Nakomelingen van Haarlem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:15

schoentje schreef:
ladyzwien schreef:
he wat leuk een haarlem die crosst :D!

Hier nog 1! weliswaar een beginnend crossertje, maar goed.

Wat leuk dat er nog een in de eventing loopt, en zeker zo een aparte! En nu maar hopen dat ie het ook zo goed gaat doen als de rest.
Klopt het ook dat je een keer met hem een hunter rubriek hebt gereden?
En volgens mij heb ik een keer foto's van het paard gezien en dat ze de groom als pipi langkous hadden aangekleed. Kan het kloppen dat het hetzelfde paard is.(Hij lijkt er erg veel op vandaar).

Vindt het overigens wel een hele leuk getekende bonte. Succes ermee.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:01

xSannnn : Mooi paard heb je!

Sjoos : Ziet er netjes uit! Proficiat met je winstpunten.

Als ik genoeg geld gespaart heb ga ik mijn Haarlemmertje laten prokken en hopen dat ze elite word!
Ook ga ik naar wat veulenveilingen toe waar nog best veel veulens met Haarlem bloed komen, leuk om te zien denk ik :D

xSannnn

Re: Nakomelingen van Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:03

Dankje:)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:41

reneemontana schreef:
Wat leuk dat er nog een in de eventing loopt, en zeker zo een aparte! En nu maar hopen dat ie het ook zo goed gaat doen als de rest.
Klopt het ook dat je een keer met hem een hunter rubriek hebt gereden?
En volgens mij heb ik een keer foto's van het paard gezien en dat ze de groom als pipi langkous hadden aangekleed. Kan het kloppen dat het hetzelfde paard is.(Hij lijkt er erg veel op vandaar).

Vindt het overigens wel een hele leuk getekende bonte. Succes ermee.

Ja, dat klopt, het is dezelfde!
Ik heb de foto's van pipi openbaar op mijnalbum.nl staan.

laantje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:37

Hallo allemaal, ik heb ook een Haarlem x G Ramiro Z merrie waar ik recreatief mee rij en veulens mee fok.
Hier een foto met het veulen van dit jaar Numero Uno. Momenteel drachtig van vivaldi.

Afbeelding

Afbeelding

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 16:07

Wauw, geweldig veulen

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:08

Hallo allemaal.Ik heb sinds 2 weken ook een jonge HaarlemX Zeoliet.Zijn naam is Bastiaan en is dus drie jaar oud. Het is een vreselijke knuffel.Hij is heel nieuwsgierig en heel dapper. Onder het zadel doet ie heel erg zijn best en is ie heel cool. Echt een wereldbeessie.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:25

Afbeelding

Dit is mijn Basje. Toen had ik hem een paar dagen. Leuk he!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 17:32

Leuk paardje hoor, ook zo''n echte Haarlem look. Hoe groot is hij ?? Lijkt niet zo heel groot.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 18:24

Hij is nu ongeveer 1.66. Moet nog wel groeien hoop ik. Maar hij is pas drie. Wij zijn allebei vrij lang. Maar een paar centimeter krijgt ie er nog wel bij.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:20

Hi
Ik heb sinds 2 maanden ook een haarlem. Het is een Haarlem x Libero H. Onder het zadel is hij alleen erg panisch op rechts hebben jullie hier ook ervaringen mee? En in de galop gata hij er ook weleens vandoor.

Hoop dat jullie tips kunnen geven. Zijn ogen heb ik al na laten kijken en daar was alles goed mee.

Groetjes

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:44

Hoi allemaal,

ik ben ook trotse eigenaresse van een Haarlem ( x Landwind II).
Ondanks dat hij puur springgefokt is, heeft hij bij zijn vorige eigenaresse ZZ-Licht gelopen (trots op myn kerel :D )
Hij is een ontzettende koele kikker, echt bomproof.
En hij heeft een gouden karakter, heel aanhankelijk. En erg eerlijk tegenover de ruiter. (dit bijv omdat ik nog lang niet op zijn niveau zit :o )

Afbeelding

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:41

Leuk om iedereen zijn verhalen te horen!!
Haarlem nakomelingen zijn erg veelzijdig en dat vind ik erg leuk!

@joyciee86 Die van mij had eerst ook de neiging om steeds zich vast te zetten en er vandoor te gaan.
Bij mij was het een kwestie van tijd en vertrouwen. Misschien een idee om hem aan de pessoa te zetten.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:40

Hi ja we zijn al bezig om hem met dubbele lijnen te longeren en pessoa ook gedaan ja, maar hij heeft indd echt vertrouwen nodig. Hij is ook echt nog een baby af en toe. Hij is ook nog niet zo lang onder het zadel, maar vooral op rechts is hij zo onrustig, maar komt vast goed met tijd en geduld. Bedankt voor je reactie

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:42

Misschien heeft ie last van zijn tandjes. Ik weet niet hoe oud ie is.
De mijne had 2 wolfskiesjes.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:44

Hi ja hij is 3.5, maar heb de tandarts er ook al bij gehaald maar bedankt voor je tip!

