ze pakt alles super op 
Hoe zijn jullie paarden bij de smid?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ze pakt alles super op 
Antoontje schreef:Hoe zijn jullie paarden bij de smid?
Voorbenen is geen probleem, en ze geeft haar achterbenen ook wel gewoon maar als de hoefsmid echt "eronder gaat zitten" zodat hij ze goed vastheeft, raakt Urika volledig in paniek. Dan trekt ze haar been los, stampt (gewoon om los te raken, niet gericht naar de hoefsmid), stormt vooruit, springt op 2 benen rond,... Tot nu toe elke keer toch de praam erbij moeten pakken. Antoontje schreef:Hoe zijn jullie paarden bij de smid?
maar ik heb een smid met zoveel geduld dat ze nu heel braaf is.
Vorig jaar heeft ze noodgedwongen op ijzers gestaan (alleen voor) tot de smid in een maand 4x kon komen omdat ze ze er weer afgetrapt had en ze het zelfs had gepresteerd om een ijzer om te draaien en zo weer in haar voet te prikken
..... Dus in overleg met mijn smid toch maar blote voeten.

Ze overleggen alles en willen het helemaal perfect hebben. Het duurt dan ook lang, maar het resultaat is er wel naar. 
. Alleen vind hij heet beslaan minder...
Dus zijn we overgestapt op koud beslag. Verder is hij sowieso heel braaf in de omgang, maar als hij weet dat iemand niet zo'n held is, maakt ie er wel een leuk spelletje van
Ze kennen mijn paard ook goed en wilden 'm niet warm beslaan, omdat ze dat zo eng vindt. (Dat hebben meerdere Negro's dus?)
Trailer is in ieder geval geen probleem! Erg leuk filmpje
Wat was ik weer trots op me mannetje. Daarna lekker een uurtje wat grasjes gegeten (we zijn aan het opbouwen..) Zaterdag mogen de knollies bij ons het land op
En volgende week gaan we lekker een weekje op vakantie, geen dressuur, maar lekker sprinten over de Veluwe, daar heb ik enorm veel zin in...
Vind het zelf zo leuk om gewoon een beetje te klungelen, spaanse pas leren, samen in de wei liggen enzo.....maar trailerladen gaat in ieder geval wel
Ik heb in ieder geval vol vertrouwen in me mannetje, die gaat het echt geweldig vinden...
ze blijft dan in een kleine cirkel rond me lopen tot ik haar weer naar buiten "duw" (door weer rechtop te gaan lopen en haar schouder met mijn lichaamstaal naar buiten te duwen, dus nie echt duwen). In stap en in draf naar binnen en naar buiten gevraagd voor de gymnastiek, galop op de kleine cirkel is nog te moeilijk. Maar galop....wijzend vingertje is tempo versnelling, bovenlichaam naar achteren kantelen is terugkomen......en maar aan me vragen "wat moet ik nu doen", "deed ik dit goed". Ze heeft zelfs een pasje opzij gedaan terwijl ze los was.....joehoe mijn paardje rulez
Los meewandelen naar stal en ook weer los naar de wei gebracht....ze liep keurig netjes met me mee. Een paar grassprietjes waren erg aantrekkelijk, maar toch kreeg ik haar weer zo ver om de aandacht bij mij te houden

want ik heb geen haast.
). Daar reageert Timber echt super op!
(net als dressuur dus eigenlijk
)
...een klein stukkie maar, maar het begin is er. Morgen weer een poging doen....pfff wat maakt ze zich dan druk en groot. EEEEEEENG...dus ik geprobeerd zo cool mogelijk te zijn, elke keer koppie naar beneden vragen en bij de singelplek haar contrastelling proberen weer mijn kant uit te krijgen...en dat werkte wel een beetje. Koppie elke keer weer naar de grond als ik dat vroeg. Echt leuk.
Timbers schreef:@Veloz fijn dat ze morgen naar buiten gaan! Op de Veluwe heb ik met Essie ook veel gereden, wij hadden daar een stacaravan....was zooooo lekker in de bossen en op de hei. Echt genieten. Mis het wel eens dat dat met het zwarte monster niet kan, maar misschien komt dat ooit nog over een jaar of 10want ik heb geen haast.
waarom heb je die niet meer dan? Met Timber komt het vast ook wel helemaal goed dat buiten rijden. Veloz word ook heet en maakt zich groot, Juist als ik er naast loop. Erop gaat meestal een stuk beter
Misschien is dat te proberen?
Gelukkig staat ie ook nog een paar uur in de paddock...
Vandaag ook heerlijk gereden, al liep hij pas het laatste kwartiertje echt super
! Veloz schreef:Oh lekker joh die stacaravan op de veluwe,waarom heb je die niet meer dan? Met Timber komt het vast ook wel helemaal goed dat buiten rijden. Veloz word ook heet en maakt zich groot, Juist als ik er naast loop. Erop gaat meestal een stuk beter
Misschien is dat te proberen?
) Ging super vandaag trouwens. Heb een veilig stukkie met d'r gelopen en ze was heel braaf, paar keer groot maken maar met Chris Irwin tips zo weer rustig te krijgen.
Misschien werkt het bij me mannetje ook als ie heet word...
haha
Heb hem voor het eerst op de NH dag gezien vorig jaar en gesproken en wat hij mij vertelde van Timber klopte wel, ook ten opzichte van het werken met Parelli. Heb dus de hele dvd serie maar aangeschaft, alleen nog niet allemaal bekeken

chantal1982 schreef:Ik heb een 8 jarige merrie van Negro. Het is een Vos merrie van ongeveer 1.60 meter. Het is een super knuffeltje in de omgang en in het rijden heeft ze een enorme trucendoos. Maar ze is mijn schatje
patjelisa schreef:chantal1982 schreef:Ik heb een 8 jarige merrie van Negro. Het is een Vos merrie van ongeveer 1.60 meter. Het is een super knuffeltje in de omgang en in het rijden heeft ze een enorme trucendoos. Maar ze is mijn schatje
heb je ook foto's?
en rij je ook wedstrijden?