Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sha_r0n

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:29

Ooohw dat is wel balen dat die zo stug is :(:)
Heb je alweer wedstrijd opgegeven dan?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:32

ik heb geen foto op dit moment omdat ze iedere dag weer anders is :P maar ik zal morgen even foto maken en dan zal ik mijn moeder ook even vragen van mijn dikke dressuurknol te maken :P
mijn paardje is juist heel los uit zichzelf lotte alleen met dressuren aan het begin super lui :P als ze mag wisselen word ze pas heet :P

Gaat wel goed dus Sharon ;) hoeveel punten heb je in de L nu?
sorry ik ben trouwens niet zo goed met springen :P

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:33

In de L nog maar 2 ;) haha.. was de 1e wedstrijd foutloos en de 2e heb ik vrijwillig verlaten.. Daar was ik en het paard ontzettend aan het prutsen.. En met 2 fouten heb je geen wp meer ;) foutloos krijg je 2 wp en met 1 fout krijg je 1 wp..

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:33

nee... wil over tijdje dressuur starten. Gewoon paar B wedstrijdjes en kijken wat het wordt. Springen wordt ik zelf zo bang en zenuwachtig dat het elkaar tegenwerkt.
Altijd jammer aangezien hij het echt goed kan! Paar keer L gestart met een ruiter van mijn werk (springruiter op stoeterij) en toen sprong hij meteen rondjes foutloos.
Wil alleen niet doordat ik mijn zenuwen niet in bedwang hou.. dus dan maar dressuur ;)
Misschien wordt het wel wat :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 21:47

Wat jammer dat die zenuwen je dan zo tegenwerken :(:) Jaa heb toen wat springfoto's van jou gezien.. Hij doet het echt leuk idd!! Maar dressuur is ook leuk (als het goed gaat ;) ) hahaha.. Maar als je dat goed voor elkaar hebt moet het vast goedkomen :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 15:02

ja precies! :) Nu hopen dat hij iets meer wil gaan nageven e.d. want op een normaal watertrensje wil hij dat normaal niet echt :=

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:47

Lotte haha ook al lekker stug? W ook al! Als die geen zin heeft heb ik pech! Met dressuur dan.
Sharon super dat je al 2 wps in de L hebt!

Hier druk aan het springen constant. Ben ook L gegaan. B was niks meer aan, waren we telkens foutloos. Dus L. Alleen die dubbels op 1 galopsprong vond hij heeeel moeilijk. Dus een aantal keer uitgebeld en een paar keer eraf gedonderd in zo'n dubbel. Inmiddels gaat het goed en sta ik nu weer op 0 wps! Ook hebben we ons eerste slootje overleefd. Dus nu weer op naar de volgende L parcoursen! :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 10:06

Aaah super dat je ook L bent gestart.. Netjes hoor dat je weer 0 staat.. Wat voor slootje spring je dan? zo'n blauw bakje of gewoon een ingebouwde?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:09

Nou wij hadden nog niet thuis geoefend daarop, dat was natuurlijk dom. Maar die ik tegenkwam in het parcour was gewoon zo'n blauw slootje met opstaande witte rand. Thuis heb ik een blauw zeil. Maar als het goed is is hij nu slootjemak! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:45

Aaah ideaal :D
Die van mij springt zo'n slootje ook al.. ookal moet ik er wel extra alert op zijn omdat die soms nog wel spoken ziet ;) hahaha..

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:21

[RIJ-ITP] Zanita @ Bentelo L en L1 Topicje! hahaha.. hierboven zeg ik dat die van mij het blauwe bakje wel springt _O- helaas wilde die het van het weekend niet.. Maargoed.. al met al nog tevreden ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:58

Wat is het rustig hier! Iedereen op vakantie?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:18

Hey,
Nee, niet op vakantie, gewoon niet meer zoveel op bokt en was het topic even uit het oog verloren ;)

Tegenwoordig rij ik niet meer op mijn Corland maar op de d-pony. Deze is werkwilliger en ook zo fijn te rijden. Hij was altijd van mijn broertje, maar aangezien deze mij voorbij was gegroeid, moest hij eigenlijk ook op een paard. Verder vind mijn corlandje buitenrijden het leukste wat er is, en mijn broertje ook, hij vraagt niet zoveel van hem en ook met springen kan mijn broertje er heeerlijk rust in bouwen en vertrouwen geven, aangezien mijn broertje echt nooit bang is, hoevaak hij ook valt, hoevaak wessel (corlandje) ook weigerd of gek doet, mijn broertje rijdt zo door, waardoor wessel zoveel beter gaat springen. Erg fijn dus! Af en toe rij ik hem nog wat dressuurmatig (doet mijn broertje niet) zodat hij niet te strak wordt in z'n body. Maar met de pony gaat het super. Rond eind september/ begin oktober wil ik hem gaan starten tussen de paarden in de B klasse dressuur en denk dat het helemaal goed gaat komen! Hij loopt lekker stabiel met z'n hoofdje, fijn ontspannen en nagevelijk. Verder goed stel gangen het enige is het buigen rechtsom wat lastig is en verder het uitstrekken en halsstrekken dus dat zijn we flink aan het oefenen aan longe en onder het zadel. Gaat ook al stukken beter! Maar zo is het eigenlijk heel goed opgelost en zijn de paarden alles blij. Op het moment loopt de corland niet goed, kreupel. Hij heeft een spier in zijn achterbeen aan de voorkant van dat been verrekt en daardoor loopt hij helemaal niet goed, maar met veel stappen en rekken komt dit helemaal goed. Kleien het been steeds in en koelen het. Ook wordt hij onder het zadel gestapt en in de molen en gaat lekker los in de bak en wei dus helemaal dik in orde komt dat. Duurt even, maar dan kun je ook weer aan de slag.

