Nakomelingen van Upper Class

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:15

paar foto's gemaakt van het rijden met mijn telefoon dus niet echt kwaliteits fokt's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Clouwdy

Re: Nakomelingen van Upper Class

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:25

@splenius Leuke foto's!! Duidelijk genoeg om te zien hoe mooi ze is! En wat een hals heeft ze! Mooi!!

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:29

Wat een knappert! En indd wat een hals zit er op, erg gaaf dier!

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:24

@ Splenius ...erg mooi paardje en wat loopt ze al netjes ECHT TOPPIEEEEE

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 07:55

ja ze heeft een dikke hals vind ik wel mooi dan heb je wel een paard voor je.
Ik heb eingelijk altijd al paarden gehad met verticale hals vind ik ook lekker rijden.
Moeilijk daaraan is vaak dat ze dan in 1 houding willen lopen. Deed deze ook wel in het begin maar nu kan ze netjes omhoog en naar beneden. Eigenlijk is het been eraan en ze zit al aan de teugel.
Ik zou kijken of ik een keer een filmpje kan maken van het rijden.
Misschien in oktober/november als ik ga starten.

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:01

Hallo allemaal ik heb ook een upperclass merrie van vier jaar.Super lief paard niet zo groot 1.60 maar ze toont groter omdat het geen iel paard is.
Het is een echte knuffelkont en op stal ook heel rustig met rijden is ze vlot maar wel heel eerlijk bok en steigert nooit.
Wel leuk om te zien al die verschillende(qua uitelijk) uppies

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:44

@ splenius Ziet er al netjes uit! mooi front!! Succes met de wedstrijden.

@ deeva Welkom!! Foto's??

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 07:41

deeva schreef:
Hallo allemaal ik heb ook een upperclass merrie van vier jaar.Super lief paard niet zo groot 1.60 maar ze toont groter omdat het geen iel paard is.
Het is een echte knuffelkont en op stal ook heel rustig met rijden is ze vlot maar wel heel eerlijk bok en steigert nooit.
Wel leuk om te zien al die verschillende(qua uitelijk) uppies

leuk heb je ook foto's
wat is haar afstamming

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:55

Ik moet nog foto's maken en ik ben niet zo handig met het hier op te plaatsen.
Helaas is ze voor de verkoop ;( omdat ik teveel (negen) paarden heb dus de jongste gaan weg.
Ik wil graag dat ze voldoende aandacht krijgen en daar heb ik nu een dag taak aan dus mocht er iemand interesse zijn hebben dan kan je altijd even pb-en. Ik heb haar zelf gefokt uit een partout merrie dus dan is het nog moeilijker. |(

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:16

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:17

Ik zal me hier ook weer eens melden. Als ik de foto's van jullie bekijk bedenk ik me steeds dat ik ook weer eens foto's van Bo moet maken. Ik zal binnenkort eens iemand mee naar stal slepen, en zal dan ook wat foto's hier plaatsen.

@ Lemon, wat leuk dat hij het zo goed doet! Ik denk dat je daar een heel fijn paard aan zal krijgen.

@ Splenius, fijne rij-foto's! En best een buffel ook he, zo te zien. Gaaf zeg! Leuk dat je ook binnenkort gaat starten. Ik ben reuze benieuwd naar je scores.

@ Rafiki, ik vind jouw beest ook zo gaaf! Heerlijk voorkomen heeft hij. Ook jij gaat starten, alvast succes. En maak je een verslagje over je resultaten?

@ Aniek-uc, ze ziet er goed uit zeg! En die bles is leuk!

Bo gaat ook nog steeds erg goed. In juli heb ik mijn laatste B proeven gereden op Zeeland Outdoor, wat hier altijd een groot evenement is. Tijdens de dressuurdagen kunnen dan vier proeven gereden worden, verdeeld over twee dagen. De vier beste combinaties mochten op zaterdag terug komen om finale te rijden. Bo liep die twee dagen erg fijn en we zaten steeds in de prijzen. We plaatsten ons dan ook voor de finale op zaterdag. In de finale hadden we iets te veel spanning waardoor we teveel foutjes maakten. We werden 2e met 191 punten.
We hebben 24 winstpunten gehaald in de B. En twee weken geleden ben ik voor het eerst L1 gestart. Bo deed super haar best, een 4e en 5e plaats met 188 en 192. Gisteren zijn we voor de tweede keer gestart in het L1. Eerste proef was fijn en waren we eerste met 201 punten. De tweede proef was de concentratie weg, en was ze een beetje stout, toch nog 188 punten.

