Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 09:54

wat super fijn dat jullie het zo goed afgesloten hebben! Klinkt als een hele mooie laatste wedstrijd.
Ik zal je adv ook even via facebook delen. Wie weet helpt dat. Je zou ook nog in het SGW topic even een foto topic aan kunnen maken. Dan staat ook gelijk jouw advertentie daar. Hopelijk komt hij dan bij een leuk veelzijdig baasje terecht!

Edit: mooie springfoto's bij de adv!

Beli

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:59

Dank je Carmen!!! (zeker ook voor het delen op FB!!!!)
Zal eerdaags nog ff een topic aanmaken idd

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:34

Beli schreef:
nee idd kan nu echt maar de helft krijgen voor red als 2 jaar geleden.
Als jr dat wil vragen graag! je weet nooit... foto's zijn idd op mijn profiel te vinden.
ik heb idd ook aanbiedingen gekregen voor andere paarden. Weet niet niet wat ik ga doen red weg is.

Zag je advertentie ! ziet er goed uit, je vraagt er zeker niet teveel geld voor ........
Heb het gemeld dat je paard te koop staat, ze gaan rondkijken, mooie afsluiting je laatste wedstrijd :j

Wanita is weer thuis, draagmerrie gaat het niet worden, ze hadden haar samen met een ander paard in de trailer
gezet, wat ze niet gewend was, en toen raakte ze volledig in de stress, bij de dierenarts was ze nog overstuur en
wilde niet opgevoeld worden, werd mij dringend verzocht haar op te halen, tja ze is nu eenmaal sensibel ;(

weet ook niet goed wat ik ga doen, mijn nieuwe vosje doet het echt supergoed en is zo makkelijk te rijden !
Ga wanita maar oppakken en weer uitbrengen in de Z1 dressuur, wellicht toch maar gaan springen.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:52

balen valinsky dat het niet gelukt is om Wanita draagmerrie te laten zijn! Ik denk dat je haar een enorm plezier doet om toch te gaan springen. Je dochter had dat toch wel eens gedaan met haar?

Met arany gaat het momenteel niet zo goed. Ze heeft in Oudkarspel inderdaad een peesblessure opgelopen, maar gelukkig niet zo heel erg. De pees is niet gescheurd, maar wel ontstoken doordat het zo'n harde klap gehad heeft. Ze staat nu bijna een maand stil en het been is wel weer dun. Maar sinds een paar dagen zijn de andere 3 benen dik.... ook loopt ze alsof ze op eieren loopt. Het lijkt wel beginnende hoefbevangenheid of hele lichte spierbevangenheid ofzo... Flink balen.

Dus maar weer contact met de dierenarts, we hebben de laatste maand toch al een hotline ivm onze jaarling die door het draad gelopen is. De twee dames staan naast elkaar op stal en mogen allebei niet naar buiten. Kunnen ze elkaar mooi gezelschap houden, onze brokkenpiloten.

Jaarling heeft echt een rotwond en is zelfs geopereerd, maar die spaart zichzelf ook niet. Ze staat als een gek te springen op stal en gisteren met grazen aan het touw vond ze het nodig om mij omver te lopen en terug naar stal te sprinten. Tijd voor een opvoedingscursus dus. Fijn he, van die paarden die zo hoog in het bloed staan. Soms zou je ze achter het behang plakken.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:09

Gaat lekker met onze kreatortjes :(
Balen van wanita zeg! Maar weer lekker mee aan het werk, hup weer de dressuur in en het springen een beetje oppakken, wie weet helpt je dat ook nog een beetje in de dressuur.
Oei bevangenheid is niet zo mooi carmen! hopelijk valt het mee... Anders moet je even kijken naar glucobalance dat is echt wonder spul....
Arme Glenfiddich, gaat de wond nu wel beter?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 09:16

thnx voor de tip, ik zal het onthouden! De dierenarts belt mij als het goed is zo terug. Maar weer even overleggen.

Glenfiddich gaat verder wel goed met de wond, het verband mocht er gisteren af en het ziet er wel mooi uit. Natuurlijk nog lang niet dicht, maar het lijkt wel de goede kant op te gaan. Ik heb van iedere keer verband wisselen een foto gemaakt, dus kan de wond goed volgen. Ik kreeg dit weekend zelfs al de vraag of ik studeer voor dierenarts haha. Was niet helemaal mijn bedoeling....

