Hier even een update! Zelf zit ik nooit meer op bokt. Maar ik vind het wel leuk om even te kijken hoe het met de WW tjes is. Die van mij is bijna 5 en een mooie donkere schimmel merrie van bijna 1.70m. Ze is bijna M1 en doet het erg goed. Ze heeft al heel wat prijsjes gewonnen. Ze is bom proof en je kunt overal alleen met haar op pad met de trailer. Ze maakt graag een sprongetje en vind bos/ hei rijden het aller leukste. Haar moeder was heel heet. Zij daar en tegen voor mijzelf soms te nuchter. Op wedstrijd kan ze soms wat flegmatiek zijn vind ik maar dit word steeds beter. Ze leert erg snel. Ze kan vooral in het bos geweldig goed draven. Dan zijn andere paarden allang aangegalopeerd. Een paard met een hart van goud en super eerlijk! Er kunnen zelfs kinderen van 8- 10 jr oud zo mee weg rijden en een pasje wijken echt fantastisch!
rhijnauwen
Geplaatst: 25-02-14 22:53
Wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat mutopia! Heb je een foto van jouw schimmel? Ik ben heel benieuwd!
PaysBas
Geplaatst: 26-02-14 01:01
Leuk de reacties over de bomproof Westenwindjes! Flash wat een vlotte naam Binnenkort een hengstenshow van Westenwind in Nederland?
rhijnauwen
Geplaatst: 26-02-14 14:13
Of een clinic van Tom Franckx (bij Sollenburg) voor nakomelingen van Westenwind?
Leuk! Doe ik ook mee! Ligt er wel aan waar die gegeven word.
rhijnauwen
Geplaatst: 26-02-14 20:26
Dank je voor het compliment djoeka
Ik ga eens informeren bij Tom Franckx of het hem leuk lijkt en kijken hoeveel eigenaren/ruiters van Westenwind nakomelingen er mee willen rijden en waar we het eventueel kunnen organiseren. Lijkt het jullie leuk?
rhijnauwen
Geplaatst: 26-02-14 20:27
Dat was gelijk snissje eerst eens kijken waar de meeste deelnemers vandaan komen en dan een mooie centrale plek zoeken.
ik meld me ook even, ik ben in het bezit van een 5 jarige westenwind x creool ruin. ben ondertussen 2 keer gestart en al 6 wp's binnen. ook die van mij is super cool en meewerkend.
afhankelijk van waar het is lijkt mij het ook heel leuk om met zo'n clinic mee te rijden
Yaleesa_
Geplaatst: 26-02-14 23:32
Leuk dat jullie weer actief zijn! ik ben ook nog steeds blij met mijn WW'tje ze mag alleen nog wel iets groeien maar denk niet dat het nog gaat gebeuren ze meet nu 1.62 en wordt dit jaar 6 we rijden M1 Dressuur en springen parcourtjes van een meter, buitenritjes alles vind ze leuk!
De clinic lijkt mij ook erg leuk hangt er alleen wel een beetje vanaf waar de locatie is.
Voor een clinic sta ik er positief in, afhankelijk waar het is. Lang op de trailer staan is heeft ze nog niet het geduld voor.
De Westenwind van Mariska is dan de grootste van het stel. Mijn merrie meet nu 1.67cm en is nog in de groei.
Leuk dat zich meer amazones/ eigenaren van Westenwind nakomelingen melden. Ook degenen die in het begin posten in het topic is het leuk om te weten hoe deze paarden zich hebben ontwikkeld.
Ik teken er echt voor dat die van ons ook zo koel blijft. Hij wordt 4 dit jaar en is nu 1.64,5, dus die groeit nog wel wat. Zaterdag gaan we hem halen en we kunnen niet wachten..
Djoeka: Veel je paard laten zien en doen. Wij zijn naar veel verschillende plaatsen met onze merrie geweest. Ook een schriktraining bij Rhijnauwen gedaan. Van dit soort trainingen heb je alleen maar profijt. Laatst was de binnenbak bij de club versierd. De mijne kijkt even en loopt door gaat niet miepen. Terwijl er zeker 4 andere paarden die ouder waren moeilijk gingen doen.