Nu wil ik haar een paar weken thuis houden, en wat meer buitenritjes gaan maken. En de oefeningen van het L1 wat meer bevestigen. Het indoorseizoen komt er weer aan, en dan rijd ik toch altijd al wat minder. Maar een pauze en lekker genieten is ook geen straf ;)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:33

_Ivana_
leuk dat het zo goed gaat met de wedstrijden.
Die van mij is best wel een buffel in de zomer maar in de winter is ze altijd strak hahah
Ze staat in de zomer ook lekker dag en nacht in de wei. En dan is ze altijd veel dikker en dan lijkt ze
ook meer op een buffel, ze heeft wel een heerlijke hals lekker dik.
Ik ga oktober of in november starten.

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:20

Splenius: Vind dat ook wel iets hebben hoor de iets 'grover' gebouwde paarden, lekker stoer! Ik ben ook niet zo van die enorm chique poppetjes.

Hoe gaat het nu met jullie upperclassjes? Het lijkt er op dat het zomerseizoen een beetje voorbij is. Erg jammer! We gaan weer richting de kou, die van mij wordt dan altijd een stuk frisser ;)

Ik kreeg vorige week nog wat foto's van mij en Bo van iemand toegestuurd. En ik had beloofd ze te delen met jullie, dus bij deze :) Het zijn niet de meest briljante foto's, maar goed, zo krijgen jullie toch een beetje een indruk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog twee foto's van een pas de deux van een maand geleden.

Afbeelding

Afbeelding

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:11

_Ivana_
leuke wedstrijd foto's
Ik vind haar wel op die van mij lijken.
De mijne is in de winter ook een stuk frisser hhahhaha.

Mijn merrie gaat 2 weken naar het www.paardenzwembad.nl omdat ik 2 weken naar het buitenland
moet om te groomen (bij endurance wedstrijden) zet ik haar bij het zwembad dan kan ze gewoon
lekker blijven bewegen en kan haar daar met een gerust hart achter laten.
Ik zal er een filmpje van maken.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:55

@ Ivana Leuke foto's! Mooi paard!!

@Splenius Wat leuk dat ze mag gaan zwemmen :D Een vriendin van mij heeft haar paard daar de zomer gebracht... vanwege een blessure.. Ik heb een filmpje gezien.. echt heel gaaf! De peesblessure was een stuk beter na een maand zwemmen.. Helaas was het toch einde verhaal voor dit paard :(

Elliot doet het nog super op de wei! Gelukkig geen last gehad van zonnebrand op zijn neus... een klein voordeel van deze slechte zomer ;) Hopelijk kan hij nog even genieten op de wei.. het einde van de 'zomer' is nu echt wel dichtbij ja...

Van de week was ik crea met de foto's van Elliot... van geboorte tot en met nu..

Afbeelding

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:40

@ Ivana, ook een onwijs leuk dier heel knap om te zien en wat ziet hij er relaxed en braaf uit ...
@ Clouwdy, crea bea leuk gedaan hoor , is vast een hele klus geweest maar een mooi overzicht op deze manier
@ Splenius, ik wist niet eens dat het bestond ... twee weken op concours gaaf hoor
Met mijn uppie gaat het goed hij is nog steeds wel een iets ondeugend .. hij blijft nog een maandje op stal waar hij nu beleerd wordt dit door mijn hernia het is beter dat ik het nog even rustig aan doe en dan maar hopen dat het wat gaat worden met hem en mij ... I hope So .. ik heb geen nieuwe foto;s wel een nieuw filmpje maar ik denk dat jullie mijn filmpjes inmiddels wel zat zijn hahahahahhahaha

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:52

@_Ivana_ Leuke foto's ziet er goed uit!!
@splenius Ik dacht ook dat ze dat alleen maar deden bij paarden met een blessure. Hoor er wel hele positieve dingen over.
@Clouwdy Leuk zo'n overzicht!
@lemon71 Ben benieuwd naar het filmpje.

