De nakomelingen van UNANIEM

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: De nakomelingen van UNANIEM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:53

haha, ja echt wel. Vanavond weer springles heb er elke week weer zin in.

Zijn gisteren voor het eerst alleen naar buiten geweest, hij vond het doodeng, wilde het liefst gewoon stoppen met lopen, maar hij deed het mooi maar wel, zelfs een stuk gedraaft.

Alleen opvliegende eenden en vogels zijn doodeng, vind hij haha

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 15:41

herkenbaar, stoppen en dan niet meer verder gaan :P maar die van mij is verder echt heel relax maar alleen die veerooster vind hij dood eng. :(:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 16:39

Stoppen inderdaad, maar als ik hem vraag om door te lopen dan doet hij het wel, oke met kleine onzekere stappen, maar hij gaat wel.

Veeroosters hebben wij hier niet, die zal ik in de vakantie op de Veluwe wel tegenkomen haha

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 18:06

Ja, maar ik denk dat je op een sprong van een meter of hoger ook veel meer kan zien dan wat ik haar nu laat springen (max. 80cm). Ik durf zelf niet zo goed hoogte in te bouwen, omdat ik bang ben dat ze daar onzeker van wordt of zo. Tot nu toe lijkt ze het leuk te vinden, maar echt vrijspringen maar met iemand die er verstand van heeft.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:16

Ooh ik zou hem ook niet zomaar durven laten vrijspringen hoor, dat begrijp ik heel goed.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 09:32

Ik merk aan onze Unaniem dat de lage hindernissen haar vervelen en als ze over een oxer moet springen van dik 1.20 M ze super geconcentreerd is en perfekt springt. Onze eigen springhengst (die al internationale 1.40/1.45 M) parcourservaring heeft, doet exact hetzelfde. Gisteren wezen oefenspringen en dan merk je dat als we aan het inspringen zijn over een aantal hindernissen die op 1.00 M staan. Hij verveeld raakt en het TE simpel vindt. Nadat we langzaam omhoog hadden geboeuwd en er een dik 1.40 M parcours stond, ging hij echt springen en dan kun je zien dat hij er ook plezier in heeft. Onze Unaniem heeft dat ook, die speelt met de hoogte maar raakt verveeld bij lage hindernissen. Alleen moet je dat zoals ook terrecht wordt aangegeven wel doen met iemand erbij die er verstand van heeft. Overspringt een paard zich 1 keer (ook al is het een routinier) of een paard springt door een fout van de ruiter IN de hindernis, dan kan het zomaar afgelopen zijn en ontwikkeld een paard angst en springen ze NOOIT meer onbevangen en makkelijk.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 10:22

Veeroosters kennen wij wel bij ons in de natuurgebieden vlakbij. Ik ga er absoluut niet overheen met de paarden. Al een aantal keren zijn er paarden van anderen met hun hoef IN een dergelijk rooster geschoten met alle gevolgen van dien. Dus wij houden het maar op rijden over de paden en de roosters laten we mooi links liggen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:26

We hebben hekken ernaast die open kan

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 08:38

Th0mas schreef:
We hebben hekken ernaast die open kan

Er bestaan ook roosters waar geen hekken naast zitten of die ze dus op slot hebben gedaan. Nou is dat niet bij alle roosters maar bij veel wel en er zijn genoeg gevallen bekend waar men dan dus met paard en al over zo'n rooster heen moet..... :(

Avprockx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:20

Hallo

Ik heb ook een hele goede Unaniem x Buggraaf ruin staan.
deze ruin is van 2006 wel een laat bloeier maar met een onbeperkt vermogen loopt nu al fijn 130 en gaat mee naar zangersheide dit jaar !
wel heel ondeugend maar een berg kwaliteit

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:00

heb je een foto?

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:46

hallo ,ik kom weer eens even binnenvallen...

Wie wil er een dressuurgefokt veulen als je springgefokte veulen zo draaft ?! :D

Heroine: bijna 3 maand..
Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:57

Ahhh wat is ze toch mooi he! haha

Dianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:33

Ik ben van het weekend ook weer op concour geweest met de Unaniem die ik rijd, we zijn weer een wp rijker! :D
Door het uploaden is de foto wel een beetje onduidelijk geworden..

