Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:09

Qleke, ik denk dat je het gewoon moet doen, er worden waarschijnlijk heeeel veel foto's gemaakt, er zitten er altijd maar een paar bij die goed zijn ;) Dus gewoon doen :)

Hudson doet als hij het spannend vind ook een beetje piepen, maar anders echt brullen hoor hahaha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:18

haha Qleke , op de vorige stal hadden we ook zon ruin die als hij enthousiast werd ineens ging piepen als een merrie. Dan kon iedereen gordels alvast om doen :') Mijn oude pony (ruin) kon ook echt gillen als een merrie.

Fancy heeft wat dat betreft voor een merrie een heel laag stemgeluid :+ het is gewoon echt brullen als een hengst wat ze doet. Al waren het vandaag nog maar 2 zielige hinnikjes. Ze heeft ook voor het eerst der (pony)buurman op het land gehad , dat klikte wel. Stonden samen onder het touwtje door neus aan neus gras te eten. Ze was vandaag met rijden ook vrij snel relaxed , en heb toch een stukje best lekker kunnen rijden , nadat ze van de schrik bekomen was omdat ze hier de poepbakken legen (staan er zon 10/12 door de bak heen) met een shovel en dat gewoon gebeurd tijdens het rijden :') ERG VREEMD vond mevrouw. Niet doodeng... maar VREEMD.

Moniek , ik hoop dat je een fijn plekje kan vinden waar je lekker ook naar buiten kan. Hudson is toch wel te leuk om je plezier er in te verliezen hoor!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:27

Shark , wat fijn dat ze al rustiger is geworden.. Raar van die poepbakken .. Maar rijden er daar weleens geen mensen ? ;)

Klopt het is een erg leuk dier en wil hem ook helemaal niet kwijt. Ben vandaag bij z'n fokker geweest, z'n moeder staat helaas met veulen in Utrecht omdat het veulen ( toto jr ) steeds bijna stikte, nu blijkt dat ze gewoon te gulzig at :') Maar wel Ruby ( het voormalige top paard van Lotje schoots ) gezien met haar Zonik veulen <3 wat een knap ding zeg . De fokker vertelde ook dat Hudson met 3 dagen oud al in het bos liep ( land ligt tegenover het bos ) en iemand bij hun aan de deur kwam met een snelbinder om Hudson z'n nek met de tekst " zijn jullie een pony kwijt " _O- erg leuk om te horen allemaal.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:48

Haha naja ik vind dat ze er maar aan moet wennen. Word ze lekker tam van :P ik had vandaag die hele buitenbak voor mij alleen en nadat ik klaar was heeft er een hele tijd niemand gereden , dus het is zeker mogelijk op zo'n drukke stal haha.

Dat is dat weer jammer dat ze moeder er niet stond , had ik ook toen ik bij fancy haar fokker ging kijken. Alleen had ik de pech dat mams net verkocht was, dus geen kans die nog eens te zien. Maar dat zonik veulen zal best een ding zijn ja! Ben zelf ook erg fan van zonik , zou het ook geen drama vinden om daar een veulen van te fokken met fancy (dromen he). Wel leuk om dat verhaal te horen over Hudson!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:26

Bij ons op stal wordt de mest ook geruimd terwijl we aan het rijden zijn :j Zolang ze niet rennen is het goed voor [***]! Maar serieus 10 bakken? :+ wij hebben maar eentje..
Wij staan met 30 paarden ong. op stal en is meestal (behalve in het weekend) redelijk rustig.. Ik ga altijd 's avonds en ben ik meestal alleen in de piste of nog met één iemand. Als er meer mensen in de piste zijn, dan wacht ik tot ze klaar zijn :+ ik haat het echt om op te letten waar ik moet rijden :') verwend noemen ze dat denk ik...