Met mijn Uppie gaat het goed gister lekker een bosritje gemaakt en vandaag lekker gelest.
Hij pakt alles zo makkelijk op.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:34

Nee hoor je kan gewoon je paard naar het zwembad sturen ook al hebben ze geen blessure.
Handig als je op vakantie gaat dan kunnen ze gewoon je paard in vorm houden.
zwemmen,stapmolen,solaruim enz.
(vaak gaan ook paarden tussen door de training zwemmen om ze lekker los te maken dat doen we wel met de endurance paarden of eventing paarden gaan best vaak naar het zwembad) Meestal net voor een wedstrijd.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:44

@lemon Is zo gemaakt hoor... een collage met Picasa... de foto's uitzoeken duurde het langste denk ik.. Al heb ik elk seizoen al in een aparte map opgeslagen :D Fijn dat jouw paardje het zo goed doet! Hopelijk knap jij ook snel op en kunnen samen genieten.

De site van het paarden zwembad is www.paardenzwembad.nl. Het is net de Zwaluwhoeve maar dan voor paarden :D

_Ivana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:01

Clouwdy leuk overzicht zo! En ik vind hem echt mooi en volwassen aan het worden. Ben benieuwd als hij 3 is!

Splenius wat leuk dat hij naar het paardenzwembad gaat. Ik ben benieuwd wat hij er van vind. Is dat trouwens bij jou in de buurt? Heel leuk. (maar wat een prijzen :o ) Ik heb ook een paard met een peesblessure staan, dus zou goed voor die merrie zijn, maar het is nogal ver weg. ;)

Lemon hoe is het eigenlijk met je? Herstel je al een beetje van je hernia? Wel fijn dat hij nog een maandje kan blijven. Dan wordt hij toch een beetje bevestigd. Ik ben ben je filmpjes nog niet zat hoor. Kom maar op! ;)

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:12

http://youtu.be/wDcVqLUcXfY hier dan weer een filmpje schaam :o schaam

@ Ivana .. lief dat je naar mijn hernia vraagt :) het gaat eigenlijk helemaal nog niet zo goed , ik loop momenteel wel weer zonder rollator maar heb af en toe nog flinke pijn, daarom blijft Diego ook nog een maand langer op de stal staan waar hij nu staat en tsjaaaaaaaaa heel veel mensen om mij heen inclusief mijn man zeggen dat ik voor hem beter een goed tehuis kan zoeken en dan zelf een ouder, goed doorgereden, betrouwbaar paard kan kopen (vanaf 10jaar) dit omdat het de kans op een val aanzienlijk verminderd want de artsen verbieden het rijden namelijk niet alleen hebben ze me wel heel duidelijk gemaakt dat een val wel eens heel erg verkeerd kan aflopen omdat ik vroeger ook een nekbreuk heb gehad en dit in combinatie met een hernia dus tsjaaaaaaaa zo moeilijk want mijn hart wil Diego graag houden ...... NAtuurlijk kan je van een ouder paard ook afvallen maar ik wist bijvoorbeeld zker dat ik van mijn vorige paardje niet zomaar zou afvallen die was bomproof echt betrouwbaar en met Diego heb ik daar ECHT mijn twijfels over .... ? ? Blijft dus moeilijk allemaal ....

Ik vind het altijd leuk om te lezen dat jullie uppies zo braaf zijn (best jaloers op) en dan denk ik ........... zie je wel het kan dus toch hahahahahahahah heb ik misschien precies de uitzondering hahahahhahaah alhoewel hij niet echt meer stout is maar hij is nog wat schrikkerig, rillerig en snel van streek als hij iets nieuws ziet ? ? Maar ik moet natuurlijk ook niet vergeten dat mijn Uppie nu echt pas drie maanden in de handen is en daarvoor altijd in vrijheid blijheid heeft geleefd :D

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:51

Stiekem een niet Upper-Class... maar wel maar andere kanjer van 23 jaar :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rafiki8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:52

Ziet er goed uit voor zijn leeftijd :)

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:38

Rafiki8 schreef:
Ziet er goed uit voor zijn leeftijd :)

Dank je! Hij gedraagt zich ook gewoon nog jong :D

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:14

@ Clouwdy .. wauw 23jaar .. ziet er uit als een echte jonge god hoor .. lekker genieten zou ik zeggen