Nakomelingen Kreator xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:28

leven jullie nog ? hoe gaat het met de kreators ?

Gisteren selectie gereden met wanita in de M1, echt superfijn gereden maar helaas erg lage punten maar 159 punten ! :(
gelukkig waren er nog ruitersdie minder punten hadden,erg zwaar gejureerd.
Jammer was de eerste keer dat ik een selectiewedstrijd reed maar is niet echt motivereerd, iedereen klaagde over
de punten, kan beter gaan springen ! haha

Beli

Re: Nakomelingen Kreator xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:31

Hahaha Jeetje maar dat is wel heel laag zeg!!
Niet echt leuk! Zeker niet als je een goed gevoel hebt over een proef.

Red gaat nu wel weer beter, hij heeft vast gelegen in zijn box, 20-30 hechtingen en onder de wondjes. Maar nu weer gekraakt en nu kunnen we weer voorzichtig aan gaan oppakken.
In Januari beginnen we weer met serieus trainen.

groetjes isabelle

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 16:03

Hallo allemaal!

Ik heb jullie topic wel mee gelezen, maar er was weinig nieuws te melden vanaf hier.
Onze Kreator heeft tot 2 weken terug lekker op het land gelopen, maar is nu weer lekker thuis.

Ze is nu 2,5 en is afgelopen zomer toch wel een hele buffel geworden! Weinig bloederigs aan dus...
Verder heeft ze mee gedaan aan het röntgenologisch onderzoek van het KWPN en had ze overal A'tjes op. Het valt me op paardenfokken.nl ook op dat er veel PROK merries van Kreator zijn! Vind dit persoonlijk ook wel erg belangrijk. Probeer maar eens een paard te verkopen dat niet goed is op foto's in deze tijd...
Volgend voorjaar gaan we in ieder geval lekker aan de gang en als dat goed lijkt laten we haar waarschijnlijk dekken.

Die van ons is trouwens vrij neurotisch op stal. Kennen jullie dat ook? Kan natuurlijk ook zijn omdat ze nu na zo'n lange periode even moet wennen en ook voor het eerst alleen in een box staat, maar ze maakt me er toch een zooitje van...

Oh, en iedereen alvast fijne feestdagen toegewenst!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:56

Hallo Hananya!

Leuk!
Heb je ook al foto's van je kreator?
Gaat ze ook onder het zadel? en wat zijn dan de plannen? dressuur springen ook sgw??
De mijne is juist erg relaxt op stal!
Hij is nu voor zijn doen erg dik, meerste mensen opstal vinden hem wel mooi zo maar als hij straks weer wat beter aan het werk gaat dan hoop ik toch wel dat hij weer war afvalt! hihi

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:16

hananya schreef:
Hallo allemaal!

Ik heb jullie topic wel mee gelezen, maar er was weinig nieuws te melden vanaf hier.
Onze Kreator heeft tot 2 weken terug lekker op het land gelopen, maar is nu weer lekker thuis.

Ze is nu 2,5 en is afgelopen zomer toch wel een hele buffel geworden! Weinig bloederigs aan dus...
Verder heeft ze mee gedaan aan het röntgenologisch onderzoek van het KWPN en had ze overal A'tjes op. Het valt me op paardenfokken.nl ook op dat er veel PROK merries van Kreator zijn! Vind dit persoonlijk ook wel erg belangrijk. Probeer maar eens een paard te verkopen dat niet goed is op foto's in deze tijd...
Volgend voorjaar gaan we in ieder geval lekker aan de gang en als dat goed lijkt laten we haar waarschijnlijk dekken.

Die van ons is trouwens vrij neurotisch op stal. Kennen jullie dat ook? Kan natuurlijk ook zijn omdat ze nu na zo'n lange periode even moet wennen en ook voor het eerst alleen in een box staat, maar ze maakt me er toch een zooitje van...

Oh, en iedereen alvast fijne feestdagen toegewenst!

Hoi Hoi

ben ook heel benieuwd naar foto's !! :j
Die van mij kan ook wel neurotisch zijn op stal staat soms te steigeren en te stuiteren, haha, ook met wedstrijden als ik het eerste vlechtje erin hebt is ze niet te hanteren, voorbeen omhoog en strekken enzo, maar eenmaal in de trailer en op het wedstrijdterrein is het wel over, ze wil gewoon gelijk en nu weg !!
Heb haar nu twee jaar en blijft er een met gebruiksaanwijzing, tijdje geleden ging ze steeds hangen aan halster maar is nu zo goed als over, gewoon zelf proberen rustig te blijven .

