holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:07

Bij mij ging het goed gisteren! Was 3e met 190 punten!

Filmpje:

leonie87

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:00

Netjes annuh!

Bij ons was het licht in de bak stuk. Er stond nog maar 1 rij aan dus het was behoorlijk donker. Aan de zijkant stonden allemaal mensen dus dat was eng eng. Hele gespannend proef maar toch een nette 6de plek met 180. Was flink streng gepunt voor een B proef :P

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:11

Nou dit weekend wat meer geluk. 2de en 3de met 195 en 188. Alleen moest je om de wedstrijd ring heen losrijden dat was echt bagger!

Empaier is volgens mij gewoon weer de oude. hij is al wel iets rustiger maar het heeft nog wel wat tijd nodig voordat hij helemaal ruin is denk ik. Even de tijd gunnen. Tot die tijd heeft hij ook lekker rust.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:02

Gilly-Gail brak sinds vorige week door de verdoving heen, dus nu is het wandelen zonder verdoving. Dat betekent druk en nog drukker, om me heen springen, stijgeren, huppelen, etc.
Vanmiddag heeft mijn bijrijdster wat foto's gemaakt, ook van het beentje. Ben benieuwd wat jullie nu van haar vinden. Kleur is in elk geval weer heel anders en formaat ook wel. De stijgerfoto is bewogen, maar ik wilde jullie laten zien waar ik zo af en toe mee te maken heb }> ...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sander de Blaauw van DAP Bodegraven heb ik dinsdag nog even telefonisch gesproken. Die was erg blij met de vooruitgang van Gilly. Stijgeren vond hij niet erg, was goed voor de spieren :+ . Voorlopig nog wel even blijven stappen en uit de groep. Het gat in de pees moet echt volledig zijn opgevuld met littekenweefsel voor ze terug mag in de groep. Hij gaat ervan uit dat dat in elk geval de tweede week van april 2012 kan gebeuren en dat ze dan per 1 mei met de groep mee het land op kan. Eind januari ga ik eerst een afspraak maken voor een herscan (op stal). Dan weet ik in elk geval of ze wellicht al eerder terug kan op de paddock bij haar vriendinnen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:20

Wat is ze knap geworden diane!! :D Beentje ziet er nog niet al te goed uit of wel? Weet niet hoe het er eerst uitzag?? Dat steigeren ken ik ergens van, toen we Bon als 2,5 jarige kochten stond ze ook bij elk klein dingetje op de achterbenen :P Nu niet meer hoor! ;)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:33

Annutjuuuh, thanks, ik vind haar ook nog steeds knap en deze kleur spreekt me nog het meest aan ;-).

Hieronder foto's van begin november, toen ze net apart stond in de revalidatiebox. Toch wel een verschil. De kuil waar de pees compleet verdwenen was begint nu nl op te vullen. De dikke bult is opgekropen pees, dat heeft meer tijd nodig om af te breken en ik verwacht daar pas over driekwart jaar niets meer van te zien.

Afbeelding

Hier staat ze dan ook nog charmant met haar goede been naar buiten gedraaid (soort balletstandje)
Afbeelding

Afbeelding

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:42

Oeh ja, het ziet er ziet er toch al een stuk beter uit ja!! Beter!! :D Ziet er altijd zo akelig uit!

Bon en ik hebben in Januari onze eerste L2 wedstrijd. Dus ben hard aan het oefenen thuis, ze gaat wel echt fijn, aangezien ik niet heel vaak gereden heb de afgelopen weken... :) Heerlijk dier is het! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:05

Wow wat een verschil! Hopelijk komt het echt helemaal goed en kun je haar straks toch gewoon voor de sport gaan gebruiken. En ze is inderdaad enorm gegroeid haha.
Gewoon blijven wandelen zou ik zeggen.

Spannend Annuh! Gaat jullie vast lukken! Vind je het misschien leuk om keer bij de jurycursus voor te rijden dan? Ik ga daaraan beginnen in Jan. Het is Uden dat is niet zo gek ver voor jou denk ik.

Ik wil er komende week weer een keer op gaan zitten voor het eerst sinds de castratie. Het mocht eigenlijk na 1 week al, maar ik wilde hem echt wel even wat meer tijd geven. Dus hopen op beetje fatsoenlijk weer (ik heb nu even geen binnenbak) en dan erop. Ben benieuwd wat hij doet na een maand niks doen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:33

Annutjuuh, ben benieuwd naar je L2 debuut! Fijn te lezen (hoewel..) dat jouw Dayano ook om het minste of geringste omhoog kwam. Gilly heeft nu vooral wat last van 'paniek' als ze op de dijk een auto langs ziet rijden als ik aan het wandelen ben en als er kinderen over het erf lopen of mensen ineens uit een stal komen zetten. Vanmiddag ging het wandelen al een heel stuk beter, dat controller halster is toch wel prettiger dan een gewoon. Als ze eenmaal goed weet wat gevraagd wordt, kan het gewone halster dan wel weer om. Koppie zit er hoe dan ook op, dus ik ben bereid op nog wat rare acties van haar kant ;-).

