Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:58

In Noord-Brabant, de sneeuw begint nu een klein beetje weg te trekken, maar -6 vandaag was wel koud haha. Wel een heerlijk zonnetje.
Onze jongens gaan verhuizen deze week naar een groter stuk land, dus dat moest afgezet worden :brr:

ajesca123

Re: Nakomelingen van Zhivago (Krack C x Jazz)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:37

Zo de uitslag van de bloedtest is binnen:)
Fidelity is helemaal gezond en heeft alleen bloedarmoede.
De veearts gaf aan dat dat normaal past bij bvb een wormbesmetting maar die was en in haar mest en in het bloed niet te vinden dat was helemaal schoon.
Waar het dan wel vandaan komt is een raadsel en we zouden een voer analyse kunnen doen maar dat vond hij overbodig omdat de rest er helemaal geen last van heeft en ze verder gewoon goed op gewicht is etc.
Een merg punctie was ook nog een optie maar de dierenarts wil eerst kijken of we die bloedarmoede weg krijgen met een aanvulling op het voer en als dat niet aan slaat kunnen we altijd nog verder kijken.

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:47

Ik kom me ook even melden in dit topic.. het paardje van mijn 'oom' is een zhivago x pion uit augustus 2009.
Helaas heeft zij tijdens de dracht en haar eerste jaar nogal wat probleempjes gehad en is ze nu nog erg klein... ze meet momenteel 1,50 (hoge schoft) en ik laat haar nog lekker een jaar staan voordat ik er iets mee ga doen!

Ze heeft wel een superlief karakter en is heel mensgericht, kan er werkelijk alles mee doen! ze vertrouwd volledig op wat ik zeg, zo van 'ja jij zal het wel weten dan' haha

Leuk om zoveel nakomelingen van hem te zien, er zitten echt hele mooie bij! Franklin ken ik, die heeft een korte tijd bij ons op stal gestaan ;) hij is echt mooi geworden!

Dit is Evie, mijn 'zorgenkind'
januari 2012
Afbeelding
Afbeelding

zo zag ze er vorig jaar januari uit, toen maakte ik me echt zorgen om haar ontwikkeling :o
Afbeelding

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:25

De eerste kleine Zhivago, maar ze zag er zeker niet heel goed uit dus wie weet krijgt ze nog wel een groeispurt..

Ajesca fijn dat het bloedonderzoek op zich wel goed was, alleen waar komt de bloedarmoede vandaag dat is wel weer vreemd. Nu te hopen dat het met de aanvulling op het voer beter wordt.

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:23

Lekker wakker paardje op de foto. Lekker dik in het haar, vind ik zo schattig. Tis alleen waardeloos in het voorjaar haha. Misschien maakt ze idd nog wel een groeispurt. Ik heb ook een van 2009 van dezelfde hoogte, alleen is ze niet van Zhivago.

Ajesca: Mijn paard heeft ook een keer bloedarmoede gehad. Ik heb er toen die roosvicee Ferro gegeven. Is voor ijzertekort. Gewoon iedere dag een scheut over de brokken. Ze vond het nog lekker ook.. Misschien dat het bij die van jou ook wat helpt? Tis wel redelijk aan de prijs helaas..

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 09:29

Welkom Quelee, je paardje ziet er in ieder geval al een stuk beter uit, hopelijk gaat ze nog wat de hoogte in.
Ajesca; hopelijk knapt ze gauw op, fijn dat je weet wat het is.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:10

Hey dit is de kleine zhivago die ik pas geleden heb gezien toen we een paard naar brakel terug kwamen brengen:)
Is inderdaad een kleintje maar zo op de foto te zien wel al een heel stuk veranderd ten opzichte van een jaar geleden :)

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:59

Thnx allemaal, ik begin er nu ook weer een beetje hoop in te krijgen dat alles goed komt!
Ze loopt gewoon heel erg achter, ook mentaal.. zo heeft ze vorig jaar winter pas geleerd wat spelen is, omdat ik haar samen met mijn ruin in de paddock had gezet.. in de wei stond ze altijd alleen en nooit midden in de kudde :n

@Ajesca123 grappig, dan weet ik wel welk paard dat was ;)

Ja als je Evie niet kent en haar zo ziet dan denk je jeetje, dat komt nooit meer goed haha! maar omdat ik haar nu al zo'n anderhalf jaar onder mijn vleugels neem en zie hoe ze gegroeid is zowel geestelijk als lichamelijk, ben ik toch heel trots op haar!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:11

Ik vind eigenlijk dat ze er al best leuk uitziet! Je hebt echt goed werk verricht. Ik ben erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.
Ze heeft ook een hele leuke snoet!

ajesca, sterkte met de bloedarmoede! Gelukkig inderdaad wel helemaal gezond verder, en ook fijn dat er iets uitgekomen is, dan kun je in ieder geval verder!

xspikkelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:01

@ ajesca, heb dit 4 jaar geleden ook gehad met mijn toen anderhalf jarige arabische hengst. Zag er ook heel slecht uit met een dikke krullende vale vacht. Verschillend voedsel geprobeerd, ander hooi, vitamientjes,...alles niks te kort. heb toen ook een bloed onderzoek laten doen. Mijn anderhalf jarig veulentje had een bloedwaarde van een ren paard dat juist van de renbaan kwam :-s heb toen aangepaste voedsel gekregen, poedertjes en papjes en spuitjes weet hier niet meer de exacte namen van... en na enkele maanden werd het allemaal gelukkig beter. Ook geen idee waar dit vandaan kwam.

