Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:06

Ja ik ben wel erg trots op dr Haha! ze pakt alles super op Knipoog

Hoe zijn jullie paarden bij de smid?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 15:45

Antoontje schreef:

Een ramp. Tong uitsteken Voorbenen is geen probleem, en ze geeft haar achterbenen ook wel gewoon maar als de hoefsmid echt "eronder gaat zitten" zodat hij ze goed vastheeft, raakt Urika volledig in paniek. Dan trekt ze haar been los, stampt (gewoon om los te raken, niet gericht naar de hoefsmid), stormt vooruit, springt op 2 benen rond,... Tot nu toe elke keer toch de praam erbij moeten pakken.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 17:52

Antoontje schreef:

Timber was een draak Haha! maar ik heb een smid met zoveel geduld dat ze nu heel braaf is.

Maar Timber staat niet op ijzers.....ik vind het ondingen, maar de combi Timber en ijzers is niet zo'n goeie Clown Vorig jaar heeft ze noodgedwongen op ijzers gestaan (alleen voor) tot de smid in een maand 4x kon komen omdat ze ze er weer afgetrapt had en ze het zelfs had gepresteerd om een ijzer om te draaien en zo weer in haar voet te prikken Bloos ..... Dus in overleg met mijn smid toch maar blote voeten.

Beslaan was trouwens ook niet echt makkelijk want Timber vond dat tikken tegen haar poezelige voetjes helemaal niks Knipoog

Ik ben trouwens niet anti ijzer, maar heb ze wel liever zonder staan......

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:55

Lotje wordt door de hoefsmid 'houdini' genoemd, omdat ze op de gekste manieren haar ijzers af kan krijgen. Scheve mond
Ze is eigenlijk heel lief bij de hoefsmid, maar laatst was er één keer een andere smid, die haast had. Dat ging helemaal fout. Was ook geen wonder, want hij wilde ze beslaan in een vreselijk nauw gangetje. Hij wilde niet naar buiten met de paarden, omdat het regende en hij dan nat werd. Hij waagde het zelfs om haar een ram te geven met de hamer. Lotje was helemaal niet vervelend. Ze wordt erg bang van de rook bij het warme beslag, maar bleef deze keer bijna helemaal stil staan. Normaal gesproken wordt daar altijd rekening mee gehouden. Ik werd helemaal misselijk en boos van zijn omgang met mijn paarden. Hij kon vertrekken en hoeft hier nooit meer komen.
We hebben meestal een man en een vrouw die samen komen. Ze zijn heel erg rustig met de paarden en krijgen ze zo ontzettend mooi op de ijzers! Lachen Ze overleggen alles en willen het helemaal perfect hebben. Het duurt dan ook lang, maar het resultaat is er wel naar.

Maar goed, wat ik wilde zeggen. Ze is braaf, maar wel wat ongeduldig. Als een hoefsmid snel boos wordt, gaat het fout. Dan dramt ze ook flink door en wordt het van kwaad tot erger. Bij geduldige, rustige mensen gaat het heel goed.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 22:45

Ti amo is wel redelijk braaf bij de hoefsmid!

Vorige week was de tandarts bij Ti amo en hij had nog nooit een paard mee gemaakt die haar mond open hield zodat hij erbij kon Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 06:49

Ja mijn mannetje staat voor op ijzers om verschillende redenen. Hij is ook erg braaf bij de smit, hij doet alles Knipoog . Alleen vind hij heet beslaan minder... Bloos Dus zijn we overgestapt op koud beslag. Verder is hij sowieso heel braaf in de omgang, maar als hij weet dat iemand niet zo'n held is, maakt ie er wel een leuk spelletje van Knipoog

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:38

Vandaag is ze weer naar de smid geweest en het ging perfect. Lotje bewoog niet eens. Ze vond het maar niks, maar de smeden waren heel geduldig en daardoor deed ze alles ontzettend braaf. Lachen Ze kennen mijn paard ook goed en wilden 'm niet warm beslaan, omdat ze dat zo eng vindt. (Dat hebben meerdere Negro's dus?)
Bij mij ligt het er echt aan wie haar gaat beslaan.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 18:14

Vandaag zaaaaaalig los gewerkt (grondwerk) met Timbertje....Timber = topper.

Ben gewoon even tevreden over mijn draakje en dat moest ik even kwijt Bloos Knipoog

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 07:07

Timbers, wanneer ga jij zusje is klaarmaken voor de wedstrijden? Kan ze best Knipoog Trailer is in ieder geval geen probleem! Erg leuk filmpje Haha!

