Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Empress

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:32

Het lijkt me ook echt suuper moeilijk hoor als je ze zo ver opgeleid hebt, het is dan toch wel echt je maatje lijkt mij.

Als ze zo erge haken had, is haar mond dan van binnen niet kapot? Ad heeft dat namelijk wel heel erg gehad, hele mond lag toen open van binnen door de haken. Die heeft lekker een week rust gehad tot het was genezen.
Maar wel mooi dat het al wat beter ging. Toen ik ad een jr had zijn we met hem naar de tandarts geweest omdat hij toch steeds strakker werd en moeilijk wilde ontspannen, jahoor het was echt heel erg.. (hij was toen 6 en waarsch nog nooit gecontroleerd), hij moest met een jaar weer komen. Uiteindelijk zijn we eerder gegaan omdat hij begon met stijgeren en vast zetten in de mond, en jahoor het was weer best erg.. Dus nu doe ik hem om de 8mnd. Fysio komt ook een paar keer in het jaar om hem even lekker te kraken. En daarbij controleren we de zadels heel regelmatig.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:52

Bas laat ik tenminste een keer per jaar controleren door de tandarts. Is dan meestal wel nodig de haken weg te vijlen. Hij is van jongs af aan gedaan en heeft volgens de tandarts een mooi gebit.
Verder komt een keer per jaar de ostheo om hem te checken. Is tot nu toe ook nooit een behandeling nodig geweest. Verder komt de zadelmaker twee keer per jaar en die checkt ook zijn rug nog een keer. Makkelijk paard dus.

Gelukkig heb ik nog nooit hoeven te verkopen. Helaas wel in moeten laten slapen. Maar verkopen ,in de weet dat ie bij een ander is, lijkt me ook verschrikkelijk. Zou er met Bas niet aan moeten denken. Je moet maar afwachten hoe ze hem behandelen en wat ze met hem doen. Niet er van uitgaande dat ie dan slecht behandelt wordt ofzo.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:28

Ja bij ons is er tot nu toe ook nooit iets verkocht.. Mijn pony die ik kreeg toen ik 7 jr was is ondertussen nog steeds (b pony) en mijn 1e d-pony is er ook nog steeds, die is ondertussen 16 jr (hebben hem vanaf zijn 3e).
Het paard dat ik op mijn 15e kreeg is in 2008 verongelukt.. Dus ook ik ken het gevoel van verkopen niet, weet wel dat ik dat liever had gehad dan het weten dat ze er helemaal niet meer is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:07

O mij lijkt het echt vreselijk om je paard door blessure, ziekte of ongeluk te moeten verliezen, dat heb ik gelukkig nooit meegemaakt.. :n Paard verkopen is dan toch eigen keus en daar heb ik altijd achter gestaan :j Ik had daarin ook met mijn ouders te maken, die wouden echt niet alles houden en daar gaf ik ze altijd groot gelijk in :)

Wat een butweer vandaag he, ben wel heel blij met de binnenbak! Haalde dr binnen en ze stond helemaal te trillen en bibberen.. Maar gewoon gaan rijden en na het rijden een poos gewacht met weer buiten doen. Heb dr maar wat bijgeknipt en getut :D De eigenaar was er niet en kon nergens dekens vinden.. Maar om haar alleen binnen te laten staan leek me ook geen goed idee.. :n Rijden ging heel goed, kan nu echt bezig met het rechtrichten, ze is zo scheef als wat.. Linksom gooit ze steeds dr achterhand naar binnen en rechtsom loopt ze super, loop dan zo een sbw en wijken gaat super :) Galop springt ze steeds om en gaat overkruist, heeft ook met die scheefheid te maken denk ik. Galopeer maar gewoon door, zodat ze iig sterker wordt en in de draf veel bezig met recht krijgen, dan zal de galop vanzelf ook beter gaan :j

Hebben jullie dit weekend nog wedstrijd gehad?

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:36

Fijn dat het goed gaat Relaxed. Het is mooi dat je ook de ervaring hebt om je paard op te leiden. Wordt vast een fijn paard. Ze wil wel heb ik het idee.

Hebben geen wedstrijden meer voorlopig. Pas september. Volgende week gaat ie een maand de wei op met zijn Friese vriendin.
Net nog even lekker rustig gereden. Was erg braaf. Deed zijn best. Af en toe nog wel wat drammerig, maar ligt aan mijn binnenteugel gebruik. Dus mijn eigen schuld ha,ha. Probeer om dit nu af te leren. Is erg moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:40

O doe je hem op de wei ivm vakantie ofzo? Wel lekker, ff een maandje paard zijn en niks moeten :D

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:43

Ja. Hij hoeft een maand echt niks. Alleen grazen, grazen en grazen. Hier in de stad is weidegang zo beperkt. Nu gaat ie maar twee uur per dag. Als het weer het toelaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:46

Hier staan ze lekker de hele dag buiten :D Maar hier is natuurlijk iets meer ruimte voor weidegang :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:08

Zou ook graag jullie kant op willen verhuizen. Maarja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:21

Mooi dat het zo goed gaat met rijden! Ook ik heb het weekend geen wedstrijd gehad, maar alles wat er was is verder ook afgelast.. Dus had niet veel uitgemaakt. Volgende week zaterdag weer springen, alleen ben ik bang dat als t zo doorgaat deze wedstr ook niet doorgaat.

