Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veloz

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 17:27

Aaah me mannetje heeft droge mok en is ook nog kreupel Boos! , heeft denk ik een beetje debiel gedaan in het land. Baal als een stekker, heb geprobeerd of het eruit te rijden was, maar werd eigenlijk alleen maar erger Huilen Dus hij krijgt een weekje rust... Bloos Als het dan nog niet over is, dan laat ik de veearts komen. Morgen moet het arme dier ook nog naar de hoefsmit, zal hem niet makkelijk af gaan, maar het is wel nodig Knipoog Voor nu maar lekker buiten laten lopen, dan kan hij zelf bepalen tot hoe ver die kan en 2x per dag afspuiten...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:02

Timber was vandaag ook steenkreupel Boos! Ik balen. Neem d'r mee naar stal, haal regendeken af. Niks meer aan de hand Clown

Andere deken op, ander merk en model, weer steenkreupel. Deken af, weer niks te zien.
Aan de longerlijn laten draven, niks (en als ze in stap al kreupel lopen, moet je dat in draf zeker zien).
Mijn paard wordt dus kreupel van dekens en staat nu dus weer bloot Bloos

Met Est gaat het gelukkig heel erg goed Haha! Die is weer helemaal de oude aan het worden!

Beterschap met Veloz Iris Ach gut

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:41

Thanx Timbers! Vandaag wilde me mannetje amper op z'n been staan, laat staan lopen, dus gelijk de veearts gebeld Bloos Heeft meneer dus een peesblessure, 3x per dag afspuiten, gelukkig mag hij wel op het land, anders zou hij boxrust moeten (als er dan iemand gek word... Bloos ) Heeft een spuit gehad (pijnstiller) en mag nu morgen ochtend vroeg (voor me werk) nog een spuit metacam naar binnen zien te krijgen, arm paard... Hij is normaal echt een bikkel, maar nu was ie zo zielig (hij laat pas zijn pijn zien als het echt heel erg is..) Gelukkig werkte de pijnstiller meteen en kon hij alweer een beetje op zijn been staan. Hopelijk gaat het snel weer beter en kunnen we de draad weer oppakken Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:28

Volgens mij mag je metacam ook gewoon over het voer geven! Heb ik bij Est ook gedaan toen ze van de week zo kreupel was. Wilde d'r niet teveel treiteren met die spuit en over het voer at ze haar hele bak leeg, zelfs uitlikken. Terwijl ze met die spuit de helft weer uit haar mond werkte.

In de bijsluiter stond dat het ook over het voer mocht volgens mij dus heb ik dat maar zo gedaan. Stuk makkelijker Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 06:46

Ja het is geen probleem om het bij hem direct via de mond te geven, bijna alles blijft binnen... Knipoog Dus dat gaat prima, vandaag komt de veearts weer, want het wil niet echt beter gaan Boos! Echt zielig, aangezien het totaal geen pieperd is, dus doet het hem echt veel pijn... Nou maar hopen dat het niets blijvend is!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 10:12

Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie negrotjes Ach gut

Zifje gaat nog steeds erg goed. We kunnen al best goed sturen, en de laatste keer met rijden heb ik op het midden een volte gegalopeerd Haha! ging best goed Tong uitsteken

Afbeelding

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:53

Top Rilla! Zifje is een toppertje Haha!

Timber gaat weer goed en haar mams Est loopt ook nog steeds gezellig in de wei.
Af en toe is Est was stijf, maar het gaat langzaam beter. Ze loopt wel gewoon op 4 benen, maar staat nog wel vaak op rust met rechtsachter. Ach op bijna 21 jarige leeftijd mag je de tijd nemen voor herstel nietwaar Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:10

Hoe gaat het met Veloz Iris?

Ik kreeg vandaag de schrik van mijn leven.....had eerst Timber gelongeerd en dat ging weer ouderwets super. Daarna wandeling met Est gemaakt en het laatste stukje gaat ze weer verschrikkelijk kreupel lopen Huilen nu met haar voorbenen dus ik dacht wat is dit nu weer.
Misschien zit er wat in haar voet. Dus ik wilde voet optillen, maar die wilde ze niet geven. Ze bleef maar maaien met haar andere voet. Dus ik stond te shaken van angst want ik wilde weten wat het nou was Bloos .

Begreep niet waarom ze haar voet niet wilde geven......tot ik het zag. Dat voetje waar ze zo mee stond te maaien zat gewoon een hele bout in.....Toen die er uit was was het gelukkig helemaal over.

Pfff kreeg het weer even benauwd, maar gelukkig was de oorzaak deze keer snel gevonden.

Est loopt nu weer gezond en wel bij Timber in de wei Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:20

Erg knap van Zifje hoor Haha! !

