[HK]Voor de paardengenealogen , foto's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Re: Voor de paardengenealogen , foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:27

Het sterretje achter de naam betekend dat het paard ook voorkomt in een andere dicipline.
Het sterretje voor de letter van de klasse bij dressuur en springen betekend dat ze startgerechtigd zijn in die klasse.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 22:30

Heb je ook info over de KWPN hengst Karandash?
Zo ja? PB Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:00

zo, het hele topic doorgespit! Vork

Ik ben al heel lang op zoek naar een foto van Ditmar, er is al 2x naar gevraagd maar geen foto gezien Bloos
Heeft iemand misschien voor mij een foto van Ditmar?? (ik kan wel info over hem vinden, maar geen foto!)

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:15

Niet KWPN, maar wel warmbloed. Dus ik weet niet of ik hier met mijn vraag terecht kan. Als dat niet kan hoor ik het wel.

Ik ben op zoek naar een foto/foto's van de merrie Poesie. Zij is de moeder van Poetin en van de Samba Hits nr I t/m III.
Haar afstamming heb ik wel, maar ik ben erg benieuwd naar een foto van haar. En die heb ik nog nergens kunnen vinden Huilen

Wie kan mij helpen?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 00:29

Ditmar is inderdaad al vaker verstuurd maar dat heb ik dan met een PB gedaan , dus daar heb je niks aan. Maar hier is hij dan.

Afbeelding

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:40

Flyfly, heb je toevallig ook een foto van Hyperion?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:36

heel erg bedankt flyfly Haha!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:30

Welke Hyperion , de volbloed ??

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 22:25

hey flyfly, heb je misschien wat info en foto's over de hengst Beaujolais(v. Lucky Boy xx)(verder dan het verrichtingsonderzoek ben ik niet gekomen) en over de Karla-stam??alvast bedankt

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:13

Hoi, hoi, daar ben ik weer.

Kan iemand mij mischien helpen aan de moederrapporten van oa. Rasjana (moeder van Waterman) en Bilonka (moeder van Goya)

De bezichtigings rapporten van de moeders i.v.m. goedkeuring van Goya en Waterman dus.
Deze wil ik verwerken in een info en foto's powerpoint die ik aan het maken ben.
Soort plakboek. Haha!

Deze staan op de wel bekende site www.kwpnstallion.com, maar ik ben niet lid van het KWPN Huilen

Andere merrie's uit de lijnen Goya x Waterman x Ureterp x Koreaan zijn ook welkom

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 12:30

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:31

Naam: GOYA Tuigpaardtype
Moederrapport
Moederrapport 1991
Bilonka is een langgelijnde tuigtypische merrie met veel ras.
Ze heeft een sprekend hoofd, een best gevormde hals die goed wordt gedragen. De schoft is goed ontwikkeld, de schouder is goed gelegen maar zou iets langer kunnen. De rug is goed maar de lendenpartij kon wat gespierder. De croupe is goed van vorm en lengte, hoewel de staart wat hoog is ingeplant. Het voorbeen is goed gesteld, het achterbeen is wat klein gehoekt. Het beenwerk heeft veel klasse.
Stap en draf zijn ruim en gemakkelijk. In draf vertoont Bilonka tuigmanieren, ze klimt in de voorhand, heeft knie-actie en brengt het achterbeen krachtig onder.
Stokmaat: 166.0 cm.

