Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:32

Fijn dat de verhuizing van Fancy goed is gegaan! :)

Met Baila ging het ook top, alleen vanochtend liep ze ineens heel gevoelig op rechtsvoor. Er is niks dik of warm en ze laat duidelijk zien dat het uit haar hoef komt, dus ik zit te denken aan een hoefzweer. Vanmiddag da erbij.
Ik hoop maar dat dat het is, dat is wat makkelijker te verhelpen :=

moniek21

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:17

Lekker Shark dat ze fijn staat, ik vind het heel mooi daar volgens mij sta je op een top plek.

Joysie, jeetje ik hoop dat het niks ernstigs is... Laat je het nog weten ?

Ik ben lekker op vakantie , Hudson wordt doorgereden door een stal genoot gaat goed geloof ik ;)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:19

Altijd spannend zo'n verhuizing! Maar het klinkt alsof ze het er prima vind Sharkj!

Gina liep afgelopen 2 dagen ook niet goed rechtsvoor. Ik rij morgen een clinic dus was al druk aan het oefenen op het paard van iemand anders, maar Gina loopt sinds vandaag weer goed! Zo bijzonder.. Gisteren de hoefsmid geweest en daarna liep ze weer beter. Hij kon het zich niet voorstellen dat het daaraan lag omdat haar hoeven ook weer niet zó lang waren maar ik zou niet weten wat anders dit wonderbaarlijke herstel veroorzaakt heeft :D

Vandaag twee keer gelongeerd (in de ochtend en net :') ) om echt zeker te weten dat ze goed loopt, ook nog op het harde gedraafd, niks meer te zien. Terwijl ze gisteren bijna niet wilde lopen..! Heel apart.. Dus morgen ga ik toch proberen om de clinic te rijden..! 8)7 hopelijk trek ik haar morgen niet alsnog kreupel uit stal...

Geniet van je vakantie Moniek!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:22

Dank je Jeska, succes morgen bij de clinic... Van wie is de clinic ?

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:23

H.ester B.ischot!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:13

Fancy vind het inderdaad wel prima geloof ik! Toen ik vandaag aankwam stond ze lekker naar buiten te gluren in haar buitenbox. Kon haar zo vast zetten voor de stal zonder gedoe , auto's boeide niet eens als die langskwamen toeterde of met deuren gegooid werden. Op die andere stal was vast zetten voor haar box echt drama. Maar het terrein zelf vond ze toch nog wel spannend , vooral dingen als drempeltjes en hoekjes waar ineens wat stond. Ze is mooi een keer boven op mijn voet gesprongen,gelukkig niks aan de hand haha. Maar vandaag nog even gelongeerd en morgen kijken we weer verder. Vanaf morgen kan ze ook lekker haar privé landje op dus dan moet ze het helemaal prima vinden

Weet je al wat het is joysie? Sterkte ermee!

Gelukkig loopt gina weer goed jeska. Gaan er gewoon van uit dat dat morgen ook zo is. Je weet soms toch niet wat het is met die paarden.

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:21

Sharkj, leuk dat het zo goed verloopt! En zalig een prive landje :D bij ons alles modder en onder water..
Jeska, veel plezier morgen!
Geniet van je vakantie Moniek!

[***] nog steeds in opbouw momenteel dus niet zoveel nieuws :)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:25

Fijn dat de verhuizing goed is verlopen met Fancy! Toch altijd weer spannend, vooral het trailer laden! :Y) Het klinkt in elk geval als een lekker plekje :j

@Jeska, was ze nog kreupel vandaag? Hoop dat je lekker je clinic hebt kunnen rijden :j

Wij zijn ook lekker aan het rijden, afgelopen week wat minder door het slechte weer. Hoop van de zomer vakantie ons B debuut te kunnen maken :)
Hij is wel echt een lomperd, iedere week heeft hij wel weer een nieuw gat in zijn hoofd :7 gelukkig allemaal niet diep maar net elke keer van die plekjes zonder haar..

Afbeelding

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:50

Jullie bak ziet er fijn uit Princes! :D

Ik heb mijn clinic kunnen rijden! Geen kreupel paard, wel een eigenwijze merrie :Y) ze was lekker aan het draken vandaag maar toch zit ik nu moe en tevreden in het zonnetje op een stoel :o weer wat stappen vooruit gemaakt!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:14

Ja onze bak is super fijn! Nooit plassen en altijd stevig :j

Leuk hè merries :P

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:33

Dat lompe gedeelte klinkt mij er bekend in de oren.. fancy heeft ook altijd plekken op haar hoofd :') nu ze naar buiten kan kijken vanuit de stal moet ze helemaal oppassen want ze moet eerst een beetje bukken anders is ze te groot. Dat zal vast wel resulteren in nog meer plekken.

Afbeelding

Fancy ging vandaag voor het eerst even een uurtje haar landje op. Na een hevige heenweg waarbij ik 1x bijna met paard en al in de sloot lag omdat ze te druk was met stampen en de andere paarden en koeien bekijken.. toch veilig aangekomen. Eenmaal in het landje was ze aardig rustig totdat ze doorhad dat ze andere paarden op een afstandje kon zien. Toen wist ze even niet meer of ze nou wilde eten..hinniken..springen of gewoon alles wilde bekijken. De terugweg naar stal verliep overigens erg rustig.

Blij dat ze niet meer kreupel was jeska! Lekker kunnen genieten en leren van de clinic.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:46

Haha merries....!