Misschien moet ik haar ook laten keuren, voor een veulen ? klinkt erg positief ! twee jaar geleden had ze ook allemaal eentjes met de foto's dus wellicht prokwaardig ?

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:33

Heey,

Valinsky; Als ze allemaal 1'tjes heeft op de foto's kun je dat heel best doen! Mocht je ooit later nog eens met haar willen fokken...

Ik zal komend weekend een proberen foto's te maken, mits het weer een beetje meewerkt.
We zijn idd van plan haar komend voorjaar zadelmak te maken en dan eens te kijken hoe en of ze springen kan. Ben op het moment vooral dressuurprikker. Maar heb vroeger wel veel gesprongen en gecrossd, dus hoop dat met deze weer wat op te gaan pakken...

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:00

hananya schreef:
Heey,

Valinsky; Als ze allemaal 1'tjes heeft op de foto's kun je dat heel best doen! Mocht je ooit later nog eens met haar willen fokken...

Ik zal komend weekend een proberen foto's te maken, mits het weer een beetje meewerkt.
We zijn idd van plan haar komend voorjaar zadelmak te maken en dan eens te kijken hoe en of ze springen kan. Ben op het moment vooral dressuurprikker. Maar heb vroeger wel veel gesprongen en gecrossd, dus hoop dat met deze weer wat op te gaan pakken...

Haha leuk hoor ben ook een dressuurprikker !!
wanita vind springen wel leuk en soms doen we het ook, maar ben niet zo dapper als de andere hier in dit topic met eventing ed := vind het wel leuk om te zien maar geef mij maar dressuur

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:08

Hoi Hananya! Leuk dat je er weer bent!

Uiteraard ben ik, net als de rest, enorm benieuwd naar foto's! De foto's die je eerder al eens hebt gepost zullen al wel heel erg achterhaald zijn denk ik :-)

Mijn kreator is niet zo'n buffel, maar komt dan ook uit een kleine numero uno merrie van 1.62. Op stal is ze denk ik een beetje een kruising tussen amaretto en wanita van Beli en Valinsky. Ze kan heel rustig zijn en dan kun je een bom af laten gaan, maar trekt ze zich er niks van aan. Onder het rijden is ze meestal ook onverstoorbaar. Tot er iets gebeurt waar ze het niet mee eens is, dan kan ze heeeeel boos worden. Of als ze weet dat ze op concours mag, net als Valinsky aangeeft: Bij het eerste vlechtje weet ze wat er gaat gebeuren. Dan staat ze te draaien en met haar voorbeen rare kunsten uit te halen. Ze is gewoon super slim.

Zou leuk zijn als je met je kreator het springen en crossen weer op kunt pakken! Naar mijn idee zijn ze echt gemaakt voor de SGW. Kreators kunnen over het algemeen goed lopen, fijn springen en hebben heeeel veel lef en doorzettingsvermogen in de cross (en niet onbelangrijk: omdat ze zo slim zijn, zijn ze ook zuinig op zichzelf, wat het crossen een stuk veiliger maakt).

Zijn jullie nog steeds tevreden over het experiment door volbloed op een groninger te zetten? Kun je merken dat het in bepaalde manieren (beweging, springen oid) de moeder erg verbeterd heeft, of valt dat wel mee?

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:10

Oh ja @valinsky, ik leef ook nog hoor :-)
Door dat gedoe met m'n been en daarna vakantie een beetje weinig aan rijden toe gekomen, maar nu weer fanatiek aan de slag. Afgelopen weekend hebben we weer een oefenparcoursje gereden en a.s. woensdag gaan we weer naar de rijvereniging. De SGW kalender voor komend jaar is bekend, dus ik heb een doel om te trainen :-)

Belachelijk van je lage dressuurpunten! en dat je beter kunt gaan springen.... tja daar weet je mijn antwoord wel op ;-)

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:06

even update :

Vandaag afscheid moeten nemen van onze jonge unaniem merrie, ze was de laatste tijd erg in verzet en we hebben haar
na laten kijken bij DAP bodegraven, bleek een scheur in haar ruggenwervel te zitten en diverse wervels zijn aangetast !
( kissing spine ) waarschijnlijk is ze toch gevallen in het verleden maar zeker weten doen we dat niet, helaas is er niets
meer aan te doen.

We zijn er helemaal ziek van, hebben haar zelf gefokt en geboren zien worden, vanochtend hebben we haar zelf weggebracht
naar nijkerk, ze is heel snel en vredig heengegaan , echt balen, zo'n jong paard !
Wanita helemaal van slag, ze waren erg aan elkaar gehecht.