Naam: WATERMAN Pref Tuigpaardtype
Moederrapport
Moederrapport 1983
Een hoogedele tuigpaardmerrie met dun huidje en flatteuze haarkleur.
Het hoofd is fijn en droog, maar mag iets korter zijn. Goede nek, de hals is goed gevormd en van de juiste lengte, maar komt iets diep uit de borst, zonder te kunnen spreken van onderhals. De schouder is voldoende goed, de schoft is iets plat. De ruglijn is wat diep en lang hoewel goed gespierd. De croupevorm is uitstekend. Het voorbeen is wat ingesnoerd onder de knie en wat fijn; de stand is goed. Het achterbeen is goed gesteld, het spronggewricht mag wat royaler. Het beenwerk is glashard en de beste voeten getuigen van een goed fundament. Ze werd beslagen voorgebracht.
In de bewegingen komt de Hackney-invloed (75%) er duidelijk uit. De beweging van het voorbeen is wijd, rond en stamperig; de draf vanuit de achterhand is krachtig.
Stokmaat: 170.0 cm.
Tevens werden getoond een volle zuster van Waterman, alsmede de grootmoeder. Bij de volle zus heeft Noran aangetoond, dat hij een sterke invloed ten gunste heeft uitgeoefend, onder meer in de richting van de moderne tuigpaardbewegingsvorm. De grootmoeder is een forse fokmerrie die zich goed bewaard heeft.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:49

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:10

De hengst Hyperion , stond in een oud nummer van IDS van 1989. Dus ik neem aan dat dit klopt.

Afbeelding

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:21

Afbeelding

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1986 (gedeelde 5e plaats)
Speels, vriendelijk met goed humeur, gehoorzaam en eerlijk. Bij begin onderzoek nog groen. Eerste weken tamelijk gespannen, in die tijd rolde hij zich graag op en bleef van het bit af. Is zich later meer gaan ontspannen en beter in aanleuning gaan lopen. Als hij eenmaal goed aan het been loopt is hij, vooral in galop, fijn te rijden.
Stap ruim maar niet altijd regelmatig. Draf regelmatig maar kort. Galop lichtvoetig met goed gebruik van achterhand. Heeft veel plezier in springen, goed oog en erg handig, veel springvermogen. In terrein attent, goede terreingalop. Looplustig. Ruim voldoende bereidheid om te werken, ervaart werk als zeer licht. Voldoende aanleg als dressuurpaard, veel aanleg als terreinpaard en zeer veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand, die hetzelfde bleef. Eet normaal.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.
Rapportage afgesloten op 02-06.

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 6
Galop 7.5
Rijproef 6.4
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8.5
Terreinproef 8.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 79.40
Max punten 100
Plaatsing 5e van 24 (17)
Jaar verrichting 1986
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1988 (veulens)
Van deze hengst werd een collectie goed ontwikkelde veulens getoond, die nog wel eens iets hoogbenig aan doen. De groep geprikte veulens bleek maar juist voldoende rijtypisch te zijn gebouwd. In de groep van uitgezochte veulens liepen veelal betere merries en dan waren ook de vergezellende veulens beter van type. Daaruit mag worden opgemaakt dat de hengst het type niet verbetert, terwijl de betere exemplaren bij bloedvoerende merries liepen.
Het hoofd is veelal lang, voldoende expressief (de uitgezochte waren daarin beter) met een goed oog. De hals komt veelal diep uit de borst maar is voldoende gevormd, terwijl de nek voldoende lengte heeft. De schoft is goed ontwikkeld, maar kon meer lengte hebben. De schouder is goed ontwikkeld, heeft een goede lengte, maar kon veelal schuiner liggen, met name in de groep van geprikte veulens. De rug is dikwijls iets gezonken, terwijl de lendenpartij meermalen wat weggedrukt is. Bij de geprikte veulens bleek de croupe matig rijtypisch te zijn gevormd en doorgaans te kort; bij de uitgezochte veulens waren vorm en lengte voldoende. Het voorbeen is doorgaans goed gesteld en goed gebouwd, hoewel een enkel veulen een iets steile voorstand vertoonde. Het achterbeen is eveneens goed gesteld en gebouwd, maar liet nog wel eens een knobbelig spronggewricht zien.
De stap is correct en ruim. De draf is best, met een goed gebruik van het achterbeen, een goede schoudervrijheid en veel souplesse.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, soms iets hoogbenig aandoende veulens. De hengst verbetert het type niet. De betere veulens liepen bij bloedvoerende moeders. In draf vertonen de veulens veel schoudervrijheid en souplesse.
Getoond: 35 veulens uit 174 dekkingen.