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:37

Laat je ons ff weten wat de DA zegt?
Beterschapjes met GF en Arany

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:00

Dierenarts gesproken en die lijkt het sterk dat het iets van bevangenheid is. Ik vind het vreemd dat ze zo gevoelig loopt, maar goed... We zijn eigenwijs geweest en hebben haar nu toch maar buiten gezet in een mini stukje weiland. Zo kan ze tenminste wel wat lopen en staat ze niet de hele dag in de box. Nu worden haar benen wel dunner. Vrijdag moet ik sowieso met haar naar de kliniek om haar pees nog een keer te laten scannen, dus als ze dan nog gevoelig loopt zal de dierenarts even bloed afnemen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 14:09

Op zich idd niet zo waarschijnlijk dat ze bevangen is.... zie je maar zelden bij sport paarden.
maar war vreemd dat ze dan zo gevoelig loopt.
Succes in de kliniek vrijdag

kiwigurl88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 23:15

ik vond het echt heel leuk om deze berichten te lezen.. heb namelijk ook een afstammeling van kreator gekocht afgelopen 25 maart.. zijn naam is boris.. heb hem gekocht bij stal janssen van den hout.. het gaat super goed met hem, schrikkerig af en toe struikelt zelden tot niet meer, loopt erg goed met mooie gangen.. las eerder hier dat hij erg veel struikelde. ook naar de wei lopen is geen probleem meer, heb hem aan de hengstenketting en dat gaat erg goed nu! eerste keer ook wel egt geschrokken.. weg wastie!
blaren op me handen!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 21:57

hee wat leuk dat jij boris nu hebt! Geinig om hem weer bij een andere bokker tegen te komen. Veel plezier met je kreator!

Met Arany gaat het de goede kant op! De pees zag er alweer beter uit op de scan en ik mag voorzichtig weer wat stappen en draven onder het zadel. Alleen maar rechtuit en op de harde straat. Ze moet eerst voor nog even weer op ijzers, dat is toch beter voor haar pees. Gelukkig goed nieuws! Waarschijnlijk was het rare lopen omdat ze stijf was van het op stal staan. Nu loopt ze weer lekker buiten (op een klein stukje weiland zodat ze niet kan rennen) en dat gaat stukken beter!

Beli, op facebook las ik dat red verkocht is. Wat jammer zeg!! Hopelijk heb je een goede baas voor hem gevonden!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:15

carmen goed te horen dan aranyde goede kant op gaat ! kost even tijd maar komt vast goed !

Leuk dat boris ook weer in beeld is, hoe zijn jouw ervaringen bij jansen van hout ? ik neem aan dat je hem daar gekocht hebt ?

Wil toch wanita gaan verkopen, is meer spring/eventingpaard en dat is niets voor mij.
Mijn nieuwe paardje bevalt me prima ! is ook meer een dressuurpaard ...

Zie er wel tegenop haar aan te bieden, handel is slecht en al die mensen die lang komen is ook niet echt mijn ding, vrees ik .....
Heb gegevens naar een springstal gestuurd en hebben op zich wel interesse in wanita, hopen dat het wat wordt zodat ik niet zelf hoeft te adverteren.

Beli je hebt red toch nog redelijk snel verkocht, valt mij nog niet tegen, er is dus wel interesse in kreator's ?

kiwigurl88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:17

ik heb hem idd bij stal jvdh gekocht en op t eerste opzicht had ik er een goed gevoel bij, wel veel stallen en vriendelijke mensen maar heb contact gehad met marjan de vorige eigenaar van boris en die was er absoluut niet positief over ze hadden zelfs tegen haar gezegt dat boris naar de slacht was omdat hij zo slecht liep...

beetje jammer vind ik!
dus mijn mening over hun is wel een beetje verandert maar dat zegt natuurlijk niks over hoe ze met de paarden omgaan.

volgens mij gaan ze 30 min per dag in de stapmolen en bij intresse worden ze van stal gehaald. toen ik boris voor t eerst zag was hij vuil en mager dus denk niet dat ze er heel veel aan de verzorging doen.

denk zelf dat je beter naar een andere stal kan kijken voor de verkoop van je paardje

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:37

kiwigurl88 Leuk dat je Boris hebt! Hopelijk ga je heel veel lol met hem beleven.
Carmen: Fijn dat je je merrie weer kan gaan opbouwen! Hoe is het met Glenfiddich?
Valinsky: Zou even kijken of je via carmen contact op kan nemen met een kreator fan! Zij zoekt wel het hete type... dat is red niet.