Afbeelding

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 09:43

Avprockx schreef:
Hallo

Ik heb ook een hele goede Unaniem x Buggraaf ruin staan.
deze ruin is van 2006 wel een laat bloeier maar met een onbeperkt vermogen loopt nu al fijn 130 en gaat mee naar zangersheide dit jaar !
wel heel ondeugend maar een berg kwaliteit

Avprocks welkom. GEWELDIG !!! Je ziet wel vaker bij Unaniem nakomelingen dat het laatbloeiers zijn ! Top dat de ruin meegaat naar Zangersheide, houd ons maar op de hoogte !

Amaze, mooie foto. Inderdaad knap veulen met goede bewegingen. IK hoor vaker dat de Unaniem's ook goed kunnen bewegen.

Dianneb. Blijf je schimmel geweldig vinden. Gefeliciteerd met je wp.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 18:51

Gave foto Amaze!! Erg leuk

en ik Dianneb laat een mooie foto zien!!

Echt super grappig dat best veel Unaniempjes het ook goed doen in de dressuur! Erg leuk

Die van mij heeft het van het weekend ook mega goed gedaan :D
Was 1e in het springen en 2e in de dressuur waardoor we de Extra prijs voor de beste Allround combinatie wonnen :D
Trots op m'n paardje...

Nu op naar de Gelderse :) :=

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 07:35

WAT GOED Pasha !!!! Beste Allround combinatie TOP ! Op naar de Glederse ? Houd ons maar op de hoogte. je mag terecht trots zijn op je paardeje.

Als het een beetje wil en ik vind de juiste ruiter voor onze Unaniem merrie dan zal ze straks ook echt een allround paard zijn, met een sport predikaat dressuur EN springen op haar papier !

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:59

Dankjewel Andamoon!!

M'n paardje staat nu gewassen en gevlochten op stal :) Grote dressuurknotten dan lijkt het net een dressuurpaard :+ hahahah
We zien het wel, heb er zin in!!!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 09:01

Pasha schreef:
Dankjewel Andamoon!!

M'n paardje staat nu gewassen en gevlochten op stal :) Grote dressuurknotten dan lijkt het net een dressuurpaard :+ hahahah
We zien het wel, heb er zin in!!!

Laat je weten hoe het is gegaan ?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:18

Nou... vooruit.... ;(

Ik baal dan toch als een stekker..... ;(
Echtwaar.... men zegt altijd dat het een Moment opname is..... nou dat blijkt nu wel zeg...
Benti liep echt heerlijk op het losrij terrein echt ze wordt steeds fanatieker en actiever, heerlijk :)
Toen de ring in.. begon goed... totdat.... Benti werd lastig gevallen door vliegjes??? een blinz?? ik weet niet wat.. maar in iedergeval heeft ze echt een stuk of 6 oefeningen lang aan 1 stuk door met der hoofd zitten zwaaien echt heel heftig, echt het leek wel alsof ze iets IN haar oor had... :( ;(
Echt ik werd er haast wanhopig van... toen het eenmal was afgelopen kon ik haar wel weer redelijk oppakken maar pfff..... wat een balen.... echt zo erg!!
Uiteindelijk 186 en 191 punten... dus ja.... dat is niet genoeg voor de volgende dag.... en daar baal ik vreselijk van....
Dat is ook frustrerend hoor... iedereen zegt wel, meid je kon er niks aan doen het lag niet aan jou.. maar das juist zo irritant.. ik weet dat we het kunnen....
Laatste 10 wedstrijden zaten we joh altijd bij de top 3 en nu.... ;(
zucht...

Dusja.... dat was echt ff flink balen...

Magoed net lekker met vriendlief uit eten geweest, morgen lekker uitslapen :+ en dan morgenmiddag maar proberen te knallen voor de vereniging....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:27

He dat is wel balen zeg! Maar helaas overkomt het de beste, fijn dat je vol goede moed weer verder gaat.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 07:48

Het is idd balen dat het niet goed ging, het is maar een wedstrijd en je gaat toch voor de lol!? ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:35

Ja dat is ook zo, maar als je weet dat ze het normaal gesproken goed doet en nu zo, dan baal je wel als een stekker hoor, zeker bij dat soort wedstrijden.
Zou ik ook hebben

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:37

Ik heb niet heel het topic door gelezen, maar is hier een eigenaar van UNANIEM hier op bokt? :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 08:40

de eigenaar van Unaniem zelf?
Dat denk ik niet, want dat is die griekse Athena Onassis