@ quelee: wat een verschil tussen de foto's, je paardje is echt opgeknapt! Fijn om te zien dat ze op een jaar zo hard vooruit is gegaan!

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 12:38

Iemand vanavond toevallig in Den Bosch?
Ben benieuwd hoe Zhivago het doet, ik heb hem al een tijdje niet meer gezien.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:42

Een aantal kennissen van mij gaan wel en ik had zelf eigenlijk ook willen gaan maar heb geen oppas voor de kleine helaas.
Zal wel ff vragen of ze fotos of een fimpje van hem willen maken :)

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 11:55

Theo heeft Zhivago fijn aan het lopen. Vond hem goed vooruit gegaan. :j

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 18:22

nog een succes voor Zhivago op de HK, uit zijn 1e officiele jaargang meteen een hengst aangewezen.
Zhivago X Gribaldi, ben heel benieuwd hoe die het gaat doen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:06

Ik ben net thuis uit DB! Zhivago liep heel fijn. En de aagewezen Zhivago x Gribaldi is natuurlijk super, maarja, ik ben bevooroordeeld natuurlijk ;). Wel een hele gave vos. Ik krijg ook steeds meer zin om op de mijne te klimmen haha.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:38

Gister en vandaag weer een heleboel foto`s gemaakt van mijn toppertje *\o/*
Bij deze alvast een voorproefje, morgen zal ik een eigen topic aanmaken met de rest van de foto`s :j
Fidelity 1,5 jaar oud <3
Afbeelding
Afbeelding

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:15

Mooie foto's Ajesca! Ook lekker aan de maat of niet?
Vond ze het raar voor de eerste keer sneeuw te zien?

Ik heb ook wat foto's in de sneeuw. Die van mij is op het moment alleen 'dood'. Vreemd paard :') Af en toe maakte die is een sprong, maar dan hield het ook op.

Afbeelding
Zoek de verschillen.. (Met de 4 witte voetjes is de Zhivago)

Afbeelding
Rechtse

Afbeelding
Ramboo 8)7

Afbeelding
Terror Ed _O-

Afbeelding
Op zn donder krijgen van een kleintje :=

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:35

@anneloes...haha wat een boef:)
Ja ik vind de fotos ook erg mooi geworden ondanks haar rare haar :+
Fidelity is ergens eind november gemeten op 1.62 dus dat is inderdaad geen kleintje ik ben erg benieuwd hoe ze uit groeit.
Heb wel het idee dat ze nu even stil staat hoor maar we zullen het wel zien.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:37

Kom even gluren naar Fidelity ;)
Digitaal dan haha!
Heb haar IRL gezien en ze heeft echt een heel parmantig hoofd!
Goed combi Ajesca123 hoop dat het echt je topper in spe wordt!

Anneloes1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:39

Ja vacht valt op de foto wel reuzemee hoor! Die van mij op de foto's zo steigert heeft denk ik dezelfde dikte vacht.. Maar die is als veulen ziek geweest en sindsdien iedere winter al zn vacht. Feest begint in september/oktober al..

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:03

Hey Paybas ;) jij ook hier...
Haha ja jij hebt haar gezien met haar woeste krullenvacht :+

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 11:46

Prachtig die sneeuwfoto's.. beetje minder voor het trainen alleen ;)

@Ajesca, wauw wat een prachtig paardje nu al! en een heel mooi koppie erop.
@Anneloes, Leuke pardjes en echt lekker dat ze zo samen kunnen spelen.. ik kan daar uren naar kijken!

Afgelopen zaterdag zijn er weer foto's van Evie gemaakt.. eigenlijk ben ik super trots op haar! Ze ziet er stralend uit op het moment en is met iedereen vrienden aan het maken :D Ook heb ik het idee dat ze momenteel weer een lichte groeispurt doormaakt! *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Daar wordt je toch spontaan verliefd op <3
Afbeelding

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:08

Hoi quelee, ze mag dan wel klein van stuk zijn, maar wat een heerlijk paardje! Daar mag je best trots op zijn!

Verder, leuke foto's allemaal van de zhivago's!! Vooral blijven posten! :D

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:33

@ quelee: mooie fotos hoor :) Gewoon lekker de tijd geven dan gaat het vast helemaal goed komen :j

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:27

Voor degenen die niet in Den Bosch zijn geweest; hier enkele foto's van de Zhivago x Gribaldi die doorverwezen is. Gaaf beest als je het mij vraagt.

Mooie foto's van de paarden in de sneeuw! Ik moet de mijne morgen ook maar even vastleggen als sneeuwpopje :)
Laatst bijgewerkt door Spruit op 16-09-24 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt