Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:20

Thanks Lemon71! Ik geniet zeker nog van deze oude man :D

Vandaag weer foto's gemaakt bij Elliot. Het land is nog super goed.. en ze staan nu in een stuk welke ze eigenlijk zouden gaan hooien.. maar nu mag dit koppel het lekker opknagen :D Voorlopig staan ze nog even goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lemon71

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 06:25

@ clouwdy, super zeg dat ze nog lekker op het land kunnen staan bij ons in de buurt is het land niet meer te doen het is zo nat .. de landen hebben hier meer weg van een zwembad echt balen. Je paardje ziet er super goed uit , hij heeft al een mooie hals en zijn voorpluk vind ik ook super cool ;-)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 18:38

@Lemon71 Het land is nog super eigenlijk... alleen sommige stukken zijn nat.. Het land waar de pensionpaarden op stonden was ook al minder... daar hebben ook flinke zwembaden gelegen.. :D

Vind zijn voorpluk ook helemaal leuk! Gelukkig is hij niet helemaal verkleurd.. voordeel van een slechte zomer ;)

Hoe gaat het met je rug? En hoe gaat het met jouw paard?

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:15

leuke foto's ik vind hem wel een beetje op mijn merrie lijken

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:05

Dank je Splenius! Als Elliot half zo mooi wordt als die van jou... dan ben ik erg blij :D Denk dat jouw merrie wat forser is.. maar ik heb nog even geduld :D

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:10

Hoe is het met jullie upperclassjes? Nog leuke updates of vorderingen? :)

Hebben jullie gezien dat Upper-class zelf is verkocht naar Engeland? Ik hoop dat we nog eens iets van hem horen in de sport!

Lemon: Volgens mij heb ik de jouwe in een advertentie voorbij zien komen? Ga je hem toch verkopen?

Bo doet het nog steeds erg goed. We gaan nog steeds snel vooruit. Ik merk wel dat ze wat meer moeite heeft met indoor-concoursen. Ze wordt erg gespannen als ze ineens in haar eentje een andere hal in moet, en dan wordt een fijne proef rijden ineens een stuk moeilijker. Ik ga haar dus wat vaker meenemen naar ander terrein.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:18

Elliot komt dit weekend weer lekker naar binnen.. Vind het weer heerlijk om met hem te gaan ondernemen.. Lekker rustig aan.. maar wel weer gezellig samen aan de wandel :D

Ik wist niet dat Upper-Class verkocht is.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:44

De laatste foto van Elliot op het land.. Hij heeft nog nooit zoveel kleur op zijn lijf gehad.. ik ben er blij mee!

Afbeelding

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:17

Jeetje Clouwdy wat ziet hij er goed uit. Ik vind hem echt enorm gaaf geworden zeg! Hebben zijn maten trouwens aan zijn staart geknaagd? Zonde, want het is wel een mooie volle staart geloof ik?
Ik ben benieuwd hoe hij is van karakter als je met hem aan de slag gaat.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:35

Ja zonde he van zijn staart :( Hij heeft inderdaad een volle staart net zoals zijn manen.. Ik ga nog niet veel met hem doen hoor... lekker rustig aan.. Geloof niet dat ik hele gekke dingen ga mee maken met hem. Hij is zo braaf.. dat ik liever een keer wat verzet zou willen zien ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:37

Ruilen :+ Die van mij heeft anders toch af en toe een flinke dwarse bui. Geef 'm vinger, neemt je hand als ie de kans krijgt :=

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:45

Hahaha.. misschien komt het nog :D Laatst wilde ik even naar zijn voortanden kijken.. was hij het niet mee eens.. moest even worstelen.. maar hij gaf zich snel over.. ik was blij.. maar dacht.. wat een sukkel is het toch :D Gekke is wel dat ik alles bij hem kan doen.. en een ander niet..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 14:34

Hai hai allemaal,
Hier een kleine update mbt mijn uppie ... zoals jullie weten heel lang gedacht om hem te verkopen om twee redenen ... de eerste hij was zo moeilijk in de omgang, zo dominant ik was er zo bang voor, en de tweede rede mijn Hernia ;(

Ik kon geen geschikte koper voor hem vinden (omdat hij een schieffel heeft vinden kopers hem vaak al niet meer leuk) .. ja voor euro 750,00 wilden ze hem wel mee nemen maar dat vond ik toch echt te weinig dus besloten om mijn Uppie naar stal terug te halen vanuit zijn leer plekje en OMG wat ben ik blij dat ik hem heb gehouden hij is echt heel braaf aan het worden en kan lopen als de beste het is een enorme Showbink aan het worden. :D

