Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:03

Vandaag lekker buiten gereden met Celo. Was toch wel tijdje geleden dat we gereden hebben door de keuring... Ze was heel flink en liep super ontspannen. <3
Echt heerlijk zo'n ongestoord paard :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:05

Heerlijk dat Celo het gelijk weer zo goed deed!
Echt fijn dat je zo weer op kan stappen en wegrijden! :D

Morgen weer bij chilli kijken en 's middags naar outdoor gelderland :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 22:10

Mo0wtjee schreef:
Heerlijk dat Celo het gelijk weer zo goed deed!
Echt fijn dat je zo weer op kan stappen en wegrijden! :D

Morgen weer bij chilli kijken en 's middags naar outdoor gelderland :)

Ja was echt heerlijk. Woensdag is het zover voor jullie zeker? De CK is op komst :)

Stephtj

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 12:47

Als jullie nog nieuwe foto's hebben van jullie nakomeling voor op de pagina van rubiquil op facebook. Stuur maar door :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:22

Ja woensdag is het zo ver de CK :) en dan staat ze daarna eindelijk weer thuis.
We zijn gister nog even gaan kijken bij dr. ze had deze week wat haver gehad, en was een stuk aleter en actiever dus ben benieuwd woensdag :D

Waar moet ik eventuele nieuwe foto's naartoe sturen naar jou?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 18:37

Mo0wtjee schreef:
Ja woensdag is het zo ver de CK :) en dan staat ze daarna eindelijk weer thuis.
We zijn gister nog even gaan kijken bij dr. ze had deze week wat haver gehad, en was een stuk aleter en actiever dus ben benieuwd woensdag :D

Waar moet ik eventuele nieuwe foto's naartoe sturen naar jou?

Het zal snel gaan :D Zal zeker duimen voor jullie ;) Mijn merrie werd nu niet echt actiever van haar haver. Vond haar erg braafjes :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:20

Ik zal ook voor je duimen. Hopelijk krijg je haar voorlopig keur. De Ibop gaat ze eind dit jaar lopen?

Vandaag met mijn Rubje gesprongen. Jammer dat ze totaal geen talent heeft, want ze vind het super leuk. Zondag L2 debuut :+

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:01

Jammer zeg dat ze geen talent heeft voor het springen. succes alvast zondag ;)
Ben benieuwd of mijn rubi kan springen :P

Ja eind van het jaar gaat ze de Ibop lopen :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:19

Onze Rubi heeft van de week voor het eerst 'gesprongen'!
We waren balkjes aan het lopen en op het eind heb ik van de laatste twee een laag kruisje gemaakt. Hij ging er braaf en vlot overheen maar was niet erg onder de indruk. Na de eerste twee keer een huppeltje gemaakt te hebben, trok hij daarna gewoon zijn benen hoger op en draafde er overheen :D
Maar goed, we beginnen toch rustig: eerst balans, tempocontrole en sterk achterbeen dan gaan we verder. Hij leek het wel leuk te vinden dus we hebben een fijne afwisseling er bij.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 22:19

Martie schreef:
Onze Rubi heeft van de week voor het eerst 'gesprongen'!
We waren balkjes aan het lopen en op het eind heb ik van de laatste twee een laag kruisje gemaakt. Hij ging er braaf en vlot overheen maar was niet erg onder de indruk. Na de eerste twee keer een huppeltje gemaakt te hebben, trok hij daarna gewoon zijn benen hoger op en draafde er overheen :D
Maar goed, we beginnen toch rustig: eerst balans, tempocontrole en sterk achterbeen dan gaan we verder. Hij leek het wel leuk te vinden dus we hebben een fijne afwisseling er bij.

Wat fijn zeg :D Heb je idd weer een leuke afwisseling bij ;) Is echt wel goed voor de paarden :) Anders is het steeds maar figuren rijden in de piste :) Ik ga algauw Celo wat meer verkeersmak maken ;) Ben echt eens benieuwd hoe cool ze zal zijn op de baan :) doe het dan ook samen met een pony die echt braaf is op wandeling ;) Dat is meestal al een voordeel dan.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:45

Die van ons reageerde totaal niet op een trekker met aanhanger maar een mevrouw op de fiets met een fietstas waar bloeiende plantjes uitstaken..... DIE was eng!! :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:06

Ja, maar zeg nou zelf: dat is toch ook HEUL eng :=

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:22

Wij hebben op de boerderij veel tractoren, dan ook nog met aanhangwagens en ook de grotere machines zoals een pikdorser dus dat is ze allemaal wel gewend. De trein is ze ook gewend want die grenst aan de boerderij :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:15

Hallo! Ik meld mij ook weer eens :)

Goed om te lezen dat jullie Rubi's het allemaal goed doen!

Orenda gaat inmiddels wat vooruit. Ze is een stuk minder kreupel en gaat ook wat vaker uit zichzelf draven en galoperen. De stap is echt al veel verbeterd en de draf wordt nu langzaam ook beter. Er zit dus een stijgende lijn in, wat mij erg blij maakt!!
Ik moet echt eens foto's van haar maken, ze is zo knap geworden :D En flink gegroeid ook! Ze is nu ongeveer even hoog als haar moeder (2 jaar, circa 1.58m). Ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk wordt.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 12:48

Daan_Ordeal schreef:
Hallo! Ik meld mij ook weer eens :)

Goed om te lezen dat jullie Rubi's het allemaal goed doen!