Leonie87, als ik zie hoe ze om me heen kan springen, vol achteruit kan en omhoog, kan ze vast tzt ook best wel lopen met iemand op haar rug ;-). En voorlopig lekker wandelen en temmen, want dat heeft madammeke wel nodig. Ze dacht me gisteren nog even tussen haar kont en de staldeur te pletten want ze had eten in de bak en ik wilde me bukken om de leadrope op te rapen. Gek genoeg had ze toen ineens een halster tegen haar kont aan en een brul naar haar hoofd. Reactie: heeeeeel lief kijken, oren naar voren, zo van "ik doe noooooit wat"!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:02

Nou Diane het ziet er zeker niet slecht uit. Positief verrast, super.
En als ik naar Prise kijk, die kwam als veulen 4 weken oud op haar achterbenen voor mama uit de box uit, en ikke denken ja die wil ik :D
Madam loopt eerlijk gezegd nog regelmatig los. Zelfs de ketting helpt niet meer als ik die onder haar kin door doe, alleen nog maar over de neus heen. Niet echt ideaal voor zo'n jong dier maar ja altijd los is ook gevaarlijk. En dat terwijl ze onder het zadel nooit een pas verkeerd heeft gezet. Ze is zo stoer en betrouwbaar. Vanaf de eerste keer erop al het gevoel alsof ze een volwassen paard was. Eerste buitenritje al lekker gemaakt en zo braaf. Dus wie weet is jouw Gilly net zo lief onder het zadel :D

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:56

SteffieA, oke, ik ben gewaarschuwd :+ . Gelukkig hoeft er de komende 3 jaar nog geen zadel op, dus hoef ik dat ook nog niet uit te proberen. Laat ik tzt graag aan een ander over :D .

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:27

Ja dat gevoel heb ik met die van mij ook. Echt alsof hij dat al jaren doet. Moet ik dit raar vinden dan? Ook met op de trailer gaan en alles eigenlijk. Hij snurkt wel een keer bij iets nieuws en de keer erop vind hij alles best. Lekker nuchter dus!
Op zijn achterbenen staan deed hij vooral als hij een merrie zag maar gelukkig heeft hij dat sinds de castratie niet echt meer gedaan.

@Diane. Ja dat klinkt super. Ben echt benieuwd hoe het zich allemaal gaat herstellen. Ben je nog achter die hoefsmid aan het gaan voor schadevergoeding?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:45

Leonie, ja dat ben ik wel aan het doen maar ik ben zeker niet tevreden met mijn rechtsbijstandsverzekering. Die doet namelijk de laatste drie weken niets, terwijl zij de verzekeraar van de smid zou rappelleren. Nu vermoed ik zelf dat die smid geen beroeps-WA heeft en het probeert via zijn gewone WA op te lossen, maar die tuint daar natuurlijk niet in. Ik ga mijn juridische ondersteuning volgende week maar weer bellen en als het antwoord me niet bevalt, gaat er een gepeperde brief naar hun en naar mijn gewone verzekering die bij hun de rechtsbijstand heeft ondergebracht. Ik betaal niet voor niets al 28 jaar premie!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:18

En is er al meer nieuws Diane?

Door het slechte weer heeft Empaier de afgelopen week weer niks hoeven doen behalve in de wei lopen, af en toe gepoets worden en eten. Hij klaagt niet hoor, maar ondertussen is het al dik een maand geleden dat ik erop heb gezeten. Ben benieuwd wat hij straks doet als het weer het toelaat.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:26

Leonie87, nee, ben nu bezig een brief te schrijven aan de rechtbijstand. Ik ga het geschiltraject in, denk ik zo. Ik hoor van mijn rechtshulp niets, maar dan ook niets. Dus geschil en mogelijk ook nog een klacht, maar ik wacht het ene maar af. En verder heb ik van de hippisch advocaat ook nog niets gehoord, die zal het wel druk hebben.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:05

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:17

Leuk filmpje Annutjuuh, je ziet duidelijk de overgangen naar verruimen en terug. De aanleuning zeg je zelf al dat die nog iets constanter kan dus daar zal ik niets over zeggen. Ik denk dat jullie zeker wel L2 klaar zijn, zeker als je nog 14 dagen hebt om door te trainen. Het zijn inderdaad allemaal nog kleine puntjes.