Afbeelding

Afbeelding

Lieve caira we zullen je missen, rust zacht ! ( 21-06-2007/ 13-01-2012 )

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:35

Ahhh!! Dat is kl#ten!!
Sterkte, wat een mooi dier joh.
Mijn voorkeur ligt ook zeker bij nijkers mocht ik ooit voor de keus komen.

Dat is wel een nadeel, met inslapen kan je andere paard afschijt nemen

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:05

Ach wat sneu Valinsky!
Wat ongelooflijk jammer van zo'n mooi jong dier!

Wij hebben afgelopen zomer ook een 3-jarige laten inslapen met KS.
Volgens komt dat tegenwoordig steeds vaker voor bij van die jonge dieren. Op de Voorpagina stond laatst een artikel over een professor die stelde dat KS vanaf de geboorte al direct aanwezig is en verslechterd...

Heel veel sterkte in ieder geval de komende periode!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:28

Freggle-edge en ik hebben even een rondje strand gemaakt!
Heerlijk!!!!

ga ik snel naar mijn ouders om te kaas fonduen

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:55

aah valisky dat is echt rot. Wat sneu ook voor wanita, die snapt er niks van natuurlijk. Sterkte de komende tijd!

Beli, die filmpjes zien er heerlijk uit. Ik ben zwaar jaloers!!

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 08:31

Hallo dames :-)

het is alweer 5 maanden geleden dat er actie is geweest op dit topic! Hoe gaat het met jullie en de kreators??

Arany en ik zijn nog steeds heeeeel hard dressuur aan het oefenen. Gaat gelukkig steeds beter. Dat begin ik ook te merken met het springen, de controle is nu echt top. In het springen hebben we inmiddels de punten voor het M en in de cross ook bijna. Ik heb nog 3 L crossen opgegeven en na de zomerstop gaan we M starten! Spannend!!

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:05

klinkt goed carmen, gaat dus erg goed met arany !

Wanita was ik aan het klaarmaken voor de Z1 dressuur, maar blijft lastig, ze moet meer bergop volgens jury, maar ja
ze is nu eenmaal niet zo gebouwd.
Was vervolgens alle moed aan het verzamelen om te gaan springen en dat gaat perfect, maar ik ben wel dressuurruiter.
Eigenlijk is ze volgens mij inderdaad ook meer een eventingpaard denk ik ?

Inmiddels heb ik een nieuw jong paard gekocht ( tango x rubiquil ) een ruin van bijna 4 jaar die al, ondanks zijn leeftijd,
erg fijn gereden is, volgende week wordt hij gekeurd en ga ik aan de slag met hem.
Afbeelding

Ben er ( nog niet ) uit met wanita, ze heeft een superkarakter en eigenlijk wil ik haar niet kwijt.
Morgen breng ik haar weg naar flevohorses waar ik haar, na lang nadenken, beschikbaar hebt gesteld als draagmerrie.
Ze is superhengstig en a.s. dinsdag wordt er een embryo ingebracht bij haar en gaat ze de wei op.
Als het veulen 5 maanden is komt ze weer terug, dan zien we wel weer verder.
Heel apart dus, draagmerrie, ben benieuwd !
Misschien komt er wel een nieuwe totilas uit ? :j

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:32

Hey Meiden!

Carmen is lekker bezig dus!!
Wanita, Spannend als draagmerrie, als ze terug is lekker de overstap maken naar de sgw :)
Amaretto gaat eigenlijk heel erg fijn op het moment! Maar..... Helaas moet ik hem verkopen. volgende maand gaat hij in de verkoop. helaas wordt het paarden houden te duur. Dus mochten jullie iemand weten???
Wordt wel een rustig topic dan straks jullie met zn 2en...

VALINSKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:11

Beli schreef:
Hey Meiden!

Carmen is lekker bezig dus!!
Wanita, Spannend als draagmerrie, als ze terug is lekker de overstap maken naar de sgw :)
Amaretto gaat eigenlijk heel erg fijn op het moment! Maar..... Helaas moet ik hem verkopen. volgende maand gaat hij in de verkoop. helaas wordt het paarden houden te duur. Dus mochten jullie iemand weten???
Wordt wel een rustig topic dan straks jullie met zn 2en...

he echt jammer dat je hem gaat verkopen, zat nog even je foto's te bekijken maar hij blijft gaaf :j
De paardenhandel loopt ook niet echt vrees ik.
Was laatst bij veiling dronten en echt goede paarden gingen voor heel weinig onder de hamer er ging zelfs een 3 jarige voor
2000 euro weg, dat was een aantal jaar geleden wel anders.

Mijn nieuwe paard stond ook al een tijdje te koop, en zakte steeds in prijs waardoor het wel aantrekkelijk werd voor
mij om hem te kopen.