Afstammelingen 1991 (september; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Beaujolais voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2000 (januari; 11-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 11-jarige nakomelingen wordt Beaujolais definitief goedgekeurd.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 25
Aantal veulens springindex 89
Betrouwbaarheid springindex 88
Springindex 106
Aantal veulens dressuurindex 143
Betrouwbaarheid dressuurindex 89
Dressuurindex 119

Goedgekeurde KWPN-zonen
GRAND CRU 88.7371 Stb

Goedgekeurde KWPN kleinzonen
KRACK-C 92.5860 Stb (ex Kevin vb KWPN)

Status
1995 mrt exp Finland; 2000 jan overleden

Overige informatie
HK Zwolle 1986 (26-02)
Bij nakeuring aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Exterieuromschrijving 1986
Goed gelijnde hengst met nog even weinig persoon. De bouw kon in het geheel genomen iets gerekter zijn. Het middenstuk kon sterker. De croupe is gespierd. Het hoofd kon fijner uitgesneden zijn.

1995 maart export naar Finland

1996 weer beschikbaar via diepvriessperma

1998 weer in Nederland ter dekking

2000 januari overleden

Moederrapport
Moederrapport 1986
Deze typische merrie heeft vanwege haar bijzonder goed gevormde croupe een mooie nakijk. Behalve dat de schoft nog iets langer zou kunnen zijn, beschikt ze over een mooie schouderpartij. De rug is matig sterk. Hoewel de gewrichten iets royaler zouden kunnen zijn is het beenwerk overigens hard en goed gesteld. Met name zij vermeld de goede kootlengte en de goed gevormde voeten.
Van een merrie met een zeer goede IBOP-proef, mogen beste gangen verwacht worden. Wat betreft de stuwing uit de achterhand stelde ze niet teleur. Vanuit de goed gelegen schouder hadden wij nog iets meer ruimte verwacht.
Stokmaat: 163.0 cm.
De IBOP-proef is afgelegd met 93 punten.

Molga 9340 keur pref prest Stb,

Moederrapport
Moederrapport 1986
Aan ontwikkeling en hardheid ontbreekt het deze 15-jarige merrie niet, maar ze zou wat typischer gebouwd kunnen zijn. Het beenwerk is hard met zeer goede koten. De bouw van de achterbenen is wat lang.
De stap is ruim en krachtig. Bij de draf bemerkt men leeftijdsverschijnselen. In beweging toont ze een opvallend mooie staartdracht.
Stokmaat: 164.0 cm.
Het IBOP-certificaat behaalde ze met 81 punten.
Twee halfbroers van deze merrie (uit dezelfde moeder) hebben deelgenomen aan de Olympische Spelen te Los Angeles.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:26

Afbeelding

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 1992
Gewillig, eerlijk en betrouwbaar. Loopt in de basisgangen teveel op de voorhand.
Stap ruim. Draf voldoende ruim en regelmatig. Galop ruim en gemakkelijk. Geeft zijn ruiter in dressuur een voldoende gevoel. Springt met veel afdruk, goede techniek en goed ruggebruik. Maakt de sprong achter zeer goed af. Geeft zijn ruiter bij het springen een zeer goed gevoel. Presteert in terrein goed. Zeer veel bereidheid tot werken, laat zich goed bewerken en ervaart werk als licht.
Voldoende aanleg als dressuurpaard, zeer veel aanleg als springpaard.
Gedrag op stal en in de omgang normaal.
Als gevolg van zaadblaasontsteking op 21-03 aangeleverd. Tot en met 24-04 dagelijks voor ontsteking behandeld.