Haha, moet leuk zijn Moniek, al die verhalen toen hij een kleine deugniet was...
Ik heb een tijdje geleden ook wat opgezocht over [***], maar bitterweinig terug gevonden.. Had graag eens een veulenfoto gezien ofzo! Had wel de eigenaars van de moeder gevonden, maar die zijn ermee gestopt en wonen nu grotendeels in het buitenland.. Heb ze ook niet persoonlijk kunnen contacteren..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:09

Haha ja het is echt waar zoveel bakken! De buitenbak is dan ook 40 bij 80 meter , en iedere individuele 20x40 word aangegeven door die bakken. In de 2 standaard 20x40 bakken staat er ook maar 1. In de 20x70 bak staan er 4 haha. Genoeg plek om je poep te dumpen denk ik maar :')

Ik ben ook gewent om eigenlijk de bak altijd voor 1 of 2 man te hebben. Nu ben ik hier nog niet echt op drukte punten geweest, alleen de eerste keer in de binnenbak was met 5 man maar dat was wel goed te doen op een 20x70 bak. Zal voor mij wel even wennen worden als ik geen vakantie meer heb en op wat drukkere tijden kom te rijden.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:39

Wat kletsen jullie veel! Leuk om te lezen over alle verschillende karakters. Grappig van het gebrul, Fly is hengst maar brult eigenlijk alleen als ik te laat ben met voeren hihi. Heel soms naar zn vriendje Spot. Overigens wel gigantisch hard, als je er naast staat ben je echt doof haha.

Hij had gisteren op ons M1 debuut 186 en 187 en een 1e prijs vd m1/m2. Leuk dekje gewonnen. Hij deed ook wel gigantisch goed zn best, gaf een super fijn gevoel.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:44

Proficiat Essie, dat fijne gevoel daar alleen al doe je het voor ;)
Maar, ik vind het toch zo raar dat jullie op woensdag wedstrijd hebben! Wel leuk :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:50

Haha hebben jullie nooit doordeweeks? Is wel 's avonds! Vind het heerlijk. Waren ook prachtige zandbanen.

Gave foto's trouwens Moniek, ziet er top uit!

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:09

Nee dat bestaat bij ons niet! Wel op nationaal niveau, maar de LRV is enkel in weekends of op feestdagen!
Klinkt wel chill eigenlijk, oh wat gaan we doen? Effe snel wedstrijdje meepikken :+ kan het mij niet voorstellen.. Meestal is zaterdag bij mij voorbereidend werk (wassen, poetsen) en zondag alle hens aan dek, om 6 uur uit m'n bed ook al moet ik pas binnen om 14 u! :')
Dan zou ik eigenlijk al verlof moeten nemen, om te kunnen starten :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:27

Oh heerlijk die wedstrijden 's avonds, hou je nog een beetje weekend over :D

De mijne die brult niet, maar die is een ontzettende snurkerd als ie iets eng vind :+ Kennen jullie dat niet? Kop omhoog, onderhals er op en heel hard snurken met je neusgaten wijd open!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:32

Hahaha ahh! Echt dagje uit dus :D begin meestal een uurtje van tevoren met spullen pakken en klaarmaken. Ben ook totaal niet zenuwachtig gelukkig, anders zit je er wel een hele dag tegenaan te hikken. :) toen ik subtop/nationaal startte met mijn andere paard vond ik het wel echt een behoorlijke onderneming steeds!

Moet je vaak ver voor concoursen of valt dat mee?

Oh wat irritant Elise, hou niet van dat gesnurk, krijg ik zelf de zenuwen van haha. Misschien een keer op de poetsplaats of aan de hand, maar ohz doen ze dat echt niet, moet zeggen dat hengsten over het algemeen niet echt truttig zijn met dat soort dingen. Mijn andere hengst kijkt echt al helemaal nergens naar, als er iets engs is blaast ie zich op en loopt ie er met een brede borst op af, in de aanval!! :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:14

Ja ik zit er eerlijk gezegd echt te veel mee bezig, wil het te goed doen! Werkt soms averechts inderdaad!
Nationaal heb ik nog niet gestart, maar hoop ik wel ooit nog te doen :)

Onze wedstrijden zijn meestal niet zo ver! Max 45 min rijden maar meestal minder dan halfuur! Enkel het nationaal tornooi kan dan wel meer dan uur rijden zijn, als ze het in een andere provincie organiseren!
Ik heb eea opgezocht om in NL te rijden, maar is eigenlijk allemaal minstens 45min rijden en vaak meer dan een uur! Dat maakt het een beetje jammer.. Was eigenlijk 2 weken geleden van plan om in Axel te gaan kijken, maar er kwam iets tussen.. Voor welke provincie rij jij Essie?