Fijn dat het met de rest zo goed gaat! Ik rij de laatste tijd ook op de stoeterij waar ik werk wat erg leuk is! Eerst mocht ik er 1 rijden en nu rij ik elke dag wel 4 tot 5 paarden! Rij ook op een spierwitte hengst van 6 jaar die Z-springt. Rij ze allen wat dressuur en dat is een guidam x corland dus ook familie :) Echt een geweldig beest, heel zacht mondje, fijne gangen maar wel ontzettend sloom en lui! Pff.. wat een beest. Verder rij ik zo nu en dan op een heartbreaker x calvados, sensibel maar leuk paard, hele fijne gangen!!!, ook nog op een lupicor x calvados, een 7 jarige ruin van 1,90m echt super groot! Maar ow.. wat een super galop. Echt zooooo fijn dat je kunt zitten. Als op een dure stoel! Ook rij ik op een heartbreaker x purioso, loopt ook internationaal en och wat een satijnen mondje! Zooo zacht! En gooit hoog op in draf, echt geweldig beest! En als laatste 2 rij ik op een acorado x Rebel Z geweldig, maar heel lang paard (lange hals) en sloft heel erg. Heel moeilijk actief te rijden. En een padinus x guidam, ook fijn paardje! Maar echt, van al die verschillende paarden leer je zoooo veel! Rij nu door een paar keer rijden op deze beesten, al zoveel beter! Ow, en dan vergeet ik nog een burggraaf x indoctro merrie. Ook geweldig ding maar niet zo'n fijne mond. Beetje lastig vind ik, maar kan aan mij liggen. Maar geweldige ervaring om deze te rijden. Rij de dan voornamelijk in stap en draf en met sommige galoppeer ik ook (zoals lupicor x calvados) maar zelfs dan leer je er van en voel je zoveel meer paard dan in de paarden die ik heb. Echt geweldig! Ze zijn dan alles ook super opgeleidt en lopen op het hoogste niveau. Goede ouders en zo fijn te rijden! Ben erg blij dat ik die af en toe mag rijden!

Maar goed, genoeg gekletst ;) Ik hou het topic in de gaten ;)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:28

ik meld me ook maar!

heb een 4 jarige corland X marlon merrie. het is maar een kleintje: 1.61.
vorig jaar zomer hebben we haar zadelmak gemaakt en ze doet het echt super
3 september start ik voor het eerst L1 met haar. ze springt B parcoursjes met iemand anders.
ze is in principe voor de verkoop, maar ze mag niet zo snel weg van mij, haha

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:30

welkom! Wat leuk zeg :) hoe is jou merrie te rijden? gewoon nieuwsgierig.

Veel succes in september ;) Gaat dus wel goed, een jaartje onder het zadel en al lekker L1 starten :) fijn hoor!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:20

aan het begin vooral was ze altijd heel heet, schrok ze eigenlijk van heel veel dingen en opzij springen van vlekken op de muur enzo.
maar ze word steeds wat braver en schrikt minder snel ergens van.
helaas zaterdag op de kampioenschappen had ze wel weer even zo'n bui waarin ze overal van schrikt en dan is een voorbijkomende trein natuurlijk heel eng :+

hoe zijn die van jullie te rijden?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:52

jeeh weer wat leven hier :D
even update van mijn paardje :D
ze heeft zonne allergie dat arme dier dus ze werd eerst helemaal dik ze zwelde op van de zon en nu speciale deken dus eindelijk weer rijden aangezien dat arme dier pijn had als ik de neus riem vast deed :o
maar nu kan ik gelukkig weer rijden :D
en ze doet het weer super hihi :D
was van de week zo fijn aan het rijden en deed ze een hele relaxte wissel :D normaal word ze dan heel heet als we dat doen maar ze was zo relaxte :D
en het veulentje is der af dus nu kan ik ook wat fijner rijden geen gedoe met dat kleintje :P
en ik heb bijna vakantie dus dan wat extra tijd om te rijden heerlijk :D

