Xsander binnen inrijden en buiten proefje rijden. Maakt voor de mijne niet echt uit, ze vind gewoon de jury eng, en al zeker als ze in een trailer zitten, ook witte hekjes en letters vind ze eng
Proefje ging weer slecht weet niet wat er scheelt, doet ze thuis nooit... Spring aan in galop ga de volte op, boing boing kont intrekken waardoor ze natuurlijk moet wisselen, dus hop wissel achteraan, verder in kruis, wil ik ze corrigeren steekt ze snuit naar voor... Ze doet dit zowel links als rechts. Dus was toch wel even pissig, terug inrijpiste in getrokken en flink laten galopperen, heeft ze het nog 2x gedaan en toen was het over... Hopelijk is het eurootje nu gevallen.. Komende zondag laatste wedstrijd... en dan pas in juli terug
wat jammer titsia, mijne had ook altijd wel wat last van spanning maar kon meestal wel gewoon doorijden zonder dat het opviel.. tja gewoon veel meenemen dat ze kan wennen en dat het gewoon word voor haar.. http://www.youtube.com/watch?v=yaRdEyPwspc mijn paardje voor de 2de keer aan het jumpen, niet slecht vond ik zelf haha
Idd leuk die uitleg! Echt eerlijk Die carmeur is ook wel
Oh blijkbaar is er een foto van mij en Benthe gemaakt op onze tweede wedstrijd in de enge piste http://www.lrvweb.be/newsimage.php?sour ... 6&id=84928 Ja rechtzitten is een moeilijk punt bij mij het gaat om het paard he dames
Leuk Titsia! Recht zitten was bij mij ook even een groot probleem maar wat Xsander al zegt, dat komt van zelf goed schouders ontspannen, en voor je gevoel heel ver achter over leunen haha..
Xsander
Geplaatst: 11-04-11 18:52
Ik heb net mijne even gewassen, morgen een keuring aan de hand! ben benieuwd.. ik heb geen idee wat mijn concurentie enzo is. Maar we doen gewoon voor de ervaring mee ( wat is voor een keuring het mooiste, met naald en draad of gewone knotten? Volgend mij hebben de meesten gewone of niet)
Wilde met die van mij ook nog wel eens naar de merrie keuring.. maar dan moet je eerst lid worden van de kwpn en dat heb ik er nu nog niet voor over
Xsander
Geplaatst: 11-04-11 19:07
Nou ik werd daarvoor gevraagd, en ik heb geen idee wat voor keuring.. Eerst komen er 17 tuigpaarden, en daarna 17 rijpaarden, en dan nog friesen denk ik... Je krijgt er 20 euro voor, en volgens mij kun je een deken winnen, en ze worden gelukkig voor je voorgebracht, ( hoef ik lekker niet te rennen! ) Nouja ik zie het wel, er doen nog 2 van mijn club mee dus word vast gezellig Oja het is in Steenwijk, en er is ook een paardenmarkt, en allemaal kraampjes enzo
Ik ben terug van de keuring! Hij is 7e geworden van de 17.. Ik heb niet veel verstand van keuringen, maar ik had hem veel hoger ingeschat, ik vond er eerlijk gezegd niet echt mooie paarden bij zitten... haha Die man kon de naam Florencio niet eens uitspreken! Ik heb oook nog een foto, ik heb maar een zwarte achtergrond gedaan anders stond me vader erbij op, dat moeten we niet hebben he!
Haha Xsander.. dat was dus een feestje met een anticlimax 7ende is nog steeds netjes! Je vader heb je netjes weg gepoetst hoor haha Verder lijkt het me voor het paard mooie ervaring! Hij heeft er vast weer een hoop van geleerd
foto's van hengstenshow nijhof (florencio staat er ook op) www.fotografie-ldg.t83.net voor de nieuwsgierige mensen
Fotografie91
Geplaatst: 15-04-11 22:11
wij hebben een 4 jarige florencio sinds 2 dagen en een jazz merrie er door gedekt als het lukt komt er volgend jaar een veulentje sorry op dit moment alleen nog een kleine foto een voorlopig ster en prok merrie