Die van mij durft ook te "snurken", vooral als hij in de piste van een andere manege/stal toekomt.. Maar ipv hoofd omhoog is het bij hem rugje rond en lekker achter de teugel :') Hij doet het ook niet altijd, echt heel af en toe!

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:25

Elise_K schreef:
Oh heerlijk die wedstrijden 's avonds, hou je nog een beetje weekend over :D

De mijne die brult niet, maar die is een ontzettende snurkerd als ie iets eng vind :+ Kennen jullie dat niet? Kop omhoog, onderhals er op en heel hard snurken met je neusgaten wijd open!

Haha ja hoor hier ook een varken :+ maar alleen aan de hand als we ergens langslopen ofzo. Vorige keer had ik mijn jas in het land gelegd omdat ik het warm had en m nergens kwijt kon. Hoor ik ineens een hoop gesnurk haha, Gina vroeg zich af wat er in haar land voor geks lag :))

Vanmiddag ga ik weer eens rijden sinds mijn clinic afgelopen zondag... Motivatie is een beetje ver te zoeken de laatste tijd. Ben veel te moe om iets te doen en super vaak duizelig :O iets met oververmoeidheid enzo.. :Y) tijdens de clinic was ze ook lekker aan het klieren, staken op mijn been, ineens stilstaan en omdraaien en dat soort fratsen. Wel fijn doorheen kunnen rijden opzich maar pff kost soms zoveel energie om niet boos te worden O:)

Hier in de buurt zijn er volgens mij ook alleen in de weekenden wedstrijden! Wel lekker idd in de avond. En gefeliciteerd met je 1e prijs Essie!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:48

Gefeliciteerd Essie goed gedaan.

Bij ons in de buurt heb je ook avond wedstrijden , start die zelf niet omdat ik er doordeweeks savond vaak niet ben ivm werk.

Hahaha zon snurker staat er bij ons ook op stal, al wordt dat wel ff minder heb ik het idee.. Moet er wel om lachen ( maar dan vooral omdat hij niet van mij is ;) ) Hudson brulde in het begin heel erg maar dat is nu ook voorbij gelukkig, daar kon ik wel echt gek van worden zeg pff, zeker als je er naast liep..

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:40

Zealousje zette zn beste beentje voor vandaag, we zijn gewonnen :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:55

Gefeliciteerd! *\o/*

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:20

Gefeliciteerd! Was het bij jullie ook zo vies warm? {:}

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:34

Gefeliciteerd!!

Hier was het inderdaad ook heel vies warm.. heerlijk met zo'n lange strakke paard rijbroek aan :')

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:36

Gefeliciteerd +:)+

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:40

Jup binnen terwijl 30 graden! Maar [***] was zelfs te fris in begin :') hij heeft wel wat conditie... Ik was een tomaat daarentegen :+

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:51

Haha ja die gekke paarden maakt het niet uit. Fancy gaat ook gerust met 30+ graden helemaal uit haar plaat in de paddock.. waar je zin in heb :')

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:28

Die van mij niet hoor, luiwammes gaat languit in de paddock liggen als het warm is. En hij zal ook niet op staan mocht het nodig zijn :+

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 18:06

Even een update, ik ben de topic starter en het is onderhand al 1,5 jaar geleden dat ik mijn merrie heb gekocht!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fleurfloran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 18:09

En zo ging het er de eerste week aantoe. Afbeelding