Orenda gaat inmiddels wat vooruit. Ze is een stuk minder kreupel en gaat ook wat vaker uit zichzelf draven en galoperen. De stap is echt al veel verbeterd en de draf wordt nu langzaam ook beter. Er zit dus een stijgende lijn in, wat mij erg blij maakt!!
Ik moet echt eens foto's van haar maken, ze is zo knap geworden :D En flink gegroeid ook! Ze is nu ongeveer even hoog als haar moeder (2 jaar, circa 1.58m). Ben benieuwd hoe groot ze uiteindelijk wordt.

Ben blij dat Orenda beter wordt in stijgende lijn! :) Hopelijk is ze snel weer de oude... Zeker eens foto's maken hoor, we zijn echt benieuwd! Mijn merrie is 1m69 groot en dat voor 4 jaar oud ;) Hoop dat ze niet meer groeit :D Ze is zo wel groot genoeg, hehe

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:33

:wave:

ZO wij zijn ook weer terug van de CK.
Chillie liet zich goed zien, en was erg braaf en relaxt.
Maar er liepen zulke gave merrie's bij zeg pfoee, waren allemaal grote robuste paarden.
& daarbij kwam chilli gewoon nog wat te kort, je kon goed het verschil zien.
Helaas werd ze laatste en geen voorlopig keur, heel jammer maar wel terecht.
Jury vond dat ze zich qua beweging heel goed liet zien, en daar moeten we het toch van hebben :)
Maar toch ben ik hardstikke trots dat ze daar mee mocht lopen, en over een paar uurtjes staat ze weer lekker thuis!
<3
Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:59

Mo0wtjee schreef:
:wave:

ZO wij zijn ook weer terug van de CK.
Chillie liet zich goed zien, en was erg braaf en relaxt.
Maar er liepen zulke gave merrie's bij zeg pfoee, waren allemaal grote robuste paarden.
& daarbij kwam chilli gewoon nog wat te kort, je kon goed het verschil zien.
Helaas werd ze laatste en geen voorlopig keur, heel jammer maar wel terecht.
Jury vond dat ze zich qua beweging heel goed liet zien, en daar moeten we het toch van hebben :)
Maar toch ben ik hardstikke trots dat ze daar mee mocht lopen, en over een paar uurtjes staat ze weer lekker thuis!
<3
Afbeelding

Wat een mooie meid zeg! :D Jammer dat ze geen voorlopig keur is geworden.. Maar zoals je zelf al zegt, de beweging hebben jullie nodig :D
Nu kan je weer lekker gaan genieten van haar ;)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:21

Steph dat is ook wel groot voor een 4 jarige! Hihi dat zal Orenda sowieso wel niet halen. Weet je hoe groot de moeder van Celo is?

Mo0wtje wat jammer dat ze geen keur is geworden maar je hebt er zelf dus geen ontevreden gevoel bij gelukkig. Misschien dat ze over een paar jaar alsnog keur wordt, je weet niet hoe het loopt. Wel fijn dat ze weer naar huis komt!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 13:31

Daan_Ordeal schreef:
Steph dat is ook wel groot voor een 4 jarige! Hihi dat zal Orenda sowieso wel niet halen. Weet je hoe groot de moeder van Celo is?

Mo0wtje wat jammer dat ze geen keur is geworden maar je hebt er zelf dus geen ontevreden gevoel bij gelukkig. Misschien dat ze over een paar jaar alsnog keur wordt, je weet niet hoe het loopt. Wel fijn dat ze weer naar huis komt!

Haar moeder is 1m67 en Rubiquil zelf is 1m68 dacht ik dus is wel mooie maat dat Celo heeft :)

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:14

Cashmere is 1.68m (als ik die maatstok tenminste goed gehanteerd heb, was geleend en ik heb het nooit eerder gedaan :D ) en ook 4 jaar.

Hoe vinden jullie deze foto? Ik vind hem zo'n guitig koppie hebben.
En manen inkorten doe ik trouwens pas als we wedstrijden gaan rijden, is nu veel fijner tegen de vliegen!

Afbeelding

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:20

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:26

Wat leuk! Wat spannend! en WAT een buik...!
Dat gaat vast een heel mooi veulen worden en de timing is inderdad ook erg goed. ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 17:15

Martie schreef:
Cashmere is 1.68m (als ik die maatstok tenminste goed gehanteerd heb, was geleend en ik heb het nooit eerder gedaan :D ) en ook 4 jaar.

Hoe vinden jullie deze foto? Ik vind hem zo'n guitig koppie hebben.
En manen inkorten doe ik trouwens pas als we wedstrijden gaan rijden, is nu veel fijner tegen de vliegen!

Afbeelding

Hij heeft idd zo'n hoofdje ja :D Cashmere is ook al groot ;) Mooie maat hé :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 17:15

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:35

Wat leuk, een Rubiquil veulen op komst! Zal vast een mooi veulen zijn, moeders mag er ook wezen! Houdt je ons op de hoogte?

Martie, hij heeft inderdaad een leuk koppie, en als je het mij vraagt ook echt die ogen/oogopslag die alle Rubiquil's hebben. Zo's lieve, vriendelijke en onschuldige blik...
Orenda heeft ook nog lange manen, misschien laat ik dat ook wel zo. Vindt het haar wel leuk staan :)