De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:41

Ohh okee. Dank je :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:48

even googelen op hengst Unaniem en je hebt alle informatie

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:43

Silly1972 schreef:
Ja dat is ook zo, maar als je weet dat ze het normaal gesproken goed doet en nu zo, dan baal je wel als een stekker hoor, zeker bij dat soort wedstrijden.
Zou ik ook hebben

Ben het helemaal met je eens ;)

Tuurlijk is het voor ons gewoon een hobbie, maar daarin ben ik wel heel fanatiek. Als je dan voor je selectiewedstrijden gaat en je mag door naar de Gelderse, is het wel iets meer dan gewoon een wedstrijd.
En het is maar voor de lol.... hahaha dat vind ik wel heel ongeinteresseerd klinken. Ik vind het super leuk maar train niet alleen maar puur voor de lol ;)

Is geen aanval ofzo hoor, maar dat klinkt altijd wel heel makkelijk. En het is echt niet dat ik hier dagen mee zit hoor, was jammer en ik baalde enorm.. Maar vandaag gaan we weer met goede moed die kant op voor het verenigingskampioenschap ;)

Toedeloe :wave:

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 09:48

Veel succes Pasha! Ik zou bijna zeggen een oornetje, maar dat mag niet bij dressuur. Dan maar helemaal rondom goed inspuiten met antivliegenspul.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:33

Ik heb een oornetje meegenomen, mag wel hoor zag er gisteren veel mee rijden ;)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:59

Top zeker doen dan. Succes!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 22:31

Nou het was mijn Gelderse inderdaad niet... Het begint nu echt te lijken alsof ik overal een excuus voor had maar had ik gisteren last van een Vlieg.... vandaag was het een Stoel :(
Had die fotograaf precies zo'n stoeltje vlak aan mijn ring gezet, eerst zat hij daar rustig toen ik aan m'n proef begon maar ff later stond hij op en stond daar een eenzaam stoeltje := ENG!!!!

Dus m'n proef begon echt super 7,8,7,8 waar ik helemaal trots op ben 2 dikke 8en voor m'n middendraf (en dat met een springpaard :D :D
Maar helaas gevolgd door een dikke vette 1 !!!! een 1... heb ik nog nooit gehad :+
Magoed ik moest wijken en opeens zag ze die stoel, ging in de ankers en bleef maar achteruit lopen en toen ik een flinke schop gaf kwam ze flink omhoog en draaide wat om :(
Uiteindelijk haar weer aan de gang gekregen en de proef verder gereden en ik kreeg haar ook nog wel weer aan het lopen maar het leek alsof de jury het toen niet echt meer zag zitten...
resultaat: 189 punten....
Tjah... dus ook dit x weer wat teleurstellende punten... maar m'n paardje gaf wel weer een fijn gevoel :D

Al met al hadden we met de club 182, 184, 189 en gelukkig nog een 196 en waren er van de springers 2 met foutloze rondjes en 2x 1 balk..... maar wij dachten dat dit niet genoeg zal zijn...

maar enof dat genoeg was :D :D :D We zijn gewoon 4e :D en door naar de Nederlandse :D :D Happy!!

En om nog ff ONtopic te gaan, hieronder een foto waar Benti opstaat (in het midden) met rechts daarnaast haar halfbroer Boss, ook een Unaniem dus :D

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2262_n.jpg

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 07:28

Jammer Pasha, het is duidelijk dat ze nu wat aan het uitproberen is om er onderuit te komen en elke aanleiding grijpt om dit te doen. Even een stapje terug doen en wat meer bevestigen.

