Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Re: Wie heeft er nog meer een Weltmeyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:02

Trudy_dJ : klopt we doen inderdaad lekker rustig aan :) van de zomer mag ze ook weer lekker een paar weken de wei op.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:37

ziet er idd leuk uit! En wat een maat al met 4 jaar!
Duncan is de laatste tijd helemaal hyper-de-pieper, rem is een beetje stuk geloof ik. Vandaag dus maar een stevige longeersessie gedaan :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:01

Lon: zal wel in het weer zitten, want die van mij had het ook in zijn bol deze week. Leuk dat je ook met hem bent gaan springen. Weltsieger gaat dat ook steeds beter doen. Hij wordt steeds handiger. Ook in de dressuur, maar helaas gebruikt hij dat nog niet altijd voor me. Hij kan met zoveel kracht en afdruk lopen. Alleen heeft hij daar niet altijd zin in. En dan mag ik alles uit de kast halen om hem toch zover te krijgen.
Lotte: leuk paard! Wel al erg groot. Fijn dat je haar de kans geeft om lekker uit te groeien. Wordt een fijn dier denk ik.
Henrieke: ook een leuke vos zo te zien.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:59

Wat een leuk/mooi paard Lotte, en groot al voor haar leeftijd! Adventure z'n vader (en mams volgens mij ook) is/zijn ook donkerbruin maar hij is ook vos, zie je wel eens vaker. Fijn dat het met die van jou ook goed gaat Sussie. Je rijd er zelf denk ik nog niet weer mee of wel?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:15

Henrieke: ik ben nu weer een een week aan het rijden. En hij heeft momenteel de lente in zijn bol. Dus hij gebruikt zijn kracht weer regelmatig tegen mij. Gelukkig zitten er ook fijne stukken tussen. Mijn vader blijft hem ook rijden. Vandaag hebben ze hun wedstrijddebuut in de L1. Ik ben benieuwd.
Ik weet niet hoe de moeder van Weltsieger eruit ziet. Nooit ontmoet en ook nooit een foto gezien. Denk ook niet dat ze nog leeft aangezien ze van 1988 is. Volgens paardenfokken is het een vos.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:52

Fijn dat je nu toch al weer kunt rijden. Dus je hebt er meteen je handen 'vol' aan. Wat leuk dat je vader er ook wedstrijden mee rijdt, is de wedstrijd goed gegaan? Veel succes met het rijden!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:11

wedstrijd is goed gegaan. Hij heeft zich gedragen. Eerste proef was hij wat aan het vastpakken en daardoor liep hij te lang. Tussen de proeven even duidelijk gemaakt dat vastpakken niet de bedoeling is en toen de tweede proef in. Tweede proef ging veel beter. Helaas geen groot verschil in de punten. De tweede jury durfde wel naar beneden te punten, maar niet omhoog. En er zaten echt hele goede dingen in. Het wijken was super en ook het halthouden kon niet beter. Wij waren in ieder geval tevreden.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:08

Hou vast aan je gevoel Sussie.
Ik heb gisteren ook gestart. Eerste proef ging zoooo fijn. Ze was zo heerlijk los echt heel fijn. Tweede proefje zat ik nog te genieten van de eerste proef, en reed ik dus een klein beetje fout.
En zaten er voor mijn gevoel meer fouten in. Maar doordat het 2 jury's waren, had ik de eerste proef (jammer genoeg) 177 pnt en tweede proef gelukkig nog 181.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 22:23

Poeh... Ik heb vandaag wel weer een dagje Duncan gehad zeg... Hij heeft voor het eerst voorijzers, dus even spannend. Maar goed, hij was superbraaf, reageerde goed op de rook enzo. Daarna even gelongeerd en hup, de wei in. Daar stond een 'nieuw' paard. Was hij het niet mee eens. Binnen 5 minuten waren ze aan t rennen en trappen. Opeens zie ik m stil staan en 'smakken', steeds tong naar buiten enzo. Zag opeens dat het knalrood was!
Bloed dus. Heb 'm meteen weer opgehaald. Sowieso een wond naast zijn mond met dikke bult, maar omdat er zoveel bloed uit zn mond kwam ook de dierenarts erbij gehaald. Die heeft zn kaak gecheckt, gelukkig niks gebroken. Wel een wond ook vanbinnen, maar niks ernstigs. Waarschijnlijk morgen een dikke kop, maar dat trekt wel weg. Ook even gekeken of ie normaal at. Nou, hij viel de brokken weer aan, en zelfs zn zoutsteen (AUWW!!), dus lijkt allemaal prima te zijn.