Met hem wandelen, hem losgooien , Borstelen, hoeven krabben, wasplaats endergelijke het gaat allemaal moeiteloos en ook met rijden is hij enorm braaf, hij zet eigenlijk geen pas verkeerd meer ! ! Door mijn hernia heb ik hem zelf nog niet kunnen rijden maar ik heb nu iemand die hem gratis voor mij rijd en dat is een goeie combinatie dus ik ben heel blij met mijn Uppie ... volgende week dinsdag wil ik er voor het eerst zelf op proberen te rijden

@ Clouwdy .... Elliot ziet er idd erg goed uit ... en zijn staart vind ik nog best een hele staart hoor die van mij heeft de helft minder (helaas) :o

@ Sammie ,,,, ik moet ook ECHT heel consequent blijven want net wat je schrijft geef hem een vinger en hij pakt je hele hand ... maar de vooruitgang die hij elke dag maakt is erg leuk om mee te maken

@ Iedereen .. ik heb ook op bokt gelezen dat UpperClass verkocht is en als ik zo de reacties lees die erbij staan ... de meeste vinden Upperclass een hengst van niets nou ik ben blij met mijn Uppie afstamming hoor hahaha Nog een vraag .. hoeveel dagen laten jullie de jonge paardjes onder het zadel lopen ? ? Ik heb hem nu vier tot vijf maal per week onder het zadel maar ik zelf denk dat vier dagen genoeg is wat vinden jullie ? ? De rest van de dagen loopt hij in de paddock en een dag loopt hij aan de longe , overigens komt hij elke dag in de paddock om zijn benen te strekken buiten het rijden / beweging om ...

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:55

Ik heb het ook gelezen bij het nieuwsbericht dat Upperclass verkocht is. De meeste mensen zijn niet echt weg van Upperclass. Maar ach, ik heb een erg fijne nakomeling, en als ik het zo hoor zijn jullie ook erg blij met jullie paarden! :)

Sammie; De mijne heeft dat ook hoor. Je moet niet te lief voor d'r zijn, want dan walst ze op een gegeven moment letterlijk over je heen. Dat heb ik toen ik haar net had een paar keer ondervonden, haha!
Enne... Clouwdy, niet te hard hopen op wat weerstand, zometeen krijg je toch een draak! ;)

Wat fijn Lemon dat hij zo vooruit gaat. Over het rijden: ik heb Bo in het begin 3 tot 4 keer per week kort gereden. Maar omdat die van jou nogal een pittig ding is zou ik hem in ieder geval niet té weinig beweging geven. Liever een dag extra 15 min. lekker aan het werk dan dat hij de volgende dag sprongen maakt van enthousiasme. Lekker veel buiten helpt meestal wel om ze braaf te houden, dus goed dat hij op de paddock staat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:03

Ik vind zelf de nakomelingen beter dan hemzelf. Ik heb Upper altijd als een goed subtop paard beschouwd, zo iets als Inspekteur zeg maar. Rondhobbelen in ZZ+ klasse met Young Riders. Alleen Upperclass heeft in totaal 2 tot 3 jaar last gehad van een blessure waarvan ze maar niet konden achterhalen wat het nu was. Al die tijd heeft hij dus ook niet in de sport gelopen, en dat kost ook gewoon dekkingen. De eigenaren verkopen graag dus 1 + 1 is 2. Hij heeft ZZL gelopen, dus een paard van niks is ie zeker niet. :+ Daarbij past hij ook gewoon niet op elke merrie. Ik denk dat ie in Engeland wbt merries wellicht beter op z'n plek is. En als wij nu gewoon die knollen van ons allemaal massaal naar het ZZL en verder rijden verstomt de kritiek vanzelf :P Haha

Consequent zijn is ook mijn sleutelwoord :')

Vanmiddag bracht ik 'm naar de wei, loopt ie naar een hoop stront schraapt er in en piest erover. Gezien de grootte van de hoop was het volgens mij z'n eigen stront :')

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:48

Precies... we moeten gewoon allemaal naar de ZZL! Ik trek er wel 15 jaar voor uit..haha.. met 6jes kom je er uiteindelijk ook :D

Begrijp de kritiek ook niet... Eerst was het een veelbelovend paard... Schaars bloed... Verrichtingsonderzoek was zeer goed..blabla.. Het is jammer dat hij door de blessure niet verder is gekomen..

Blijft een aparte wereld.. zo zijn er genoeg hengsten die iedereen de hemel in prijzen.. maar wel bijvoorbeeld regelmatig hoefkatrol doorfokken.. Het is natuurlijk ook een politiek wereldje.. Want als ze de hengstenkeuring eens anoniem zouden doen.. zouden er hengsten doorgaan.. Ze zouden eens meer naar de nakomelingen moeten kijken..