Verrichtingscijfers
Stap 8
Draf 7
Galop 8
Rijproef 7
Springen vrij 8.5
Springen ohz 8.5
Terreinproef 8
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 82.00
Max punten 100
Plaatsing 3e van 38 (27)
Jaar verrichting 1992
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens vormden een in alle opzichten zeer wisselende collectie. De ontwikkeling varieerde van voldoende tot goed. Het type was wisselend van amper voldoende tot voldoende. De veulens zouden meer ras en kwaliteit moeten hebben. De geselecteerde veulens waren iets uniformer.
Het hoofd is meestal lang en grof. Doorgaans zou de hals meer lengte moeten hebben. De hals komt meestal wat diep uit de borst en is soms arm gespierd. De lengte van de schoft is best, de schoftontwikkeling is goed. De schouder is lang, de ligging varieert. Soms is de rug wat week. De brede lendenpartij ligt goed aangesloten. De goed gevormde croupe is voldoende lang en sterk gespierd. De broek is voldoende doorgespierd. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is doorgaans goed gesteld. De ontwikkeling van het fundament is doorgaans fors.
De stap is doorgaans voldoende ruim. De draf is sterk wisselend. De meeste veulens draafden op de voorhand; deze veulens waren loperig en hadden weinig souplesse. Enkele veulens draafden best, met oprichting en souplesse.
Eén thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage.
De veulens gingen vergezeld van moeders van wisselende kwaliteit.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: zeer wisselende collectie veulens die dikwijls meer ras en type zouden moeten hebben en veelal op de voorhand draven.
Getoond: 29 veulens uit 193 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds geëxporteerde Hugo voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen is Hugo op wacht gezet.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 5
Aantal veulens springindex 57
Betrouwbaarheid springindex 80
Springindex 107
Aantal veulens dressuurindex 42
Betrouwbaarheid dressuurindex 73
Dressuurindex 87

Goedgekeurde KWPN-zonen
MORENO 94.655 Stb

Status
1997 mrt exp Zweden; 2002 jan op wacht (7-jr afst)

Overige informatie
Exterieuromschrijving 1992
Een voldoende rijtypisch gebouwde hengst met een even lang middenstuk. Het hoofd is wat lang en zou fijner afgewerkt kunnen zijn.

1997 maart export naar Zweden; diepvriessperma blijft beschikbaar

Moederrapport
Moederrapport 1992
Een voldoende ontwikkelde merrie, die voldoende in het type van het rijpaard staat en zich gemakkelijk beweegt.
Het hoofd is vrij lang, maar heeft wel voldoende uitdrukking. De hals is bij voldoende lengte vrij arm gespierd. De schouder heeft een beste lengte en de schoft is best ontwikkeld en loopt goed door in de rug. Rug en lendenen geven geen aanleiding tot bemerkingen. De croupe is wat recht maar voldoende lang. Het voorbeen is enigszins ingesnoerd en de pijp zou vloeiender moeten overgaan in het spronggewricht. De beenstanden zijn overigens correct.
De merrie toont de bewegingen gemakkelijk, hetgeen met name voor de galop geldt.
Stokmaat: ca 164 cm.
Een halfzuster van de merrie (v Uriel) toonde een goed type met correct en hard beenwerk. Een jaarling hengst van Pomme II (v Tenor de la Cour) toonde wat teer, maar hard beenwerk en is matig typisch gebouwd.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:02

bedankt flyfly Knipoog misschien nog wat info over de Karla stam??

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:09

Afbeelding

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:22

Super flyfly! Wederom bedankt!

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:31

dank je fly Knipoog is dit de stammoeder als ik vragen mag???misschien heel blond Blond Schijnheilig

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:52

Voor Nederand wel ja , de merries die ervoor zitten komen uit Duitsland. Heb je deze lijn en de merrielijn zitten??

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 23:56

niet zulke moeilijke vragen stellen Tong uitsteken als ik het goed heb wel ja *LOL* link naar paardenfokken staat in mn pro

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 00:06

Mijn Paard stamt af van de Morka stam en daar is Karla de stammoeder van toch?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 00:22

Klopt helemaal.

Heb nog een foto gevonden.

Afbeelding

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 00:24

leuk zeg, die foto's ik ga ze meteen opslaan Knipoog