Met Veloz is er iets verbetering te zien volgens de veearts, maar weinig Boos! Hij loopt erg slecht zeker 's ochtends als ie ze box uit moet. Hij moet eigenljik boxrust van de veearts, maar aangezien ik (en Veloz Knipoog ) dit geen goed plan vonden staat meneer dan wel een paar uurtjes in de wei (op een stukje van 3 bij 5 meter, aangezien hij niet mag rennen... Bloos ) Hij krijgt nog steeds iedere ochtend ze Metacam. Morgen komt de veearts weer polshoogte nemen, hopen dat er nog steeds vooruitgang in zit. Me mannetje is echt een bikkel, dus de pijn die hij nu heeft is dus behoorlijk. Hij voelt zich echt heel zielig Bloos (zie dan vooral die zielige Negro oogjes voor je Knipoog ) Waarschijnlijk moet ik naar Utrecht om de pees op de Echo te zetten, dus morgen weet ik meer... Ik hou jullie op de hoogte Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:44

Ik heb een raar paard Tong uitsteken
Ging ik vandaag niks doen alleen emmertje voer brengen dus gevoerd en even met het koppeltje mee naar achteren gelopen, loop ik terug. Timber aan mijn kont geplakt....liep mee. Ik stoppen zij stoppen, ik rennen, zij ook rennen. Ik weer stoppen, zij in de buurt grazen. Dus ik weer naar het hek toelopen, zelfde ritueel. Ik naar de koppel teruglopen, zij ook weer mee Haha!

Dus toen maar wat in de wei gespeeld....leuk man longeren zonder longeerlijn (noem ik circling@liberty Knipoog ) op 1 hectare land waar andere paardjes gewoon in lopen te grazen Clown .....maar na de speelsessie was het nog niet goed. Mevrouw wilde met mij mee, dus even mee naar de bak. Daar nog wat gespeeld. Weer terug het land in....bleef ze voor het hek staan. Ik weer mee naar achteren lopen, zij ook mee. Heb er ongeveer een uur over gedaan om het land uit te komen Clown

Uiteindelijk had ze Est ook zo gek gekregen dus toen ik wegging stonden er twee paardjes voor het hek te kijken waar ik heen ging....maja kan moeilijk in de wei gaan slapen en naar binnen willen ze ook niet want als ze 10 minuten binnen staan staan ze daar weer de tent af te breken. En voer hadden ze al gehad, Timber wilde gewoon spelen.

Kortom Timber is een verschrikkelijk maf paard Vork

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:23

Volgens mij worden wij nu de familie uitgeschopt Bloos Knipoog
Timber vandaag........ Clown
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Timber en ik zijn geloof ik echt letterlijk het zwarte schaap van de familie, alles kan mooi lopen en wedstrijden doen en wij kunnen tja ehm maf samen zijn Haha!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:38

Oh, Zifje gaat goed!

Wat sneu voor Veloz. Ach gut Arm dier. Ik hoop dat 'ie snel weer opknapt.

Wat is Timbers toch een heerlijk paard. Tong uitsteken Ik houd wel van maffe dieren, haha! Wat een gegaap!

Afbeelding
185 en 205 punten en 2 maal eerste in Diepenveen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:20

Gafe foto's van Timber! Haha! Is ze af gevallen? Ze ziet er goed uit! Met Veloz gaat het gelukkig ietsje beter, vanmorgen vroeg afspuiten en wilde ik ze medicijnen geven en kwam hij toch nog beroerd ze stal uit, 's middags kwam ik weer op stal om me mannetje uit het land te halen, liep hij heel aardig, wel wat kort, maar hij belaste ze been toch wel degelijk, ging er zelfs tijdens de poetsbeurt op op rust staan Bloos . Kan niet alleen komen door de medicijnen, want die heeft hij nu al een week en hij bleef toen erg beroerd lopen, nu was er toch echt een kleine verbetering te zien Haha! Werd er helemaal blij van. Haha! Nu maar hopen dat die verbetering steeds meer word. Dan kan hij weer lekker aan het werk, ik gelukkig, hij gelukkig... Haha! Ik hou jullie op de hoogte Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:53

haha die timber! Ik blijf het een leuk paard vinden Knipoog

Gelukkig gaat het weer wat beter met veloz! ik zal voor hem duimen Knipoog

Zo super zeg Lorette! Super punten!

Ik heb al een paar dagen niks met zif gedaan, het regend iedere keer, en nu is de bak helemaal nat Verdrietig

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:25

Veloz schreef:
Gafe foto's van Timber! Haha! Is ze af gevallen?

Volgens mij is ze niet afgevallen. Foto's zijn waarschijnlijk vanuit de juiste hoek genomen Clown Knipoog
DA kwam nl vorige week vrijdag enten....vond het een mooi paard, zeg er goed uit, was alleen wel wat spekkig Bloos

Het is zo'n heerlijke mafketel...mijn monstertje Haha!