Mijn dochter heeft er zelfs een in bruikleen aangeboden gekregen omdat deze ook niet werd verkocht en dat is echt een heel leuk
paard, deze komt van een springstal in ommen en die waren wel gecharmeerd van kreator, zal eens even vragen voor je ?

wordt dan wel stil op dit forum vrees ik |(

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 07:34

nee idd kan nu echt maar de helft krijgen voor red als 2 jaar geleden.
Als jr dat wil vragen graag! je weet nooit... foto's zijn idd op mijn profiel te vinden.
ik heb idd ook aanbiedingen gekregen voor andere paarden. Weet niet niet wat ik ga doen red weg is.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 13:46

jeetje dan wordt het hier wel heel stil hoor!
Jammer dat het niet echt lukt in de dressuur met Wanita. Ik denk echt dat ze super geschikt zou zijn als eventer. Helemaal met die goede dressuurachtergrond, daarmee sta je gelijk op voorsprong! Is het niet wat voor je dochter om haar te gaan rijden na het veulen? Vind het wel een stoer besluit om haar als draagmerrie in te zetten. Als ze een beetje op Arany lijkt wordt ze vast een goede moeder. Succes met je nieuwe paard, lijkt leuk!

Beli, wat jammer dat je red nu toch echt gaat verkopen. Het is zo'n leuk paard! Als ik geld had wist ik het wel... Zet je hem ook op je facebook? Dan zal ik die link delen. Heb nog wel wat crossers en andere paardenmensen op m'n facebook, je weet maar nooit! Je zou het ook eens door kunnen mailen aan Wendela Schlimmer, die is ook fan van kreators

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:03

Dank je Carmen! We houden wel even Contact.
Rond 10 juni zet ik m online en dan natuurlijk ook een link op FB. Ik durf hem er niet eerder op te zetten want ik wil vlietlanden zo graag rijden

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:34

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 08:56

nou :-( nu wordt het hier helemaal stil... Arany heeft zeer waarschijnlijk een peesblessure opgelopen na een rare landing in de cross in Oudkarspel... Vet balen! Been is dik en warm en ze draaft niet goed. Hopelijk is de zwelling snel weg en waarschijnlijk a.s. donderdag even scannen in de kliniek. Dat is einde crossseizoen voor ons, hopelijk hersteld ze snel!

Gaat goed met m'n paarden... 2 weken geleden ook al de jaarling door het draad, dus die staat letterlijk op 3 benen op stal. Hele nare wond, volgens de dierenarts had het nu weer redelijk dicht moeten zijn, maar dat is het niet. Dat wordt veel stappen, koelen, afspuiten, met groene leem in de weer etc. :'-(

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:37

Pfff wat een gekl00t Carmen!
Arme Arany! en arme jij!! Hopelijk valt het mee en is het een pauze van 6 weken!
Ik zal voor je duimen! en je jaarling is ook niet zo mooi! je zou honingzalf (vetermil) kunnen proberen.

Red gaat nu echt geweldig!!! ik kan hem nu echt fijn sluiten en een meter korter maken! dus red kan straks weg op zijn hoogte punt *mixed feelings*

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:20

Nou hier is ie dan...

http://www.bokt.nl/markt/ad/50939/super ... sport-ruin

Gister mijn laatste cross met m gereden

Heel vroeg op en met mijn vaste grooms lekker op pad. Losrijden voor de dressuur. Geen jury.... na een half uur kwam de federatie vertegenwoordiger.
Dat we de dressuur dan maar na de cross moesten rijden... Iedereen over zijn zeik natuurlijk. Toen hebben we aangegeven dat er in Ermelo ook een test was met rijden zonder dressuur. De mensen zonder dressuur mochten dus op -50 beginnen aan springen en cross, zonde dressuur. Ze hebben daar zeg maar een eigen ring voor gemaakt. Organisatie heeft super zijn best gedaan en kon er ook niets aan doen dat die jury niet op kwam dagen.

Springen heerlijk gereden, Red liep erg fijn. Foutloos!

Cross: Zag wel erg op tegen H7a en b dat was een heel hoge dubbel sprong haag! Maar red pakte top aan na hindernis 1, trok fijn aan. H 7a en b gingen perfect, 8 de bullvin ook. Water kwam hij iets terug maar liep hij ook super door. De trakener was wel heel spannend dus daar na 1 weigering het alternatief genomen. verder weer fijn!

DA ook goed. Heerlijk met mijn familie en vrienden genoten van deze heerlijke dag met zon en gezelligheid! (en toch ook een traan op onze laatste cross. ik hoop dat red een leuk baasje vind die ook met hem gaat crossen)