Ik ben super blij met mijn Uppie... ook al heeft hij geen mega gangen.. Het is een topper qua karakter en gelukkig geen heel lelijk eendje..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 06:55

HAHAHAHAHA nou ik teken ervoor hoor ZZL ... wie weet misschien ooit ? ? Mijn Uppie is ook zeker geen bewegingswonder hoor maar hij is wel mooi om te zien en heeft een mooie uitstraling en tsja je kan niet alles hebben ... als zijn karakter nu zo blijft dan ben ik ook heel erg tevreden met mijn nakomeling.
Is er trouwens iets bekend over het doorfokken van UpperClass .. zijn jullie paardjes al eens op de foto geweest ? ? Ik wist namelijk niet dat je hoefkatrol kon doorfokken enzo sorry ben daarin een beetje een leek.

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:31

Mijn Uppie is ook echt geen superbeweger, maar wel functioneel, en wat een fijn karakter! En idd, ZZL zal wel een droom blijven, maar we oefenen stug door :D
Lemon: de mijne is PROK-gekeurd, dus is op de foto geweest toen zij bijna 4 was. Ik heb geen idee over de mate erfelijkheid van hoefkatrol ed. Maar ik hecht wel waarde aan ouders (merrie en hengst) die rontgonologisch in orde zijn.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:58

Elliot is weer lekker binnen! Ging allemaal super vanmorgen... Alle paarden waren een keer losgebroken.. maar hoe graag hij ook wilde en hoe groot hij zich ook maakte.. Elliot bleef na 1 waarschuwing braaf naast mij lopen.. We moesten nog even bij de uitgang wachten tot uiteindelijk de laatste 2 gevangen waren.. en daar bleef hij ook braaf naast mij staan. Ben zo blij dat hij zo relax is.. of misschien komt het toch omdat hij veel in de hand is geweest en al een opvoeding heeft gehad.. De trailer is ging ook weer super! Hij stond in een trailer zonder schotten en bleef braaf aan de zijkant staan... zo dat zijn maatje naast hem kon staan.. duurde even tot zijn maatje er in wilde... stootte 1 keer zijn hoofd.. dacht er weer uit te willen.. maar na 1 keer "uh uh" te zeggen bleef hij braaf staan.. Vanavond op stal even gemeten of hij gegroeid is.. en hij is nu bijna 1.63m.. Ondertussen weet hij ook wat meer dat hij hengst is :D hij gaat als een showbink door de gangen heen..haha.. en ondertussen blijft hij super braaf en hij luistert goed!

Afbeelding

Afbeelding

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 01:20

heel leuk paard zeg clouwdy! ik ga dit weekend.ook echt fotos plaatsen van onze dorus, het gaat echt goed met hem!

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:27

Af gelopen weekend mee gedaan aan Enjoy the Ride in Leersum
Dat is een bos ritje van 18 km of 26 km
ik heb daar 18 km gereden en tussen door hadden we een stop om te lunchen
erg leuk om op je paard soep te eten.
Ze heeft echt een super karakter en vind ook dat Upper-class dat karakter
ook door geeft aan zijn kinderen.
Het zijn geen watjes maar ze willen wel graag werken voor je en de mijne
doet ook niet moeilijk als ze weer eens iets nieuws moet doen.
Ik neem haar bijna elke week wel mee naar het bos of ergens anders heen
en dat vind ze ook allemaal prima
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:09

Bosrit'je' haha. Lijkt me erg leuk! Jullie waren gelijk gedouchd zie ik ! xD
Je paard ziet er ook goed uit =) Hoe zijn haar gangen?

Het leek mij niet zo'n goed idee om mijn camera mee te nemen in de regen dus de foto's komen nog!

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:44

Geweldig die foto's! Leuk om te doen zeg! Ik zet het op mijn verlanglijstje :-)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:23

Ruth_ schreef:
Bosrit'je' haha. Lijkt me erg leuk! Jullie waren gelijk gedouchd zie ik ! xD
Je paard ziet er ook goed uit =) Hoe zijn haar gangen?

Het leek mij niet zo'n goed idee om mijn camera mee te nemen in de regen dus de foto's komen nog!

We hebben maar een klein buitje gehad en verder was het heerlijk droog om te rijden.
Ze heeft 3 normale gangen niets bijzonders maar ze kan makkelijk lopen.
En heeft een hele mooie houding met veel front.

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:59

@ Splenius, je paardje ziet er idd toppie uit en wat heerlijk dat je er zo lekker mee kan buiten rijden ..
@ Clouwdy, wauw wat ziet die opfok er netjes uit ze staan er daar volgens mij echt super bij.

En .. GROOT nieuws ik heb vandaag zelf op mijn paardje gereden ... wie had dat ooit gedacht nou ik niet hoor :+ ik twijfelde vanochtend nog steeds zelfs toen mijn les begon had ik nog twijfels maar ik dacht ach ik ben er zo weer af mocht ik het eng vinden :D het ging best goed en hij voelde heel lekker aan ik ben zo blij ............

Afbeelding