Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kan natuurlijk best meespelen, kunnen ze erg last van hebben.
Empress schreef:Als ik het filmpje zo zie, ziet het er niet echt uit als verzet meer dat ze er moeite mee heeft zoals Bastiaan al zei.
Als ik eerlijk ben zou ik haar nu eerst alleen maar lekker voorwaards rijden, en niet met haar koppie bezig zijn. Die komt er vanzelf op als zij haar balans gevonden heeft en er aan toe is. Ze moet eerst leren recht op haar benen te lopen in een stabiel tempo. Ze mag er natuurlijk niet vandoor gaan maar als ze dan uit zichzelf in aanleuning komt kun je proberen haar daar te houden. Komt ze er tegen in, gewoon weer denken om het tempo en wachten tot ze haar balans weer heeft en zelf terug komt.. Dus van achter naar voren, ipv andersom.
Ze loopt nu al steeds onder me vandaan.. Ze ontspant en dan hoef ik niets te doen, maar dan gaat ze steeds harder en tegen het eind van de lange zijde wil ik dr iets ophouden (op zit alleen dat snapt ze nog niet helemaal, dus verduidelijk ik door mijn hand te sluiten) zodat ze iets meer gesloten de bocht ingaat (ivm balans) en dan komt ze tegen de hand..
Ze leren zo wel direct zelf te lopen.
das het nadeel van een paard waar al een paar jaar wat mee is gedaan.. Je kan ze idd beter zelf opleiden.. Maar goed, dit is een leuke kans om het rijden weer op te pakken..
Leert hij misschien ook eens dat water niet eng is..

Heb hem verkocht toen we Z2 waren.. We hadden onze top bereikt en hij wou altijd zo graag werken dat ik het zonde vond om hem als grasmaaier te laten lopen en hij was toen nog maar 9.. Hij staat nu in Belgie bij een meisje die nu M rijdt met hem.
Ze zweette ook veel minder dan dinsdag, toen liep het zweet over dr hoeven en van dr hoofd..
En dan rij ik maar een half uur, zo druk maakt ze zich..
Maar eerst maar eens een paar weken op deze voet verder