Het inmiddels het verweer van de smid binnen. Het lijkt wel een sprookje van de Gebroeders Grimm. Mijn veulen wordt afgeschilderd alsof het een staatsgevaarlijk paard is! Tja, hij moet natuurlijk wel met zo'n extreem verhaal komen want anders was er allang geschikt/betaald. Nu moet mijn getuige in actie komen met een reactie op het verhaal van de smid en hoe zij het allemaal heeft gezien en ervaren. Op basis daarvan zal mijn jurist wederom een inschatting maken van de kans van slagen. Ik begin haar wel langzaam maar zeker te informeren hoe het precies werkt met veulens en voeten geven enzovoorts, want enige informatie over gedrag van paarden heeft ze wel nodig.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:16

Tja Dianne zo gaan zulke zaken helaas... Gelukkig heb je een getuige

@ annuh ik heb in je andere topic gereageerd ;) Meer op zijn plek denk ik.

Empaier gister gelongeerd en gek dat hij was haha. Blij dat ik er niet opzat. Nu even kijken of ik dat paar dagenachter elkaar kan doen maar ben onwijs druk en de bak moet goed blijven. Dan kan ik er volgende week mis wel weer op gaan zitten.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 17:45

Vandaag voor de 3de dag op rij gelongeerd (dat duurt nooit veel langer dan 10 minuten dus echt hard werken is het niet als hij normaal doet) en eindelijk was hij weer rustig en braaf haha. Hij moest gewoon weer even begrijpen hoe het ook al weer moest. Morgen waarschijnlijk geen tijd maar volgende week wil ik er echt weer op klimmen! Kan niet wachten (A).

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:11

Spam :D

Ik heb erop gezeten! Eerst even gelongeerd en daarna 5 minuutje gereden. OP een kleine huppel bij het opstappen na was hij onwijs braaf. Draven deed hij ook super en galloperen heb ik even achterwege gelaten :P. Hij was wel beetje moe achteraf haha.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:16

hallo allemaal, ooit al eens gespost hier... Onze keur-merrie van dayano (x elite v. flemmingh) is wederom drachtig, half april verwachten we een florencio veulen, haar veulen van afgelopen jaar is via de veiling in dwingeloo verkocht.

Deze zomer ga ik haar vermoedelijk weer oppakken onder het zadel en doorrijden.

heb op concoursen af en toe ook al een fijne dayano gezien en hier ook de filmpjes en foto's wel gekeken.

Daarnaast ook het 'hoefsmid' verhaal van diane gevolgd: uitermate vervelend natuurlijk wat er gebeurd is en de verwondingen, maar wil wel de kanttekening maken dat wanneer ik hier lees dat jij en ik quote: ' Ik begin haar wel langzaam maar zeker te informeren hoe het precies werkt met veulens en voeten geven enzovoorts, want enige informatie over gedrag van paarden heeft ze wel nodig', dit zegt dat ik me afvraag hoe de 'rechter' zo'n getuige zal beoordelen. Ook is de vraag of zo iemand wel kundig genoeg is om te getuigen...

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:28

Weule, dat gaat niet over de getuige, maar over mijn jurist. De rechtsbijstandsverzekeringen hebben meestal geen bureaus in de arm die deskundig zijn op alle terreinen en hippische zaken zijn echt heel apart. Mijn getuige weet alles van hoefsmeden en omgang van veulens, mag ook wel als eigenaresse van een opfokbedrijf.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:35

haha zou wat zijn als je je getuige even moet influisteren wat ie nou eigenlijk moet zeggen dat er fout is gegaan. Verder nog nieuws Diane?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:29

Leonie87, nee, nog niet. Ik moet nog even de verklaring van de getuige afwachten. Op mijn informatie van de rijksgediplomeerd hoefsmid die ik aan mijn jurist heb gezonden uiteraard niets gehoord. Had ook niets anders verwacht. Er is geen enkele vorm van samenwerking dus ik verwacht dat ze nadat ik de verklaring van de getuige heb opgestuurd, zij bij haar standpunt zal blijven dat ik geen zaak heb. Dan kan ik per omgaande het geschillentraject gaan starten. Dit gaat echt nog wel een poos duren hoor. Misschien is tegen de tijd dat het voorkomt Gilly alweer lekker aan het rondsjouwen op het land (volgend jaar zomer...;-) ).

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:09

Hè Diane
Wij zijn op een gegeven moment ook bezig geweest met een rechtsbijstand advocaat. Dit ging om een zakelijk verschil. De advocaat deed er ogenschijnlijk ook weinig aan dus toen hebben we gezegd een ander advocaat te willen. Dat was zijn eer te na en vanaf dat moment heeft de advocaat alles op alles gezegd om er het beste uit te krijgen voor ons. Tja dat niet helemaal gelukt is, is een ander verhaal ;)
Misschien een idee? Om ook met een andere advocaat te dreigen bedoel ik.