Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:01

Haha ja inderdaad fijn hoor een rustig karakter! Jaa zodra ze er zijn komen er zeker rijfoto's ;)
Vandaag zijn de wei opgegaan en we hebben de shets toch apart gezet hij sprong er zo weer boven op, heb het gemist want was helpen op een andere stal. Verder ging het goed in de kudde hij wil wat meer spelen dan de rest en krijgt af en toe een mep :'). Kijken even aan hoe dit verder gaat ontwikkelen anders wordt hij dit jaar al geruind :) Wil hem niet apart houden ;)

Ga wel met hem beginnen in de cirkel krijg daarbij hulp ivm dubbele lijnen dus dat gaat vast goed komen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:06

Zo hé, dit topic loopt een beetje dood geloof ik. Geen nakomelingen of ander nieuws over ST meer?
De Gribaldi merrie is nu bijna 8 weken drachtig van ST. Helaas was de fries met 18 dagen wel drachtig, maar met 6 weken niet meer -O- Dus die en de andere fries ook, staan/gaan nu weer ST.

Hoe gaat het met jullie beestjes?? Nog nieuws?
TS, meld jij je ook weer eens hier?? :P ;)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:30

Hier een beetje zelf in de lappenmand. Ben 2 weken terug van Stip afgevallen en een spier gescheurd. Stip heeft last van singeldwang als ik er net op zit. De eerste rondjes in stap bolt ze heel erg en is dan super gespannen. Het word ook steeds erger ipv minder. Zadelmaker al laten komen, helaas zadel lag goed. Voor mijn gevoel is het jongigheid, de spanning(verhuist, loopt net in een kudde, nieuw baasje, omgeving). Toch heb ik net een mailtje der uit naar de paardenfysio. Eigenlijk tegen mijn principes, omdat ik het vaak een beetje onzin vind. Maar ik weet het anders ook niet

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:24

Die kunnen je soms goed helpen hoor! Ik had nooit ook zo'n merrie, ik heb toen zo'n singel van elastiek gekocht. die rekt mee, niet heel veel, maar het was genoeg! probleem opgelost!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 22:41

Vulina schreef:
Die kunnen je soms goed helpen hoor! Ik had nooit ook zo'n merrie, ik heb toen zo'n singel van elastiek gekocht. die rekt mee, niet heel veel, maar het was genoeg! probleem opgelost!

Ja kan ik ook proberen, heb nu een wintec singels van pro cair

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 05:41

Ik meld me ook weer even.

Pytron's First Lady groeit als kool zo lekker in het gras. We hebben haar gewoon thuis met een maatje erbij. Overdag lekker in het land en 'snachts weer naar binnen. Ze is echt super braaf in de omgang en groeit heel evenredig. Ik zal binnenkort weer foto's maken en plaatsen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:35

Linda, het is nog steeds mijn bedoeling langs te komen hoor... maar het is steeds zo druk hier..
Black Betty's copyright werkt niet trouwens, haar zusje van dit jaar is het evenbeeld van haar, volledig zwart, merrie, zelfde houding en uitdrukking.. Nu dus een mooi zwart 2-span ;)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:56

Ik heb afgelopen zondag scen tao in het echt mogen meemaken, Gerben ging hem zelfs even ad hand op de weg showen! Wauw wat een paard, hij liet zich zeker van zijn goede kant zien..

appalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 17:02

Mijn jaarling op het moment:

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:27

Ze wordt helemaal wit! Mooi hoor!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:43

Wat een mooie jaarling!

Stip (v. Scen Tao) is vrijdagnacht bevallen van een merrieveulen v. Sam R. Helaas geen stippen, maar wel een heel leuk veulen <3

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:20

Ze wordt wel licht hoor Linda!!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:29

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:36

Wat leuk zeg! Roos wordt leuk!

Hier is de Gribaldi alweer 3 maand ondertussen! Gaat snel!
De 2 friesjes zijn ook door ST gedekt, maandag wordt de ene weer gescant. Hopelijk is die drachtig! De andere verwacht ik sowieso wel..

Ior al foto's??? Ben erg benieuwd!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:46

Roos is hartstikke leuk! Ze is superbraaf voor de wagen en ook buitenritten gaan heel fijn. Het is een lekker ding!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:59

Vandaag is de eerste fries ook drachtig verklaard met 18 dagen!
De andere fries was drachtig, maar helaas niet meer met 6 weken. Dus die is vorige week weer naar Scen tao geweest.
Nu alleen die fries nog, dan hebben we 3 Scen Taotjes in de maak!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:06

Vulina ik mis de ´´vind ik leuk´´ knop, gefeliciteerd!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:07

Vulina gefeliciteerd!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:16

Zo, 3 x Scen Tao! Ik ben benieuwd! Ook gefeliciteerd Vulina!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:32

Wat leuk zeg, ziet er goed uit zo voor de kar!! :)
Leuk weer veulens opkomst! Gefeliciteerd!!

Hier staat m'n scen tao nog lekker op het land, wil hem steeds pakken en er wat mee gaan doen maar dan is het te warm dan weer regen haha hij mag nog lekker genieten op het land ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:46

Dankjullie wel allemaal! Wij zijn ook erg benieuwd!
Hopen natuurlijk op 3 keer stippen, maar dat is waarschijnlijk een beetje te positief gedacht ;)

O lekker toch Gribaldi? Deze tijd doet ze goed hoor, op het land! Mijn Jazz veulen is volgens mij wel al 10 cm gegroeid vanaf begin Mei.. Heerlijk om te zien, die jonkies in de wei!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:09

Haha positief denken is altijd goed ;)

Ja het is heerlijk, hij heeft het prima naar z'n zin, zie er tegen op om hem te laten helpen maar ik weet dat er toch een tijd komt dat het moet! Maar hij is nog zo lief en braaf...
Hij is inderdaad lekker bijgekomen op de wei en lekker aan de maat voor mijn doen 1.70 mijn andere is 1.48 haha dus wel een heel verschil :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:09

O kijk, dat is een mooi (commercieel) maatje!

Wij castreren hier 's winters altijd een hele bult.. En nog nooit problemen gehad *klopt af*
Vaak worden ze daarna ook nog veel mooier, de energie kan dan over het hele lichaam verdeeld worden ipv alleen over de typische hengsten bouw. (krijgen wat meer body)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:25

Ja ik vind het aardig aan de maat ja, ben kleine paardjes gewend dus ik zit me nu al af te vragen hoe ga ik daar een zadel op krijgen :')
Ik denk (hoop) dat hij nog een beetje groeit hoor en zowiezo breder haha hij is nog zo iel nu.
Oke die tip ga ik even onthouden, dankje. In de winter staan ze bij mij toch op de paddock en snachts op schone stallen dus dat moet wel goed komen dan :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:33

|Ik zie nu dat ik er neer heb gezet 'in de winter'. Maar ik bedoel eigenlijk voorjaar. Dat vind ik zelf het mooiste. Wanneer het heel warm is zit je weer met muggen en bij heel erg rotweer is het buiten weer minder fijn. Ze moeten wel minstens een week na de tijd dagelijks kunnen wandelen. Niet een kwartiertje, maar de hele dag. Voorkomt teveel zwelling. Maar van castreren gaan ze vaak wel meer in de breedte :)