Met ad vanmiddag naar een binnenbak geweest, onze bak staat blank. Hij liep echt suuper. Hij is wel schrikkeriger dan voorheen maar loopt wel erg fijn. Af en toe is hij was zoekerig naar zn balans maar hij danst nu veel meer, dus komt daardoor denk t. Lekker veel geschakeld en toen ging het hangerige weg en begon hij erg fijn te lopen.

Hopen dat het weer snel beter wordt.. Hier staan de paarden ook aldoor in de wei, ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:05

Ik hoorde idd dat er hier, met name vanmiddag, ook nogal wat wedstrijden zijn afgelast.. :j Was ook geen weer :n

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:42

Het blijft ook maar doorgaan met regenen.. Wordt er niet goed van.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:07

Hier schijnt nu de zon. Strak blauwe lucht! Niet te geloven.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:54

Hier is het nu ook droog volgens mij, t is raar weer. Geef mij maar een warme zomer. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:03

Hellup, Basje had weer een dik been. Was vorige week al rasperig, maar had dit, dacht ik, de kop in gedrukt. Had ook wat verhoging. Dus de dierenarts maar gebeld. Had ook pijn aan dat been. Gelukkig was ie niet kreupel. Zij dacht indedaad aan een infectie door rasp. Maar kon ook een griffelbeenfractuur zijn. Gaf een beetje tegenstrijdig beeld. Hij zit nu in het verband met daaronder hydracorthiderm. Mag drie dagen inwerken. Morgen mag het verband eraf. Het lijkt in ieder geval dunner. Als de zwelling er nog is, dan moet ie op de foto. Duimen jullie voor hem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 06:51

O bah dat klinkt niet goed! Ik duim voor jullie :(:)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 15:58

Vandaag is het verband eraf gegaan en het been was een heel stuk minder dik. Na de stapmolen was ie helemaal geslonken. De dierenarts dacht toch aan rasp. Moet het ook zo blijven behandelen. Bij een griffelbeentje zou er toch meer zwelling moeten blijven. Vanavond gaan we erop en voorzichtig wat doen. Ben benieuwd.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 16:07

Gelukkig gaat het weer beter met Bas! :) Lastig altijd als een paard iets aan z'n benen heeft.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:14

Nou! Ben er zelf ook altijd een beetje ellendig van.
Hoe gaat het bij jouw?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:31

O fijn zeg dat het nu beter lijkt! Altijd weer schrikken als ze ineens kreupel zijn of dikke benen hebben..

Heb gister de merrie voor het eerst gelongeerd, ging heel fijn, dan komt dat ijverige wel van pas, geen zweep nodig :+ Nu zag ik ook minder verschil tussen links en recht, soms liep ze linksom zelfs beter. Linksom is ze onder het zadel zo scheef als wat en rechtsom juist fijn.. Dus het longeren maar 1-2x per week blijven doen :j

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 17:42

Leuk he, dat ijverige van die Haarlems.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:24

Hier gaat het heel goed. Zaterdag kringkampioenschappen :))

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:45

Spannend morgen, Elise. Zet hem op he'.
Met Bas lijkt het wel mee te vallen. Gisteren heeft Marcel er even op gezeten en hij liep als een kievit.
Straks ga ik er zelf even op. Been is nog wel ietsjes dikkig aan de binnenkant. Maar na bewegen is het weg.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 11:24

Wat vervelend van Bas zeg! Maar wel mooi dat het alweer beter gaat. Hoe is het nu dan?

Elise, hoe zijn de kringkampioenschappen gegaan??

Ad had van de week toch dikke ogen.. Zooo zielig. En zn hele lichaam onder de bulten, hij is volgens mij erg gevoelig op vliegen etc. Wist ik wel maar zo erg had ik nog niet meegemaakt. Eerst had hij iets een dik oog op één kant, beetje zalf in gedaan. Donderdag had ik zelf weinig tijd, dus hadden ze een lekker dagje wei. 's middags belt mn moeder dat hij een gigantisch oog had.. Dus schoon gewassen, heel voorzichtig. Zij hele oog zat dicht.. Hij heeft een heel charmant, had ik nog van mn vorige paard, een roze vliegenmasker om met een roze bril erop staan. Maar goed zo kunnen de vliegen iig niet meer bij zn ogen, vrijdag was het al minder en gister ochtend nog ietsje dik maar zn ogen waren mooi open. Was er wel van geschrokken. Zal straks weer even bij hem gaan kijken hoe het nu is.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:17

Aaah lastig die vliegen :(

Mijn kampioenschappen gingen erg fijn. Eerste proef 192 en 2e plaats. 2e proef ook 192 en 7e plaats (te hoog gejureerd, maar de hele groep was bij die jury echt absurd hoog :S) Maar we zijn dus geselecteerd voor de regiokampioenschappen! :D