Ach super fijn Sharkj haha oud stalgenootje van ons (vriendinnetje van Gina) is hier ook op stal komen staan, gaan we vandaag ook voor het eerst op haar landje zetten.. Ik hou mijn hart al vast :\ dat is ook zo'n spring in t veld haha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:30

Haha je weet het nooit met die beesten he jeska :') Vandaag was ze super relaxed , ook op het land. Voor het eerst gereden in de 80x40 buitenbak , ze vond het wel heel erg spannend maar heeft zich goed gedragen. Al was echt eraan rijden er nog niet bij :+ hoofd vloog alle kanten uit omdat ze ALLES moest zien en ze liep echt te brullen als een hengst. Voelde me enigszins voor schut staan voor de mensen die langs de kant zaten :o

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:39

Hahaha maar dan is de ruimte opeens ook wel erg groot denk ik voor haar Shark , wat geeft dat nou wat een ander er van denkt.. Ik weet zeker dat het een heel ander beeld geeft als je er een paar keer gereden hebt.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:38

Haha ja klopt die bak is ineens heel erg groot! Het viel me ook mee hoe ze zich gedroeg ;) best trots op me paardje. Normaal als ze spanning heeft kan ze echt als een raket afschieten vanuit het niets , dus enkel een beetje gegil en om zich heen kijken was ik erg blij mee. Alleen leek het net alsof ze een wilde hengst was ipv een merrie :') , schaamde me ook niet echt hoor haha. Krijg alleen maar leuke reacties tot nu toe. Voornamelijk over haar hoogte.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:46

Haha Sharkj, ik ken nog zo'n merrie; Gina! Pff die kan ook blèren als een hengst.

Vandaag ook, kon haar wel achter het behang plakken! d'r nieuwe oude vriendinnetje stond in de paddock. Helemaal wild werd Gina! Ze zag mij niet eens meer staan, super hard hinniken, draaien, wilde wegrennen bedacht toen dat ze nog naast mij stond en begon toen ineens om mij heen te galopperen aan het halstertouw. Helemaal over de zeik..! :\ snap soms echt niet wat er in die koppies om gaat.. Hopelijk heb ik er morgen met rijden geen last van |o vandaag probeerde ik te longeren maar dat resulteerde dus in een half uur lang galopperend en brullend door de baan.. Krijg haar dan ook echt niet meer rustig. Helemaal druipend van het zweet en niet te stoppen. Extreme verlatings angst ofzo..? :=

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:07

Stelletje brulapen.haha. Vandaag was brullen al wat minder... 2x even in de buitenbak. Was eigenwijs met dit weer toch buiten gaan proberen maar na 2x een stortbui ben ik met de 3rde die toch wel extreem was toch maar naar binnen verkast. OOK SPANNNENDDD zo'n grote binnenbak. Maar geen gebrul :')

En jouw brulaap al iets relaxter vandaag? Of nog steeds verlatingsangst?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:46

Jeska , ohoh toch niet straks zo dat ze alleen maar aan d'r vriendinnetje gaat plakken ?

Shark, wat super dat het beter wordt, morgen brult ze vast niet meer.

Ik ga als ik terug kom ook bij een andere stal kijken, ben benieuwd hoe Flutsie is als hij eventueel gaat verhuizen ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:11

Kwam nog 2 foto's tegen van Hudson en mij op de finaledag van de Horsefood competitie , ik ga ze beide bestellen , de galopfoto in 30-20 formaat.
Afbeelding
Afbeelding

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:20

Ze doet het tot nu toe alleen in de buitenbak als ze andere paarden op afstand ziet of hoort... Zal vast wel snel over gaan. Als ze zo door verbeterd rijden we over een weekje weer normaal rond. :)

Mooie foto's van Hudson! Vind jullie een leuke combinatie :D , toch wel kijken naar een andere stal? Hoop dat je wat leuks vind.

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:29

Mooie foto's Moniek!!

Vandaag geen gebrul, of naja ze is hengstig dus dan brult ze altijd als er een paard het land in of uit gaat maar dat is niks nieuws! :')

Ze heeft d'r vriendin niet gezien vandaag haha dus vandaag was ze rustig <<)

Edit: het wordt echt minder Sharkj, mijn bruller stopte ook! Tot nu dan haha

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:07

Ik heb het fancy eigenlijk nooit horen doen verder. Dit was echt ineens vanuit het niets :') zal vast wel weer verdwijnen zoals het ook gekomen is.

Gelukkig was ze vandaag rustig dan :p vriendin wat vaker uit de buurt houden dus haha.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:24

Shark, ja toch wel .. Ik begin het plezier te verliezen ik denk dat het komt doordat ik alleen maar in de bak kan rijden en niet even langs de weg kan stappen .. Daarom ga ik naar een andere stal kijken ;)

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:34

Brullende merries :') grappig! Als mijn ruin een beetje hevig is onder het zadel dan begint die soms te piepen zoals een merrie!! Echt hilarisch eigenlijk, moet ik altijd mijn lach inhouden :') Maar brullen nee, zo stoer is hij niet :+

Mooi foto's Moniek!! Ik zit ook weer een tijdje te denken om een vriendin langs te laten komen voor foto's te nemen, maar 't is echt nooit het goede moment (lees: ik vind het nooit goed genoeg :') ). Op wedstrijd worden bij ons niet vaak foto's gemaakt!

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:04

Mijn ruin maakt ook van die rare hoge geluiden net als die van jou Qleke :')