Maar dit is niet de Unaniem waar je mee startte? Ik weet wel dat mijn Unaniem veulen een heel dun huidje heeft, alles voelde en heel sensitief is. Daarin tegen is ze met inrijden weer een beetje laks met het been. Gaat niet vooruit op de beenhulpen, hoor ik van de nieuwe eigenaar en ik heb dit ook gehoord bij meer Unaniems.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 11:21

Jawel hoor dit is wel de Unaniem waar ik mee startte... Op de foto de middelste :)

Mja.. uitproberen, ik weet niet of het dat was... Gisteren zat ze misschien wel te klooien ja maar die stoel stond ook wel erg dichtbij. Vrijdag kon ze er echt niks aan doen ze had overduidelijk ergens last van, dat neem ik haar niet kwalijk..
Maar het is een echte merrie en als ze dus iets engs vind maakt ze daar idd ook wel lekker lang gebruik van om onder de oefeningen uit te kunnen komen.. niet omdat het te moeilijk is maar gewoon omdat het kan :P

Achja.. ik heb m'n L2 punten nu vol dus we gaan lekker doortrainen voor de M1. Eerst lekker op vakantie daarna weer oppakken en naar de Nederlandse en daarna M :)

Over dat meer Unaniems wat laks aan been zijn weet ik niet... Ik ben toch van mening dat dit rijtechnisch is op te lossen en dat dit niet speciaal aan het Unaniem zijn ligt... Tuurlijk heeft het ene paard van nature wel meer voorwaartste drang dan het andere.. maar tis ook maar wat ze van het begin af aan gewend zijn..

Ik merk aan Benti nu heel erg dat haar instelling op wedstrijd veranderd, eerst vond ze het idd allemaal maar best en deed haar ding. Maar de laatste tijd wordt ze echt fanatiek en begint ze er echt aan te trekken dat ik gewoon hoohooo in de proef moet zeggen :) erg grappig is dat :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:45

kitbits schreef:
Jammer Pasha, het is duidelijk dat ze nu wat aan het uitproberen is om er onderuit te komen en elke aanleiding grijpt om dit te doen. Even een stapje terug doen en wat meer bevestigen.

Maar dit is niet de Unaniem waar je mee startte? Ik weet wel dat mijn Unaniem veulen een heel dun huidje heeft, alles voelde en heel sensitief is. Daarin tegen is ze met inrijden weer een beetje laks met het been. Gaat niet vooruit op de beenhulpen, hoor ik van de nieuwe eigenaar en ik heb dit ook gehoord bij meer Unaniems.

O.a. die van mij inderdaad, ontzettend laks op het been

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:46

Pasha schreef:
Jawel hoor dit is wel de Unaniem waar ik mee startte... Op de foto de middelste :)

Mja.. uitproberen, ik weet niet of het dat was... Gisteren zat ze misschien wel te klooien ja maar die stoel stond ook wel erg dichtbij. Vrijdag kon ze er echt niks aan doen ze had overduidelijk ergens last van, dat neem ik haar niet kwalijk..
Maar het is een echte merrie en als ze dus iets engs vind maakt ze daar idd ook wel lekker lang gebruik van om onder de oefeningen uit te kunnen komen.. niet omdat het te moeilijk is maar gewoon omdat het kan :P

Achja.. ik heb m'n L2 punten nu vol dus we gaan lekker doortrainen voor de M1. Eerst lekker op vakantie daarna weer oppakken en naar de Nederlandse en daarna M :)

Over dat meer Unaniems wat laks aan been zijn weet ik niet... Ik ben toch van mening dat dit rijtechnisch is op te lossen en dat dit niet speciaal aan het Unaniem zijn ligt... Tuurlijk heeft het ene paard van nature wel meer voorwaartste drang dan het andere.. maar tis ook maar wat ze van het begin af aan gewend zijn..

Ik merk aan Benti nu heel erg dat haar instelling op wedstrijd veranderd, eerst vond ze het idd allemaal maar best en deed haar ding. Maar de laatste tijd wordt ze echt fanatiek en begint ze er echt aan te trekken dat ik gewoon hoohooo in de proef moet zeggen :) erg grappig is dat :)

Dan heb je de verkeerde foto geplaatst, want er staat maar 1 paard op ;-)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:21

Pasha, jammer van je individuele proef! Wel leuk voor de vereniging! Komt vast goed met jullie!

