer achter?
Haha alleen maar leuk juist die foto's, kunnen we inderdaad mooi ideeën op doen _O-.