Wij gaan ooit Olympisch goud winnen voor op het blok staan en gekke bekken trekken......zal alleen nog wel 100 jaar duren voordat dat als een Olympische sport gezien wordt Gestoord

Fijn dat er toch wel wat verbetering bij Veloz te zien is Iris Ach gut

Lorette gefeliciteerd....en toch zie ik in dat koppie van jouw paardje echt wel wat van mijn mafketel terug Ja Leuk beessie!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:53

Mijn oooo zo lieve en brave paard heeft ook een bitchy kant Extreme duivel

Afbeelding

maar meestal, is het gewoon een schatje Tong uitsteken
Afbeelding

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:14

Ze bijt gewoon lekker van zich af Knipoog
Die laatste foto vind ik echt super mooi! Eentje om uitvergroot in een lijstje te hangen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:09

Hoe gaat het met Veloz?

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 08:22

Met Veloz gaat het een stuk beter, loopt momenteel alleen nog wat onregelmatig Knipoog Is vanaf vrijdag al van de pijnstillers af, maar loopt gelukkig nog steeds hetzelfde. Ik wacht sowieso nog een weekje met alles, begin nu met ongeveer iedere dag 10 minuutjes stappen langs de weg (op het harde). Volgende week laat ik de veearts nog een keer komen om te kijken of ik al wat kan gaan opbouwen. Ik hoop van wel, want wat mis ik dat toch het rijden met me ventje... Bloos

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:39

Ti amo en ik zijn M2 maar is wel aardig pittig maar we komen er wel Knipoog

beterschap voor Veloz!

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:55

Veloz schreef:
Met Veloz gaat het een stuk beter, loopt momenteel alleen nog wat onregelmatig Knipoog Is vanaf vrijdag al van de pijnstillers af, maar loopt gelukkig nog steeds hetzelfde. Ik wacht sowieso nog een weekje met alles, begin nu met ongeveer iedere dag 10 minuutjes stappen langs de weg (op het harde). Volgende week laat ik de veearts nog een keer komen om te kijken of ik al wat kan gaan opbouwen. Ik hoop van wel, want wat mis ik dat toch het rijden met me ventje... Bloos

Naja, een peesblessure gaat meestal niet zo gauw over hoor, ik zou er maar rustig aan mee doen, stel je voor je begint te vroeg dan ben je nog verder van huis. Waarschijnlijk ben je er nu vroeg bij, dus dat scheelt natuurlijk wel een hoop. Suc6 in iedergeval ermee!

Met mijn Negrootje gaat ook alles goed, als ik Timber zie dan is het net of ik naar foto's van Tonight aan het kijken ben, ik vind ze echt op elkaar lijken! 9 juni heb ik m'n 1e officiele wedstrijd met Tonight, bij ons in de nieuwe buitenbaan op de club, naja we zien het wel! Ik start btw L2.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:49

LadyLuna schreef:
als ik Timber zie dan is het net of ik naar foto's van Tonight aan het kijken ben, ik vind ze echt op elkaar lijken!

Kan ze net zulke gekke bekken trekken Clown Knipoog

Succes met je wedstrijd de 9e!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 20:53

Veloz schreef:

Onze schimmel heeft een half jaar stilgestaan. (Nouja, stil, hij loop 24/7 buiten.) Is nooit een pas kreupel geweest, maar had wél een peesblessure. Hij was al eerder goed, maar we hebben hem mooi laten staan.
Is nu prima op de pezen. Ja

Ik zou dus ook erg voorzichtig zijn. Beter een jaar te laat dan 1 dag te vroeg als het om pezen gaat.

Maar ik hoop wel dat Veloz snel geneest. Lachen

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:16

Ja ik ben ook inderdaad voorzichtig Ja , hij heeft niet echt een peesblessure, want alleen de aanhechting van de pees is wat geïrriteerd, hij loopt heel aardig, je ziet er niets meer van, alleen met korte draaien is hij echt niet rad. Ben nu 2x per dag 10 minuten met hem aan het stappen langs de weg en dan weer 10 minuten afspuiten, verder staat ie de rest van de dag op een klein stukje land en dat gaat prima. Hij begint nu ook een beetje uit ze voegen te groeien Knipoog , maarja dat trainen we er wel weer af. Haha! Verder mag ik i.o.m. de veearts volgende week kijken hoe hij aan de longe loopt en daarna mag ik weer wat rustig aan gaan opbouwen met lange rechte stukken stap en draf. Maar ook dat hangt helemaal van hem af en dat kan ik zelf het beste inschatten. Dus we gaan het proberen. Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:24

pezen zijn idd rot dingen als ze niet goed zijn..
Ik hoop dat veloz snel weer helemaal goed is!

Afbeelding
zifjes halfbroertje Haha!

ik heb zif vandaag aan de longe gedaan met bijzets, heel los, en ze liep echt super! de bijzets hingen de hele tijd slap en ze liep lekker door en ontspannen Haha!