@m9ara mijn merrie is heel fijn te rijden heel erg mee werkend karakter :) alleen springen doe ik niet aan met haar haha ook al kan ze dat wel goed maar ik niet haha :P
en verder is ze eigenlijk nergens bang voor ze heeft een cool karakter alleen buitenritten zijn niks voor haar helaas maar ja je kan niet alles hebben :P ;)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:19

Jeeeejj het leeft weer!! *\o/*

Lotte: ooooh dat klinkt gaaf zeg al die paarden rijden.. Lijkt me idd een goede leerschool!! Gaaf hoor!! Ook leuk dat je broertje nu Wessel rijd.. En is dat D'tje een grote D? Wil je daar ook mee gaan springen of alleen in de dressuur uitbrengen?
Wel balen dat Wessel dus een zere spier heeft maar die komt er wel weer bovenop :D

M9ara: leuk dat je ook een jonge Corland hebt.. herken Zani wel een beetje in jouw omschrijving ookal is ze nu veel chiller aan het worden (mag ook wel is al 7) haha.. Alleen als een ander opgefokt paard langs loopt wil ze ook wel eens mee doen.. haha..

Dieketje: aahww arm dier, zonneallergie :(:) Maar fijn dat je nu weer makkelijker met haar kan rijden.. Lijkt me ook fijner zonder zo'n veulen ernaast..

Nou ik had vandaag cc gehad.. en mevrouw was behoorlijk aan het etteren.. Zoals ik zei had ik de waterbak voor elkaar.. Maar sinds een kleine maand ziet ze weer spoken.. Dus dat word weer flink trainen. Had ook nog daarna een rondje B gestart maar dat was ook geen groot succes.. mevrouw dacht het weigeren mooi uit te proberen op een klein muurtje.. maar ze is rondgekomen met alleen die 2 stops.. Maar ze moet het nu ff afleren.. Zo irritant.. Maar dat komt ook wel weer goed.. haha..
Verder is het wel een fijn paard hoor ;) Fijne gangen, niet te zwaar in de mond en je kan haar ook zo mee naar buiten nemen.. Wel alert blijven voor opvliegende eendjes of crossmotoren maar verder super braaf.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:52

wat een arme paardjes hier allemaal :(:)
jammer van die 2 stops Sha_r0n. maar komt vast wel weer goed!
c'est vrai moet morgen ook op springwedstrijd. ik ga ze aanmoedigen!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:49

Hey hey!

Sharon, wat jammer zeg! Volgende keer beter. Waterbakken zijn altijd het probleem ;)

Mijn corland is erg sterk, heeft heel snel last van spierpijn en sowiezo gevoelige spieren. Ook heeft hij altijd lang nodig om los te werken.
Hij heeft ook een niet zo'n fijne mond, redelijk lastig en ook houdt hij graag vast. Redelijk lastig...

Maar verder, erg fijn om al die paardjes te rijden ja! Ook is het leuk dat mijn broertje er zo goed mee weg kan en met de pony is het juist erg fijn om te werken. Wil ook graag. Ga hem alleen dressuurmatig starten, want hij is 1,43m (ongeveer, vorig jaar gemeten) en moet hem vanwege mijn leeftijd (18) tussen paarden starten. Om dan B te springen, is wat hoog gegrepen. Hij zou het absoluut kunnen (heeft zo'n parcours wel oefen gesprongen) maar durf zelf niet meer zo hoog te springen tegenwoordig. Dus laat het daar maar bij :)

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:52

Ah idd.. dat is dan wel flink een B parcour met paardenafstanden.. Maar leuk dat die zo fijn is en dat je ermee gaat dressuren :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:20

c'est vrai had vandaag springwedstrijd, maar die ging niet zo best :o
16 strafpunten. hij gooide de 1ste er al af en toen 2 stops op een enge hindernis.
de 1ste keer gleed ze weg en toen durfde ze niet goed meer.
maar wat ze sprong sprong ze heeel goed <3

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:20

jammer van de strafpunten, maar vind dat het toch wel wordt gecompenseerd door het goede springen! Krijg je toch nog een beetje een goed gevoel erbij! :) Dat scheelt, als ze ook slecht sprong, zit je ook daar weer mee. En wat dat uitglijden betreft, ook altijd vervelend! Worden ze daarna vaak ook wat banger met springen en tja, kan een stop altijd gebeuren. Volgende keer beter ;)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:47

Ik heb even een egopost. :o ben net terug van mijn L debuut in de SGW en heb heerlijk foutloos gecrosst! Dus de 1e 2 wps zijn binnen! *\o/*

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:01

Margriet_ schreef:
Ik heb even een egopost. :o ben net terug van mijn L debuut in de SGW en heb heerlijk foutloos gecrosst! Dus de 1e 2 wps zijn binnen! *\o/*

gefeliciteerd :D