Red is nog niet helemaal verkocht. Maandag gaat iemand voor de 2de x rijden maar dan in het terrein.
Als hij bevalt gaat hij meteen voor de keuring. dan is hij weg... anders komt hij weer lekker mee naar huis..

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:18

beli @
als red niet verkocht is weet ik nog iemand die graag wilt springen en crossen, hij vond wanita te oud, wellicht is red iets voor hem ?

zal carmen even PB sturen wie weet ?

Ben vandaag naar een hele leuke vosruin wezen kijken ( sydney x houston ) , loopt M springen maar ook erg leuk dressuurbloed, deze mensen willen eventueel ruilen met wanita .......

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 00:31

Oke ik houd jullie op de hoogte!
Hopelijk vind jij ook een leuk plekje voor je diertje!!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 16:31

Ze komen morgen weer voor wanita kijken, en nemen gelijk de trailer mee als het klikt is nemen ze haar gelijk mee !

gaat toch eigenlijk wel sneller als dat ik dacht, even afwachten maar, altijd weer spannend.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:45

Red is weer thuis...

Hopelijk lukt het jou sneller ban mij Valinsky!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:12

Beli schreef:
Red is weer thuis...

Hopelijk lukt het jou sneller ban mij Valinsky!

Tja schiet niet echt op om je paard te verkopen :( is heel moeilijk op dit moment, laat staan dat je een normale
prijs krijgt voor je paard.

Snap er niets van, mensen die vanochtend waren wel positief maar wilde niet meer dan 1500 euro betalen _-:(
Kom op zeg, hoef echt niet de hoofdprijs maar is wel Z1 dressuur en allround,daarbij is ze nog niet te oud toch ?

Die van jou is een ruin en jonger moet toch ook te verkopen zijn, hebben mensen toch zeker een heel leuk paard aan ?

Wendela was ook bij mij wezen kijken, erg fijne en positieve mensen !
Haar vriend heeft wanita gesprongen en ze gingen behoorlijk hoog, ze deed het super, stopte geen enkele keer,
maar hun vonden dat ze te weinig ervaring had met springen.

Wendela was ook erg positief over jouw kreatortje red ! :j

Heb besloten wanita twee maanden in springtraining te doen bij lammert laseur, kan ze gelijk ervaring opdoen !
Ik weet het niet hoor, wellicht is ze interessanter als ze ook een parcour kan springen ? we zullen zien !

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 19:41

Leuk Valinsky, en hou je haar dan of gaat ze dan alsnog weg?

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:44

Beli schreef:
Leuk Valinsky, en hou je haar dan of gaat ze dan alsnog weg?

Wanita geheel onverwachts via bokt toch nog verkocht, komt supergoed terecht ! :j
Meisje van 19 jaar die haar ook meeneemt naar ORUN opleiding, hebben zelf ook een stal en fokken shetlanders.
Heb wel het idee dat ze een goeie klik had met wanita ........
Ze hebben haar vandaag opgehaald, toch vreemd als ze dan ineens weg is :(:)

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:23

Gefeliciteerd maar ook sterkte!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 10:16

He valisky wat onverwacht en snel! Fijn dat ze zo'n goed adres heeft gekregen! Natuurlijk wel wennen dat ze zomaar weg is...

Beli! Is red toch weer terug!! Wat een gedoe zeg! Snap er niks van, het is zo'n leuk paard!

DJoyceP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 09:48

Sinds 2 augustus ben ik de trotse eigenaresse van een zeer knappe en chique 4 jarige merrie van Kreator!
Ik ben erg positief, ze is zeer netjes ingereden en heerlijk in de omgang.

Heb haar gister eens even gereden, net 1 dag op stal en dan al zo top braaf!
Ik ben erg blij met haar, ze leert snel en is zo fijn te rijden.

Je voelt dat er volbloed in zit, maar doordat haar moeder Gelders is, is ze fijn te berijden.
Afbeelding
Haar eerste ritje op d'r nieuwe stal, top braaf!