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:02

Ook al zo'n jonkie. Die van ons is ook 3.5,en geweldig!!!!!!!
Heerlijk beest.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 17:10

Niemand dus ervaringen met een paard die angstig is na een val van de ruiter?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:52

Sorry dat ik zomaar jullie topic kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje voor de Haarlem kenners. Ik heb een 4-jarige ruin op het oog: Haarlem x Ulft x Saluut. Het paard is zadelmak gemaakt en volgens mij is er daarna niet meer heel gek veel mee gedaan. Ik ben gisteren gaan kijken en toen zat ie al behoorlijk dik in de vacht, wat naar mijn mening ook altijd een beetje een vertekenend beeld geeft van een paard. We hebben hem even laten lopen, maar door de vele regen van de afgelopen dagen was het erg glad, dus liep het paard erg voorzichtig. Komende week maak ik een nieuwe afspraak, zodat ik hem ook onder het zadel kan zien en zelf kan rijden.

Zelf heb ik weinig verstand van de fokkerij en ik vroeg me af aangezien dit spring x dressuur is wat de overhand heeft. Vererft Haarlem echt zijn springgenen of niet? Ik ben op zoek naar een leuk allround paard met een eerlijk en redelijk cool karakter. En ik weet dat het heel moeilijk is om zo te zeggen, maar als jullie een prijsindicatie zouden moeten afgeven voor een vierjarige relatief groene ruin, ongeveer 1,67m. Wat zou je dan zeggen?

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:47

Nou, naar mijn idee zijn Haarlem nakomelingen erg veelzijdig!
Je ziet ze zowel in de dressuur als in het springen.
Die van mij is redelijk koel in zijn hoofd en wil altijd voor mij werken.
Ben zelf ook niet echt thuis in de fokkerij, dus vind het moeilijk om de prijs in te schatten.
Heb nu geen beeld van het paard.

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:50

Die van mij is ook spring x dressuur gefokt (haarlem x Roemer) maar kan erg goed springen en doet het ook erg goed in de eventing. Dus erg veelzijdig. De mijne is ook erg koel in het hoofd maar kan wel af en toe vervelend zijn over bepaalde dingen, zoals bij voorbeeld een dazenval waar ik haar met geen mogelijkheid langs krijg en alle andere paarden die wij hebben gaan er moetloos langs. Maar op wedstrijd of op andere plaatsen is het een erg fijn paard en kijkt ze nergens naar.
Ik zou het ook qua prijs zo even niet weten. Het ligt eraan hoe het paard is, zowel qua karakter, lichaamsbouw, ervaring en wat ze ermee gedaan hebben. Succes ermee

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:08

Wij hebben een Haarlem X Lord
maar hij is echt niet koel in zn hoofd :P

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:01

xSannnn schreef:
Afbeelding

Afbeelding Met mijn instructrise erop, 2de x met een vreemd iemand

Ze lijkt wel wat op het paard van Eliza_18
alleen is zij iets donkerder
Ze kan nu in stap al aan de teugel, ze zoekt heel erg naar je hand en dat vind ik zelf heel erg fijn omdat ik eigenlijk een springruiter ben, en niet over Z dressuur kapaciteiten beschik.
Zelfs als je de teugel met een hand vast houd blijft ze aan de teugel lopen zonder dat je iets vraagt.
Met de galop heeft ze het nog erg moeilijk.
Ze stuitert als een gek, gisteren heb ik het toevallig weer na een hele poos gegalopeerd, de laatste keer was voor de vakantie begon.
Ze gooit super hoog op terwijl ze maar 1.63 is
Balken vind ze eigenlijk dood eng, maar springen ge-wel-dig. heb gehoord dat dit een veel voorkomend probleem is bij de wat jongere paarden.

Ik rijd haar nu 2x per week een half uurtje
Ik ben zelf nog 14, dus ik ben niet te zwaar om er een poosje op te zitten.
Ze is super braaf, ook zonder de longe.
Ze heeft nu eigenlijk binnen 4x geleerd om vrij goed te remmen.
De eerste keer moest je het echt als de boeren manier doen.
Ze was lui voor het been & ze wou niet stoppen.
Wel grappig dat ze op het woord stap meteen terugzakt na een sloom drafje waarna ze dan vaak terug gaat in stap.
Toch wel grappig vind ik.
Ben benieuwd wat jullie van haar vinden:)

Nou het is idd net alsof ik na mijn eigen paard kijk

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:56

lukkie schreef:
Hallo allemaal.Ik heb sinds 2 weken ook een jonge HaarlemX Zeoliet.Zijn naam is Bastiaan en is dus drie jaar oud. Het is een vreselijke knuffel.Hij is heel nieuwsgierig en heel dapper. Onder het zadel doet ie heel erg zijn best en is ie heel cool. Echt een wereldbeessie.

Oeh, leuk bloed en leuk paard! :9
Ons driejarige paard is juist verkocht; dat is ook een Basje, maar dan BastionN :))

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 14:59

Die van mij is ook veelzijdig gefokt. Haarlem x Balzflug.
Ze kan flink sjouwen, maar ook fijn springen. Nu doe ik dat niet met haar, maar mijn bijrijder wel. Wat betreft karakter is ze super, en als ik het hier zo lees komt dat vaak overeen. Ondanks de verschillende moederlijnen. Ik denk dat het belangrijk is dat je kijkt of het paard bij jouw past. Voel je er lekker bij en vertrouw je het beestje. Kies een paard niet op zijn uiterlijk of omdat iemand anders er mooi mee weg kan rijden. Jij moet het doen.