Gisteren heb ik ook heerlijk gereden.. Bloos Haha! Wat was ik weer trots op me mannetje. Daarna lekker een uurtje wat grasjes gegeten (we zijn aan het opbouwen..) Zaterdag mogen de knollies bij ons het land op Haha! En volgende week gaan we lekker een weekje op vakantie, geen dressuur, maar lekker sprinten over de Veluwe, daar heb ik enorm veel zin in... Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:14

Ik ben geen wedstrijd ruiter Bloos Vind het zelf zo leuk om gewoon een beetje te klungelen, spaanse pas leren, samen in de wei liggen enzo.....maar trailerladen gaat in ieder geval wel Knipoog

Je gaat met Lisette samen he? Echt leuk! Heel veel plezier daar op de veluwe Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:03

@ timbers; Yep ga samen met Lisette ja, word voor ons en de paarden de 1e keer op de Veluwe, dus ben erg benieuwd Knipoog Ik heb in ieder geval vol vertrouwen in me mannetje, die gaat het echt geweldig vinden... Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:24

Vandaag weerk top gewerkt....echt kicken. In een half afgezette bak. Timber los om me heen lopen in draf, stap, galop, op een kleine cirkel vragen, door mijn hoofd opzij te doen en haar dus zeg maar uit te nodigen naar binnen en dat doet ze keurig Haha! ze blijft dan in een kleine cirkel rond me lopen tot ik haar weer naar buiten "duw" (door weer rechtop te gaan lopen en haar schouder met mijn lichaamstaal naar buiten te duwen, dus nie echt duwen). In stap en in draf naar binnen en naar buiten gevraagd voor de gymnastiek, galop op de kleine cirkel is nog te moeilijk. Maar galop....wijzend vingertje is tempo versnelling, bovenlichaam naar achteren kantelen is terugkomen......en maar aan me vragen "wat moet ik nu doen", "deed ik dit goed". Ze heeft zelfs een pasje opzij gedaan terwijl ze los was.....joehoe mijn paardje rulez Cool Los meewandelen naar stal en ook weer los naar de wei gebracht....ze liep keurig netjes met me mee. Een paar grassprietjes waren erg aantrekkelijk, maar toch kreeg ik haar weer zo ver om de aandacht bij mij te houden Clown
Echt kicken dit Cool

@Veloz fijn dat ze morgen naar buiten gaan! Op de Veluwe heb ik met Essie ook veel gereden, wij hadden daar een stacaravan....was zooooo lekker in de bossen en op de hei. Echt genieten. Mis het wel eens dat dat met het zwarte monster niet kan, maar misschien komt dat ooit nog over een jaar of 10 Knipoog want ik heb geen haast.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:45

Klinkt inderdaad echt wel heerlijk, Timbers! Ik ben er de laatste tijd ook aan aan het denken om met Parelli of iets gelijkaardigs te beginnen om onze band wat te versterken, heb het gevoel dat Urika me totaal niet vertrouwt, en nogal snel in paniek schiet...

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 19:52

Ik ben begonnen met Parelli, en dat is een goede basis. Maar de gymnastiekende oefeningen ontbreken daarin een beetje en de subtiele signalen die je nog uitzend zeg maar....dus ik ben me nu aan het verdiepen in Chris Irwin. Af en toe aan de lange lijnen en nu in de round penn (die niet round is bij mij, maar een half afgezette bak Haha! ). Daar reageert Timber echt super op!

Zoals kleine cirkel....ik stapte per ongeluk een pas naar achteren en daar kwam ze naar binnen....net doen alsof mijn neus bloed en alsof dat was wat ik vroeg en toen zat die oefening er in Knipoog

Dus ik probeer nu meer te kijken wat ze doet als ik iets doe, wat is haar reactie....wat biedt ze aan en daar vanuit ga ik dan werken.

Heb af en toe nog steeds "handen in mijn haar" dagen hoor met het draakje, maar sinds eergisteren gaat ze super.....

Die paniekaanvallen herken ik trouwens wel hoor! Dat is de reden voor mij om nog niet naar het bos te gaan of iets in die trant.....ben nu hard aan het werk aan ons (zelf)vertrouwen en die dag in het bos gaat er ook ooit nog wel komen denk ik Vork

Het is zeker leuk om naast het rijden ook wat anders te doen, voor de band en de afwisseling en het is mega kicken als je paard reageert op bijna onzichtbare lichaamstaal hulpen Haha! (net als dressuur dus eigenlijk Knipoog )

Chris Irwin is trouwens binnenkort in Belgie dus ander zou je daar eens moeten gaan kijken.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:30

gaaf zeg Timbers, lijkt me echt heel leuk om zoiets te doen. Heb op horse event een clinic gezien van die eddy modde ofzo, over parelli, en dat sprak me wel aan.

Ik heb gister op zif gereden, en het ging echt SUPER Haha!
heb los gereden voor de tweede keer, en zelf overgangen gemaakt, en ze deed het super, sturen ging ook al veel beter. Zal binnekort eens voor een filmpje zorgen Clown

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:45

Jaaaaaa filmpje Haha!

Ik heb vandaag met Timber buiten gewandeld Pling ...een klein stukkie maar, maar het begin is er. Morgen weer een poging doen....pfff wat maakt ze zich dan druk en groot. EEEEEEENG...dus ik geprobeerd zo cool mogelijk te zijn, elke keer koppie naar beneden vragen en bij de singelplek haar contrastelling proberen weer mijn kant uit te krijgen...en dat werkte wel een beetje. Koppie elke keer weer naar de grond als ik dat vroeg. Echt leuk.