Daarna op advies van de DA toch weer in de wei bij dezelfde groep. Beetje dreigerij nog, en kreeg net een sms van staleigenaresse dat ze al dikke vriendjes zijn. Even een gevalletje pech dus. Pff, bij elkaar van half 2 tot half 8 op stal geweest. Zelf door al het bloed nog bijna flauwgevallen... Zat zelf ook onder de spetters.
Akelig dagje dus. Hij heeft nu lekker twee dagen vrij (moet werken) en dan zullen we eens kijken hoe het ervoor staat. Hij wordt wel goed in de gaten gehouden door de staleigenaresse, dat geeft wel een goed gevoel.
Sorry voor lange verhaal, moest t toch ff kwijt hoor ;) 't Was schrikken...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:55

Dat is schrikken Lon! Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:32

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:18

De zwelling valt enorm mee! :D:D Erg blij mee. Heb vandaag zelfs al bitloos een buitenrit gemaakt, met een touwhalster. Eerst even zn reacties erop getest in de bak, was prima, dus hops naar buiten :) Ben blij dat hij zo snel hersteld :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 16:13

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 22:39

Wat heerlijk. Jammer dat ik zoiets niet durf met mijn paard, terwijl ze denk ik wel braaf zal zijn!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:07

volgens mij is het dat ook vaak, mensen durven niet. Ik heb eigenlijk wat betreft Duncan nergens angst voor. Ik weet gewoon dat het een koele kikker is die me af en toe even uittest, maar diep van binnen een schootpaardje is ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:57

Lekker Lon dat je zo heerlijk buiten hebt gereden! Met Weltsieger kan dat echt niet zo aan het touwhalstertje. Dan kiest hij gewoon zelf zijn pad.

Vandaag heeft pa weer wedstrijd gehad met W en hij had de eerste proef 193 punten en de tweede 177. 193 was niet veel te veel voor wat er getoond werd, maar een keer meer punten krijgen als verdiend is ook wel eens leuk. W gaat het geloof ik begrijpen dat hij er gewoon aan moet blijven trekken in de proef en niet zodra er voorgelezen wordt in elkaar zakken en niet meer luisteren.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:22

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:37

Mooi veulen Hanaya! Echt een stoer ding.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 19:43

prachitg, wat een leuk beestje!! :D Daar zou ik maar trots op zijn als ik jou was :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:45

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:02

Ik zag de foto's! Ziet er echt uit als een prachtige dag! gefeliciteerd :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:18

Wat een prachtige foto's! Volgens mij hebben jullie echt een geweldige dag gehad. Natuurlijk ook van harte gefeliciteerd! Leuk dat er ook nog foto's gemaakt zijn met de paarden erbij.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:47

Ik hoop dat dit niet erg is, maar ik heb ook een Weltmeyer!
Eigenlijk een Wolkentanz II ... dus Weltmeyer is z'n opa langs vaderskant.
Ik heb Weltmeyer trouwens live gezien op de WEG in Aachen in 2006, zozo, wat een lekker dier is me dat!
Herken er ook alle Weltmeyers in die ik ken, en dat zijn er ... 7. 8 als je die van mij meetelt.

Foto's kan je zien via het verkooptopic in m'n onderschrift.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:54

Wat zonde dat je hem wegdoet! Ziet er uit als een braaf dier. Voor het M/Z vind ik hem nog wel te veel op de voorhand gaan. Succes met de verkoop!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:03

Dankje :)

Ik heb er een jong, beloftevol diertje bij en niet meer 100% aandacht voor hem. Vind niet dat hij dat verdient, nadat hij me kampioen gemaakt heeft :(
hé, als er iemand hem wil verzorgen voor me, laat maar horen hoor ;)