nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:55

grappig !
hier een stokmaat van 1,59, dekenmaat 185/ 195, maar net maat cob peesjes en hoofdstel, maar wel bitmaat 12,5 cm.

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:01

Hebben jullie Indoctro's ook zo'n two-pack-bottom?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:11

Een wat? :') haha geschoren en ongeschoren zeker?
Hier trouwens stokmaat bijna 1,75 en deken 185 die eigenlijk net iets te breed (dus te lang aan de zijkanten) is

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:12

ik heb dr nog nooit geschoren, maar in de zomer is ze echt bijna goud achtig, en nu in de winter een stuk donker, echt bruin :))
wel hele gave foto zeg ! wat een knapperd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:17

En ja, dat heeft die van mij zeker!
Ongeschoren, september 2013
Afbeelding

En voor de 2e keer ooit geschoren (1e keer oktober 2013) september 2014 :)
Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:23

Jouw paard ziet er geschoren mooi uit _Dreamer.
Ik ben altijd bang voor het scheren van vossen, sommigen worden zo vaal.
Maar Twister werd net een Teddybeer en het bleef buiten maar warm, dus heb ik hem half laten scheren.
Dit bevalt me prima zo, niet zoveel last van zweet meer en ik hoef ook niet meteen met uitrijdekens in de weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:25

Dankjewel! Ze komt er altijd zo 'wit' onderuit, terwijl d'r zomervacht weer wat 'roder' wordt! Maar nooit meer de kleur gekregen die ze had, wel jammer, vond t wel een mooie kleur haha :D

[naam] scheren is trouwens wel echt levensgevaarlijk zonder te overdrijven... Maar van de zomer had ze al zo'n dikke vacht en stond ze al te zweten onder een vliegendeken met al dat warme weer. Dit jaar dus weer moeten scheren en oprecht 3,5 uur bezig geweest. (mn instructrice dan, ik mag dr van haar niet eens zelf scheren)

Ik vind die 2 kleurtjes wel wat hebben, jachtpatroon noemen ze dat toch?
Wij hadden het Chinese (of japanse?) teken voor 'Eeuwigheid', voor [naam] dus geschoren dit jaar :)
http://i57.tinypic.com/2i7ahp4.jpg

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:45

Een origineel jachtpatroon is nog verder geschoren.
Dit is een soort kruising tussen het jachtpatroon en het streepmodel.
We hebben goed gekeken naar hoe de haargroei was en vanaf het punt waar het haar bij de flanken naar beneden ging, richting kaak geschoren, zijn hoofd helemaal niet, buik wel, en bij de benen was het even zoeken hoe dat mooi stond.
Uiteindelijk naar zijn spieren gekeken en in dezelfde punt heeft hij zijn kousen mogen houden.
Afbeelding
Ik heb hem zelf niet geschoren, maar als stuurvrouw aan wal aanwijzingen gegeven ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:49

haha dat kan ook :D

[naam] ging gewoon kaal :') Behalve benen en hoofd, dat durfde we niet eens te proberen aangezien ze al meerdere keren had uitgehaald.....

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:51

Hier ook een Indoctro van rond de 1.70 maar iel van bouw. Ook echt een gifkikker. Als zomers bijvoorbeeld de proppen eruit moesten, moest mijn vader dat echt doen. Dan was ze zou gruwelijk nijdig. Manentrekken onmogelijk. Dit jaar weer bij de hengst en hopelijk blijft het dit jaar wel zitten.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 21:57

Ik zie ook enorm op tegen het buitenseizoen.
Thuis gedraagt mijn paard zich voorbeeldig, en op vreemde plaatsen dan wordt hij super enthousiast.

Dan zie ik het dus niet zitten om kalkoenen onder te schroeven. Ik heb van die studschoes gekocht, zodat hij met proppen en al de trailer op kan, maar dat is ook een gedoe.

Nu zit ik er aan te denken om zijn ijzers er helemaal onder vandaan te laten halen als ik buiten moet strarten. Dat durf ik dan alleen op zandbodems, of zand onder het gras.