Over dat ze laks zijn aan het been. Drummer is een tijd niet vooruit te branden geweest, strak in de bespiering en alles doen als een baksteen, gewoon geen mm toe willen geven. Tijdje terug al spierversterkers gehad en op de DMG gezet tegen spierverzuring, incombinatie met ander voer. Leek wel iets te helpen. Van de week met enten en tanden ook maar bloedje laten trekken, blijkt dat hij te weinig rode- en witte bloe;dcellen heeft. Vrijdag heeft hij Hemo + ijzerprep gehad (30cc in z'n borstspier, dus gister mooie tietjes :'))
Vandaag wou ik een rustig rondje bos doen, nou hij was niet te houden := Hij bleef maar doorlopen! Over 4 weken moet hij weer een injectie. In Januari weer bloed trekken en dan kijken hoe het dan is. Maar hoop dat hij zo blijft ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:27

Ben vandaag ook naar het bos geweest, maar dat loopt hij wel lekker voorwaarts en zelfs opzij gaan voor het been.
Dus denk dat het bij hem niet aan zoiets ligt.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:47

Daimondo is heel gevoelig op been, ik hoef maar kleinste hulpen te geven en hij doet het. Mijne wijkt nu echt af van jullie Unaniempjes. :+

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 10:02

Pasha inderdaad wat jammer dat dit nu net op dat moment moest gebeuren. Daar wil je zeker als je al de hele selectieprocedure goed hebt gepresteerd natuurlijk nog een keer vlammen !!! Helaas deze keer heeft het jullie niet meegezeten, maar dat je het waard was hebt je van tevoren al zeker laten zien. Leuke foto. TOP zo met je Unaniem. Succes op de volgende wedstrijden. Wij rijden zowel in de dressuur als bij het springen met oornetjes, is gewoon toegestaan hoor ! Onze Unaniem merrie is absoluut niet laks voor het been, die is juist altijd heel lekker voor het been. Ik heb haar thuis nu al Z2 klaar en voordat ze straks de springsport ingaat wil ik haar wel een aantal keren op wedstrijd starten in de dressuur.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 10:03

Nayomie schreef:
Ik heb niet heel het topic door gelezen, maar is hier een eigenaar van UNANIEM hier op bokt? :o

De eigenaar van Unaniem is inderdaad Athina Onassis:j , die zal wel niet op Bokt zitten..... :n

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:18

Het gaat natuurlijk om een net ingereden paard, niet een paard wat al doorgereden is. Het viel me op dat ik dit meer hoorde bij andere Unaniem eigenaren en omdat ik eerder verwachtte dat ze eerder weg zou lopen voor het been omdat ze zo gevoelig is. Het tegendeel is dus het geval. Het gaat ook wel goed komen, beter zo dan dat ze vluchten voor het been.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:22

Hier ook om een net ingereden paard, misschien heeft dat er inderdaad mee te maken. Maar komt vast wel goed ga ik vanuit

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 14:46

Ik heb onze Unaniem zelf zadelmak gemaakt en ik vond haar altijd lekker voor het been. Misschien dat dit natuurlijk ook van paard tot paard verschillend kan zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:13

Silly1972 schreef:
kitbits schreef:

O.a. die van mij inderdaad, ontzettend laks op het been

Die van mij ook ineens sinds paar weken daarvoor niet.. bloedje trekken.
En verder denk ik harder gaan trainen

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:42

alweer een knappe foto van mn merrie, ze loopt wel een beetje te diep.. maar het blijft een knapperd <3
we hebben alweer winst gescoord, nog even en dan moeten we binnenkort maar L gaan starten
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:53

Mooi achterbeentje onder! Mooi plaatje hoor

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 12:13

Mooie foto Dianneb !!!

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:46

ze heeft een actief achterbeentje inderdaad :D
Alleen op concour is ze altijd zo zenuwachtig ofzo, zit ze helemaal niet op te letten en is ze heel erg druk in haar doen en laten.
Maarja ik mag niet klagen, ze is wel super braaf :) Laatst ook voor het eerst naar het bos geweest, ze ging na enige twijfel zo de waterbak in :+

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:41

Heerlijk toch zo'n paard Dianneb! Mag je best trots op zjn.