Is het de eerste keer dat Flash op de trailer staat? Jullie hebben hem al k en r laten keuren?
Nee hij heeft al vaker op de trailer gestaan en is al meegenomen naar vreemd terrein. Ik denk dat ik de maneges in de buurt maar rond ga bellen zodat we hem op verschillende terreinen kunnen laten kijken.
Wij hebben hem afgelopen dinsdag klinisch en rx laten keuren. Hij was zo nuchter en niet onder de indruk van de apparaten dat ze hem niet eens hebben verdoofd voor de foto's. Hij vond alles best en stond mooi stil voor de foto's. Het is echt wel een nuchter dier.
Verstandig dat jullie zowel k als r de keuring hebben gedaan dan weet je tenminste wat je kunt verwachten als je ze aan het werk zet. Wat super zeg dat hij niet eens verdoofd hoefde te worden voor de x-ray foto's. Top hoor! Kan me indenken dat jullie erg uitkijken naar zijn komst.
Voor op de trailer is hij gewend om transportbeschermers om te hebben? Sommige paarden vinden dat niks op de trailer.
Flash is al wel zadelmak?
Op deze site is een goed overzicht van "alle" Westenwind nakomelingen. Denk alleen niet dat de predikaten en sportnoteringen nog up to date zijn. http://www.horsetelex.nl/horses/progeny/70982
Ja we hebben best veel ellende gehad en hij moest gewoon goed zijn. Maar hij is met glans door de keuring gekomen.. Gelukkig anders waren we zwaar teleurgesteld geweest.
Flash loopt ongeveer L-niveau. Hij is vorige zomer zadelmak gemaakt en na een paar maanden weer de wei op gegaan. Nu is hij weer een aantal maanden onder zadel maar pakt het allemaal goed op.
Mijn dochter wil langzaam met hem in de B beginnen, geloof wel dat dat mag. Ik zal voor de zekerheid de KNHS even bellen. Eerst even lekker wennen aan elkaar.
Ik weet niet of hij dat gewend is, ik neem ze in ieder geval mee als we hem gaan halen.
Morgen wordt er een Westenwind voor mij gekeurd. Als deze goed is, ben ik vanaf morgen ook Westenwind eigenaresse. Het gaat om een grote 3 jarige vosruin, met 3 witte hoge benen, en 1 laag witvoetje. Spannend
Westenwindjes zijn populaire paarden Niet iedereen heeft zin in een (of kan daar mee overweg) zenuwpees paard.
Succes Sky voor morgen.
Djoeka; Klopt een jong dier waar gelukkig niks aan verpest of verreden is. Heb zin in droog weer om dan eindelijk een bosrit te maken. Op Horsetelex kun je als je dat wilt zelf je paard zetten. Zag dat daar ook een Westenwind merrie te koop staat.
djoeka
Geplaatst: 27-02-14 14:17
Wij wilde absoluut geen zenuwpees paard, mijn dochter wil ook graag buiten rijden met hem en leuke dingen doen. We zochten eigenlijk een wat ouder paard maar mijn dochter wil perse in de B of L beginnen. We hebben er een paar geprobeerd maar dat kwam niet eens in de buurt bij wat zij wilde. Ze wil er ook wel verder mee kunnen komen. Toen kregen we een tip om eens bij een 4-jarige Westenwind te kijken... Hij stond niet op internet te koop en maar een half uur bij ons vandaan. We gingen ervan uit dat het hem niet ging worden hahaha...te jong, te groen en te onbehouwen en..en... We zagen hem en op slag verliefd...het werd hem dus wel.
Ik zal eens kijken of het lukt om hem op horsetelex te krijgen, is wel leuk natuurlijk.
PaysBas
Geplaatst: 27-02-14 17:20
Yaleesa_ schreef:
Leuk dat jullie weer actief zijn! ik ben ook nog steeds blij met mijn WW'tje.