Manen trekken doe ik niet (ik knip ze), hij heeft gelukkig geen Shetland bos manen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:17

hoihoi, ik heb vandaag weer les gehad, helaas was universal erg tegen het been vandaag.

bovendien staat er een tinker op de manege, waar eigenlijk alleen een rem en gaspedaal op zit, geen stuur.
reed een meisje van mn les op, en die tinker kleeft continue bij de andere pony's.

aangezien ik door universal redelijk heb leren rijden, wil mn instructrice hebben dat ik de tinker maar eens ga bijrijden in de les.
wat vooral belangrijk is, is dat ie figuren leert, de gangen ( schakelen enzz), maar belangrijkste, dat ie niet gaat kleven.

voorlopig rijd ik universal dus niet meer, maar dat gaat vast wel terugkomen.

ben benieuwd hoe de tinker het gaat doen in de les. :)

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:37

Jammer dat je dan niet meer op universal rijd voorlopig.
maar wel leuk dat je een nieuwe uitdaging gekregen hebt !

Mijn DA is de held van de dag, ik mag belast ( onder het zadel) gaan stappen ipv ernaast.
hele opluchting want nu heb ik iedere keer een steigerend ( lees vliegend) paard naast me.
ga morgen maar eens kijken hoe dat verloopt...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:51

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een paard proppen ingedraaid op concours. Watts of niet vertrouwd of niet mogelijk. Krijgen hoogstens peesbeschermers om. Verder geen fratsen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:54

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:15

Sophie_Elsje schreef:
Jammer dat je dan niet meer op universal rijd voorlopig.
maar wel leuk dat je een nieuwe uitdaging gekregen hebt !

Mijn DA is de held van de dag, ik mag belast ( onder het zadel) gaan stappen ipv ernaast.
hele opluchting want nu heb ik iedere keer een steigerend ( lees vliegend) paard naast me.
ga morgen maar eens kijken hoe dat verloopt...

dat ik een nieuwe uitdaging heb, is zeker wel leuk, alleen dat ie zo erg kleeft aan de andere pony's en paarden moet ik hem af gaan leren, evenals dat de basis figuren er niet eens op zitten :7 :7

ben benieuwd hoe de ontwikkelingen zijn. :o :D :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:01

Mijne is ook zwaarder van bouw, wel dik over de 1.75m ik heb er 1.76m staan, maar zal haar binnenkort eens meten. 215 in dekens.

Mijne heeft een 'uitrijdeken'-patroon. Zodat de lendenen nog wel lekker warm zijn. Rest benen, hooft alles geschoren. Ze druipt anders in het zweet. Ontzettend dik pak, valt pas op als je gaat scheren.

miespotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 01:36

Mijn indoctro is ook zwaarder en steviger que bouw. 1.80m groot en een dekenmaat van 215 haha. Leuk trouwens al die nieuwe verhalen en foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:38

Ik heb 1x kalkoenen gedraaid, of naja, papa en een stalgenootje :')
[naam] vond t wel prima, die stond met één voetje in de lucht lekker gras te eten :')

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:54

Kan je dan niet gewoon je longeerhulp er aaj doen? Alleen mis je dan een drukpunt achter de oren natuurlijk.
Ga hoop ik straks even longeren en als kiddo wel wakker is dan vanmiddag

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:55

Myca schreef:
Sophie_Elsje als je toch weer moet stappen naast zo'n super fris paard is een Concord Leader misschien wat voor je. https://www.youtube.com/watch?v=c6GgLHUo3Bc

Zal zo even kijken ! Ben nu op school hahaha
Als ik nu stap stappen we met een dually halster ( monty roberts)
ik heb een clinic gehad van anmemarie van der toorn dus weet hoe ik ermee om moet gaan en daardoor gaat het eigenlijk heel goed.
Werkt beter dan met een bit, dan kan ik er moeilijk aanzitten vanaf de grond.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:35

Ik kan rustig voor en achter proppen draaien op wedstrijd. Ja, wel even op doortastende manier met aanspreken en gewoon doen.
Als je onzeker bent lukt het niet bij Riri. Ik vind het altijd heel wat, van gericht meppen nu dus proppen kunnen indraaien op wedstrijdterrein.

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:59

joehoee, net voor het eerst op mn lieve meisje gezeten
is altijd zo'n vertrouwt gevoel als je weer op je eigen paard kruipt.
ik rij er nu genoeg van stalgenootjes maar niks gaat boven je eigen paard.
ze heeft geen stap verkeerd gedaan en heeft de hele tijd met de oortjes strak naar voren gelopen.
zelfs al lekker stukjes ontspannen.
dit maakt echt alles weer goed <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:00

Ahh wat fijn! :D

Sophie_Elsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:11

was er al helemaal klaar voor, extra touwtje om dr nek, beschermers om..
maar alles bleef rustig en super lief :D
( wel even afkloppen natuurlijk, voordat ze in 1 keer praatjes krijgt )