Morgen weer een poging....gaan we weer een metertje verder Clown

Morgen krijgen ze er ook weer een stukje gras bij want ze hebben de wei waar ze nu staan al helemaal kaalgevreten, vreetmonsters Bloos

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:11

Timbers schreef:
@Veloz fijn dat ze morgen naar buiten gaan! Op de Veluwe heb ik met Essie ook veel gereden, wij hadden daar een stacaravan....was zooooo lekker in de bossen en op de hei. Echt genieten. Mis het wel eens dat dat met het zwarte monster niet kan, maar misschien komt dat ooit nog over een jaar of 10 Knipoog want ik heb geen haast.

Oh lekker joh die stacaravan op de veluwe, Haha! waarom heb je die niet meer dan? Met Timber komt het vast ook wel helemaal goed dat buiten rijden. Veloz word ook heet en maakt zich groot, Juist als ik er naast loop. Erop gaat meestal een stuk beter Knipoog Misschien is dat te proberen? Haha!

Mijn mannetje heeft sinds die een paar uurtjes op het land mag praatjes. Hij vind het echt geweldig, het is echt een buitenpaard. Ze mogen alleen een paar uurtjes anders hebben we straks geen grassies meer Knipoog Gelukkig staat ie ook nog een paar uur in de paddock... Haha! Vandaag ook heerlijk gereden, al liep hij pas het laatste kwartiertje echt super Haha! !

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:40

Veloz schreef:
Oh lekker joh die stacaravan op de veluwe, Haha! waarom heb je die niet meer dan? Met Timber komt het vast ook wel helemaal goed dat buiten rijden. Veloz word ook heet en maakt zich groot, Juist als ik er naast loop. Erop gaat meestal een stuk beter Knipoog Misschien is dat te proberen? Haha!

Stacaravan was van mijn ouders, na het overlijden van mijn vader gingen we er eigenlijk nooit meer heen dus heeft mijn ma de boel maar verkocht. Was inderdaad altijd erg fijn rijden daar Haha!

Vandaag weer met Timber gewandeld langs de weg....wandelen gaat beter dan erop want dan gaat ze steun bij me zoeken. Heb zelf het idee dat ze het veel fijner vind als ik op de grond blijf in dit geval.....ze is dat ook gewend natuurlijk omdat ik heel veel grondwerk met haar doe (meer dan rijden Bloos ) Ging super vandaag trouwens. Heb een veilig stukkie met d'r gelopen en ze was heel braaf, paar keer groot maken maar met Chris Irwin tips zo weer rustig te krijgen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:56

Ik ga eens kijken wie die Chris Irwin dan is Knipoog Misschien werkt het bij me mannetje ook als ie heet word... Bloos haha

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:01

Chris Irwin is een Canadese paarden fluisteraar Knipoog Heb hem voor het eerst op de NH dag gezien vorig jaar en gesproken en wat hij mij vertelde van Timber klopte wel, ook ten opzichte van het werken met Parelli. Heb dus de hele dvd serie maar aangeschaft, alleen nog niet allemaal bekeken Bloos

Veel dingen die hij vertelde waren heel logisch eigenlijk en het werkt dus dan gebruik ik het Haha!

Ik ga 18 mei weer naar clinics van hem kijken, heel leerzaam en misschien dat ik in september zelf wel mee ga doen met Timber.....wie weet Knipoog

monroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:08

Hoi Hoi,

ja rare naam he Westenwind maare dat heeft de Fokster echt niet zelf verzonnen.Die noemt de veulens uit haar marrie Marybelle altijd iets met belle ( Roselle,tirabelle,beaubelle enz) maar eigenlijk heet hij Wizard of belle maar dat mocht dus niet want dat vond het kwpn te Engels ( echt waar!!!!).Toen heeft hij een andere naam gehad ( sorry ben hem vergeten) en toen hebben ze hem vanuit het kwpn deze naam gegeven.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 10:13

Zo zondag wedstrijd op Almere strand en dan maar even kijken of Ti amo het water in wil.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:17

Ik heb een 8 jarige merrie van Negro. Het is een Vos merrie van ongeveer 1.60 meter. Het is een super knuffeltje in de omgang en in het rijden heeft ze een enorme trucendoos. Maar ze is mijn schatje

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 10:21

chantal1982 schreef:
Ik heb een 8 jarige merrie van Negro. Het is een Vos merrie van ongeveer 1.60 meter. Het is een super knuffeltje in de omgang en in het rijden heeft ze een enorme trucendoos. Maar ze is mijn schatje

heb je ook foto's?
en rij je ook wedstrijden?

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 10:34

patjelisa schreef:
chantal1982 schreef:

heb je ook foto's?
en rij je ook wedstrijden?

Ik ben nu op mijn werk dus heb hier geen foto"s. Ik ga binnenkort met haar starten. Ik heb zelf een jaar nu niet gereden ivm zwangerschap maar ze pakt het weer goed op